Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Partijpolitiek en stromingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie.

Antwoord

Discussietools
Oud 12 oktober 2006, 19:26   #41
another brick
Gouverneur

another brick's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Het "platteland" dat hier links en rechts zo smalend wordt benadrukt als zijnde "een stuk land ver weg in de achterhoek" is wel uit den tijd hé.
Het platteland hier bij ons is feitelijk de verstedelijking naast de steden waar alle stedelingen komen slapen s'avonds omdat ze niet godganse dagen en nachten tussen de allochtonen willen wonen en hun kinderen niet willen laten opgroeien in achtergestelde wijken. En die wijken zijn tussendoor evengroot geworden als gans de stad samen. Behalve de belangrijkste winkelstraat en het plein aan het stadhuis mss.

En omdat ze dus wel degelijk voeling hebben met de stad, daar hun zaken doen en hun kinderen verder studeren en mevrouw winkeltjes afschuimd stemmen ze nu massaal vlaams belang vanop het "platteland"

Leer er maar mee leven.

Inderdaad, kom hier aan de grensstreek met Frankrijk maar eens na 20 uur buiten.
Dan kunnen ze de 'angstpsychose' aan den lijve ondervinden.
another brick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 oktober 2006, 21:06   #42

Karma's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Klauwaard Bekijk bericht
Beter zal,misschien,maar ik ben voor vlaams belang omdat
die tenminsten zijn mond durft open te doen en de belangstelling
toont aan het volk!Vlaams Belang heeft ook een super-organisatie!
Veel beter dan die van vb:Groen!.
Karma is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 oktober 2006, 21:10   #43

Karma's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietje Bekijk bericht
VLD is die stemmen niet kwijt aan de SP-a maar aan VLOTT van Coveliers.
?????
Karma is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 oktober 2006, 12:03   #44
Tantist
Perm. Vertegenwoordiger VN

Stuur een bericht via MSN naar Tantist
Standaard

Er worden nu al angstpsychoses georganiseerd, maar niet door VB...
Tantist is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 oktober 2006, 12:08   #45
Turkje
Eur. Commissievoorzitter

Turkje's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Desiderius Bekijk bericht
Kijk eens aan, wie maakt hier juichend het grote generaliserende statement?
Ik weet het niet. Weet u het mij eens te zeggen

Citaat:
Louter in theorie gaat dat stellingske op.
Kan gerust zijn. Daarom ook dat de zin begint met "ik denk dat". Als het gaat over het beoordelen van anderen, heb ik inderdaad de waarheid niet in pacht.

Citaat:
De werkelijkheid is dat een flink deel van het electoraat "de politiek" een spelletje zakkenvullerij vindt en dat het in feite geen ene moer uitmaakt hoe je als individu dat formulierke invult.
Dat klopt, en ik hoop dan ook dat zulke mensen eerder "blanco" stemmen dan op een partij. In feite zouden we bovenstaande zelfs kunnen controleren door eens te onderzoeken hoeveel mensen die er op een partij stemmen, ook voorkeurstemmen geven. Een voorkeurstem geef je immers niet als je "alle politiekers zakkenvullers vindt". Zijn we het daarover eens?

Citaat:
Heeft dat te maken met beleidsopties of programma? Ik dacht het niet.
De hoop dat het beter zou gaan, heeft dan ook voor vele mensen niet direct iets te zien met een partijprogramma.

[quote ]D�*t is één van de redenen waarom het hardnekkig vasthouden aan dat cordon sanitaire zo'n immense strategische fout is.
[/quote]

Daar ben ik het roerend mee eens.
Oud 13 oktober 2006, 12:12   #46
Turkje
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Distel Bekijk bericht
Zelfs dat principe is niet heilig. Als VB-poteststemmer koester ik nul komma nul verwachtingen over hoe goed het zou gaan met het VB aan de macht.
Het gaat dan ook niet over "goed gaan", maar over "beter gaan". U hebt uit protest een stem aan het VB gegeven. Goed, maar betekent dat nu ook dat u op geen enkel punt tenminste hoopt dat een machtiger VB bepaalde punten op tafel zou kunnen leggen die voor u belangrijk zijn, maar waar de huidige machthebbers totaal geen interesse voor hebben? Ik denk bvb. maar aan het principe van het "volksreferendum" waar u én het VB, zo dacht ik toch, voorstander van zijn?
Oud 13 oktober 2006, 13:00   #47
Desiderius
Minister-President

