![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Als jij NU terug naar de States zou willen vertrekken, hoe zou je de oversteek dan maken? Ik zit een beetje verveeld tussen opties (GreenCard of gewoon gaan en hopen)
![]() |
![]() |
#42 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Eerste optie: ga naar de keuring (auto laten keuren voor buitenland), daarna naar de dienst nummerplaten en nummerplaat voor uitvoer aanvragen, en daarna vertrekken (zodoende heb je minder last met je wagen in Spanje en beschik je over 3 of 6maanden om je papieren van je auto in Spanje in orde te brengen) OF Ik ben "illegaal" met de auto naar hier gekomen, maar het is niet echt illegaal. Je houdt gewoon je belgische nummerplaat, en je gaat in Spanje naar de keuring (ITV) en je laat je auto keuren. Later klop je aan bij een verzekering en je laat je auto verzekeren en daarna (of was het voor de verzekering) ga je je auto inschrijven. Die inschrijving is om gek van te worden, zelfs spanjaarden worden op die dienst horendol, dus neem je tijd en vertrek vroeg genoeg. Je verliest met gemak een dag of twee. Je kan de inschrijving ook laten doen door een Acesoria ofzoiets, die gaan dan voor jou naar de dienst inschrijvingen en dat kost een kleine 150€. Ik heb voor die optie gekozen, dan moest ik zelf niets doen. Je auto laten verzekeren is een werk van niets, overal kom je verzekeraars tegen, op internet het goedkoopst, Mapfre ed de beste maar iets duurder. Om de verhuis te regelen, heb ik een maat laten overkomen met een bestelwegen, volgestouwd met rommel...
![]() |
![]() |
#43 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik wil met mijn kids naar een eiland van de filipijen, maar ik mag niet naar het buitenland gaan wonen met mijn kids van de rechtbank.
Weet iemand hoe je dat moet oplossen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#44 |
Lokaal Raadslid
|
![]() Ongehoorzaam zijn èh Jantje
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En mijn ex is daar ook van op de hoogte en zal er echt niet voor terug schrikken om mij aan te geven als ik het toch doe. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 |
Banneling
|
![]() de kinderen zijn dus zoals verwacht slechts half 'van jou' hé Jantje ... nogal wiedes dat je er niet mee naar het buitenland mag, nietwaar ?!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
de oudste zoon mag zelfs niet binnen bij haar. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zelf als je gewoon een camion huurt of ne container met uw spullen in, 1000 euro is er zo doorgedraaid zulle. Wat huizen betreft, mijn ervaringen in Italy, zoek een paar plaatselijke real estate agenten op, stuur die mannen een goei beschrijving van wat je zoekt, eventueel wat fotokes als voorbeeld, en dan ga je daar eens een dag of 2 mee op stap, wat rondkijken, wat ze voorstellen enz... Ge ziet dan direct wat er op de markt is, of ze geluisterd hebben of niet, en of ze u een oor proberen aannaaien of niet. Ik heb hier op een 1,5 dagen, 9 appartementen gezien met 3 verschillende agenten, da is marathon huizen jagen, met uwen digitale kodak zoveel mogelijk fotokes, schieten, en goe nota bijhouden, goe laten bezinken, En misschien hebde van den eerste keer prijs, misschien ook nie, dan moete maar teruggaan, maar een gouden raad, zoek iets dat 100 % uw goesting is. Ik heb hier veel collega's zien vertrekken en er zijn er ook al een paar die ondertussen aan hun 2 ' of 3' appartement toe zijn. Ik had van den eerste keer prijs, 100 % mijn goesting, en 2 eigenlijk 3 andere die ook ruimschoots voldeden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Als ik dat hier zo allemaal lees krijg ik ook ontzettend veel zin om naar spanje te emigreren. Eindelijk verlost te zijn van de belzieke politiek,...
