![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
Bekijk resultaten enquête: Kan het dat een onbetaalde boete wordt geïnd via loonbeslag | |||
Ja |
![]() ![]() ![]() |
20 | 26,32% |
Neen |
![]() ![]() ![]() |
55 | 72,37% |
Geen mening |
![]() ![]() ![]() |
1 | 1,32% |
Aantal stemmers: 76. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
wegcode 1/12/75 art 2.23 <<geparkeerd voertuig>>, een voertuig dat langer stilstaat dan nodig is voor het in- of uitstappen van personen of voor het laden of lossen van zaken of u al dan niet in uw voertuig zit speelt dus geen rol bij de kwalificatie mvg |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#43 |
Schepen
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#44 |
Burgemeester
|
![]() Nu niet voor t een of t ander maar kan je vb een boete van 200 ook in vier schijven van 50euro betalen?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
maar als je het via de deurwaarder doet kan je overal afbetalen , maarja diene deurwaarder moet je natuurlijk ook betalen he ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
1 je betaalt je boete gewoon in 1 keer 2 als dat niet lukt betaal je in schijfjes 3 als je geen afbetaling aanvraagt, en de termijn om in beroep te kunnen gaan is versreken dan mag: 4 men beslag leggen op uw loon. vermits de overtreder dan zelf geen enkele moeite heeft gedaan om tegemoet te komen.
We hebben twee partijen: Het Vlaams Belang ![]() ![]() Laatst gewijzigd door Veerle23 : 2 november 2006 om 19:06. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
duh , en als de mogelijkheid er niet is ??? en je hebt een zware boete , loonbeslag zou beteken ofwel huis verkopen ofwel deelnemen aan winstgevende illegale praktijken zal maar niet zeggen waarvoor ik zou kiezen ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | |
|
![]() Citaat:
Op een vrijdag kom ik thuis van het werk en blijkt dat ik niet mag parkeren in de straat waar ik woon omwille van de jaarlijkse zomerfeesten bij mij in het dorp. Ook al stonden er verscheidene wagens verkeerd geparkeerd ik zocht me een plaats 2 straten verder waar ik op dat moment de eerste was die er parkeerde en waar geen verbodstekens stonden. In de loop van zaterdag (de dag erop) passeer ik rond 14.00 u. aan mijn wagen om een dossier voor het werk eruit te halen en blijkt dat de straat vol geparkeerd staat. Zondagavond ga ik naar mijn wagen maar blijkt dat deze er niet meer staat, de ganse straat is leeg. Een korte navraag in het café op de hoek leert me dat er veel (later zou blijken 18) wagens zijn weggesleept omwille van een wielerwedstrijd. Ik kom al gauw te weten waar mijn wagen staat, een parking in de buurt, en kan zonder probleem wegrijden. De maandag daarop krijg ik een PV in de bus van de politie waarin mij wordt bevestigd dat mijn wagen 's zondags om 11:00 is weggesleept omwille van een wielerwedstrijd en dat er borden stonden voor een tijdelijk parkeerverbod. Ik schrijf dezelfde avond een vrindelijke brief naar de politie waarin ik meld dat ik mijn wagen er sinds vrijdag geplaatst heb en dat er tot zaterdag +/- 14.00 geen enkel bord heeft gestaan. De dinsdag daarop krijg ik de factuur voor de sleepkosten binnen waarin mij vriendelijk wordt verzocht +/- 12.000 Bfr te betalen (weekendtarief, verplaatsingskosten, ...) omwille van het wegslepen van mijn wagen. Ik telefoneer onmiddellijk de betrokken firma en meldt hen dat niet ik maar de gemeente die factuur gaat betalen. Een aantal leuke anekdotes ... ... ik krijg een brief in de bus van de politie waarbij een copie van de wettekst zit waar in fluo staat geïdentificeerd dat men in de bebouwde kom een wagen niet langer dan 8 uur onbewaakt mag achter laten. In dzelfde zin, maar niet in fluo staat er achter het woord wagen "(+3.5 ton)" alsof de politie denkt dat we alleen de tekst in fluo zouden lezen ![]() ... bij mijn laatste bezoek bij de politie, na een kwartier gediscussieer zegt de komandant me dood leuk: "Meneer, het kan best zijn dat de borden te laat geplaatst zijn, maar dan moet U kunnen bewijzen dat de borden er nog niet stonden wanneer je je wagen hebt geplaatst" waarop ik antwoorde dat hij net het tegengestelde maar eens moest gaan bewijzen. Blijkt dat de tijdelijke borden er geplaatst zijn om 15:30, er bestaat echter geen wetgeving waarin staat vermeld hoe lang op voorhand deze borden moeten worden geplaatst. Een aantal weken heen en weer gefax en geschrijf, 2 bezoeken aan het politiekantoor om mij te gaan verdedigen heeft tot gevolg dat van de eigenaars van de 18 weggesleepte wagen er 16 de boete en de sleepfactuur hebben betaald en er twee, ik en een vriend die ik er over had aangesproken, vrijgesteld waren van betaling. Ik wil de boetes NIET van mijn loon zien afgaan ... eerst nagaan of ik werkelijk in de fout ben gegaan
![]() |
![]() |
#49 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#50 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
Dus wat deed ik: heeeel voorzichtig rijden en zorgen dat ik nooit een boete had. Als je je geen boete kan permitteren (de meeste denk ik) dan moet je maken dat je er geen aan je broek hebt ![]()
![]() |
![]() |
#51 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#52 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#53 | |
|
![]() Citaat:
![]() ![]()
![]() |
![]() |
#54 |
|
![]() Een beetje zoals bij de mensen die hun verwittiging pas krijgen nadat de uiterste betaaldatum reeds verlopen is?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#55 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
![]() moest alles in belgië eens volgens het boekje verlopen he, ik heb soms de indruk dat al wat macht heeft in belgië de hele tijd half loopt te slapen.
![]() |
![]() |
#56 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
of het voor 200 € kan weet ik nie, voor grotere is dat zeker een mogelijkheid, just gedaan met afbetalen aan eentje (en die was uiteraard onterecht ![]() Laatst gewijzigd door the_dude : 6 november 2006 om 18:19. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#57 | |
Minister-President
Locatie: Post-Industrial Zero-Growth Control Grid Society of the NWO-One-World-Government Global Police State
|
![]() Citaat:
![]() Hij zong gewoon mee met de muziek en raakte net zijn oor aan of zo (hij heeft een stretch)... We getuigden allebei,maar het bleek vruchteloos.Hij is nu in beroep gegaan en is zijn gsm-rekening gaan opvragen om die voor te leggen zodat zwart op wit kan worden aangetoond dat er op het tijdstip van het misdrijf geen telefoongesprek plaatsvond.Hoe lang gaat dit duren voor het in orde komt?Terwijl zouden ze het wel kunnen innen via loonbeslag terwijl hij onschuldig is.
Never Trust Anything that is Knighted...Drain Away the Blue Blood ![]() Unconsciously Confined... Laatst gewijzigd door Lex Blanca : 7 november 2006 om 00:32. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#58 | |
|
![]() Citaat:
Pas op, uw factuur bewijst niets, je kan ook gebeld worden en dat staat nergens op je factuur vermeld, dus als bewijs wordt dat mooi genegeerd ![]()
![]() |
![]() |
#59 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
Voor de rest vind ik de hele discussie hier zeer overtrokken: is het nu zo moeilijk om je gewoon aan de verkeersregels te houden? Of gelden die alleen voor de anderen?
![]() |
![]() |
#60 | |
|
![]() Citaat:
![]() |