Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Bekijk resultaten enquête: Een Belgisch Buitenland Beleid?
JA 6 35,29%
NEE 11 64,71%
Aantal stemmers: 17. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 30 oktober 2003, 20:31   #41
coosie
Provinciaal Statenlid

coosie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlaamse Leeuw
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door coosie
[size=2]Ik geef Vlaamse Leeuw hier 90% gelijk....[/size]
U mag dit ook zo zetten hoor:

[size=7]Ik geef Vlaamse Leeuw hier 90% gelijk ...[/size]

Cultuur eindigt waar racisme begint.
coosie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 oktober 2003, 22:03   #42
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Antoon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door coosie
[size=2]Ik geef Vlaamse Leeuw hier 90% gelijk....[/size]
U mag dit ook zo zetten hoor:

[size=7]Ik geef Vlaamse Leeuw hier 90% gelijk ...[/size]

Antoon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 oktober 2003, 22:33   #43
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patriot
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bluelagune
Hoezo neemt FNB géén Nederlandstalige leden aan???? Kunt u dat bewijzen????

Neen, dat is een veronderstelling omdat

1. hun site eentalig Frans is
2. hun propaganda eentalig Frans is
3. er geen afdelingen zijn in Vlaanderen
4. er nooit lijsten werden ingediend in het Noorden van het Land
5. omdat al hun teksten enkel over Wallonië gaan

zéér Belgisch-nationalistisch, uiteraard
Tutut, even belgisch-nationalistisch als de bub:

Citaat:
Zo ook de koninklijke familie

Citaat:
Kwestie van infrastructuur. Ze hebben het nooit uitgesloten. Bovendien hebben ze wel een afdeling en lijsten in Brussel, toch de hoofdstad van Vlaanderen.

Citaat:
Fout! Hun teksten gaan wel degelijk over België, en ik quoteer een paar punten:

*over de binnenlandse politiek :
"Lutter contre le séparatisme, tout en acceptant le fait fédéral."
Het gaat wel degelijk over het behoud van België als federaal land.

*over de werkgellegenheid :
"Défendre l'économie belge et européenne contre les méfaits du libre-échangisme."
"Rétablir la priorité d'emploi pour les Belges et les Européens."

*over het buitenlands beleid :
"La Belgique et l'Europe doivent revoir leur politique d'aide au Tiers-Monde, en tournant le dos aux institutions mondialistes et onusiennes (FMI, BM,...), leur préférant l'apport d'une aide plus concrète, plus efficace et plus responsable. En échange d'une assistance, l'Etat bénéficaire devra aider notre pays et l'Europe �* lutter contre l'immigration clandestine de ses ressortissants, organiser le retour et, dans le cadre politique, militaire ou économique, favoriser l'Europe par rapport aux autres puissances."

Het Nationaal Front is wel degelijk een belgisch nationalistische partij. Het verschil met de BUB is dat ze voor een federaal België gaan omdat ze denken dat een unionistisch België zoals de belgicisten van BUB het zouden willen niet meer van deze tijd zijn. En tegen de separatisten zijn ze al helemaal.

FN/NF : "A l'heure de l'Europe, les discours excessifs des Flamingants, des Wallingants, comme des Belgicistes, sont anachroniques. Soucieux de garantir l'unité du pays afin d'entrer en force dans l'Europe de demain, le FN a proposé depuis son origine un fédéralisme s'articulant autour de nos Provinces, celles-ci héritant des compétences actuellement dévolues aux Régions et aux Communautés, un Sénat provincial devant refléter, au niveau fédéral, les aspirations de ces nouvelles entités fédérées."

Met andere woorden, de belgisch-nationalistische FN/NF is voor een federaal België, en zou graag de bevoegdheden van de actuele deelstaten geven aan de provincies die op hun beurt gefedereerde deelstaten zouden worden.
Oud 30 oktober 2003, 23:28   #44
Patriot!
Secretaris-Generaal VN

Patriot!'s schermafbeelding

Stuur een bericht via ICQ naar Patriot! Stuur een bericht via MSN naar Patriot!
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Antoon
Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bluelagune
Hoezo neemt FNB géén Nederlandstalige leden aan???? Kunt u dat bewijzen????

