Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 2 november 2006, 09:34   #41
k9
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AntiDeutsch Bekijk bericht
Van mij mag elk Palestijns gezin een normaal leven leiden in een Verenigd Groot-Israël met gelijke rechten. Maar velen onder hen weigeren principieel met de joden samen te leven en verwerpen duidelijk de multiculturele identiteit. Inplaats van hun kinderen te laten schoollopen en te studeren kiezen de Palestijnen liever hun kinderen tot pulp te laten blazen en te laten sterven als martelaar. Israël heeft de afgelopen 2 jaar al genoeg de hand gereikt, steeds werd deze oproep beantwoord met een klap in het gezicht, een snauw of een beet. Nu er in Israël ook nog een racistische extremist mee de regering in mag is de hoop op vrede verder weg dan ooit.
Israel zelf is ook schuldig he? Het zou kunnen stoppen met koloniseren, het zou kunnen stoppen met hun soldaten grotendeels de vije hand geven , het zou voorzichtiger kunnen zijn als ze rond burgers bezig zijn ...
"Voice or no voice, the people can always be brought to the bidding of the leaders. That is easy. All you have to do is tell them they are being attacked, and denounce the pacifists for lack of patriotism and exposing the country to greater danger. It works the same in any country."

-Hermann Goering (1893 - 1946)
Commander-in-Chief of the Luftwaffe, President of the Reichstag, Prime Minister of Prussia and Hitler's designated successor

The second in command of the Third Reich
k9 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 november 2006, 10:15   #42
IlluSionS667
Banneling

IlluSionS667's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door k9 Bekijk bericht
Noem er dan eens 1 die dit had. Een objectieve rechtstaat met controle mechanismen die tegelijk ook een dictatuur was.
Ik denk bijvoorbeeld aan het Franse Rijk onder Napoleon Bonaparte, waarop onze eigen rechtstaat is gebaseerd.

Citaat:
Onzin natuurlijk, links en rechts van wat? Waar is je centrum?
Er is geen centrum. Links en rechts zijn slechts kunstmatige begrippen die elk een verzameling van vaak tegenstrijdige standpunten bevatten. Die definitie is objectief en onafhankelijk van wat de "gemiddelde" denkt.

Citaat:
Neem nu de VS, wat men daar "links" vind is hier centrum rechts simpelweg omdat de VS veel rechtser is als maatschappij.
... omdat de Europese mainstream politiek gewoon totaal links is, en zogenaamd rechtse partijen eigenlijk centrum-links zijn. Precies daarom worden zowat alle rechtse partijen "extreem" genoemd.

Het amerikaanse beeld van wat links en rechts is, is daarom correcter.

Citaat:
Splitsen van een land is niet verregaand? Een meerderheid van de belgie is daar niet voor te vinden hoor dus ja dat is wel extreem.
De Ieren zijn erin geslaagd om onafhankelijkheid te krijgen van de Engelsen. De Litouwers hebben ook voor hun onafhankelijkheid gestreden. En zo zijn er nog tal van voorbeelden van volken die zich hebben vrijgevochten en onafhankelijkheid hebben verwerft tijdens de 20ste eeuw, vooral als je de voormalige koloniën meerekent. Er is helemaal niets extreem aan de eis tot onafhankelijkheid van een volk.

Dat de meerderheid van België daar niet voor te vinden is, lijkt mij niet onwaarschijnlijk. De meerderheid van intellectueel Vlaanderen, echter, is voorstander van ontvoogding. Vlaams-Nationalisme leeft nog steeds onder de intellectuelen en eveneens bij een grote onderlaag.

Citaat:
Spirit en NVa werken langzaam om vlaanderen meer macht te geven, de beste en enigste manier om iets gedaan te krijgen.

Zeg me eens wat jouw oplossing zou zijn.
Zo krijgen ze dus net niets gedaan, omdat de Walen altijd een veto stellen dat alleen opgeheven kan worden door anti-Vlaamse tegeneisen in te willigen, waardoor Vlaanderen altijd ter plaatse blijft trappelen. Enkel door unilateraal Vlaanderen onafhankelijk te verklaren (net zoals België ooit unilateraal onafhankelijk is verklaard door de Waalse bourgeois) heeft Vlaanderen een kans.

Citaat:
Het VB sluit zichzelf buiten, maar haar racistische en extreme programma , haar verklaringen dat ze geen compromissen willen sluiten,...
Hun 80-puntenplan was misschien nog extreem en racistisch, maar hun huidige verwaterde programma is dat allesbehalve. Ik weet ook niet waar je de onzinnige stelling vandaan haalt dat ze geen compromissen willen sluiten.

Citaat:
Daarbij hebben ze volgens mij zelfs de "vlaamse zaak" nog schade toegebracht door migranten erbij te sleuren, daardoor kreeg je een tegenreactie .
Het vreemdelingenprobleem mag je nu eenmaal niet negeren. Het VB heeft inderdaad een imagoprobleem door hun vreemdelingenstandpunten, maar dat is niet de fout van het VB maar dan de anti-propaganda door haar tegenstanders. Hetzelfde geldt voor heel wat andere organisaties in de Vlaamse Beweging.

Citaat:
Helemaal niet, de propaganda van het VB zette aan tot haat , heb je het arrest eens gelezen de voorbeelden zijn duidelijk hoor.
De andere partijen zetten veel meer aan tot haat tov de VB van het VB tot migranten. Ik heb extrachten uit het arrest via de pers opgevangen die gewoon te zot zijn om waar te zijn.

Citaat:
Als over de inmenging: helemaal niet, een onafhankelijke rechter heeft geoordeeld dat de VZW's van het VB schuldig waren.
Ik kan mij vergissen, maar was de rechter geen Waal?

Hoe dan ook, als je werkelijk gelooft dat bij ons de politiek en het gerecht volledig onafhankelijk zijn, ben je wel heel erg naief.

Citaat:
Hoe zou je het als nuance vinden als je verplicht moet gaan leven zoals een egyptisch moslim? Ik zou zeggen dat je ging heel verontwaardigd zou zijn.
Ik ben drie maanden naar Polen geweest en heb daar geprobeerd te leven als een Pool. Ik vind dat niet meer dan normaal. Ik zou nooit mij voor lange tijd vestigen in een land zonder de regels en gebruiken van dat land in acht te nemen en mij daaraan aan te passen. Ik zou dus inderdaad gaan leven als een egyptisch moslim als ik mij in egypte zou vestigen en er geen probleem mee hebben als mij dat werd opgelegd.

Citaat:
En voordat je begint over "dan moeten ze maar niet naar hier komen" de meeste allochtonen zijn hier geboren en getogen, ze komen van hier.
De meesten zijn hier maximum 3 generaties. Velen onder hen zien nog steeds hun land van oorsprong als hun thuisland eerder van Vlaanderen. Het is bijvoorbeeld opvallend hoe vaak een in Vlaanderen geboren Turk naar Turkije gaat doorheen zijn leven. Niet zelden zoeken ze trouwens ook hun partner in het land van oorsprong. Zo "geïntegreerd" is de allochtone bevolking

Citaat:
De meeste ZIJN geintegreerd, ze respecteren de wet en kennen de gewoonten, meer is niet nodig voor integratie.

Dus je moet niet eens de taal kunnen spreken van het land waar je woont?!?

Citaat:
Waarom zou een niet belg niet bij de gemeente mogen werken ?
Citaat:
Hou op met die demagogie, een foetus is geen baby, en een volwassen person die terminaal ziek is en ZELF vraagt om ethanasie is geen moord.
Euthanasie vind ikzelf eigenlijk ook nog wel dat moet kunnen, wanneer de persoon in kwestie geen toekomst heeft, al heb ik een beetje schrik dat de deur openstaat naar misbruik. Desondanks zie ik niet in wat er extreem is aan het willen verbieden van euthanasie. Vanuit Christelijk standpunt, bijvoorbeeld, is euthanasie net extreem. Maar ja, België is al lang geen Christelijk land meer.

Foetusmoord is echter simpelweg onaanvaardbaar. De grens tussen foetusmoord en babymoord is veel te vaag en wordt eigenlijk zelfs gewoon arbitrair getrokken. Of je nu een 5-weken-oude foetus, een 6-maanden-oude foetus of een pasgeboren baby vermoordt, waar ligt het verschil? Gelukkig is abortus nog lang niet ingeburgerd.

Citaat:
Abortus is een goed voorbeeld, een meederheid van de belgen kan zich daarin vinden, 50 jaar geleden was dat helemaal niet zo.
Een meerderheid van de Belgen kan zich vinden in foetusmoord? Get real. Waar haal je dat nu weer vandaan?

Citaat:
Waarom niet? En voordat je begint over de kunstamtigheid: vlaanderen is net zo kunstmatig .
Vlamingen vormen samen een volk. Hoewel er onderling kleine verschillen zijn, is elke Vlaamse gemeenschap deel van een grotere gemeenschap met dezelfde taal, cultuur en ethnische achtergrond. Dit geldt niet voor België. België is een samenraapsel van twee zulke volkeren, die op voldoende vlakken verschillen om de twee te scheiden.

Citaat:
Jij doet alsof een land nooit veranderd.
Een land verandert sowieso vrij sterk op vlak van culturele en technologische vooruitgang. Op vlak van waarden en normen, echter, verandert een gezonde staat maar zeer beperkt.

De waarden en normen zijn over een periode van duizenden jaren ook maar zeer beperkt gewijzigd. Zo waren abortus, homohuwelijken en zelfs sex voor het huwelijk voor honderden generaties onaanvaardbaar. Daar is allemaal verandering in gekomen enkele decennia geleden. Dat is echter geen vooruitgang.
IlluSionS667 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 november 2006, 11:16   #43
k9

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door IlluSionS667 Bekijk bericht
Ik denk bijvoorbeeld aan het Franse Rijk onder Napoleon Bonaparte, waarop onze eigen rechtstaat is gebaseerd.
Onzin, napoleon had de mach om rechterlijke beslissingen ongeldig te verklaren, geen onafhankelijke rechtstaat dus, napoleon was dictator met absolute macht over wie de rechtstaat 0,0 te zeggen had.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Napoleon_Bonaparte
Citaat:
Er is geen centrum. Links en rechts zijn slechts kunstmatige begrippen die elk een verzameling van vaak tegenstrijdige standpunten bevatten. Die definitie is objectief en onafhankelijk van wat de "gemiddelde" denkt.
Tuurlijk is er een centrum, dus volgens jou bestaat er een lijst wat rechts en links is? Want dat zeg je.

Citaat:
... omdat de Europese mainstream politiek gewoon totaal links is, en zogenaamd rechtse partijen eigenlijk centrum-links zijn. Precies daarom worden zowat alle rechtse partijen "extreem" genoemd.
Helemaal niet, je blijft de vergissing maken dat rechts en links vast liggende termen zijn die nooit kunnen veranderen.
Citaat:
De Ieren zijn erin geslaagd om onafhankelijkheid te krijgen van de Engelsen. De Litouwers hebben ook voor hun onafhankelijkheid gestreden. En zo zijn er nog tal van voorbeelden van volken die zich hebben vrijgevochten en onafhankelijkheid hebben verwerft tijdens de 20ste eeuw, vooral als je de voormalige koloniën meerekent. Er is helemaal niets extreem aan de eis tot onafhankelijkheid van een volk.
Oh jawel hoor het is en blijft extreem, enkele voorbeelden van de laatste paar honderd jaar zeggen niks . Het is niet de norm, het is niet gedragen door een meederheid van de bevolking => extreem in belgie.

Citaat:
Dat de meerderheid van België daar niet voor te vinden is, lijkt mij niet onwaarschijnlijk. De meerderheid van intellectueel Vlaanderen, echter, is voorstander van ontvoogding. Vlaams-Nationalisme leeft nog steeds onder de intellectuelen en eveneens bij een grote onderlaag.
En? 1 ik betwijfel ten zeerste wat je hier zegt veel intelectuelen zijn tegen een splitsing van belgie.
2 zelfs al zouden ze voor zijn dan nog maakt het niks uit 70 tot 80% van de belgen is tegen een splitsing van belgie.

Citaat:
Zo krijgen ze dus net niets gedaan, omdat de Walen altijd een veto stellen dat alleen opgeheven kan worden door anti-Vlaamse tegeneisen in te willigen, waardoor Vlaanderen altijd ter plaatse blijft trappelen. Enkel door unilateraal Vlaanderen onafhankelijk te verklaren (net zoals België ooit unilateraal onafhankelijk is verklaard door de Waalse bourgeois) heeft Vlaanderen een kans.
Dan verlies je brussel en dan zal je jaren van moelijke onderhandelingen en chaos te wachten staan. Als je jezelf radicaal opsteld zal de rest dat ook doen met als gevolg dat alles heel moeilijk zal zijn.
Ik vind dit een scenario van de laatste hoop, eerst via onderhandelingen, en als de walen onverzettelijk zijn, dan de botte bijl. Niet eerste botte bijl en dan de restjes aan elkaar knopen.

Citaat:
Hun 80-puntenplan was misschien nog extreem en racistisch, maar hun huidige verwaterde programma is dat allesbehalve.
Idd, maar jij sprak over de hele geschiedenis van de partij, dus het 70 punten plan telt daarook in mee, pas de laastte jaren is hun programma opgekuist van racisme.

Citaat:
Ik weet ook niet waar je de onzinnige stelling vandaan haalt dat ze geen compromissen willen sluiten.
Zowel de winter als annemans hebben dit al meerdere keren gezegd

Citaat:
Het vreemdelingenprobleem mag je nu eenmaal niet negeren.
Zeg ik dat? Nee hoor maar het is het belangrijkste punt van het VB .

Citaat:
Het VB heeft inderdaad een imagoprobleem door hun vreemdelingenstandpunten, maar dat is niet de fout van het VB maar dan de anti-propaganda door haar tegenstanders. Hetzelfde geldt voor heel wat andere organisaties in de Vlaamse Beweging.
Het VB heeft een imago probleem door zichzelf, elkeen die het 70 punteplan, of een de winter die "iemand die een hoofddoek draagt vraagt erom om terug gestuurd te worden" in de partij heeft is verkeerd bezig.
Als over andere organisaties, er zijn er genoeg die voor de vlaamse zaak gaan en die niet als racistisch beschouwd worden.

Citaat:
De andere partijen zetten veel meer aan tot haat tov de VB van het VB tot migranten. Ik heb extrachten uit het arrest via de pers opgevangen die gewoon te zot zijn om waar te zijn.
Ik herhaal de vraag; heb je het arrest gelezen? De voorbeelden zijn duidelijk, kan het posten als je wilt hoor.
Zeg me eens wat je stoort aan de voorbeelden gegeven.

Citaat:
Ik kan mij vergissen, maar was de rechter geen Waal?
In gent? nee hoor, dat is VB propaganda. In het begin was het een franskiljon, en nu is hij blijkbaar al waal (heb dit deze week al 2 keer gehoord) knap toch van het VB hoe ze keer op keer de waarheid kunnen verdraaien.
Citaat:
Hoe dan ook, als je werkelijk gelooft dat bij ons de politiek en het gerecht volledig onafhankelijk zijn, ben je wel heel erg naief.
Zeg me dan eens hoe deze rechter (en assisen en beroep) beinvloed waren?

Citaat:
Ik ben drie maanden naar Polen geweest en heb daar geprobeerd te leven als een Pool. Ik vind dat niet meer dan normaal. Ik zou nooit mij voor lange tijd vestigen in een land zonder de regels en gebruiken van dat land in acht te nemen en mij daaraan aan te passen. Ik zou dus inderdaad gaan leven als een egyptisch moslim als ik mij in egypte zou vestigen en er geen probleem mee hebben als mij dat werd opgelegd.
Dus dan was jij in polen katholiek? Elke week naar de kerk? Je sprak vloeiend pools? Je kleede je zoals polen? je at hetzelfde,... Ik betwijfel dat ten zeerste hoor.
En ik ben er 100% zeker van dat je niet zoals een egyptische moslim in egypte zou leven, gelijk wat je zegt.

Citaat:
De meesten zijn hier maximum 3 generaties. Velen onder hen zien nog steeds hun land van oorsprong als hun thuisland eerder van Vlaanderen. Het is bijvoorbeeld opvallend hoe vaak een in Vlaanderen geboren Turk naar Turkije gaat doorheen zijn leven. Niet zelden zoeken ze trouwens ook hun partner in het land van oorsprong. Zo "geïntegreerd" is de allochtone bevolking
ten eerste : de meeste allochtonen zien belgie als hun thuis land(ooit al eens met allochtonen hierover gesproken) wat er wel zo is dat velen zich verscheurd voelen tussen de 2, de tradities van het land van herkomst en hun leven hier, dan nog verergerd omdat vele het gevoel hebben hier niet welkom te zijn, zelfs al zijnz e hier geboren en getogen.
ten 2e Dat een van afkomst turkse soms teruggaat naar turkije lijkt me niks mis mee, familie is daar nog. Ik heb hier 2 vlaamse collega's die elke jaar 2 keer(meer dan de gemiddelde van tukije afkomstige allochtoon) op vakantie gaan in turkije, hopelijk ga je doe ook niet als "niet geintegreerd" beschouwen.
Ten 3e huewlijken met niet belgen zijn 3 a 4000 per jaar, en dat is dus inclusief alle nederlandse, fransen, italianen en duitsers. Er trouwen wel wat meer dan 1-2000 allochtonen per jaar hoor.
Citaat:
Hoeveel allochtonen ken je eigenlijk?

Citaat:
Dus je moet niet eens de taal kunnen spreken van het land waar je woont?!?
Elke allochtoon die ik ken, kan nederlands of frans, zeg me eens waar je haalt dat allochtonen geen nederlands of frans kunnen?

Citaat:
Desondanks zie ik niet in wat er extreem is aan het willen verbieden van euthanasie. Vanuit Christelijk standpunt, bijvoorbeeld, is euthanasie net extreem. Maar ja, België is al lang geen Christelijk land meer.
En grote meerderheid is daarvoor en gebruikt het ook .
Citaat:
Foetusmoord is echter simpelweg onaanvaardbaar. De grens tussen foetusmoord en babymoord is veel te vaag en wordt eigenlijk zelfs gewoon arbitrair getrokken. Of je nu een 5-weken-oude foetus, een 6-maanden-oude foetus of een pasgeboren baby vermoordt, waar ligt het verschil? Gelukkig is abortus nog lang niet ingeburgerd.
Vorig jaar 17 000, niet ingeburgerd?
En de grens is helemaal niet vaag , aub informeer je eerst :
1° a) de zwangerschapsafbreking moet plaatsvinden vóór het einde van de twaalfde week na de bevruchting
de uitzondering :
4° Na de termijn van twaalf weken kan de zwangerschap onder de voorwaarden bepaald onder het 1°, b), het 2° en het 3° slechts worden afgebroken, indien het voltooien van de zwangerschap een ernstig gevaar inhoudt voor de gezondheid van de vrouw of indien vaststaat dat het kind dat geboren zal worden, zal lijden aan een uiterst zware kwaal die als ongeneeslijk wordt erkend op het ogenblik van de diagnose. In dat geval moet de geneesheer tot wie de vrouw zich heeft gewend, de medewerking vragen van een tweede geneesheer, wiens advies bij het dossier moet worden gevoegd.

En als je niet snapt dat een foetus geen pasgeboren baby is dan zou ik zeggen dat je wat biologie moet gaan studeren.
Of is masturberen voor jou ook moord? De katolieke kerk zegt dat ook.
http://www.2747.com/2747/law/crime/abortion/belgie.htm
Citaat:
Een meerderheid van de Belgen kan zich vinden in foetusmoord? Get real. Waar haal je dat nu weer vandaan?
Pelingen die begin jaren 90 uittgevoerd werden, zal eens zoeken of ik er terug vind.
Citaat:
Vlamingen vormen samen een volk. Hoewel er onderling kleine verschillen zijn, is elke Vlaamse gemeenschap deel van een grotere gemeenschap met dezelfde taal, cultuur en ethnische achtergrond. Dit geldt niet voor België. België is een samenraapsel van twee zulke volkeren, die op voldoende vlakken verschillen om de twee te scheiden.
, lees eens de geschiedenis zou ik zeggen, en een limburger voelt zich veelal eerst limburger en dan vlaming, brabant is nog zoiets. Vlaanderen zelf (oost en west) was ooit kunstmatig en verschild enkel in leeftijd met belgie.
Het gewest vlaanderen is dus even kunstmatig als de staat Belgie. De 20 jaar dat dat bestaat veranderd daar niks aan.

Citaat:
Een land verandert sowieso vrij sterk op vlak van culturele en technologische vooruitgang. Op vlak van waarden en normen, echter, verandert een gezonde staat maar zeer beperkt.
Helemaal niet, normen waarden veranderen sterk in een maatschappij, kijk maar naar belgie nu en 50 jaar geleden. Homofilie, abortus, ethanasie,TV, sex, tot kledij is allemaal veranderd .
Citaat:
De waarden en normen zijn over een periode van duizenden jaren ook maar zeer beperkt gewijzigd. Zo waren abortus, homohuwelijken en zelfs sex voor het huwelijk voor honderden generaties onaanvaardbaar. Daar is allemaal verandering in gekomen enkele decennia geleden. Dat is echter geen vooruitgang.
Onzin, bij romeinen was abortus aanvaard, net zozeer bij veel andere volkeren in en buiten europa. De katholieke kerk bracht daar verandering in. Pas toen die zijn greep verloor is het terug bespreekbaar geworden.
"Voice or no voice, the people can always be brought to the bidding of the leaders. That is easy. All you have to do is tell them they are being attacked, and denounce the pacifists for lack of patriotism and exposing the country to greater danger. It works the same in any country."

Commander-in-Chief of the Luftwaffe, President of the Reichstag, Prime Minister of Prussia and Hitler's designated successor

Oud 2 november 2006, 12:04   #44
IlluSionS667
Banneling

Standaard

Wegens het feit dat ik belangrijker dingen te doen heb hier op kantoor, even een selectie :

Citaat:
napoleon was dictator met absolute macht over wie de rechtstaat 0,0 te zeggen had
Ooit gehoord van parlementaire onschendbaarheid?

Citaat:
Tuurlijk is er een centrum, dus volgens jou bestaat er een lijst wat rechts en links is?
Uiteraard. Het streven naar oude waarden en normen is sociaal rechts en het vervlakken van die normen is sociaal links. Het streven naar een vrije economie is economisch rechts en het streven naar een staat-geleide economie is economisch links. Op basis van die definitie kan elke organisatie gedefinieerd worden als links, rechts of een hibride van beide, zonder enig referentiepunt waartegen deze positionering plaatsvindt.

Volgens deze definitie zijn :
- PvdA en Groen! extreem-links
- SP.a links
- CD&V centrum-links tot links
- VLD en N-VA sociaal links en economisch centrum-rechts
- VB rechts
- de Amerikaanse neo-conservatieven sociaal extreem-rechts en economisch centrum-links
- de Amerikaanse paleo-conservatieven rechts
- de Amerikaanse democraten sociaal links en economisch centrum-rechts
- de Duitse NSDAP sociaal extreem-rechts en economisch extreem-links
- Stalin, Trotsky en Mao sociaal rechts en economisch extreem-links

Citaat:
Dus dan was jij in polen katholiek? Elke week naar de kerk? Je sprak vloeiend pools? Je kleede je zoals polen? je at hetzelfde,... Ik betwijfel dat ten zeerste hoor.
Ik ging niet elke week naar de mis, maar dat doen vele Poolse adolescenten ook al niet meer, hoor. Ik ben wel met een groepje studenten mee op bedevaart geweest, ik ben mee op bedrijfsuitstap geweest (ik kon met beide meegaan omdat ik mijn stage deed in n hogeschool), dronk mijn alcohol op zijn Pools en probeerde wanneer mogelijk op zijn Pools te eten (Pools eten is trouwens best wel lekker, al eten ze soms vreemde dingen). Mijn kledij was zeer casual en ook niet echt te onderscheiden van die der Polen.

Wel sprak ik uiteraard maar enkele woorden Pools. Dat duurt wel iets meer dan drie maanden om te leren. Wanneer ik kon, probeerde ik echter een woordje Pools te gebruiken. Zo zei ik termen als "goeiedag", "dank je", "gezondheid" en dergelijke steevast in het Pools.

Citaat:
En ik ben er 100% zeker van dat je niet zoals een egyptische moslim in egypte zou leven, gelijk wat je zegt.
Ik vind niet dat je als vakantieganger moet verplicht worden op de manier te leven als de lokale bevolking, zolang je je maar aanpast aan hun wetten en gebruiken in de mate dat je geen storend element bent. Zo vind ik het doodnormaal dat je als vrouw een hoofddoek draagt op vakantie in Iran. Je kan echter niet van een vakantieganger vragen dat hij zijn levensstijl volledig aanpast. Van een immigrant kun je dat echter wel vragen. Een volk is namelijk een organisch geheel dat samen een grotere gemeenschap vormt. Enkel door je aan die gemeenschap aan te passen, kun je daar ooit deel van uitmaken.

Citaat:
Hoeveel allochtonen ken je eigenlijk?
Enkele ex-klasgenoten, mijn 3 allochtone directe collega's op kantoor en de uitbater van de plaatselijke kebabzaak zijn voorbeelden van allochtonen waar ik al eens een babbeltje mee heb geslagen. Verder zie ik er genoeg rondlopen in steden als Genk, Mechelen, Antwerpen en Brussel evenals ook in heel wat andere plaatsen in Vlaanderen.

Citaat:
Elke allochtoon die ik ken, kan nederlands of frans, zeg me eens waar je haalt dat allochtonen geen nederlands of frans kunnen?
De uitbater van de nachtwinkel op het Hooverplein in Leuven is een voorbeeld van een allochtoon die geen Nederlands kan. Ik ben daar eergisteren nog binnengestapt en werd gewoon in het Engels aangesproken. Concrete voorbeelden kan ik verder niet echt bedenken omdat ik nu ook niet elke dag met een allochtoon een praatje maak.

In de streek van het Genkse, waar ik vandaan kom, vind je nog tal van mensen van Turkse origine die het Nederlands niet hanteren. Toegegeven, het gaat hier wel gewoonlijk om eerste generatie allochtonen van boven de 40 jaar. Desondanks wonen heel wat van die mensen hier al ettelijke decennia.

Citaat:
Vorig jaar 17 000, niet ingeburgerd?
En de grens is helemaal niet vaag , aub informeer je eerst :
1° a) de zwangerschapsafbreking moet plaatsvinden vóór het einde van de twaalfde week na de bevruchting
de uitzondering :
4° Na de termijn van twaalf weken kan de zwangerschap onder de voorwaarden bepaald onder het 1°, b), het 2° en het 3° slechts worden afgebroken, indien het voltooien van de zwangerschap een ernstig gevaar inhoudt voor de gezondheid van de vrouw of indien vaststaat dat het kind dat geboren zal worden, zal lijden aan een uiterst zware kwaal die als ongeneeslijk wordt erkend op het ogenblik van de diagnose. In dat geval moet de geneesheer tot wie de vrouw zich heeft gewend, de medewerking vragen van een tweede geneesheer, wiens advies bij het dossier moet worden gevoegd.
Ik ken alleszins niemand waarvan ik weet dat ze een abortus heeft gehad of waarvan ik weet dat ze een abortus ernstig zou overwegen bij een "ongelukje".

Elke verantwoordelijke vrouw neemt haar voorzorgen om net te vermijden dat ze zwanger geraakt. Correct gebruik van de pil heeft al meer dan 99% kans op slagen. Een combinatie met een condoom maakt het al helemaal moeilijk om zwanger te geraken. Diegene die onder deze voorwaarden nog zwanger wordt, moet maar met de gevolgen leren leven. Het is met reden dat de katholieke kerk eeuwenlang voorhuwelijkse seks verbood. Het vermijden van foetusmoord evenals ongelukkige kinderen is die reden.

Wanneer ik spreek over een vage grens, heb ik het niet over de wet. Dan heb ik het over de grens waar een foetus pijn en emoties kan waarnemen en dus de grens waarop het een individu wordt. Die grens is zeer vaag en is een wetenschappelijk twistpunt.

Citaat:
lees eens de geschiedenis zou ik zeggen, en een limburger voelt zich veelal eerst limburger en dan vlaming
Uiteraard. Een Hasselaar zal zich trouwens in de eerste plaats Hasselaar voelen en dan pas Limburger. Dat is echter totaal naast de kwestie, namelijk dat er gewoon geen Belgen zijn maar enkel Vlamingen en Walen. Dit zijn veel meer dan kunstmatige begrippen.
Oud 2 november 2006, 12:14   #45
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door K9
OEF! kan men eindelijk afstappen van het nieuwe voorstel om Turkse en Marokkaanse kinderen bijlessen in hun "moedertaal" te geven vermits ze het Nederlands volkomen machtig zijn.
Gedaan ook met de twee-jarige taalachterstand op school: wie heeft die hoax nu weer de wereld ingestuurd? Het VB zeker?

Laatst gewijzigd door circe : 2 november 2006 om 12:14.
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 november 2006, 16:17   #46
Sinistra
Banneling

Sinistra's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Israel zelf is ook schuldig he? Het zou kunnen stoppen met koloniseren, het zou kunnen stoppen met hun soldaten grotendeels de vije hand geven , het zou voorzichtiger kunnen zijn als ze rond burgers bezig zijn ...
Men moet gewoon de Arabische burgers van Israël gelijke rechten geven, zo ook de Christenen. Het kan niet zijn dan bv. in het IDF een Christelijke Israëli niet kan toetreden tot het leger. Een groot Israël met de westelijke jordaanoever erbij, (de Gazastrook kan eventueel bij Egypte worden gevoegd) als een Groot-Israël met democratische rechten voor al haar burgers.
Sinistra is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 november 2006, 17:01   #47
IlluSionS667
Banneling

Standaard

Citaat:
Men moet gewoon de Arabische burgers van Israël gelijke rechten geven, zo ook de Christenen. Het kan niet zijn dan bv. in het IDF een Christelijke Israëli niet kan toetreden tot het leger. Een groot Israël met de westelijke jordaanoever erbij, (de Gazastrook kan eventueel bij Egypte worden gevoegd) als een Groot-Israël met democratische rechten voor al haar burgers.
Als alle burgers gelijke rechten hebben, dan is Israel geen joodse staat meer, en dat willen de zionisten nooit !
Oud 2 november 2006, 17:06   #48
driewerf

driewerf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Heb je weer een bijdrage gevonden om je antisemitische gevoelens weer de vrije loop te laten gaan? Persoonlijk vind ik de toetreding van Liebermann een enorme slechte zaak voor Israël maar premier Ariel Sharon vergelijken met een "slachter" is de waarheid duidelijk geweld aan doen, want het waren immers de Libanese Falangisten die deze bloedbaden hebben aangericht.
Sabra en Chatilla vonden plaats met toestemming, en onder het lijdzame oog van het Isrealische leger, onder bevel van Sharon. En je zwijgt opvallend over de massaslachtingen van Kalkillia, Jenin en Tulquarem, ook het werk van Libanese Falangisten?
driewerf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 november 2006, 20:32   #49
Basy Lys
Minister

Basy Lys's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door driewerf Bekijk bericht
Sabra en Chatilla vonden plaats met toestemming, en onder het lijdzame oog van het Isrealische leger, onder bevel van Sharon. En je zwijgt opvallend over de massaslachtingen van Kalkillia, Jenin en Tulquarem, ook het werk van Libanese Falangisten?
Zeker nooit twijfelen aan de Palestijnse propaganda! Hoeveel duizenden doden zijn er nu weer gevallen in Jenin?
Oud 3 november 2006, 09:16   #50
IlluSionS667
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Basy Lys Bekijk bericht
Zeker nooit twijfelen aan de Palestijnse propaganda! Hoeveel duizenden doden zijn er nu weer gevallen in Jenin?
RADIO 1 had het deze morgen weer over zware acties van de IDF in Gaza, waarbij een 300 Palestijnen waren omgekomen. Uiteraard is RADIO 1 in handen van Hamas. Het verschil met de Amerikaanse en Nederlandse berichtgeving heeft alles te maken met het Palestijnse overwicht in Vlaamse media maar hoegenaamd niets met Joodse invloed in de Amerikaanse en Nederlandse media. De Palestijnen zijn toch zo'n machtig rijk volkje dat over de hele wereld de media beheerst en zich voordoet als slachtoffers, terwijl zijzelf de onschuldige brave Joden in Israel constant terroriseert omdat zij het Joodse land onterrecht het hunne noemen en de Joden kwalijk nemen dat ze superieur zijn.

Voor het geval het niet duidelijk was, dit was sarcasme....
Oud 3 november 2006, 09:24   #51
k9

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door IlluSionS667 Bekijk bericht
Ooit gehoord van parlementaire onschendbaarheid?
Neen, napoleon had de absolute macht en kon gelijk welk bevel van de rechtbank naast zich neerleggen. In belgie met de splitsing der machten moet de overheid toch luisteren naar het gerecht.
Citaat:
Uiteraard. Het streven naar oude waarden en normen is sociaal rechts en het vervlakken van die normen is sociaal links. Het streven naar een vrije economie is economisch rechts en het streven naar een staat-geleide economie is economisch links. Op basis van die definitie kan elke organisatie gedefinieerd worden als links, rechts of een hibride van beide, zonder enig referentiepunt waartegen deze positionering plaatsvindt.

Volgens deze definitie zijn :
- PvdA en Groen! extreem-links
- SP.a links
- CD&V centrum-links tot links
- VLD en N-VA sociaal links en economisch centrum-rechts
- VB rechts
- de Amerikaanse neo-conservatieven sociaal extreem-rechts en economisch centrum-links
- de Amerikaanse paleo-conservatieven rechts
- de Amerikaanse democraten sociaal links en economisch centrum-rechts
- de Duitse NSDAP sociaal extreem-rechts en economisch extreem-links
- Stalin, Trotsky en Mao sociaal rechts en economisch extreem-links
Dat zijn te vage begrippen die amper iets zeggen, zowat al deze partijen en mensen hebben zaken uit allemaal en dus kan je er niks meer over zeggen.
Citaat:
Ik ging niet elke week naar de mis, maar dat doen vele Poolse adolescenten ook al niet meer, hoor. Ik ben wel met een groepje studenten mee op bedevaart geweest, ik ben mee op bedrijfsuitstap geweest (ik kon met beide meegaan omdat ik mijn stage deed in n hogeschool), dronk mijn alcohol op zijn Pools en probeerde wanneer mogelijk op zijn Pools te eten (Pools eten is trouwens best wel lekker, al eten ze soms vreemde dingen). Mijn kledij was zeer casual en ook niet echt te onderscheiden van die der Polen.
Je was dus geintegreerd niet geassimileerd. Dacht het wel, assimilatie is heel moeilijk omdat het eigenlijk je hele eigen natuur overhoopgooien is.
Citaat:
Ik vind niet dat je als vakantieganger moet verplicht worden op de manier te leven als de lokale bevolking, zolang je je maar aanpast aan hun wetten en gebruiken in de mate dat je geen storend element bent. Zo vind ik het doodnormaal dat je als vrouw een hoofddoek draagt op vakantie in Iran. Je kan echter niet van een vakantieganger vragen dat hij zijn levensstijl volledig aanpast. Van een immigrant kun je dat echter wel vragen.
Ik sprak niet van vakantie, jij deed dat.
Citaat:
Een volk is namelijk een organisch geheel dat samen een grotere gemeenschap vormt. Enkel door je aan die gemeenschap aan te passen, kun je daar ooit deel van uitmaken.
Je zegt het goed, door je aan te passen maak je deel uit, niet "door een kopie te worden" zoals het VB eist.
Citaat:
Enkele ex-klasgenoten, mijn 3 allochtone directe collega's op kantoor en de uitbater van de plaatselijke kebabzaak zijn voorbeelden van allochtonen waar ik al eens een babbeltje mee heb geslagen. Verder zie ik er genoeg rondlopen in steden als Genk, Mechelen, Antwerpen en Brussel evenals ook in heel wat andere plaatsen in Vlaanderen.
maar je hebt dus geen enkele vriend als allochtoon? En al deze kunnen dus geen nederlands of frans want volgens jou konde ze de taal niet (en zijn ze dus niet geintegreerd) , spreek je zo vloeiend arabisch of turks soms?Heb je ooit al met die mensen eens gesproken hoe ze zich voelen in belgie?
Citaat:
De uitbater van de nachtwinkel op het Hooverplein in Leuven is een voorbeeld van een allochtoon die geen Nederlands kan. Ik ben daar eergisteren nog binnengestapt en werd gewoon in het Engels aangesproken. Concrete voorbeelden kan ik verder niet echt bedenken omdat ik nu ook niet elke dag met een allochtoon een praatje maak.
Je kent er dus 1, mai dat is echt een basis om te zeggen dat "allochtonen niet de taal spreken" Nee, niet alle allochtonen kennen nederlands of frans maar een overgrote meerderheid wel, moest je er wat meer kennen zou je dat wel zien. DIe uitbater kan misschien ook wel nederlands maar slecht of voelt zich beter bij engels omdat hij dat beter spreekt, zonder het hem ooit te vragen zal je het niet weten.
Citaat:
In de streek van het Genkse, waar ik vandaan kom, vind je nog tal van mensen van Turkse origine die het Nederlands niet hanteren. Toegegeven, het gaat hier wel gewoonlijk om eerste generatie allochtonen van boven de 40 jaar. Desondanks wonen heel wat van die mensen hier al ettelijke decennia.
Die streek ken ik niet daar kan ik dus niks over zeggen, ik kom geregeld in contact met allochtonen uit oost vlaanderen, antwerpen en brussel en die kennen allemaal nederlands en/of frans
Citaat:
Ik ken alleszins niemand waarvan ik weet dat ze een abortus heeft gehad of waarvan ik weet dat ze een abortus ernstig zou overwegen bij een "ongelukje".
Meestal is zoiets plots en word er weinig over gesproken hoor, zoals ik al zei, een 15 000 per jaar .
Citaat:
Elke verantwoordelijke vrouw neemt haar voorzorgen om net te vermijden dat ze zwanger geraakt. Correct gebruik van de pil heeft al meer dan 99% kans op slagen. Een combinatie met een condoom maakt het al helemaal moeilijk om zwanger te geraken. Diegene die onder deze voorwaarden nog zwanger wordt, moet maar met de gevolgen leren leven. Het is met reden dat de katholieke kerk eeuwenlang voorhuwelijkse seks verbood. Het vermijden van foetusmoord evenals ongelukkige kinderen is die reden.
Beide middelen zelfs in combinatie met elkaar zijn niet perfect en nee men moet helemaal niet met de gevalgen leren leven men kan een abortus doen . Of vind je het beter dat 1 misstap een leven grondig kan verpesten?
Citaat:
Wanneer ik spreek over een vage grens, heb ik het niet over de wet. Dan heb ik het over de grens waar een foetus pijn en emoties kan waarnemen en dus de grens waarop het een individu wordt. Die grens is zeer vaag en is een wetenschappelijk twistpunt.
Niet echt de Eerste 2 maanden als embreyo is er geen bewustzijn, dat komt in de 2e maand als foetus met de ontwikkeling van de hersenen(dus 3maanden na bevruchting) en daar ligt ook de grens voor abortus .
Citaat:
Uiteraard. Een Hasselaar zal zich trouwens in de eerste plaats Hasselaar voelen en dan pas Limburger. Dat is echter totaal naast de kwestie, namelijk dat er gewoon geen Belgen zijn maar enkel Vlamingen en Walen. Dit zijn veel meer dan kunstmatige begrippen.
Nee hoor, je zegt het zelf een hasselaar of een leuevenaar zullen zich minder vlaming voelen, vlaanderen is dus net zo'n kunstmatige contructie dan belgie.