Maar het mag nog niet zijn, ik moet nog een paar jaartjes studeren om mijn diplomaatje te halen ![]() Maar misschien kan ik dan later wel doktertje gaan spelen in aragon ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#51 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ![]() Ja maar bij mij is da allemaal via 't werk gegaan, ik heb zelf niks moeten doen om papieren in orde te brengen enz... Wij hebben hier ook een madammeke (een italiaanse) die we mogen lastig vallen met al onze installatie problemen. ![]() Da meiske heeft de meest gespamde mailbox van allemaal ... Wat ik wel kan zeggen : A uitschrijven in de gemeente in den Belziek B inschrijven in de gemeente in Italië C inschrijven in de ambassade (Is in Rome maar ge kunt bijna alles schriftelijk regelen) D uwen auto, zowat idem met het spanje verhaal. of met transitplaten overvoeren, of naar hier brengen met uw gewoon platen, van zodra ge ingschreven zijt in de gemeente moet je je Italiaanse platen aanvragen... en dan begint de miserie, ge moet uw originele Roze kaart etc, beëdigd laten vertalen, (kost u een honderd euro... ) Dan moet ge daar mee naar de inschrijvingsdienst, die stellen u een voorlopig papier op, daarmee moet ge naar den ACI, uw taks gaan betalen, (de gewone wegentax) dan krijgt ge nog een papier en moet ge naar een soort notaris, want, met een gewoon inschrijvingsbewijs ben je niks, dat bewijst niet dat de auto van u is, dus moet ge uw auto laten inschrijven door een notaris. (kost u nog wa poen... ) + inschijvingstax betalen (Voor een 2 liter diesel lag dat rond de 400 € kan iets meer zijn. ) met da laatste papier moet ge weer naar den ACI, en dan geven ze u nog een ander papier en dan zijde ingeschreven en kunnen ze u uw nummerplaten geven, (of was dat nu bij dat eerste papier ? ... ) anyway, nen hele papierwinkel als ge met een wrak van nen auto rijd, voor de moment, koopt u ginder dan ne nieuwen... ![]() Verder k weet niet waar je naartoe wil, maar waar ik hier zit, is het leven in 't algemeen vrij duur. Alleen water en alcool is spotgoedkoop. (2 levensnoodzakelijkde dingen... ![]() Zorg ook dat je werk hebt, voor je vertrekt, want dop enz.. kennen ze hier niet, of wreed beperkt. Gezondheidszorg, als je ingeschreven bent in de gemeente moet je bij een of andere dienst je laten inschrijven voor de gezondheidszorg, ze wijzen je dan een dokter toe. (Erfenis van een of andere communist volgens mij... ) je gaat met je libretto Sanitaio naar die dokter en die helpt je gratis. ook voor de hospitalen werkt het zo, alles lekker bureacratisch met veel papierkes, en veel capo's en capo's van capo's ... Kortom je pikt je eigen dokter en betaald die gewoon de volle pot. ![]() Of nog beter, als je naar de tandards moet is het goedkoper van een ticket te boeken met virgin of ryanair en naar den belgiek te vliegen en daar uw eetkamer te laten herdekoreren. Het is goedkoper, ge kunt er eens ne pak frieten gaan eten, en ge zijt zeker dat het goe gedaan is. Verder is het daar wel ok, 't zonneke schijnt daar iets straffer en zo, het is daar wel wa vroeger donker als den belziek, heeft iets te maken met de afstand tot de evenaar. Voor TV te zien, ge hebt de fantastische RAI, die het bekijken absoluut niet waard is, of ge moet kicken op blonde babes die denken dat ze schoon zijn met hun opgespoten borsten en lippen , ![]() Of ge neemt TV Vlaanderen, maar da mag eigenlijk niet, ge moet uw abonnement dan registreren bij ne vrijwilliger in den belziek. Ge hebt een 4 tal mobiele telefoon operators, Vodaphone is daarbij gerelateerd aan Proximus, Verder hebt ge nen helen hoop ADSL providers, maar die hangen allemaal af van Telecom italia, en believe me, met Telecom Italia wilt ge niks te maken hebben , behalve als het niet anders kan. Fastweb is hun concurent die met een eigen netwerk komt (ook Fibre Optic) maar enkel in bepaalde steden. |
![]() |
![]() |
![]() |
#52 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |