Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 14 oktober 2006, 18:05   #41
maarte
Minister-President

maarte's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zijne Heerlijkheid Bekijk bericht
Bouckaert is conservatief, geen liberaal.
Als er één man wel als liberaal kan bestempeld worden dan is dit wel Boeckaert.
Oud 14 oktober 2006, 18:07   #42
maarte
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lomeanor Bekijk bericht
Neen? Luister eens naar BDW in "Morgen beter." De N-VA noemt zichzelf "verstandig rechts."
De nva is gewoon een vlaams republikeinse partij met een zeer neo-liberaal gedachtengoed, ze steken als het ware de vld voorbij in het liberaal zijn alleen profileren ze zich zo niet en is hun core buisness de onafhankelijkheid van Vlaandren
Oud 14 oktober 2006, 18:12   #43
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maarte Bekijk bericht
De nva is gewoon een vlaams republikeinse partij met een zeer neo-liberaal gedachtengoed, ze steken als het ware de vld voorbij in het liberaal zijn
Ik denk dat tegenwoordig zelfs Stalin en Hitler de VLD voorbijsteken in het liberaal zijn.

Citaat:
alleen profileren ze zich zo niet en is hun core buisness de onafhankelijkheid van Vlaandren
Nee, nee, nee... de N-VA is nu "independistisch".

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 oktober 2006, 18:27   #44
maarte
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht
Ik denk dat tegenwoordig zelfs Stalin en Hitler de VLD voorbijsteken in het liberaal zijn.

Nee, nee, nee... de N-VA is nu "independistisch".

indihoe? nog nooit van zoiets gehoord een kat is een kat en een koe een koe waarom moeilijk doen?

Laatst gewijzigd door maarte : 14 oktober 2006 om 18:28.
maarte is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 oktober 2006, 18:33   #45
colargo
Banneling

colargo's schermafbeelding

Standaard

indien Dedecker het vreemdelingen probleem op dezelfde manier wil aanpakken als VB. Dan zou ik wel voor hem stemmen.

Een soort Pim Fortuyn partij zou het moeten worden.
colargo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 oktober 2006, 18:34   #46
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maarte Bekijk bericht
indihoe? nog nooit van zoiets gehoord een kat is een kat en een koe een koe waarom moeilijk doen?
Omdat ze aan het terugkrabbelen zijn.

Citaat:

Citaat:
Jep, heil Jazeker.

Laatst gewijzigd door Jazeker : 14 oktober 2006 om 18:38.
Oud 14 oktober 2006, 19:05   #47
ilfalco
Minister-President

Standaard

Citaat:
buisness de onafhankelijkheid van Vlaandren
En ze weigeren samen te werken met een partij die al 25 jaar lang rechtlijnig de vlaamse onafhankelijkheid eist... mij lijkt de core business van de N-VA =
machtsdeelname.

Laatst gewijzigd door ilfalco : 14 oktober 2006 om 19:06.
ilfalco is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 oktober 2006, 19:13   #48
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ilfalco Bekijk bericht
En ze weigeren samen te werken met een partij die al 25 jaar lang rechtlijnig de vlaamse onafhankelijkheid eist... mij lijkt de core business van de N-VA =
machtsdeelname.
En dat klopt ook. Hun congres zegt dat ze tegen het cordon zijn, maar wie praat met het Vlaams Belang wordt uit de partij gezet.

Citaat:

Citaat:
Jep, heil Jazeker.
Oud 14 oktober 2006, 19:35   #49
ilfalco
Minister-President

Standaard

Dedecker is een egocentrisch iemand die zichzelf heel belangrijk vindt; Maar ik vergeet niet dat hij coveliers in de steek liet toen die moest pleiten in de senaat ivm de droogleggingswet; hij ging gewoon op reis naar india en daar lekker tafelen.

Dedecker is een wereldkampioen woord intrekken en had men hem niet UIT de VLD gesjot dan zat hij er nu nog. hij is overigens ook betrokken in allerlei duistere financiele zaken( allez dat hoor ik van mensen die zaken met hem gedaan hebben en welke ondernemer pist al eens niet naast de pot?)dus hij zal sowieso ongevaarlijk blijven want via zijn zaken kan verhofstadt hem goed raken.

Al er één ding is wat ik geleerd heb uit de europese politiek dan is het dat liberalen onbetrouwbaar zijn. Ze hebben geen enkel benul van culturr, ethiek of identiteit. voor het gros van de rechts enlinks liberalen mag afghanistan bij de EU als dat economische groei en winst oplevert.