Desiderius's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Turkje Bekijk bericht
Dat klopt, en ik hoop dan ook dat zulke mensen eerder "blanco" stemmen dan op een partij. In feite zouden we bovenstaande zelfs kunnen controleren door eens te onderzoeken hoeveel mensen die er op een partij stemmen, ook voorkeurstemmen geven. Een voorkeurstem geef je immers niet als je "alle politiekers zakkenvullers vindt". Zijn we het daarover eens?
Vrij grove methode, maar ze kan idd. een indicatie geven.

Beter ware: laat de opkomstplicht voor de komende parlementsverkiezingen eens vallen en trek daaruit dan eens de nodige conclusies. De "foert!" en "kust m'n edele delen"-kiezer heeft dan een prima manier om zijn ongenoegen te ventileren... Helaas zijn er véél te veel gevestigde belangen bij �*lle partijen om dit ook daadwerkelijk door te voeren.

Desiderius is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 oktober 2006, 13:45   #48
alberto
Minister-President

alberto's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door La Chunga Bekijk bericht
Ik denk, Desiderius, dat je gelijk hebt wanneer je in je eerste alinea stelt dat mensen op het 'platteland' échte zuurpruimen zijn en dat de kleinste negatieve ervaring een reden is VB te stemmen. Dat buikgevoel lijkt me dus wel juist te zijn omdat het gebaseerd is op reële ervaringen.
Mensen van het platteland of van den buiten zijn géén zuurpruimen, uw en desiderius buikgevoel kloppen niet en ik kan het ook weten op reële ervaring want ik woon er al gans mijn leven en dat is toch al meer dan een halve eeuw.

Laatst gewijzigd door alberto : 13 oktober 2006 om 13:45.
alberto is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 oktober 2006, 13:53   #49
ERLICH
Minister-President

ERLICH's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik denk, Desiderius, dat je gelijk hebt wanneer je in je eerste alinea stelt dat mensen op het 'platteland' échte zuurpruimen zijn en dat de kleinste negatieve ervaring een reden is VB te stemmen. Dat buikgevoel lijkt me dus wel juist te zijn omdat het gebaseerd is op reële ervaringen.

Misschien wordt het migrantenthema niet dé grote trekspleister maar het zal voor velen een aanleiding zijn om voor het eerst een VB stem uit te brengen en voor anderen zal het een bevestiging of beter, een versterking zijn voor hun eerdere VB-stem.

Dus, ja, de échte aanleiding zal misplaatste verzuring zijn, terwijl het migrantenthema een katalysator kan vormen.

Mijn analyse op dit vlak was dan ook iets te éénzijdig, wat niet wegneemt dat het 'platteland' het VB een groot groeipotentieel biedt.
Aan uw wijsheid te horen kunt ge beter i de stad blijven, weeral zo'n arrogante stadser die denkt dat het alleen op den buiten maar boerekes zijn. Op de buiten hebben ze in tegendeel tot dat volk van 't stad niemand nodig die een ontleding komt maken van wat en hoe het "platteland" wel is. Dus de volgende maal als ge van het stad komt fietsen op het platteland of u wilt nestelen in een buitenverblijf, denk dan wel dat uw stadse wijsheid kan worden gemist en er zelfs niemand belang aan hecht. Das nogal eens karakter van een boerke van den buiten om zo tegen een stadsmens tegen in te durven gaan hé. Hoe is het gezegde, "boerenwijsheid", "boerenverstand" zegt genoeg zekerst.
ERLICH is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 oktober 2006, 14:29   #50
Desiderius
Minister-President

