![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Inderdaad, kom hier aan de grensstreek met Frankrijk maar eens na 20 uur buiten. Dan kunnen ze de 'angstpsychose' aan den lijve ondervinden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#43 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#44 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Er worden nu al angstpsychoses georganiseerd, maar niet door VB...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | ||||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
[quote ]D�*t is één van de redenen waarom het hardnekkig vasthouden aan dat cordon sanitaire zo'n immense strategische fout is. [/quote] Daar ben ik het roerend mee eens.
![]() |
![]() |
#46 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Het gaat dan ook niet over "goed gaan", maar over "beter gaan". U hebt uit protest een stem aan het VB gegeven. Goed, maar betekent dat nu ook dat u op geen enkel punt tenminste hoopt dat een machtiger VB bepaalde punten op tafel zou kunnen leggen die voor u belangrijk zijn, maar waar de huidige machthebbers totaal geen interesse voor hebben? Ik denk bvb. maar aan het principe van het "volksreferendum" waar u én het VB, zo dacht ik toch, voorstander van zijn?
![]() |
#47 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Beter ware: laat de opkomstplicht voor de komende parlementsverkiezingen eens vallen en trek daaruit dan eens de nodige conclusies. De "foert!" en "kust m'n edele delen"-kiezer heeft dan een prima manier om zijn ongenoegen te ventileren... Helaas zijn er véél te veel gevestigde belangen bij �*lle partijen om dit ook daadwerkelijk door te voeren.
![]() |
![]() |
#48 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door alberto : 13 oktober 2006 om 13:45. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
1. Ik heb nooit beweerd dat mensen op het platteland "zuurpruimen" zouden zijn; lees mijn post er maar eens op na... 2. Ik ben geboren en getogen op het platteland (toen dat nog écht platteland was tenminste; tegenwoordig is dat hier in Oost-Vlaanderen écht wel schaars geworden). Mijn "buikgevoel"? Wel, mensen zijn gesteld op hun manier van leven, op het rustige ritme van het sociale gebeuren in het dorp. Vaste gewoonten, oude verhalen, mensen die elkaar persoonlijk kennen... Het is hier altijd goed wonen geweest en ook nieuwkomers "uit de stad" worden vandaag véél gemakkelijker geïntegreerd dan pakweg 25 jaar geleden. D�*�*r zit het probleem niet. Ik heb de lokale verkiezingsfolder van het VB eens nagelezen en eerlijk gezegd: die is lachwekkend. Er is geen enkel punt, geen enkel thema, geen enkele schreeuw die ook maar van ver of van nabij de realiteit van het leven in onze gemeente raakt. Geen vreemdelingenproblematiek, geen veiligheidsprobleem, en het grote verhaal over Vlaanderens onafhankelijkheid beroert hier slechts een handjevol mensen... Ook de "perceptie" dringt hier nauwelijks door; daar zijn de mensen hier veel te nuchter voor. Ik sta midden in het verenigingsleven in ons dorp, en ik kan je precies zeggen wie er hier op het VB heeft gestemd en waarom. Toch noem ik het een "buikgevoel"; we moeten voorzichtig blijven... Maar kom hier vooral niet beweren dat je hier veel ideologisch overtuigden zal vinden, want da's niet het geval. Wél veel mensen die geen boodschap hebben aan wat de pollentiekers uit de stad willen doorschuiven naar onze gemeenschap. Wél veel ongenoegen over het stillekes doodknijpen van de landbouw bvb... Maar laten dat nou weer thema's zijn waar net dat VB in alle talen over zwijgt. [en ja, ik ben naar de lokale debatavond geweest waar ook de kersverse lokale VB-afdeling z'n zegje kwam doen]
![]() |
![]() |
#51 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Citaat:
In diezelfde uitzending vroeg diezelfde Bart Tommelein zich trouwens ook af waarom het zo moeilijk werd om nog bekwame mensen te vinden die in de politiek wilden stappen... ![]()
![]() |
![]() |
#52 | |||
Minister-President
|
![]() Citaat:
Citaat:
- vaste gewoonten - mensen die elkaar kennen - nieuwkomers die zich integreren Dit vind ik zo goed aan den buiten en hoop dat het zo blijft, gemeenschappen veranderen stilletjes aan, niet drastisch want dan komen de problemen. Nu, wat de verkiezingsfolders betreft van het VB, ik vond ze bij ons redelijk opgesteld volgens wat in de gemeente van belang was, (bij ons zijn ze al een heel tijdje aanwezig), maar er was ook een stuk nationale politiek bij, tja, wat wil je, de federale verkiezingen zijn kortbij. Het lijkt zo dat de vreemdelingen en veiligheidsprobleematiek niet direct het platteland beroert maar maar volgens mij beroert het de mensen wel, - Het recreatiedomein de ster waarvan burgemeester Willockx zelfs zei "dat gedeelte is het strand van de allochtonen" - de autobranden in Lokeren na de cartoons en zo zal elke kleine voorstad zijn verhalen wel hebben, kijk ik denk wel degelijk dat de mensen op het platte land dat toch met lede ogen aanzien en hopen dat dit niet verder escaleert en oprukt naar de kleine gemeenten. Ofdat het Vlaams Belang dit nog degelijk kan oplossen betwijfel ik ook, maar als ze sterk en zwaar genoeg wegen in de oppositie moeten de regeringspartijen er onrechtreeks rekenig mee houden en hun migranten en veiligheidsstandpunten aanscherpen, daar is het mij hoofdzakelijk om te doen. Citaat:
Laatst gewijzigd door alberto : 13 oktober 2006 om 17:08. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#53 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() t'is hier nog altijd een politiek forum, he mannekes, genen dating site...
![]() |
![]() |
#54 |
Minister
|
![]() Ze zijn vandaag al begonnen met hun angstpsychose. Net in mijn straat 2 kaalkoppen van op een dak aan't roepen "we maken olle allemaal af, vuil zwartzakken" Dat moet ge in bazil zijn straat nu zeker roepen?! Bazilleke zijn burgerplicht vervult en dat tweetal hun vrije meningsuiting laten inperken.
Wat me wel verbaasde is dat ik de flikken er op moest wijzen dat er veel joden in de buurt waren voor er onmiddelijk werd ingegrepen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#55 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Wij staan niet in voor wat die individuen allemaal zeggen,dit is voor hun eigen rekening,niemand vraagt hen om zo'n dingen te gaan verkondigen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#56 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |