![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#42 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#43 |
Gouverneur
|
![]() Men weet intussen ook dat ik die BUB met argusogen in de gaten houd. Ik ga niet herhalen wat ik van hun vindt, maar al is de vorm een beetje wankel, de inhoud zit meestal wel snor
![]() |
#44 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Waarom verwondert mij dat nu niet, zeg? Voor mij verraadt anders juist die wankele vorm dat de inhoud heel wat anders is dan de BUB beweert. Moest de BUB niet zo'n wankel studentenclubje zijn, ze nam ons nog eens in het ootje zoals het de Coudenberggroep (bijna helemaal) lukte. Het tij kan echter keren...
![]() |
![]() |
#45 |
Gouverneur
|
![]() Ach mens, loop naar de pomp...
De zwijgende meerderheid is nog steeds Belgisch gezind. En nu jij! http://www.bplus.be/bplus-pamflet.pdf
![]() |
#46 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst * Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig * Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie * Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 |
Europees Commissaris
|
![]() Mja, volgens de logica van de B.U.B. is wat hij zegt anders correct hoor.
Anderzijds is het volgens diezelfde logica correct wanneer ik stel dat het Vlaams-Nationalisme superieur is aan het streven naar een unitair België en is het zelfs correct wanneer ik stel dat het IQ van de B.U.B. aanhangers ver onder het gemiddelde ligt. En dit totdat het tegendeel bewezen wordt. Of heeft Tacitus ondertussen door dat er verschillende vormen van logica bestaan en in dit geval duidelijk een verkeerde veronderstelling gemaakt wordt en dat daarenboven logica absoluut niet gelijkstaat aan wiskunde.
Met dank aan: TomB, Supe®Staaf, Brabo, Sato, boer_bavo, @lpha, Knuppel, Raf, Antoon, Tantist, Distel, Pelgrim, Paulus, nou nou, Bobke, Griffin, Spetsnaz, oriana, C uit W, Seba, ingenious, Zeno!, zorroaster, alpina, dejohan, circe, Kotsmos, S., luc broes, Aangebrande, solidarnosc, maddox,Tzuvar Raemborr, Spelev, Mieke 79, DaBlacky, numarx,Vlaanderen Boven, bartje, Turkje, ossaert, Fribre, de Vexille, Groot Bakkes, Jos Verhulst, Bece, Babeth, Nynorsk, driewerf, wb, cuboidz, sancho, Dimitri, e.a. |
![]() |
![]() |
![]() |
#48 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik weet het Dies. Volgens de BUB-logica is de 'zwijgende' meerderheid Belgisch gezind.
Ik vraag me alleen af waarom die meerderheid zwijgt en wat er nodig zal zijn om ze niet alleen aan het spreken te krijgen maar ook nog aan het vechten als het in dit land bergaf blijft gaan. En dat zal het.
![]() |
#49 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Langs de andere kant, heb ik wel iets beter te doen dan op zo'n onnozele postings te reageren in mijn kort weekeind. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst * Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig * Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie * Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#51 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Voor de slechte verstaanders - en Hans1 - onder ons: ik gebruikte de logica van 2leden van de B.U.B. om aan te tonen dat er overduidelijk iets aan schorte. Het was dus absoluut niet mijn logica! God ik ben dit forum zo beu!
Met dank aan: TomB, Supe®Staaf, Brabo, Sato, boer_bavo, @lpha, Knuppel, Raf, Antoon, Tantist, Distel, Pelgrim, Paulus, nou nou, Bobke, Griffin, Spetsnaz, oriana, C uit W, Seba, ingenious, Zeno!, zorroaster, alpina, dejohan, circe, Kotsmos, S., luc broes, Aangebrande, solidarnosc, maddox,Tzuvar Raemborr, Spelev, Mieke 79, DaBlacky, numarx,Vlaanderen Boven, bartje, Turkje, ossaert, Fribre, de Vexille, Groot Bakkes, Jos Verhulst, Bece, Babeth, Nynorsk, driewerf, wb, cuboidz, sancho, Dimitri, e.a. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#52 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Als je desondanks voor de eenheid van het BUBbelse België blijft ben je alleen maar sterker uit de 'strijd' gekomen. 8)
![]() |
![]() |
#53 | |
Europees Commissaris
Locatie: Samenkomst van de schrale, mijmerende Kempen en het overvloedige, spekbuikige Brabant
|
![]() Citaat:
Of hoe moeten we "Vlaams-nationalisme is het enige Belgische probleem" en dies meer anders zien? Als argumenten? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#54 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
![]()
EENDRACHT MAAKT MACHT * EINIGKEIT MACHT STARK * L'UNION FAIT LA FORCE - Sport, Opium van en voor het Volk - Even ter herrinering: de meerderheid in een democratie is 50+1 op 100. Het VB haalt in VL ongeveer 25 op 100 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#55 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#56 | |||
Gouverneur
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() ![]() sweet dreams
EENDRACHT MAAKT MACHT * EINIGKEIT MACHT STARK * L'UNION FAIT LA FORCE - Sport, Opium van en voor het Volk - Even ter herrinering: de meerderheid in een democratie is 50+1 op 100. Het VB haalt in VL ongeveer 25 op 100 |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#57 | ||
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
En, vlot het een beetje? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#58 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Uit mijn contacten met mede-BUB-leden kan ik alleen maar zeggen dat ik van hen de indruk heb dat ook zij zeer intelligente personen zijn, die heel goed weten waar ze mee bezig zijn en een zeer klare kijk hebben op de wereld en de actualiteit. Men heeft uiteraard het nodige intellect nodig om op een beschavingsgraad te komen waar men het normaal vindt dat er niet alleen geen onderscheid gemaakt wordt op basis van ras, maar ook niet op basis van moedertaal of woonplaats... Over de tekst van het VEVertje: de verschillen tussen de provincies zijn minstens even hallucinant als die tussen de gewesten.
![]() |
![]() |
#59 | ||||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#60 | ||
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
En zoals Dies zegt, stoefen over je IQ is in deze echt wel ongepast en je maakt je er eigenlijk mee belachelijk. Maar ja, 17, de wijsheid komt met de jaren!!! |
||
![]() |
![]() |