Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 29 oktober 2006, 11:58   #41
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Er is een heel erg rare jeugd tegenwoordig. Niks aan te doen.
Dus een goeie jeugd is een jeugd die al hun geld opmaakt aan autos ?

Hell, mijn fiets en ik, goed voor de conditie en kost me geen fluit. Meer geld voor feeeeeeessjjeeee !
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 oktober 2006, 15:09   #42
kelt
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ke Nan Bekijk bericht
Ik heb altijd al geweten dat ik met een klassebak tuf.
Dat zal een zicht worden : De Heerser van Turan verschijnt aan de algemene bevolking in een ....euh....

geen nood:Uw gouverneurs zullen wel fietsen
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 oktober 2006, 22:46   #43
pekka_123
Provinciaal Gedeputeerde

pekka_123's schermafbeelding

Standaard

Gezond verstand heeft hier in België nog geen cent opgebracht, want het bestaat hier gewoon niet.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AyneRand Bekijk bericht
Afgunst taxeren lijkt mij interessanter, zal in Vlaanderen veel opbrengen ...
pekka_123 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 oktober 2006, 22:49   #44
pekka_123
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

De reden waarom mensen met een terreinwagen door de stad rijden is omdat ze niet kunnen parkeren. Met een terreinwagen kun je zonder problemen de borduur op rijden, hé
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door another brick Bekijk bericht
Iets wat ik ook niet begrijp, zelfs niet als autoliefhebber:
Waarom koopt iemand een terreinwagen om in de stad rond te hossen?
Waarom koopt iemand een sportwagen met meer dan 300 pk als men zelfs in Duitsland niet harder kan rijden dan pakweg 140 wegens de drukte?
Ik hou het op prestige. Mensen kopen geen wagens meer uit rationele overwegingen maar om de buren jaloers te maken.
Oud 29 oktober 2006, 22:56   #45
Sfax
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pekka_123 Bekijk bericht
Gezond verstand heeft hier in België nog geen cent opgebracht, want het bestaat hier gewoon niet.
Zelfkennis is alvast het begin van wijsheid
Sfax is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 oktober 2006, 22:56   #46
pekka_123
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Er wordt toch niet gezegd dat die auto's totaal uit den boze zijn. Vrachtwagens zijn er toch ook. Die zijn voor professionele doeleinden net zoals jouw 4x4 , die je nodig hebt om je zelfstandige activiteit uit te voeren. Maar het zijn die onnodige benzine, diesel slikkers voor privé die aangepakt moeten worden
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laya Bekijk bericht
Kan je volledig bijtreden. Mijn 4x4 verbruikt 7.8l/100 km en ik heb de laadruimte nodig voor mijn zelfstandige activiteit... dus als ik me een break had aangeschaft (wat ik lelijk vind) met een veel zwaardere motor was er geen vuiltje aan de lucht maar nu met mijn 2.0l diesel wel enkel omdat het een 4x4 is?
En ik begrijp de redenering niet hoor maar kom... zal wel weer aan mij liggen zekers?

BTW Ik doe meer dan 30.000km/jaar.... mag ik kiezen met welke auto ik wens te rijden alstemblieft? Ik ben nog steeds diegene die er voor werkt.
Oud 29 oktober 2006, 22:58   #47
Sfax
Banneling

Standaard

Citaat:
Er wordt toch niet gezegd dat die auto's totaal uit den boze zijn. Vrachtwagens zijn er toch ook. Die zijn voor professionele doeleinden net zoals jouw 4x4 , die je nodig hebt om je zelfstandige activiteit uit te voeren. Maar het zijn die onnodige benzine, diesel slikkers voor privé die aangepakt moeten worden
En dan te weten dat zo'n Dieselzuipend lease-voertuig gemiddeld gezien minder zal verbruiken dan eender wel klein stadswagentje
Oud 29 oktober 2006, 23:01   #48
pekka_123
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Het moet er toch voor doorgaan. je kan met een goede suv perfect in open terrein gaan rijden
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sfax Bekijk bericht
Een SUV is dan ook geen terreinwagen.

Laatste keer dat ik in Duitsland was deed ik 170-180 en moest ik nog steeds opzij gaan voor snellere wagens. Me dunkt dat je dus eens in Duitsland moet gaan toeren.

En dan? Mag dat niet? Zij die zich jaloers laten maken zijn er erger aan toe dan zij die jaloers maken.

Als de auto industrie in Eurapa niet zoveel macht had was de tax al lang ver viervoudigd op onnodig zware wagensLaat mensen idd zelf beslissen wat ze met hun al dan niet geleende geld doen. Als ik morgen beslis om een Bugatti Veyron te gaan kopen en daarmee rond te gaan cruisen, dan is dat enkel en alleen mijn zaak (en dan zal ik er waarschijnlijk nog wat meer litertjes naft doorjagen dan eenders welk ander voertuig)
Oud 29 oktober 2006, 23:07   #49
pekka_123
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

jij gelooft dat? Diesel vervuilt hoe dan ook veel meer dan benzine.
Het ligt er natuurlijk ook weer aan hoe je er mee rijd.Als ik die debiele suv chauffeurs hier door de stad zie crossen. Als die een voetganger of fietser aanrijden zijn de gevolgen veel ernstiger dan met een gewone auto
Citaat:
En dan te weten dat zo'n Dieselzuipend lease-voertuig gemiddeld gezien minder zal verbruiken dan eender wel klein stadswagentje
Oud 29 oktober 2006, 23:08   #50
Sfax
Banneling

Standaard

Citaat:
Het moet er toch voor doorgaan. je kan met een goede suv perfect in open terrein gaan rijden
Da's al even zinnig als zeggen dat je met een kano op open zee kan gaan varen, dat je met een geit een race kan gaan houden, dat je met een lambo onder een vrachtwagen door kan of dat je met een tractor oppde ring kan gaan rijden.
Dat het kan, wil nog niet zeggen dat het ervoor bedoeld is. Het staat je vrij te proberen, maar de kans is groot dat het vroeg of laat verkeerd afloopt. Je zou alvast de eerste SUV-er niet zijn, die zichzelf hopeloos vast heeft gereden
Oud 29 oktober 2006, 23:10   #51
Sfax
Banneling

Standaard

Citaat:
jij gelooft dat? Diesel vervuilt hoe dan ook veel meer dan benzine.
Het ligt er natuurlijk ook weer aan hoe je er mee rijd.Als ik die debiele suv chauffeurs hier door de stad zie crossen. Als die een voetganger of fietser aanrijden zijn de gevolgen veel ernstiger dan met een gewone auto
Ik geloof dat niet, ik weet dat gewoon.
Die dure lease-wagens zijn niet zelden in gebruik voor lange ritten, terwijl die kleine stadswagentjes niet meer dan met koude motor 20 km te rijden in een stad, waarbij ze met gemak bijna twee keer zoveel verbruiken. Reken zelf maar uit.

Verder zijn je argumenten van een bedenkelijk, emotioneel niveau. Jaloezie of afgunst is een slechte drijfveer mijn beste
Oud 29 oktober 2006, 23:10   #52
pekka_123
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Kun je echt niets beters antwoorden dan een dergelijke uitspraak te citeren. Het probleem is, dat je me niet kent
Citaat:
Zelfkennis is alvast het begin van wijsheid
Oud 29 oktober 2006, 23:19   #53
pekka_123
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Als je met een diesel wagen dezelfde ritten doet, met koude moter als een stadswagentje dan vervuilt die dieselwagen nog veel meer. Natuurlijk verbruikt een koude moter meer dan een warme en dat geld evenzeer voor een zwaardere diesel moter. Het is natuurlijk weer typisch dat mensen zoals jij weer onmiddelijk beginne te kappen op mensen die een andere mening hebben. Jij durft te beweren dat ik jaloers ben, jij komt hier mij beschuldigen terwijl jij me van geen haar nog pluim kent.
Citaat:
Ik geloof dat niet, ik weet dat gewoon.
Die dure lease-wagens zijn niet zelden in gebruik voor lange ritten, terwijl die kleine stadswagentjes niet meer dan met koude motor 20 km te rijden in een stad, waarbij ze met gemak bijna twee keer zoveel verbruiken. Reken zelf maar uit.

Verder zijn je argumenten van een bedenkelijk, emotioneel niveau. Jaloezie of afgunst is een slechte drijfveer mijn beste
Oud 29 oktober 2006, 23:22   #54
pekka_123
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Ze hebben de bmw x5 en de mercedes concurrent toch getest en op tv laten zien. En als het toch waar is waarom koopt men zulke wagens dan?
Citaat:
Da's al even zinnig als zeggen dat je met een kano op open zee kan gaan varen, dat je met een geit een race kan gaan houden, dat je met een lambo onder een vrachtwagen door kan of dat je met een tractor oppde ring kan gaan rijden.
Dat het kan, wil nog niet zeggen dat het ervoor bedoeld is. Het staat je vrij te proberen, maar de kans is groot dat het vroeg of laat verkeerd afloopt. Je zou alvast de eerste SUV-er niet zijn, die zichzelf hopeloos vast heeft gereden
Oud 29 oktober 2006, 23:23   #55
pekka_123
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Moet je nu daarvoor met van die gewichtige uitspraken komen? Om mij te vertellen dat het niet kan.
Citaat:
Oud 30 oktober 2006, 01:41   #56
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Ik vind elke wagen die meer verbruikt dan hij waard is, teveel. Nem.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 oktober 2006, 14:29   #57
ICE-MAN
Parlementslid

ICE-MAN's schermafbeelding

Standaard

Ons "Staats-systeem" heeft er zelf voor gezorgd dat iedereen massaal overgeschakeld is op "roetbakken met dieselmotor"....... en nu gaan ze klagen dat iedereen er wil gebruik gaan van maken......

mijn vorig karretje was een "peugootje met loodvrije benzinemotor" en slikte zo'n 8 liter benzine.......
mijn huidige kar is een Landrover die maar 6 liter diesel verbruikt en darenboven maar half zoveel verkeersbelasting betaald wegens "lichte vracht" (k'heb wel jammergenoeg maar 2 zitplaatsen maar dat neem ik er graag bij gezien ik telkens alleen in de wagen zit) en enkel gebruik voor het werk....... verzekering ook een stuk goedkoper..... en nu zou dat niet meer mogen in de stad !!! hadden ze eerst maar de wetten en taksen niet moeten gunstiger maken !

Laatst gewijzigd door ICE-MAN : 30 oktober 2006 om 14:31.
ICE-MAN is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 oktober 2006, 17:24   #58
TomB
Perm. Vertegenwoordiger VN

TomB's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht
Maar in mijn ogen is het een vloek om dagelijks van je gemeente naar je werkstad te rijden met een 12 liter zuipende machine die vooral dient om te ploeteren in de modder. Of zo'n autobus-monovolume waar 9 mensen in kunnen zitten. Dat is alsof je op het werk aankomt met een heel brood, daar twee sneetjes van eet en het dan weg gooit terwijl je al grinnikend denkt hoezeer die negerkes ginder dat brood wel zouden lusten.
Ik ploert graag in de modder, zit graag een meterke hoger als de "sportieve karretjes" in het verkeer, sleur regelmatig een paar ton materiaal mee en heb graag genoeg plaats in de wagen om comfortabel te neuken.
Oud 30 oktober 2006, 17:29   #59
TomB
Perm. Vertegenwoordiger VN

TomB's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Na een dagje stappen in Londen moest je eens je neus snuiten...wat een smerige zwarte zooi. Wat er daar in de lucht dwarrelde was niet normaal. Ik vind dit dus een goede maatregel. De stad heeft een mega openbaar vervoer (the tube) en is dus een alternatief voor de auto.
En dat is allemaal de schuld van de SUV rijder, niet van de oversize taxi, niet van de Vauxhaul dieselkes, niet van de dubbeldekker bussen en niet van de 400+PK Aston Martins en Rolls Royces. Laten we vooral de suv rijder ambeteren met extra belastingen!
Oud 30 oktober 2006, 17:34   #60
Chipie
Banneling

Chipie's schermafbeelding

Standaard

M.i. zou men ook monitors verbieden die groter zijn dan 15 inch, evenals tv-toestellen boven de 74 cm... want die verbruiken allemaal meer en zijn dus (mede)verantwoordelijk voor de opwarming van onze aarde...

Toerisme, verder dan 15 km van huis, zou ook moeten verboden worden...

Laatst gewijzigd door Chipie : 30 oktober 2006 om 17:36.
Chipie is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:30.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be