Neen, dat is een veronderstelling omdat

zéér Belgisch-nationalistisch, uiteraard
Tutut, even belgisch-nationalistisch als de bub:

Citaat:
Zo ook de koninklijke familie

Citaat:
Kwestie van infrastructuur. Ze hebben het nooit uitgesloten. Bovendien hebben ze wel een afdeling en lijsten in Brussel, toch de hoofdstad van Vlaanderen.

Citaat:
Fout! Hun teksten gaan wel degelijk over België, en ik quoteer een paar punten:

*over de binnenlandse politiek :
"Lutter contre le séparatisme, tout en acceptant le fait fédéral."
Het gaat wel degelijk over het behoud van België als federaal land.

*over de werkgellegenheid :
"Défendre l'économie belge et européenne contre les méfaits du libre-échangisme."
"Rétablir la priorité d'emploi pour les Belges et les Européens."

*over het buitenlands beleid :
"La Belgique et l'Europe doivent revoir leur politique d'aide au Tiers-Monde, en tournant le dos aux institutions mondialistes et onusiennes (FMI, BM,...), leur préférant l'apport d'une aide plus concrète, plus efficace et plus responsable. En échange d'une assistance, l'Etat bénéficaire devra aider notre pays et l'Europe �* lutter contre l'immigration clandestine de ses ressortissants, organiser le retour et, dans le cadre politique, militaire ou économique, favoriser l'Europe par rapport aux autres puissances."

Het Nationaal Front is wel degelijk een belgisch nationalistische partij. Het verschil met de BUB is dat ze voor een federaal België gaan omdat ze denken dat een unionistisch België zoals de belgicisten van BUB het zouden willen niet meer van deze tijd zijn. En tegen de separatisten zijn ze al helemaal.

FN/NF : "A l'heure de l'Europe, les discours excessifs des Flamingants, des Wallingants, comme des Belgicistes, sont anachroniques. Soucieux de garantir l'unité du pays afin d'entrer en force dans l'Europe de demain, le FN a proposé depuis son origine un fédéralisme s'articulant autour de nos Provinces, celles-ci héritant des compétences actuellement dévolues aux Régions et aux Communautés, un Sénat provincial devant refléter, au niveau fédéral, les aspirations de ces nouvelles entités fédérées."

Met andere woorden, de belgisch-nationalistische FN/NF is voor een federaal België, en zou graag de bevoegdheden van de actuele deelstaten geven aan de provincies die op hun beurt gefedereerde deelstaten zouden worden.
Weet U wat FNB is?
Patriot! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 oktober 2003, 00:42   #45
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Weet U wat FNB is?
Aha, 't waren de die. Ook hetzelfde verhaal als met het FN/NF en de BUB.
De FNB staat voor Front Nouveau de Belgique .

Alles 'Belgique' wat de klok slaat op hun web site, en natuurlijk het meeste in het Frans, zoals thuis bij de Saksen Coburgs.

"Le FNB veut rétablir une véritable démocratie au profit des Belges et Européens"

"Il veut défendre les droits légitimes des Belges et Européens"

"Le FNB veut que les Belges vivent en sécurité!"

"Il interdit �* ses membres toute sympathie �* l'égard des ennemis de la Nation belge"

En zie maar zelf, wanneer je op de site van de FNB surft, en klikt op
notre pays, dan krijg je De Brabançonne aub, in het Frans èn in het Nederlands.