Desiderius's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alberto Bekijk bericht
Mensen van het platteland of van den buiten zijn géén zuurpruimen, uw en desiderius buikgevoel kloppen niet en ik kan het ook weten op reële ervaring want ik woon er al gans mijn leven en dat is toch al meer dan een halve eeuw.
Twee dingen:

1. Ik heb nooit beweerd dat mensen op het platteland "zuurpruimen" zouden zijn; lees mijn post er maar eens op na...
2. Ik ben geboren en getogen op het platteland (toen dat nog écht platteland was tenminste; tegenwoordig is dat hier in Oost-Vlaanderen écht wel schaars geworden).

Mijn "buikgevoel"? Wel, mensen zijn gesteld op hun manier van leven, op het rustige ritme van het sociale gebeuren in het dorp. Vaste gewoonten, oude verhalen, mensen die elkaar persoonlijk kennen... Het is hier altijd goed wonen geweest en ook nieuwkomers "uit de stad" worden vandaag véél gemakkelijker geïntegreerd dan pakweg 25 jaar geleden. D�*�*r zit het probleem niet. Ik heb de lokale verkiezingsfolder van het VB eens nagelezen en eerlijk gezegd: die is lachwekkend. Er is geen enkel punt, geen enkel thema, geen enkele schreeuw die ook maar van ver of van nabij de realiteit van het leven in onze gemeente raakt. Geen vreemdelingenproblematiek, geen veiligheidsprobleem, en het grote verhaal over Vlaanderens onafhankelijkheid beroert hier slechts een handjevol mensen... Ook de "perceptie" dringt hier nauwelijks door; daar zijn de mensen hier veel te nuchter voor.

Ik sta midden in het verenigingsleven in ons dorp, en ik kan je precies zeggen wie er hier op het VB heeft gestemd en waarom. Toch noem ik het een "buikgevoel"; we moeten voorzichtig blijven...

Maar kom hier vooral niet beweren dat je hier veel ideologisch overtuigden zal vinden, want da's niet het geval. Wél veel mensen die geen boodschap hebben aan wat de pollentiekers uit de stad willen doorschuiven naar onze gemeenschap. Wél veel ongenoegen over het stillekes doodknijpen van de landbouw bvb... Maar laten dat nou weer thema's zijn waar net dat VB in alle talen over zwijgt. [en ja, ik ben naar de lokale debatavond geweest waar ook de kersverse lokale VB-afdeling z'n zegje kwam doen]

Desiderius is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 oktober 2006, 16:12   #51
Turkje
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Beter ware: laat de opkomstplicht voor de komende parlementsverkiezingen eens vallen en trek daaruit dan eens de nodige conclusies. De "foert!" en "kust m'n edele delen"-kiezer heeft dan een prima manier om zijn ongenoegen te ventileren... .
Dat is ook juist.

Citaat:
Helaas zijn er véél te veel gevestigde belangen bij �*lle partijen om dit ook daadwerkelijk door te voeren
Iets wat me daaromtrend de voorbije dagen is opgevallen is het volgende: Bart Tommelein zei in Morgen Beter nog dat het helemaal niet aan de burger is om te bepalen wie schepen wordt. Voorkeurstemmen wilden op dat vlak niets zeggen. Meer nog: hijzelf (als leider van de VLD-Oostende), en meer uitgebreid, de partijtop, kan veel beter bepalen wie bekwaam is en wie niet.

In diezelfde uitzending vroeg diezelfde Bart Tommelein zich trouwens ook af waarom het zo moeilijk werd om nog bekwame mensen te vinden die in de politiek wilden stappen...
Oud 13 oktober 2006, 16:54   #52
alberto
Minister-President

alberto's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Twee dingen:

