![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Een beetje zoals de Nazi's met de joden handelden in de jaren '30. Een paar jaar in een heropvoedingsgesticht zou jij toch wel tegemoet kunnen zien als het aan mij lag en dan blijf ik nog vriendelijk, nietwaar. ![]() Laatst gewijzigd door parcifal : 11 oktober 2006 om 15:01. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Maar duidelijk is dat ik heel anders denk dan jij. ![]() Pin d'Ar |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#43 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Tja, we denken inderdaad anders. Dat kan in onze samenleving. Dankzij oorlog in hoofdzaak. Denk aan de Franse revolutie. Het logo dat je hanteert maakt voorts al duidelijk dat we andere meningen hebben.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door exodus : 11 oktober 2006 om 15:13. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
vrijmetselaars in gang gezet. Ik denk niet dat een oorlog de oorzaak is dat we anders mogen denken. btw wat maak je dan op uit mijn logo? Pin d'Ar Laatst gewijzigd door Pindar : 11 oktober 2006 om 15:16. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | |
Burger
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Vertaal jouw "bevelen opvolgen" eens naar het volgende "Befehl ist Befehl" en koppel dat eens aan de ergste soort oorlogsmisdaden. We hebben geen behoefte aan wezenloze gedrilde moordmachines, doch wel degelijk aan militairen die zich vragen durven/kunnen/willen stellen bij wat ze aan het doen zijn.
![]() |
![]() |
#49 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Citaat:
Ik zie niets meer dan een Rambo kloon die zijn glorieuze ideeën over "de mooie dood in de strijd" voornamelijk dankt aan het herhaaldelijk bekijken van wat Vietnamfilms. De "mooie dood door strijd" is wel ietjes minder romantisch dan jij hier probeert voor te stellen. Ik neem aan dat je wel de tijd zult hebben om over je uitspraak na te denken wanneer je ergens in een goot liggende, probeert om krampachtig je nog resterende darmen met je handen terug te duwen. Dat nadenken over "de mooie strijd" zal tevens je aandacht afleiden van het feit dat de bloederige restanten van je been enkele meters verder verspreid liggen. Dit alles op voorwaarde dat je de gruwelijke en onvoorstelbare pijn kunt negeren... PS. Dit alles neemt uiteraard niet weg dat jij de perfecte persoon bent om te dienen als kanonnenvoer.
Etiam si omnes, ego non. Laatst gewijzigd door Esperanza : 12 oktober 2006 om 07:02. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#51 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#52 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#53 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
Je organisatorisch vermogen is duidelijk niet van het hoogste niveau. Jij vindt dus dat militairen er eerst eens zelf over moeten nadenken en dan pas bevelen uitvoeren. Of niet uitvoeren als ze daar persoonlijk niet mee akkoord gaan. Neem me niet kwalijk, maar daar wil ik zelfs niet op ingaan. Wat een quatsch! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#54 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#55 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
Hey groentje, wie ben jij om over mij te oordelen? Wat ik zie is weer een dikke cliché van geïndoctrineerde sukkels zoals jij. Als je wil geef ik je een koekje van eigen deeg. Geef me liever wat argumenten of zwijg. Nergens heb ik de dood in de strijd als romantisch voorgesteld. Wat jij voorstelt: iemand die z'n darmen terug in z'n buik probeert te duwen: dat haal je volgens mij rechtstreeks uit de films. Of heb je dat met je eigen ogen gezien? Stel nu: je ligt met je darmen uit je maag: dan duurt het echt niet lang meer vooraleer je dood bent. De kans is groot dat je door de shock verdoofd bent van de pijn. Indien je de dood niet vreest en er mentaal op voorbereid bent, dan is dat inderdaad een mooie dood. Je hebt gevochten en bent overwonnen. Je bent niet meteen dood door een kogel in je kop, wat het nog mooier maakt. Je kan even afscheid nemen van het leven. Of dat nu pijn doet of niet is irrelevant. Het zijn je laatste momenten. Je hersenen slaan in het merendeel van de gevallen op hol, en je komt in extase. Als jij liever in je slaap op je nest sterft of na een slopende ziekte dan doe je maar. Dat vind ik zielig. Overigens zijn mijn standpunten hieromtrent niet van Rambo-films gekomen. Die gedachten hebben zich langzaam over vele jaren gevormd. Het is een state of mind waar je dagelijks op moet concentreren (je mag het voor mijn part ook mediteren noemen). Komt in hoofdzaak door geschiedenis te lezen. Begin misschien eens bij de geschiedenis van Japan of Scandinavië. Kom daarna nog eens terug met je gezeik, slappeling. Laatst gewijzigd door MARE : 12 oktober 2006 om 08:49. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#56 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#57 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#58 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#59 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Moest ik jou zijn dan begon ik boeken te schrijven met al die verbeelding over complot-theorieën. Dat verkoopt als zoete broodjes.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#60 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |