![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Links Dit forum is voorbestemd voor een beperkte groep die wil discussieren rond linkse thema's. Om deel te nemen aan de discussies moet u zich hier aanmelden. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#41 | |
|
Minister-President
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#42 | |
|
Minister-President
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#43 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Een campagne die niet gericht is op het maximaliseren van de stemmen maar rekrutering en consolidatie van nieuwe leden, bijvoorbeeld. Om een voorbeeld te geven. In Gent zijn we een week voor de verkiezingen gestopt met campagne voeren om ons te focussen op discussies met contacten en nieuwe leden. Het een hoef het andere niet uit te sluiten maar als kleine organisatie moet je prioriteiten stellen.
Laatst gewijzigd door solidarnosc : 12 oktober 2006 om 23:35. |
|
|
|
|
|
#44 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#45 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
"Ik begrijp de N-VA niet. Wij zijn hier niet de dupe van, maar wel de 34.000 Hobokenaars, die letterlijk gegijzeld worden. Door een hoop ideologische onzin. Alsof wij nu ineens zouden gaan staan roepen dat we in Hoboken niet willen samenwerken met kapitalisten die Bush steunen. Komaan zeg."
Ideologisch onzin!? Ik vind dat de PVDA het allemaal wel erg "real-politiek" aanpakt en meespeelt met het spelletje politiek politicienne dat momenteel gevoerd wordt in Hoboken. |
|
|
|
|
|
#46 |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
aangezien ik geen communist ben zou ik hoewel ik wel links ben normaal gezien nooit op de pvda stemmen
doch vroeger toen ik in antwerpen woonde deed ik dat wel reden ? van eigenst omdat ik redeneerde van als de balans hier overhelt naar extreem rechts dan moet ik zo ver mogelijk tegen gaan trekken en dat kan ik doen door te stemmen op de enige extreem linkse partij die kans heeft een zetel te halen compensatiestemgedrag zou men zoiets kunnen noemen of ook wel een proteststem tegen de proteststemtendens ik denk dat er veel mensen die geen communisten zijn op die manier redeneren maw het succes van de pvda is volgens mijn analyse voor een niet te onderschatten gedeelte cynisch genoeg te danken aan het succes van het VB in alle geval is het zo dat de pvda het het beste doet overal waar het VB monsterscores haalt cfr zie ook hoboken en deurne
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 13 oktober 2006 om 07:05. |
|
|
|
|
|
#47 |
|
Partijlid
|
Fout! De PVDA haalt het meeste aantal stemmen waar het VB niet opkomt! Zelzate! Het is het VB dat met onze stemmen gaat lopen
|
|
|
|
|
|
#48 | |
|
Minister-President
|
Citaat:
Ze willen zich duidelijk niet laten brandmerken als degenen die Hoboken onbestuurbaar maken en hebben dus het initiatief naar zich toe getrokken met de persmededeling waarin ze hun voorwaarden voor eventuele deelname aan het bestuur in Hoboken uiteen zetten. Die voorwaarden vertrekken vanuit hetgeen ze zelf hebben vastgesteld als zijnde de voornaamste verzuchtingen van de mensen in Hoboken. Een eventuele deelname zal aan alle leden in Hoboken worden voorgelegd ter stemming, waarna de nationale leiding de definitieve knoop doorhakt. Er worden dus voldoende controles ingebouwd om te zorgen dat men zich niet laat gaat in het spelletje politiek politicienne. Maar uiteindelijk gaat het er niet in de eerste plaats om welk spelletje je speelt. Het gaat erom hoeveel van je programma je uitgevoerd krijgt. En in het geval van de PVDA ook om hoeveel nieuwe mensen je bereikt. |
|
|
|
|
|
|
#49 |
|
Minister-President
|
|
|
|
|
|
|
#50 | |
|
Minister-President
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#51 | |
|
|
Citaat:
voor de rest klopt mijn stelling als een bus
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. |
|
|
|
|
|
|
#52 |
|
|
hoe doen ze dat trouwens in zelzate zeg ? lijkt me op t eerste gezich voor de pvda een goed idee om die mensen daar in de pvda bovelocaal wat hoge posities te geven ofzo.
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. |
|
|
|
|
|
#53 |
|
Partijlid
|
Volgens een onderzoek in Antwerpen (gepubliceerd in gva enkele maanden voor de verkiezingen) vist de PVDA uit hetzelfde water als het VB, namelijk de lagere sociale klassen. Wat is uw punt?
|
|
|
|
|
|
#54 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#55 | |
|
Minister-President
|
Citaat:
Wat is de praktijk van de PVDA geweest in deze verkiezingscampagne? - men deed een bevraging onder de mensen in Hoboken (en elders, maar de discussie spitst zich nu eenmaal op Hoboken toe) - hetgeen uit die bevraging naar boven kwam werd in een programma gegoten waarbij ook de ideologie niet uit het oog verloren werd. De punten die de mensen van Hoboken aangaven werden vertaald in een radicaal links programma - met dat programma werd naar de kiezer gegaan. - het is hetzelfde programma dat de PVDA in de onderhandelingen naar voor schuift. - het zullen niet de plaatselijke verkozenen of kaders zijn die beslissen om deel te nemen aan een coalitie, een eventueel akkoord zal aan alle leden van de PVDA voorgelegd worden. - rekening houdend met het standpunt van de leden zal de nationale leiding de knoop uiteindelijk moeten doorhakken. Al bij al een aanpak die zeer grondig verschilt van hoe het er bij andere partijen aan toegaat, lijkt me. Het risico van af te glijden en uiteindelijk in een coalitie te stappen met een allerminst links programma bestaat inderdaad. Maar ik heb vertrouwen in de collectieve wijsheid van de PVDA-leden van Hoboken. Dat van die "ideologische onzin" moet ik gemist hebben. |
|
|
|
|
|
|
#56 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
#57 | |
|
Parlementsvoorzitter
|
Citaat:
van SP.a rood in de gemeente raad van Antwerpen tercht zou komen. Dankzij een campagne dicht bij de basis, dan zou er nogal gelachen worden en als onmogelijk bekeken worden. Onthouw ook dat de vorige pogingen om voor een verlinksing te zorgen vaak gepaart gingen met een Jean marie de Decker houding. Dat SP.a rood niet voor een arbijders revolutie kan gaan spreken (daar heben we vonk voor Ik had al gezegt eerst linker vleugel dan revolutionaire vleugel. Als het mogelijk/en er de nood leefde onder het volk voor een revolutie gezinde beweging, gingen we wel op ons zelf campagne voeren. |
|
|
|
|
|
|
#58 |
|
Provinciaal Statenlid
|
De praktijk zal uitwijzen welke invloed die kd heeft, toch? Ze zouden best zijn tussenkomsten in de gemeenteraad publiceren of zo op die website. Ik ga misschien wel eens kijken naar een gemeenteraadsvergadering als het uitkomt, maar je moet dat toch systematisch opvolgen als je er een deftig beeld van wilt krijgen.
|
|
|
|
|
|
#59 |
|
|
dat de pvda in dezelfde vijver vist als het vb was exact mijn punt, niets meer of niets minder.
|
|
|
|
|
#60 |
|
Partijlid
|
|
|
|