Coveliers is mijn inziens dan ook geen echte liberaal. Hij is een rechtse-conservatief met liberale trekjes. Maar een ECHTE liberaal die maakt moeiteloos de bocht die Verhofstadt gemaakt heeft. Dat is een ECHTE liberaal.

In nederland is de VVD ook herhaaldelijk als een kerktorenhaan van links naar rechts gezwalpt naar gelang het hen goed uit komt.

Als de dedecker opvalt is dat niet door rechtlijnigheid , vlaamse standvastigheid of moed... Maar door hamas en dutroux bezoekjes of inzake vrije baan voor snelle wagens. Bij dat laaste heeft hij soms een punt , maar soms is het evengoed absurd.

Ook coveliers is mijns inziens te lang in de VLD gebleven om nog van een geloofwaardig rechts en vlaams politicus te spreken. De snel-belgwet grijpt zo fundamenteel in en heeft zulke drastische gevolgen voor vlaanderen dat wie die wet stilzwijgend accepteert mee schuldig is.

Het ergste is dat mochten ze beiden de beloofde (minister)post gekregen hebben dat ze dan hetzelfde beleid zouden verdedigen. Ze maken kabaal, maar niet omwille van het desastreuze beleid... maar vooral omwille van het feit dat ze niet mee mogen schuiven aan het banket van de macht.

Liberalen zijn maar op één vlak betrouwbaar (en dat is de vld zelfs nog niet)nl in het verdedigen van de belangen van de werkgever.
Zelfs die andere hoeksteen van het liberalisme , de vrijheid van meningsuiting is voor hen slechts los zand ...

Al de rest aan vlaamse en maatschappelijke standpunten is bijzaak. Dat verandert men als de gordijnen voor de ramen.
ilfalco is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 oktober 2006, 20:00   #50
Rosemeyer
Vreemdeling

Rosemeyer's schermafbeelding

Standaard

Is de N-VA dan zo neoliberaal...?
Ik zie de JM helemaal niet naar de N-VA stappen.
De mens past daar gewoon niet thuis.
Zo'n bezwete brulaap in zo'n droog-deftig partijtje als de N-VA?
Rosemeyer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 oktober 2006, 01:08   #51
lombas
Secretaris-Generaal VN

lombas's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zijne Heerlijkheid Bekijk bericht
Bouckaert is conservatief, geen liberaal.
Daarom dat hij op 25 november spreekt in Whitehall?
Oud 15 oktober 2006, 08:08   #52
puud
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Dedecker ... en had men hem niet UIT de VLD gesjot dan zat hij er nu nog.
O, La Palisse, ween van spijt en werp uw kroon naar ilfalco!
Oud 15 oktober 2006, 08:22   #53
Max van Dietschland
Perm. Vertegenwoordiger VN

Max van Dietschland's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dedecker is een egocentrisch iemand die zichzelf heel belangrijk vindt; Maar ik vergeet niet dat hij coveliers in de steek liet toen die moest pleiten in de senaat ivm de droogleggingswet; hij ging gewoon op reis naar india en daar lekker tafelen.

Dedecker is een wereldkampioen woord intrekken en had men hem niet UIT de VLD gesjot dan zat hij er nu nog. hij is overigens ook betrokken in allerlei duistere financiele zaken( allez dat hoor ik van mensen die zaken met hem gedaan hebben en welke ondernemer pist al eens niet naast de pot?)dus hij zal sowieso ongevaarlijk blijven want via zijn zaken kan verhofstadt hem goed raken.

Al er één ding is wat ik geleerd heb uit de europese politiek dan is het dat liberalen onbetrouwbaar zijn. Ze hebben geen enkel benul van culturr, ethiek of identiteit. voor het gros van de rechts enlinks liberalen mag afghanistan bij de EU als dat economische groei en winst oplevert.

Coveliers is mijn inziens dan ook geen echte liberaal. Hij is een rechtse-conservatief met liberale trekjes. Maar een ECHTE liberaal die maakt moeiteloos de bocht die Verhofstadt gemaakt heeft. Dat is een ECHTE liberaal.

In nederland is de VVD ook herhaaldelijk als een kerktorenhaan van links naar rechts gezwalpt naar gelang het hen goed uit komt.

Als de dedecker opvalt is dat niet door rechtlijnigheid , vlaamse standvastigheid of moed... Maar door hamas en dutroux bezoekjes of inzake vrije baan voor snelle wagens. Bij dat laaste heeft hij soms een punt , maar soms is het evengoed absurd.

Ook coveliers is mijns inziens te lang in de VLD gebleven om nog van een geloofwaardig rechts en vlaams politicus te spreken. De snel-belgwet grijpt zo fundamenteel in en heeft zulke drastische gevolgen voor vlaanderen dat wie die wet stilzwijgend accepteert mee schuldig is.