Zijn dat geen belgische-nationalisten? Ons kent ons niet zo goed in dat heel klein wereldje van de belgische nationalisten.
Oud 31 oktober 2003, 03:02   #46
FrontNieuwBelgie
Vreemdeling

FrontNieuwBelgie's schermafbeelding

Standaard

[quote="Antoon"]
Citaat:
één ding nog: FNB neemt geen Nederlandstalige leden aan
U vergist zich hier wel schromelijk. Het F.N.B heeft in het Brusselse verschillende Nederlandstalige leden. Vooral in Oud-strijders kringen is de roep om een rechtse Belgicistische partij groot vanwege de grote onveiligheid die ook onze bejaarden vandaag de dag in onze hoofdstad meemaken door Maghrebijnse drugdealers en andere criminelen. Het FNB is een kleine maar wel actieve partij en zegt waarvoor ze staat en heeft bovendien propere handen at niet gezegd kan worden van 1 of andere partij die zich het Front National noemt en die geleid wordt door 1 of ander obscuur figuur die handelde in vervallen medicijnen. Ik heb op de Betoging voor de eenheid van België véél gesproken met mensen van de B.U.B en wat ik vaststel is het grote aantal VLamingen. Blijkbaar zijn de Belgicistische Vlamingen véélal links want in Brussel zijn de meeste (oudere) "belgicains" FN of FNB gezind.
Oud 31 oktober 2003, 09:17   #47
k9
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:

Dat denk ik niet. Indien Bush had gezegd - vanaf het eerste ogenblik - dat het hem niet ging om WMD - die er niet zijn - maar om Sadam daar weg te krijgen, dan was hij tenminste nog geloofwaardig gebleken.
Hoe je het ook draait of keert de oorlog zelf was rechtvaardig, het buitnelands beleid en de reden die de VS gaven niet maar dat is iets anders.

Citaat:
Daar hebt u gelijk in.
Helemaal niet de oorlog is gedaan, belgie was niet akkoord hoe die begon maar nu is die gedaan en nu moet belgie helpen waar het kan.

Citaat:
Ik vind niet dat België uit de NAVO of de EU moet stappen.
Uit de NAVO wel dat is een oudbollig overblijfsel uit de koude oorlog, uit de EU niet.
k9 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 oktober 2003, 15:28   #48
Patriot!
Secretaris-Generaal VN

Standaard

[quote="Dominiek"]
Citaat:
Citaat:
U vergist zich hier wel schromelijk. Het F.N.B heeft in het Brusselse verschillende Nederlandstalige leden. Vooral in Oud-strijders kringen is de roep om een rechtse Belgicistische partij groot vanwege de grote onveiligheid die ook onze bejaarden vandaag de dag in onze hoofdstad meemaken door Maghrebijnse drugdealers en andere criminelen. Het FNB is een kleine maar wel actieve partij en zegt waarvoor ze staat en heeft bovendien propere handen at niet gezegd kan worden van 1 of andere partij die zich het Front National noemt en die geleid wordt door 1 of ander obscuur figuur die handelde in vervallen medicijnen. Ik heb op de Betoging voor de eenheid van België véél gesproken met mensen van de B.U.B en wat ik vaststel is het grote aantal VLamingen. Blijkbaar zijn de Belgicistische Vlamingen véélal links want in Brussel zijn de meeste (oudere) "belgicains" FN of FNB gezind.
Was U daar?
Oud 31 oktober 2003, 15:29   #49
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

[quote="Patriot"]
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dominiek
Citaat:
Citaat:
Was U daar?
Zeg maat, ik heb dat nooit geschreven. Ben je aan het valsspelen of zo?
Oud 31 oktober 2003, 15:31   #50
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

En patriot, als je toch reageert, dan kun je het misschien beter over de feiten hebben, hé? Een kleine geheugen-opfrissing. Want dit heb ik dus wèl geschreven.

Citaat:
Citaat:

Weet U wat FNB is?
Aha, 't waren de die. Ook hetzelfde verhaal als met het FN/NF en de BUB.
De FNB staat voor Front Nouveau de Belgique .

Alles 'Belgique' wat de klok slaat op hun web site, en natuurlijk het meeste in het Frans, zoals thuis bij de Saksen Coburgs.

"Le FNB veut rétablir une véritable démocratie au profit des Belges et Européens"

"Il veut défendre les droits légitimes des Belges et Européens"

"Le FNB veut que les Belges vivent en sécurité!"

"Il interdit �* ses membres toute sympathie �* l'égard des ennemis de la Nation belge"

En zie maar zelf, wanneer je op de site van de FNB surft, en klikt op
notre pays, dan krijg je De Brabançonne aub, in het Frans èn in het Nederlands.

Zijn dat geen belgische-nationalisten? Ons kent ons niet zo goed in dat heel klein wereldje van de belgische nationalisten.
Oud 31 oktober 2003, 15:42   #51
FrontNieuwBelgie
Vreemdeling

Standaard

[quote="Patriot"]
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Was U daar?

Ik was daar aanwezig dat klopt. Onze partij was daar ook met een kleine delegatie waaronder de voormalige Schaarbeekse burgemeester Nols. Buiten de vieze blikken van onder andere menig CDH'ers was onze pamfletactie toch een succes!!!
Oud 31 oktober 2003, 15:54   #52
Patriot!
Secretaris-Generaal VN

Standaard

[quote="Dominiek"]
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Was U daar?

Ik was daar aanwezig dat klopt. Onze partij was daar ook met een kleine delegatie waaronder de voormalige Schaarbeekse burgemeester Nols. Buiten de vieze blikken van onder andere menig CDH'ers was onze pamfletactie toch een succes!!!
Ik heb geen pamflet mogen ontvangen. Spijtig.

PS: Ik doe niet mee aan cordons rond mede-Belgischgezinden.
Oud 31 oktober 2003, 16:18   #53
FrontNieuwBelgie
Vreemdeling

Standaard

Maar blijkbaar vélén van uw partij wel Patriot. Vooral Tacitus en Foundation doen hun uiterste best om het FNB zwart te maken net zoals de hélé franstalige politieke klasse. Voor de RTBF en de RTL bestaan we niet enkel natuurlijk als ze iets negatiefs kunnen zeggen. Ik ben wel zéér verheugd dat er bij de BUB nog democratische krachten aanwezig zijn.
Oud 31 oktober 2003, 16:23   #54
Patriot!
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Maar blijkbaar vélén van uw partij wel Patriot. Vooral Tacitus en Foundation doen hun uiterste best om het FNB zwart te maken net zoals de hélé franstalige politieke klasse. Voor de RTBF en de RTL bestaan we niet enkel natuurlijk als ze iets negatiefs kunnen zeggen. Ik ben wel zéér verheugd dat er bij de BUB nog democratische krachten aanwezig zijn.
Dat is al één raakvlak. Ik ben niet voor cordons, ook niet tegen Vlaams-nationalisten. Als we kunnen samenwerken voor een goed doel, moeten we dat doen... de Mars tegen het migrantenstemrecht bijvoorbeeld!
Oud 10 november 2003, 16:52   #55
Rudysfonduehuisje
Provinciaal Gedeputeerde

Rudysfonduehuisje's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
In essentie kan ik hier wel mee akkoord gaan: België moet geen enkel ander land volgen, maar slechts haar eigen beleid bepalen. Uiteraard binnen de EU, maar toch NIET Amerikaans, NIET Frans, NIET Nederlands,... enkel Belgisch. Het is best mogelijk dat er een meningsverschil is tussen België en de EU. Dan moet volgens mij het Belgisch belang primeren...
Leopold III, toch een van uw voorbeelden veronderstel ik, zag al in dat de kleine landen moesten samenwerken. In de eerste plaats dus de Benelux-landen. In plaats van elkaar de loef af te steken om hun ego's te bevredigen zouden Verhofstadt en Balkenende beter hun gemeenschappelijke belangen verdedigen binnen de EU. Beter samenwerken met Nederland en Luxemburg, dan slaafs Frankrijk na te lopen zoals Louis Michel doet.
Rudysfonduehuisje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 november 2003, 16:55   #56
Rudysfonduehuisje
Provinciaal Gedeputeerde

Rudysfonduehuisje's schermafbeelding

Standaard

Madeleine Albright, voormalig Amerikaans
minister van Buitenlandse Zaken, in De
Morgen:

"Wij werkten heel hard om goede
bilaterale relaties te hebben met België.
Maar België moet dan een onafhankelijke rol spelen, niet een rol waarin het doet wat
Frankrijk het vertelt wat te doen."
Rudysfonduehuisje is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:21.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be