![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
Bekijk resultaten enquête: Keurt U het Belgische buitenlands beleid goed? | |||
Ja, doe zo voort ! |
![]() ![]() ![]() |
19 | 51,35% |
Nee, het economisch prijskaartje is te duur |
![]() ![]() ![]() |
4 | 10,81% |
Nee, Belgie moet een meer pro-Amerikaanse lijn volgen, oorlog tegen terrorisme is terecht! |
![]() ![]() ![]() |
14 | 37,84% |
Aantal stemmers: 37. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#42 | |||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#43 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | |||||
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#45 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Je gelooft er blijkbaar in, TomB, in je neo-conservatieve katholiek fundamentalistische regering. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | ||
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#47 | ||
Minister
|
![]() Citaat:
Hmhm, was Bush geen new-born-Christian? Behoorlijk protestants, volgens mij.
![]() |
![]() |
#48 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Had ik christelijk fundamentalistisch geschreven was het wel juist.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 |
|
![]() Je gelooft er trouwens blijkbaar goed in, in die linkse anti-amerikanistische propaganda u opgelegd door een groepering mensen die een aardig centje verdienden door een UN embargo aan hun laars te lappen.
Leuk he, als uw argumentatie daarop moet neerkomen. Laten we even teruggaan naar uw posting die nog ter zake was. Ik kijk uit naar de volgende post.
![]() |
#50 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Voor het overige : ik heb nog geen enkel fatsoenlijk argument van je gehoord in deze topic. Het enige wat je tussen de lijnen vermelt is, we pakken de olie, so what. Wel, dat het dan duidelijk wordt voor de gehele wereldbevolking. En dat iedereen z’n conclusies trekt. Waar je, met je extreem neo-liberale standpunten, duidelijk voorstander bent van een uitgeklede staat, wil je in deze een zo ruim mogelijke staat, want het is toch de staat die deze oorlog betaald ? Of is het de olieindustrie ? Of is het de olieindustrie die de staat misbruikt ? In ieder geval, de amerikanen willen aan nation building doen. Ze willen dus een staat opbouwen, daar waar ze hun eigen staat uitkleden. Raar volkje, die amerikanen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#51 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
Met dank aan: TomB, Supe®Staaf, Brabo, Sato, boer_bavo, @lpha, Knuppel, Raf, Antoon, Tantist, Distel, Pelgrim, Paulus, nou nou, Bobke, Griffin, Spetsnaz, oriana, C uit W, Seba, ingenious, Zeno!, zorroaster, alpina, dejohan, circe, Kotsmos, S., luc broes, Aangebrande, solidarnosc, maddox,Tzuvar Raemborr, Spelev, Mieke 79, DaBlacky, numarx,Vlaanderen Boven, bartje, Turkje, ossaert, Fribre, de Vexille, Groot Bakkes, Jos Verhulst, Bece, Babeth, Nynorsk, driewerf, wb, cuboidz, sancho, Dimitri, e.a. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#52 | |||||
|
![]() Citaat:
Op aanvraag licht ik even toe wat ik bedoelde. Hiervoor even de thread herhalen: Citaat:
Citaat:
Citaat:
Ik maak me al jaren geen illusies meer over de doorslaggevende beweegredenen van politiekers op het niveau van Bush. Het is een amalgaam van vele redenen en zeer naief om er zomaar eentje uit te pikken. Het is veel realistischer om te kijken naar wat je wil bereiken op korte en middellange termijn. Kwa beweegredenen zelf maak ik dan nog de opmerking dat uw enige argumentatie is dat de neo-cons aan credibiliteit verliezen. Toch enkel bij de mensen die ze op voorhand categoriek toch al niet geloven kwa beweegredenen, dus maakt dat uiteindelijk niets uit. Er zijn veel mensen die niet verder kijken als beweegredenen van anderen, dus voel u zeker niet alleen. Een analogie om het duidelijk te maken: Het kan mij bvb. echter niets schelen dat een pedofiel een bus kinderen tegen kan houden voor hij in een ravijn stort en dat die kerel zijn beweegreden is dat hij die kindjes allemaal eens wil misbruiken. Op dat ogenblik moet de bus gered worden, en die pedofiel, daar houden we ons wel later mee bezig. Op dat ogenblik is ons doel hetzelfde: De bus met kinderen van een gewisse dood redden. U heeft het dan wel weer bij het correcte eind als u het over de staatsuitkleding hebt, dat is een politiek punt waarbij ik andere motivaties heb als de Amerikaanse regering, toch zijn onze tussendoelen dezelfde, vandaar de steun.
![]() |
![]() |
#53 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dus, volgens je tekst versta ik het zo. Wie ook de president is, wat ook zijn beweegredenen zijn, zelfs als zouden die beweegredenen van criminele aard zijn. Belangrijk is dat de president en ik een tijdelijk verbond kunnen smeden om een tijdelijk project te kunnen realiseren. Een duidelijk korte termijn standpunt.
Maar verder, het tijdelijk project, is gerealiseerd, NOW WHAT (?), zoals je zelf zegt. Ga je nu afrekenen met de president. Of moet de president eerst nog een of ander vuil klusje opknappen. En stel u voor, wat als die president u nu eens overboord zou gooien, in plaats van gij hem. NOW WHAT ? Onduidelijk blijven de bedoelingen op middenlange termijn. De oliebelangen via bindende contracten betonneren en vervolgens hulp roepen naar de internationale gemeenschap toe ? Waarvan je gemakkelijkheidshalve verwacht dat ze blij gezind klaarstaan om je bij te staan. Och ja, daar gebruiken we een andere president voor, waarschijnlijk TomB zelve. En wat voor de lange termijn, die je overslaat in deze. |
![]() |
![]() |
![]() |
#54 | |
|
![]() Citaat:
Ik zie enkel maar voordelen op lange termijn. Leg mij eens het lange termijnsnadeel uit van een democratische welvaartsstaat in het Midden Oosten. ----------- End Quote: Afganistan: De VS zijn daar weggegaan en laten alles in chaos hervallen!!! De smeerlappen! Irak: Zeg zitten die Amerikanen daar nu nog altijd!!! De bezettende rotzakken!
![]() |
![]() |
#55 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik ben best akkoord dat de Irakezen Saddam weg wilden, maar daar hadden ze veel beter zelf voor gezorgd. En ik blijf ervan overtuigd, dat de olie in deze, een destabiliserende factor is. Zonder die olie was er volgens mij al lang een ander regime in Irak. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#56 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Of ga je afkomen met het verhaal dat je de poll niet gelooft. Meestal een argument van de anti's wanneer een bepaalde feit niet in hun kraam past. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#57 | |
|
![]() Citaat:
http://www.gallup.com/help/FAQs/answer.asp?ID=153
![]() |
![]() |
#58 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#59 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat is toch ook in Europa gebeurt?
![]() |
![]() |
#60 | |
|
![]() Citaat:
Ieder zijn gedacht natuurlijk, maar ik help liever mensen in nood.
![]() |