Het ergste is dat mochten ze beiden de beloofde (minister)post gekregen hebben dat ze dan hetzelfde beleid zouden verdedigen. Ze maken kabaal, maar niet omwille van het desastreuze beleid... maar vooral omwille van het feit dat ze niet mee mogen schuiven aan het banket van de macht.

Liberalen zijn maar op één vlak betrouwbaar (en dat is de vld zelfs nog niet)nl in het verdedigen van de belangen van de werkgever.
Zelfs die andere hoeksteen van het liberalisme , de vrijheid van meningsuiting is voor hen slechts los zand ...

Al de rest aan vlaamse en maatschappelijke standpunten is bijzaak. Dat verandert men als de gordijnen voor de ramen.
De VLD is juist zo liberaal als de SPA sociaal is. Wanneer het hen goed uitkomt en ze schuwen niet om totaal tegenovergestelde standpunten te verdedigen. Daarom dat er in Vlaanderen plaats is voor zowel een radicaal linkse partij zoals de PVDA+ als een donkerblauwe ultraliberale neoconservatieve partij als VLOTT. Partijen die hun programma consequent verdedigen.

Door dat laatste kan het Vlaams Belang eerder een democratisch nationaal solidaristische koers varen.

https://x.com/dietschland
Max van Dietschland is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 oktober 2006, 08:30   #54
Jan Meuleman
Europees Commissaris

Jan Meuleman's schermafbeelding

Standaard

De Decker is een judocoach. Hij staat vanaf de zijlijn te roepen en te tieren hoe de anderen het moeten doen, maar doet zelf niks.
Altijd geweest en zal altijd zijn. Hij past in geen enkele partij, tenzij in zijn eigen partij.
Jan Meuleman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 oktober 2006, 09:01   #55
La Chunga
Minister

La Chunga's schermafbeelding

Standaard

Dat Jean-Marie Dedecker niet naar VLOTT zou gaan is niet correct. Even het artikel uit 'Het Nieuwsblad op Zondag' citeren (voor alle duidelijkheid en vooraleer sommigen al beginnen juichen):

DEDECKER EN COVELIERS OVERWEGEN EIGEN LIJST

Jean-Marie Dedecker ontkent dat hij weigert over te stappen naar Vlott. Wel past hij voor elke samenwerking met het Vlaams Belang. De oprichting van een nieuwe rechtsliberale partij zou een uitweg bieden.

Jean-Marie Dedecker, sinds woensdag persona non grata bij de VLD, ontving gisteren zijn kameraad en Vlott-partijvoorzitter Hugo Coveliers in Oostende. De twee bereidden Dedeckers zaak voor de stautaire commissie van de VLD voor, en bespraken ook de toekomst van de liberale backbencher.

"Ik laat alle mogelijkheden open, maar ik ga niet naar het Vlaams Belang" zei Dedecker achteraf. Hij bevestigde dat hij ook niet op een kartellijst gaat staan die met de extreem-rechtse partij naar de kiezer stapt. Hij gaat dus enkel met Coveliers in zee als dat zonder het Vlaams Belang gebeurt. "Ik heb nooit gezegd dat ik niet bij Vlott ga", ontkende hij eerdere berichten uit het VTM-journaal.
Hugo Coveliers bevestigde de versie van Dedecker. "Wij zijn gezellig bijeengekomen en hebben over vanalles gepraat, ook over een aantal mensen in de VLD" zei Coveliers gisteren in de vooravond. Daarnaast stond de verdediging van Dedecker op het programma.
Ook de Gentse rechtse liberaal Boudewijn Bouckaert wordt bij de verdediging van Dedecker betrokken. Het lijkt erop dat er plannen in de maak zijn voor een nieuwe rechtsliberale partij, die los van het Vlaams Belang opkomt bij de federale verkiezingen in 2007. "Dat is een piste die we zeker zullen onderzoeken" zei Coveliers "maar het is nu nog te vroeg om beslissingen te nemen". In de komende weken praten we verder over de toekomst. Echt serieuze gesprekken in die richting hebben we nu nog niet gevoerd". (bm)

Het is al positief dat als dergelijk initiatief er komt, het onafhankelijk zal gebeuren en eventueel niet onder de naam Vlott maar als een nieuwe rechts-liberale partij.