1. Ik heb nooit beweerd dat mensen op het platteland "zuurpruimen" zouden zijn; lees mijn post er maar eens op na...
Je hebt gelijk, je hebt niet gezegd dat plattelandsmensen zuurpruimen zijn, ik heb je foutief samengevoegd met la Chunga.
Citaat:
Mijn "buikgevoel"? Wel, mensen zijn gesteld op hun manier van leven, op het rustige ritme van het sociale gebeuren in het dorp. Vaste gewoonten, oude verhalen, mensen die elkaar persoonlijk kennen... Het is hier altijd goed wonen geweest en ook nieuwkomers "uit de stad" worden vandaag véél gemakkelijker geïntegreerd dan pakweg 25 jaar geleden. D�*�*r zit het probleem niet. Ik heb de lokale verkiezingsfolder van het VB eens nagelezen en eerlijk gezegd: die is lachwekkend. Er is geen enkel punt, geen enkel thema, geen enkele schreeuw die ook maar van ver of van nabij de realiteit van het leven in onze gemeente raakt. Geen vreemdelingenproblematiek, geen veiligheidsprobleem, en het grote verhaal over Vlaanderens onafhankelijkheid beroert hier slechts een handjevol mensen... Ook de "perceptie" dringt hier nauwelijks door; daar zijn de mensen hier veel te nuchter voor.
Dit is nu eens het grote verschil met de stad:

- vaste gewoonten
- mensen die elkaar kennen
- nieuwkomers die zich integreren

Dit vind ik zo goed aan den buiten en hoop dat het zo blijft, gemeenschappen veranderen stilletjes aan, niet drastisch want dan komen de problemen.

Nu, wat de verkiezingsfolders betreft van het VB, ik vond ze bij ons redelijk opgesteld volgens wat in de gemeente van belang was, (bij ons zijn ze al een heel tijdje aanwezig), maar er was ook een stuk nationale politiek bij, tja, wat wil je, de federale verkiezingen zijn kortbij.

Het lijkt zo dat de vreemdelingen en veiligheidsprobleematiek niet direct het platteland beroert maar maar volgens mij beroert het de mensen wel,

- Het recreatiedomein de ster waarvan burgemeester Willockx zelfs zei "dat gedeelte is het strand van de allochtonen"
- de autobranden in Lokeren na de cartoons

en zo zal elke kleine voorstad zijn verhalen wel hebben, kijk ik denk wel degelijk dat de mensen op het platte land dat toch met lede ogen aanzien en hopen dat dit niet verder escaleert en oprukt naar de kleine gemeenten.

Ofdat het Vlaams Belang dit nog degelijk kan oplossen betwijfel ik ook, maar als ze sterk en zwaar genoeg wegen in de oppositie moeten de regeringspartijen er onrechtreeks rekenig mee houden en hun migranten en veiligheidsstandpunten aanscherpen, daar is het mij hoofdzakelijk om te doen.
Citaat:
Maar kom hier vooral niet beweren dat je hier veel ideologisch overtuigden zal vinden, want da's niet het geval. Wél veel mensen die geen boodschap hebben aan wat de pollentiekers uit de stad willen doorschuiven naar onze gemeenschap. Wél veel ongenoegen over het stillekes doodknijpen van de landbouw bvb... Maar laten dat nou weer thema's zijn waar net dat VB in alle talen over zwijgt. [en ja, ik ben naar de lokale debatavond geweest waar ook de kersverse lokale VB-afdeling z'n zegje kwam doen]
Ik denk dat je die ideologische overtuiging ook bij de ander partijen kan weglaten voor hun kiezers, veel mensen stemmen omdat ze denken iets te krijgen of omdat hun iets wordt afgenomen of nog andere redenen, ideologie, dat denk ik niet, nergens, of misschien enkelingen.

Laatst gewijzigd door alberto : 13 oktober 2006 om 17:08.
alberto is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 oktober 2006, 14:31   #53
Khonnor
Parlementsvoorzitter

Khonnor's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Klauwaard Bekijk bericht
K zou het niet beter kunnen zeggen.Maar k moet nu van de
computer.Binnen een uur ben ik er terug op.K zal je contacteren
via e-mail.Tot dan!
bloeit er hier iets moois??

t'is hier nog altijd een politiek forum, he mannekes, genen dating site...
Oud 20 oktober 2006, 18:09   #54
Bazilfunk
Minister

Bazilfunk's schermafbeelding

Standaard

Ze zijn vandaag al begonnen met hun angstpsychose. Net in mijn straat 2 kaalkoppen van op een dak aan't roepen "we maken olle allemaal af, vuil zwartzakken" Dat moet ge in bazil zijn straat nu zeker roepen?! Bazilleke zijn burgerplicht vervult en dat tweetal hun vrije meningsuiting laten inperken.

Wat me wel verbaasde is dat ik de flikken er op moest wijzen dat er veel joden in de buurt waren voor er onmiddelijk werd ingegrepen.
Bazilfunk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 oktober 2006, 19:31   #55
Marlboro
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bazilfunk Bekijk bericht
Ze zijn vandaag al begonnen met hun angstpsychose. Net in mijn straat 2 kaalkoppen van op een dak aan't roepen "we maken olle allemaal af, vuil zwartzakken" Dat moet ge in bazil zijn straat nu zeker roepen?! Bazilleke zijn burgerplicht vervult en dat tweetal hun vrije meningsuiting laten inperken.

Wat me wel verbaasde is dat ik de flikken er op moest wijzen dat er veel joden in de buurt waren voor er onmiddelijk werd ingegrepen.
Olwist nie dat joden zwart waren maar goed,vantegenwoordig kan alles niewaar.

Wij staan niet in voor wat die individuen allemaal zeggen,dit is voor hun eigen rekening,niemand vraagt hen om zo'n dingen te gaan verkondigen.
Marlboro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 oktober 2006, 19:56   #56
carlgustaaf
Banneling

carlgustaaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mamaloe Bekijk bericht
In Nederland (dat veel sterker verstedelijkt is dan Vlaanderen, of toch veel "gecentraliseerder" qua bebouwing) zie je nu al dat extreem-rechts vooral sterk staat op het platteland. In landelijke gebieden in Friesland, Noord-Brabant en Nederlands Limburg bijvoorbeeld. Alleen de stad Rotterdam was en is daar een echte uitzondering.

Maar een "doemscenario"? Ik weet het niet. Uiteindelijk zal het zo zijn dat allochtonen in kleinere gemeentes ook in mindere concentraties wonen. Dus met die "angstpsychose" zal het wel meevallen.

Uiteindelijk is het ook gewoon een kwestie van gewenning.

Ik herinner me nog levendig hoe we jaren geleden met mijn grootmoeder zaliger door de stad Turnhout reden, op weg naar een familiefeest. Mijn grootmoeder woonde op een boerderij op het Kempische platteland, kon geen auto rijden, en kwam nauwelijks verder dan het naburige dorp (haar grootste reis ooit is waarschijnlijk haar bedevaart naar Lourdes geweest ).

Op een gegeven moment loopt er een zwarte man op het voetpad. Zij helemaal over haar toeren: "Zie daar! Zie daar! Ne NEGER!" Pas toen besefte ik dus dat die vrouw al 70 jaar oud was, en nog nooit een zwarte man in levenden lijve had gezien. Niet één.

