![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
Bekijk resultaten enquête: politieke overtuiging en vakbond | |||
ik stem Vb en ben geen lid van een vakbond (heb evenmin intentie) |
![]() ![]() ![]() |
10 | 20,41% |
ik stem VB en ben lid van ACV (of heb de intentie) |
![]() ![]() ![]() |
3 | 6,12% |
ik stem VB en ga mijn lidmaatschap ACV inruilen voor andere vakbond |
![]() ![]() ![]() |
1 | 2,04% |
ik stem VB en ga mijn lidmaatschap opzeggen (geen andere vakbond) |
![]() ![]() ![]() |
2 | 4,08% |
ik stem VB en ben lid van een andere vakbond |
![]() ![]() ![]() |
6 | 12,24% |
ik stem geen vb, ben lid van vakbond (of intentie) en stem bewust op voorgedragen kandidaten |
![]() ![]() ![]() |
1 | 2,04% |
ik stem niet VB, ben lid van vakbond (of intentie) en stem niet noodzakelijk op voorgedragen kandiaten (stemgedrag staat los van lidmaatschap) |
![]() ![]() ![]() |
13 | 26,53% |
k stem niet vb en ben geen lid van een vakbond (noch intentie) |
![]() ![]() ![]() |
13 | 26,53% |
Aantal stemmers: 49. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 |
Gouverneur
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#42 |
Parlementslid
|
![]() Het is niet omdat de ideeën over strategie verschillen dat de gemeenschappelijke belangen verschillen. Eendracht maakt nog altijd macht.
![]() |
#43 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Jij inderdaad niet alleen! ik dacht dat ik niet goed las. Ben wel eens benieuwd.
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
*Sociale bescherming voor iedereen is hetgeen waar alle delegees voor gaan.
![]() |
![]() |
#45 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
het is namelijk zo dat het ACW 'boven' het ACV en de andere delen staat, zoals LCM, die delen vormen samen het bestuur en het dagelijks bestuur dat samen de strategie bepaalt.. Het is niet omdat er geen unanimiteit is tussen de leden dat een lid plots ophoudt deel uit te maken van.. toch? 't Is toch niet omdat er af en toe ruzie is dat het overkoepelend huishouden niet meer bestaat? met andere woorden: je kan wel voorhouden dat LCM, ACV etc partners zijn, die zich organiseren binnen het ACW (en daar dan wel eens kibbelen) maar dat maakt de overkoepeling nog niet een partner van... afijn.. da's eigenlijk een randdiscussie. Mijn punt is gewoon dat het ACV, als deelorganisatie, met vertegenwoordigers in de raad van bestuur en het dagelijks bestuur van het ACW mee het beleid bepaalt van het ACW. toegepast op de verkiezingen: die mee bepaalt welke kandidaten al dan niet worden gesteund... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
onlangs nog gehoord: een VU'er die destijds niets te goed had van de délégué (omdat hij VUer was). Hij heeft dan maar zijn lidmaatschap opgezegd. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 |
Parlementslid
|
![]() Hierin vergist u zich
![]() |
#48 |
Gouverneur
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
als je bij de hoofdzetel van het ACV klacht neerlegt tegen een deelorganisatie, bv voor fraude bij de vakbondsverkiezingen, zeggen ze: "we kunnen u niet helpen want het is een deelorganisatie met hun eigen autonomie" en ze zijn weer van de klager vanaf, maar die laffe werkmethode leer je pas kennen als je problemen hebt www.neutr-on.be |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 |
Minister
|
![]() Kan u eens verder uitwerken waarom rechtspersoonlijkheid dit zou verhinderen? In het buitenland wordt dit toch niet als een probleem gezien. Rechtspersoonlijkheid is integendeel noodzakelijk om deze machtige organisaties verantwoordelijk te kunnen stellen voor hun daden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#51 |
Minister
|
![]() Stem niet VB en ben lid van het AES.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#52 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#53 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#54 |
Gouverneur
|
![]() en euh.. even herhalen: hoe (door wie) wordt de voordracht van kandidaten door het ACW dan wél bepaald?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#55 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#56 |
Gouverneur
|
![]() Hier zijn maar 3 vakbonden,dus ben je bijna verplicht bij een van die drie te gaan,want als er eens een staking uitgeroepen wordt moet je toch iets kunnen trekken,ik ben het er NIET mee eens wat ze nu willen doen,ze hebben er toch ook lustig aan meegedaan,herinner u :ROOD OF GEEN BROOD,en op verschillende fabrieken moest je van vakbond veranderen of je kon er niet beginnen te werken.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#57 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
daar zijn ze te corrupt voor www.neutr-on.be |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#58 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
ACV, de boeren, de middenstand, de bedienden, de vrouwengilde, de gepensioneerdenbond , de CM enz allen van de katholieken natuurlijk ieder schuift kandidaten naar voor en dan wordt een lijst verkozen www.neutr-on.be |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#59 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
![]() Noorman |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#60 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
daarom trekken ze zich niks aan van hun leden die problemen hebben, dan zeggen ze: ga maar naar een andere vakbond... en dan hebben we het nog niet gehad over de corruptie binnen de vakbond, er is dringend een echte vakbond nodig, een neutrale www.neutr-on.be |
|
![]() |
![]() |