Bovendien zou het van grote dwaasheid getuigen om nu al te beslissen en dan in een aandachtsvacuum te vallen. In tegenstelling tot andere partijen zal deze nieuwe partij niet automatisch de nodige aandacht van de pers krijgen. In de aanloop naar de komende verkiezingen moeten met de regelmaat van de klok nieuwe ontwikkelingen kunnen worden gemeld ten einde de aandacht tot aan die verkiezingen levendig te houden.

Laatst gewijzigd door La Chunga : 15 oktober 2006 om 09:02.
La Chunga is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 oktober 2006, 09:04   #56
lombas
Secretaris-Generaal VN

lombas's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door La Chunga Bekijk bericht
Dat Jean-Marie Dedecker niet naar VLOTT zou gaan is niet correct. Even het artikel uit 'Het Nieuwsblad op Zondag' citeren (voor alle duidelijkheid en vooraleer sommigen al beginnen juichen):

DEDECKER EN COVELIERS OVERWEGEN EIGEN LIJST

Jean-Marie Dedecker ontkent dat hij weigert over te stappen naar Vlott. Wel past hij voor elke samenwerking met het Vlaams Belang. De oprichting van een nieuwe rechtsliberale partij zou een uitweg bieden.

Jean-Marie Dedecker, sinds woensdag persona non grata bij de VLD, ontving gisteren zijn kameraad en Vlott-partijvoorzitter Hugo Coveliers in Oostende. De twee bereidden Dedeckers zaak voor de stautaire commissie van de VLD voor, en bespraken ook de toekomst van de liberale backbencher.

"Ik laat alle mogelijkheden open, maar ik ga niet naar het Vlaams Belang" zei Dedecker achteraf. Hij bevestigde dat hij ook niet op een kartellijst gaat staan die met de extreem-rechtse partij naar de kiezer stapt. Hij gaat dus enkel met Coveliers in zee als dat zonder het Vlaams Belang gebeurt. "Ik heb nooit gezegd dat ik niet bij Vlott ga", ontkende hij eerdere berichten uit het VTM-journaal.
Hugo Coveliers bevestigde de versie van Dedecker. "Wij zijn gezellig bijeengekomen en hebben over vanalles gepraat, ook over een aantal mensen in de VLD" zei Coveliers gisteren in de vooravond. Daarnaast stond de verdediging van Dedecker op het programma.
Ook de Gentse rechtse liberaal Boudewijn Bouckaert wordt bij de verdediging van Dedecker betrokken. Het lijkt erop dat er plannen in de maak zijn voor een nieuwe rechtsliberale partij, die los van het Vlaams Belang opkomt bij de federale verkiezingen in 2007. "Dat is een piste die we zeker zullen onderzoeken" zei Coveliers "maar het is nu nog te vroeg om beslissingen te nemen". In de komende weken praten we verder over de toekomst. Echt serieuze gesprekken in die richting hebben we nu nog niet gevoerd". (bm)

Het is al positief dat als dergelijk initiatief er komt, het onafhankelijk zal gebeuren en eventueel niet onder de naam Vlott maar als een nieuwe rechts-liberale partij.

Bovendien zou het van grote dwaasheid getuigen om nu al te beslissen en dan in een aandachtsvacuum te vallen. In tegenstelling tot andere partijen zal deze nieuwe partij niet automatisch de nodige aandacht van de pers krijgen. In de aanloop naar de komende verkiezingen moeten met de regelmaat van de klok nieuwe ontwikkelingen kunnen worden gemeld ten einde de aandacht tot aan die verkiezingen levendig te houden.
Van die berichtgeving van de staatsmedia zou je toch de muren oplopen, niet?
Oud 15 oktober 2006, 09:08   #57
Casca
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
Van die berichtgeving van de staatsmedia zou je toch de muren oplopen, niet?
*ehem*

Citaat:
Casca is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 oktober 2006, 09:22   #58
La Chunga
Minister

Standaard

Inderdaad, VTM, Casca, maar gisteren stond het ook al op de website van VRT. Het is weeral eens een voorbeeld van hoe impulsief onze pers te werk gaat. Ze horen iets halvelings en hop...conclusie...nadien blijkt alles anders in elkaar te zitten.
Oud 15 oktober 2006, 09:36   #59
Casca
Minister

Standaard

Citaat:
Inderdaad, VTM, Casca, maar gisteren stond het ook al op de website van VRT. Het is weeral eens een voorbeeld van hoe impulsief onze pers te werk gaat. Ze horen iets halvelings en hop...conclusie...nadien blijkt alles anders in elkaar te zitten.
Daar zijn ook redenen voor he...

Marktredenen
Casca is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 oktober 2006, 09:47   #60
La Chunga
Minister

Standaard

Daar valt iets voor te zeggen.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:52.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be