![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
Bekijk resultaten enquête: Wat doen we met de leegstaande kerkgebouwen? | |||
afbreken tot de laatste steen, |
![]() ![]() ![]() |
3 | 7,14% |
moskees van maken, |
![]() ![]() ![]() |
3 | 7,14% |
gebruiken voor niet-religieze doeleinden, |
![]() ![]() ![]() |
33 | 78,57% |
niets. Er niet meer naar omkijken en laten verkommeren. |
![]() ![]() ![]() |
3 | 7,14% |
Aantal stemmers: 42. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 |
Schepen
|
![]() Zeker niet afbreken, ze hebben ongelooflijk veel nut als bliksemafleiders he, die kerken.
Dat is dan ook het enige nuttige dat je van kerken kan zeggen, ik zie niet in wat je in een Kerk kunt doen aan sociale hulpverlening, behalve een soelendans voor de armen als vermaak, als de muziek op het kerkorgel stopt "lol" |
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() Citaat:
"Dag meneer de imam mag ik uw moskee omvormen tot een kerk want er loopt hier toch al maanden niemand meer binnen..." ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Pick a weapon BOY! (*)Het Concordaat Met het doel een verzoening met hetVaticaan tot stand te brengen, sloot Napoleon Bonaparte, namens de Franse regering, op 15 juli 1801 een concordaat met kardinaal Consalvi, staatssecretaris van paus Pius VII. De paus ondertekende persoonlijk het akkoord op 15 augustus, en zo werd het verdrag tussen Frankrijk en de Heilige Stoel bevestigd. In de daarbij aansluitende encycliek "Ecclesia Christi" erkende Pius VII de Franse Republiek van Napoleon, die van haar kant het katholicisme uitriep tot "godsdient van de meerderheid". Het Concordaat voorzag in het herstel van de vrijheid van eredienst, in een bezoldiging van de katholieke geestelijkheid door de Staat, in ruil voor de tijdens de Revolutie genationaliseerde en door de revolutionaire regering verkochte kerkelijke bezittingen, en in een herindeling van Frankrijk (het geannexeerde België inbegrepen) in nieuwe bisdommen. Méér concessies deed Napoleon echter niet. De wens van het Vaticaan om het katholicisme tot staatsgodsdienst uit te roepen werd niet ingewilligd. (bron:http://nl.wikipedia.org/wiki/Concord...n_15_juli_1801) |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
bovendien kan je zien dat vroeger "rijke" gemeenten waar veel rijke boeren leefden, hun welvaartsstatus ook wensten te uiten via het bouwen van grote kerken of kathedralen (zie vb. Haasdonk, een onooglijk dorpje maar wèl met de "kathedraal van het Waasland" dankzij de gulle bijdragen van de rijke boeren toen. En waarom zou ik twijfelen aan je eigen citaat uit Wikipedia? dat is toch net wat ik zei? Citaat:
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | |||
|
![]() Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
hier gaat het volgens mij fout hoor... Ik dacht dat u bedoelde dat de kerken in hand waren van de staat! Dit klopt niet! en staat in mijn citaat! Laatst gewijzigd door largo_w : 23 oktober 2006 om 14:02. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | |
Locatie: Hoofdstad der holbewoners waar de Schelde op z'n mooist is en de gevangenen nog vrij rondlopen
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#48 |
Locatie: Hoofdstad der holbewoners waar de Schelde op z'n mooist is en de gevangenen nog vrij rondlopen
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#49 |
|
![]() Geertje doet ook eens grappig...
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#50 |
|
![]() Ze mogen er zelfs blow-huizen van maken. De wierook of wiet, veel zal het niet uitmaken en er wordt evenveel onzin verkocht .
DIT IS GEEN GRAP. IK BEN BLOEDSERIEUS. ![]() Laatst gewijzigd door Geertje : 23 oktober 2006 om 16:45. |
![]() |
![]() |
![]() |
#51 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#52 | |
|
![]() Citaat:
disco=dommer erotheek=domst blow-huis hoort bij de laatste categorie Je mankement van enige vorm van respect is ondermaats! Je retoriek over of een kerk heilig is was inderdaad om te gieren! Maar ik geloof dat je dit allemaal wel weet maar tegendraads doen is inderdaad wel eens leuk he... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#53 | |
|
![]() Citaat:
God is trouwens een uitvindsel van enkele oude gekken die de macht wilden houden en zou god uitgevonden hebben. Spijts voor iedereen die er in gelooft. Laatst gewijzigd door Geertje : 23 oktober 2006 om 16:49. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#54 | |
|
![]() Citaat:
zet dit nog eens uit daar hier ga ik daar niet over beginnen! Respect is tegenover gelijk wie of wat! De wereld zou niet mooier zijn zonder religie hoor; echt niet! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#55 |
Minister
|
![]() De wereld zou mooier zijn met een beetje meer wederzijds respect.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#56 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#57 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Nochtans is het heel eenvoudig. Ik heb gewoon gezegd wat ik gezegd heb. En al wat daar bij komt is uit den boze. Zo simpel is het. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#58 | |
|
![]() Citaat:
Ik heb gezien welk respect ze hadden : GEEN ENKEL RESPECT voor mensen, enkel een dwaas WAANBEELD genoot hun respect. Godsdiensten zullen de ondergang van de mensheid zijn !!! Laatst gewijzigd door Geertje : 26 oktober 2006 om 10:16. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#59 |
|
![]() Tof!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#60 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
nee mijnheer zo iets aanvaard ik niet.. iets beweren zonder te bewijzen trekt op niets.. praat gewoon over godsdiesnten waarmee je iets te maken had, en niet alle godsdienten met één steen gooien ... want de islam is totaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaal anders.. dat is een echte oprechtheid van kennis.. zeg niet wat jij niet weet .. of zoals De God (swt) in de koran zegt: ( volg niet hetgeen waarvan jij geen kennis hebt ) en dank u voor uw begrip Yahya
>>>>> Defending islam in the west <<<<< FaithFreedom //.. Is islam een religie of een sekte?...\\ Answering-Islam ** An Islamic History of Europe ** Laatst gewijzigd door _Yahya_ : 26 oktober 2006 om 10:50. |
|
![]() |
![]() |