![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Ik stel het antiliberalisme als dominant politiek discours in vraag.
Hoera! Ik ben mentaal vrij! |
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Dus proberen die een staat van innerlijk rust te bereiken maar raken er die dan ook?Is dat niet iest voor vergevorderd zen-boedhidten?
![]() |
![]() |
#43 | |
|
![]() Citaat:
ze kiezen er echter voor om dit niet te doen helaas zijn ze zich daar niet van bewust aan vws om ze een bewustzijn te schoppen ![]()
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 11 oktober 2006 om 23:10. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | |
|
![]() Citaat:
denk je dat het leuk is voor een vrouw om te bevallen ? tuurlijk niet - maar achteraf is ze toch blij dat het kind er is he allemaal subjectieve shit dus heel die indeling in goed en slecht op dezelfde manier kunnen we de onderdrukking van de armen ook zien ze is slechts een fase - een fase die tot bevrijding zal leiden - wat dus een goede zaak is ![]()
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 11 oktober 2006 om 23:42. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | |
|
![]() Citaat:
heel goed van je nu het kapitalisme ook nog eens in vraag proberen stellen en je bent weer een stukje vrijer
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
wat ik in deze thread tot hiertoe( kheb nog niet alles gelezen ) mis is de erkenning van de mens als zijnde een 'sociaal' wezen, vergelijkbaar met wolven die in een roede leven, leven wij ook op 1 of andere wijze samen met andere mensen en is dit voor ons belangrijk. 'Het je geen reet aantrekken van anderen' lijkt mij net een beperking van die vrijheid bij momenten (ik zeg niet altijd) omdat de ander je steeds een spiegel van jezelf voorhoudt, je confronteert, je dingen doet in vraag stellen,je verbaast, je ontroert of je je razend maakt enz. kortom je steeds stimuleert om te groeien als persoon. Dus een gezond evenwicht tussen je eigen ding doen en rekening houden met anderen om zo ook samen dingen te kunnen doen lijkt me een gezonde vorm van aanpassing die je vrijheid en je ontplooiingskansen vergroot. voila dat was efkes mijn bijdrage.
![]() |
![]() |
#48 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#49 |
Gouverneur
|
![]() er bestaat een spreuk die zegt dat een volk de leiders heeft die het verdiend.
![]() |
#50 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
in die zin is de mensheid niet zo groot en dominerend als we soms denken, denk ik wel eens ![]()
![]() |
![]() |
#51 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#52 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() maar ook nieuwe strukturen om vrijheid te beperken
![]() |
![]() |
#53 |
Minister
|
![]() Idd,maar een spreuk dat door leiders werd uitgevenden,niet?
![]() |
#54 |
|
![]() Of diens gatlikkers. Of een cynisch iemand.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#55 |
Gouverneur
|
![]() of door ne realist
'het volk' idealiseren is gewoon niet met de voeten op de grond staan
![]() |
#56 |
|
![]() Alsof hetr volk zich daarvan bewust is...
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#57 |
Gouverneur
|
![]() dat brengt ons terug bij de kern van deze thread
is 'het volk' een abstract gegeven of een levend iets? maak je actief of passief deel uit van dat 'levend' iets ? kan je niet deel uit maken? als je het over 'het volk' hebt , heb je het dan over iets van jezelf? iets waar je deel van uitmaakt? iets dat jij mee gestalte geeft? ben je dan mee verantwoordelijk voor de waarden en de normen van 'het volk' en in welke mate dan?
![]() |
#58 |
Minister
|
![]() [quote=Lutifer;2073600]dat brengt ons terug bij de kern van deze thread
is 'het volk' een abstract gegeven of een levend iets? abstract als het maar niet door leiders als belangrijk in de geesten ingepomt wordt. maak je actief of passief deel uit van dat 'levend' iets ? ben jeenkel uivoerder of heb je ook zeggingschap? kan je niet deel uit maken?je bent in of uit als je het over 'het volk' hebt , heb je het dan over iets van jezelf? iets waar je deel van uitmaakt? iets dat jij mee gestalte geeft? het volk is waar je bijhoort,eingelijk mijn entourage ben je dan mee verantwoordelijk voor de waarden en de normen van 'het volk' en in welke mate dan? hangt er van af in hoever de waarden en normen evolutief zijn en van onderuit bepaalt zijn.
![]() |
#59 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
We kunnen in feite zeggen dat onze zucht naar "vrijheid" sterk beïnvloed word door onze maag... Laatst gewijzigd door carlgustaaf : 12 oktober 2006 om 12:53. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#60 |
Banneling
|
![]() het ene sluit het andere niet uit: de mensheid als super-organisme, tegelijkertijd onderdeel zijnd van iets nog véél groter.Een op eigen schaal evoluerend stuk van het geheel, het Heelal, hetwelk oneindig, zonder begin noch einde is...
|
![]() |
![]() |