En dit was pakweg 10 jaar geleden. Zo zie je maar hoe platteland en stad soms met een compleet verschillende "snelheid" evolueren...
beter waren wij evenmin gewend vreemden te zien op elke straathoek...wat maar bewijst dat evolutie niet steeds positief is...Persoonlijk ken ik buurten in Europa, waar er écht geen Europeaan, geen blanke meer rondloopt.Zelfs geen politieagent...Als men u moest ontvoeren, en u daar s'nachts droppen, dan zijt ge zeker dat ge in het buitenland zit...dus, spot niet met die oude mensen, HUN reaktie is normaal, niet die van geblaseerde stadsmensen, die het normaal vinden dat hun wijk, hun stad, de scholen van hun kinderen vol zwarten, bruinen, en weet ik veel wat meer nog, zitten.
carlgustaaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 oktober 2006, 20:03   #57
carlgustaaf
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietje Bekijk bericht
Onveiligheidsgevoel wordt meestal dan nog uitvergroot. Als "sommige politieke partijen" drie keer aan zo'n oud meeke zeggen dat het onveilig is in haar straat, dan wordt dat ook een vaststaand feit want "die man heeft gestudeerd, die zal het toch wel weten, zeker............."
Dat is dus het handelsmerk vh VB : onveiligheidsgevoelens opwekken waar er geen zijn.
wat mij vooral opvalt is het onveiligheidsgevoel van mannen zoals gij, als er veel (veronderstelde) VB-ers aanwezig zijn. Ik zie soms zo van die onnozel uitziende mannen en vrouwen naar jonge gasten gapen, omdat ze nogal kort haar hebben , of een goed zichtbare tatouering."zou dat geen skinhead zijn?" kunt ge die horen denken Waarschijnlijk dat deze mensen hun ouders met dwaze, angstige ogen naar de langharige hippies keken. 't Blijft in de familie (de schrik wil ik zeggen)
Oud 20 oktober 2006, 22:23   #58
carlgustaaf
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
U volgt hierbij de logica van Groen! bij een vorige verkiezing: mensen stemmen VB omdat de riool overloopt.

Ik denk dat men hier een totaal verkeerde gevolgtrekking maakt.
Mensen (velen, niet alle!) buiten de steden beginnen massaal VB te stemmen omdat ze vrezen in dezelfde situatie als die steden te geraken.

Dan mag men VB gemeenteraadsleden nog in een schutskring plaatsen, ze kunnen in elk geval druk uitoefenen om er geen stedelijke invasie van allochtonen toe te laten.
En dié trend zal zich hoe langer hoe meer verderzetten.

De multicultuur is géén verrijking. Een beperkt aantal immigranten kan gerust door de maatschappij worden opgevangen en geïntegreerd. Een beleid dat erop gericht is om massaal overspoeld te worden door niet-integreerbare immigranten, zal buiten de steden (waar het kalf al verdronken is) worden afgestraft.
Dertig jaar geleden vond ik het prima dat er in Brussel Marokkaanse en Congolese wijken waren.Je kon daar trouwens ook zonder gevaar rondlopen, zélfs s'nachts.Je vond daar sommige waren die in andere stadsgedeelten niet, of moeilijk te vinden waren onderandere, en exotische restaurantjes en café's...sindsdien is er veel water door de rivier gelopen...De jonge allochtonen van vandaag zijn die van gisteren niet, ze zijn eerstens met veel meer, de ekonomische situatie in het land is verslechtert, en de internationale is er ook niet op verbetert...Als je als plattelandsbewoner eens een wandelingetje komt doen in Brussel, weet je het wel.Dat is genoeg om voor de VB te gaan stemmen..."dat mag bij ons nooit gebeuren" zeggen die mensen dan, huiveringwekkend.De VB-ers hoeven helemaal geen slechte publiciteit te maken voor de allochtonen: die zorgen daar zelf héél goed voor...
Oud 20 oktober 2006, 22:29   #59
carlgustaaf
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bazilfunk Bekijk bericht

die oude, kale mensen waren ex-nazi -kollabo's met de dood aan het bedreigen, en gij hebt die bij de politie gaan aangeven?Wat heeft de polies gedaan? Ze teruggebracht naar het ouwemannekeshuis?
Oud 20 oktober 2006, 22:34   #60
carlgustaaf
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik denk dat het een samengaan van beide zal zijn. Het VB zal op het "platteland" een angst creëren met steden als referentie waardoor mensen uit angst VB zullen gaan stemmen (da's wat ik in de openingspost poog te verduidelijken) én mensen zullen om individuele motieven VB stemmen en prikkelbaarheid voor pietluttigheden is één van die motieven.
de mensen op het platteland zullen VB stemmen om er voor te zorgen dat het bij hun niet zo word als in de stad: onder de voet gelopen door Vreemdelingen, van islamietische komaf voor het merendeel...
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:03.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be