Oud 3 november 2006, 09:25   #52
k9

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
OEF! kan men eindelijk afstappen van het nieuwe voorstel om Turkse en Marokkaanse kinderen bijlessen in hun "moedertaal" te geven vermits ze het Nederlands volkomen machtig zijn.
Gedaan ook met de twee-jarige taalachterstand op school: wie heeft die hoax nu weer de wereld ingestuurd? Het VB zeker?
Zoals steeds snap je weer niet waar het om ging, het ging om de hele allochtoonse gemeenschap, niet enkel de 6 tot 12 jarigen.

Oud 3 november 2006, 09:29   #53
k9

Standaard

Citaat:
Men moet gewoon de Arabische burgers van Israël gelijke rechten geven, zo ook de Christenen. Het kan niet zijn dan bv. in het IDF een Christelijke Israëli niet kan toetreden tot het leger.
Die kan dat wel hoor, moslim, christen, jood ze kunnen allemaal toetreden tot de IDF, enkel voor joden is het een verplichting .
Citaat:
Een groot Israël met de westelijke jordaanoever erbij, (de Gazastrook kan eventueel bij Egypte worden gevoegd) als een Groot-Israël met democratische rechten voor al haar burgers.
Is het einde van israel, west bank bevat 2 miljoen arabieren, tel die bij de 1,5miljoen in israel en je hebt een heel grote arabische minderheid die het land zal verscheuren.

Oud 3 november 2006, 09:50   #54
k9

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door driewerf Bekijk bericht
Sabra en Chatilla vonden plaats met toestemming, en onder het lijdzame oog van het Isrealische leger, onder bevel van Sharon.
Onzin, Sharon is 2keer voor een rechtbank verschenen en hij is incompetentie verweten, nooit is er 1 spoortje van bewijs gevonden dat sharon het wist laat staan het zelf bevolen had . De 2e keer was in de VS trouwens .
Citaat:
En je zwijgt opvallend over de massaslachtingen van Kalkillia, Jenin en Tulquarem, ook het werk van Libanese Falangisten?
Kalkillia?Jenin was geen slachting volgens de VN:http://www.un.org/peace/jenin/Het gaat zelfs nog verder, van de 52 doden, was een groot deel militanten die tegen IDF soldaten vochten, en van de burgers omgekomen was een groot deel gedood door de booby traps gelegd door palestijnen tegen het IDF.De booby traps waren ook verantwoordelijk voor een deel van de verwoestingen .Tulquarem: het enige wat ik terugvind is 5 doden, massaslachting?

Laatst gewijzigd door k9 : 3 november 2006 om 09:50.
Oud 3 november 2006, 09:54   #55
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Paulus's schermafbeelding

Standaard

Amaai k9, je bent weer goed op dreef zie ik...

Blij jou op dit forum te hebben en dat meen ik.

Paulus.
Paulus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 november 2006, 11:02   #56
IlluSionS667
Banneling

Standaard

Citaat:
Neen, napoleon had de absolute macht en kon gelijk welk bevel van de rechtbank naast zich neerleggen. In belgie met de splitsing der machten moet de overheid toch luisteren naar het gerecht.
Het gerecht heeft al jaren geleden gesteld dat Brussel-Halle-Vilvoorde MOET gesplitst worden. Desondanks is het nog steeds niet gebeurd en stellen de Walen zelfs allerlei absurde eisen voor wanneer deze splitsing ooit zou plaatsvinden, ondanks de uitspraak van het Hof. Blijkbaar is het gerecht dus toch niet zo machtig.

Citaat:
Je was dus geintegreerd niet geassimileerd. Dacht het wel, assimilatie is heel moeilijk omdat het eigenlijk je hele eigen natuur overhoopgooien is.
Ik was zo geassimileerd als een mens maar kan zijn op drie maanden tijd.

Als je natuur niet past bij de natuur van het land waar je in woont, moet je maar niet in dat land gaan wonen. Naar een land verhuizen waar je niet voldoende wilt aanpassen is als naar een nudistenstrand gaan en weigeren je kleren uit te doen.

Citaat:
maar je hebt dus geen enkele vriend als allochtoon?
Mijn vriendenkring bestaat hoofdzakelijk uit intellectuelen. Daar vind je nu eenmaal weinig allochtonen. Het is alleszins geen bewuste keuze voor mij om allochtonen uit mijn vriendenkring te houden.

Een goede vriendin van mij had enkele maanden geleden trouwens een partner die afkomstig was uit Irak. In die periode had ik dus wel een allochtoon in mijn vriendenkring.

Citaat:
spreek je zo vloeiend arabisch of turks soms?
Neen. Ik woon dan ook niet in een Arabisch land of Turkije.

Citaat:
Heb je ooit al met die mensen eens gesproken hoe ze zich voelen in belgie??
Uiteraard. Verleden week heb ik nog een gesprek daarover gehad met iemand van Chinese afkomst.

Citaat:
Je kent er dus 1, mai dat is echt een basis om te zeggen dat "allochtonen niet de taal spreken"
Ik kan er een bedenken "from the top of my head". Ik ben er doorheen mijn leven echt wel meer tegengekomen. De vroegere mijnstreek in Limburg zit vol van die mensen.

Citaat:
Nee, niet alle allochtonen kennen nederlands of frans maar een overgrote meerderheid wel, moest je er wat meer kennen zou je dat wel zien.
Bij de jongere generatie spreekt bijna iedereen Nederlands. Bij de oudere generaties is dat lang niet zo. Het is ook precies om die reden dat de jongere generaties vaak een taalachterstand hebben op school. Hun ouders spreken namelijk de taal niet (of onvoldoende) die zij op school krijgen.

Citaat:
Die streek ken ik niet daar kan ik dus niks over zeggen, ik kom geregeld in contact met allochtonen uit oost vlaanderen, antwerpen en brussel en die kennen allemaal nederlands en/of frans
Welke leeftijd hebben die allochtonen?

Citaat:
Meestal is zoiets plots en word er weinig over gesproken hoor, zoals ik al zei, een 15 000 per jaar .
Ik vermoed alleszins dat zich zoiets hoofdzakelijk voortdoet in marginale sociale milieus. Ik kan mij niet direct iemand voorstellen in mijn directe omgeving die een abortus heeft of zou laten doen.

Hetzelfde geldt voor jongeren die zich met XTC bezighouden en/of met zowat iedereen naar bed gaan. Ook die bevinden zich hoofdzakelijk in marginale milieus. Nochtans zijn er zo duizenden. Jouw 15000 gevallen betekent dus allesbehalve dat abortus algemeen aanvaard is, tenzij je kan tonen dat deze 15000 gevallen een normale verdeling hebben dan de verschillende sociale klassen.

Citaat:
Beide middelen zelfs in combinatie met elkaar zijn niet perfect en nee men moet helemaal niet met de gevalgen leren leven men kan een abortus doen . Of vind je het beter dat 1 misstap een leven grondig kan verpesten?
Bezint eer ge begint, zei men ooit. Blijkbaar is dat iets dat de moderne decadente mens niet meer kent;

Citaat:
de Eerste 2 maanden als embreyo is er geen bewustzijn, dat komt in de 2e maand als foetus met de ontwikkeling van de hersenen(dus 3maanden na bevruchting) en daar ligt ook de grens voor abortus .
Die grens is lang niet algemeen aanvaard.

Citaat:
Nee hoor, je zegt het zelf een hasselaar of een leuevenaar zullen zich minder vlaming voelen, vlaanderen is dus net zo'n kunstmatige contructie dan belgie.
Ik heb nooit gezegd dat ze zich minder Vlaming voelen. Je verdraait mijn woorden.

Ikzelf voel mij (in volgorde) :
1. xxxxxxxaar (ik ga mijn woonplaats niet vrijgeven op dit forum)
2. Limburger
3. Vlaming
4. Dietser
5. Germaan
6. Europeaan
7. Euraziaat
8. Mens
9. Zoogdier
10. Gewervelde
11. Dier
12. Levend wezen

Ik voel mij dus in zekere mate verbonden met alle levende wezens. Die verbondenheid neemt toe naarmate de gelijkenis groter wordt. Elk van de indelingen hierboven vermeldt is een organische indeling gebaseerd op gemeenschappelijke eigenschappen, ...

Een staat dient om volkeren binnen dezelfde volksgroep te verenigen en hun gemeenschappelijke belangen te verdedigen. Binnen de hierarchie die ik hierboven heb opgesteld, zijn Vlaanderen, Dietsland en Groot-Germanië mogelijke staten waarin ik mij thuis zou voelen. Een Europese staat zou te groot zijn en een provincie-staat of stadstaat te klein. Hoe de staat ook ingedeeld zou zijn, belangrijk is dat elk volk voldoende soevereiniteit heeft en volledig soeverein is van volkeren van een andere stam, omwille van incompatibiliteit. Dat laatste is het probleem bij België. Het Germaanse Vlaanderen en het Celtische Wallonië verschillen op tal van vlakken en horen gewoon niet samen.
Oud 3 november 2006, 12:13   #57
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paulus Bekijk bericht
Doen djimi, zo 'n kans krijg je niet elke dag!
Het wordt een ervaring die je 'rijker' zal maken. Ik wou dat ik in je plaats was. Voor hoe lang is dat?

Paulus.
Een kleine week zou die 'missie' duren.

Ik vraag me af of dat wel voldoende is om een 'compleet' beeld van de situatie ter plaatse te kunnen krijgen.

Het is natuurlijk niet de bedoeling dat ik als een 'expert' van deze trip terugkeer.
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 november 2006, 20:54   #58
Basy Lys
Minister

Basy Lys's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
Ik heb een uitnodiging ontvangen om deel te nemen aan een 'waarnemingsmissie' in Palestina, speciaal voor mensen die in het onderwijs werkzaam zijn. De missie zou doorgaan rond Pasen 2007, en ik moet toegeven dat ik er over nadenk daaraan mee te doen.

De bedoeling van deze missie is dat de deelnemers aan den lijve ondervinden wat het betekent in een bezet land te leven, en tegelijk ook het verschil te leren kennen tussen wat 'de media' vertellen en wat de situatie werkelijk inhoudt.

Ik ben benieuwd.
"Regenvest" meenemen, en niet voor de eventueel rondtoerende tanks gaan lopen! (een smiley durf ik hier niet bij te plaatsen).

Je zal waarschijnlijk wel voldoende voorbereidende literatuur vinden, maar ik vond: Dan COHN-SHERBOK en Dawoud EL-ALAMI, Het Palestijns-Israëlische conflict, Baarn, 2002, ISBN 90-4390-449-X een interessant boekje, dat beide zijden aan het woord laat.

Gaan jullie ook met de mensen aan de andere kant spreken?
Oud 3 november 2006, 21:29   #59
Daily_Show_Abuser
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gorefest Bekijk bericht
Daar heb ik een goei antwoord op (gehoord in een interview met Dedecker): als je zelf extreem-links bent, dan lijkt rechts zo ver weg van je te staan dat het rap verward wordt met extreem-rechts.
Ai als ge al Dedecker moe citeren zijde laag gevallen volgens mij. Mss wordt Dedecker wel iets te veel extreem-rechts genoemd naar zijn goesting, kvraag mij trouwens af oeda ze daar op kome
Daily_Show_Abuser is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 november 2006, 21:50   #60
Daily_Show_Abuser
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Van mij mag elk Palestijns gezin een normaal leven leiden in een Verenigd Groot-Israël met gelijke rechten. Maar velen onder hen weigeren principieel met de joden samen te leven en verwerpen duidelijk de multiculturele identiteit. Inplaats van hun kinderen te laten schoollopen en te studeren kiezen de Palestijnen liever hun kinderen tot pulp te laten blazen en te laten sterven als martelaar. Israël heeft de afgelopen 2 jaar al genoeg de hand gereikt, steeds werd deze oproep beantwoord met een klap in het gezicht, een snauw of een beet. Nu er in Israël ook nog een racistische extremist mee de regering in mag is de hoop op vrede verder weg dan ooit.
Is kleine toegevingen doen voor grote problemen de hand reiken? Sinds de nieuwe Intifada is er geen gehandreik meer geweest.
In welke scholen moeten de kinderen les volgen?? Als deze worden opgeblazen of als er geen geld is wanneer de Israeli's weer eens bepalen dat ze de belastingen die ze in naam van de Palestijnen innen niet hoeven uit te keren aan de '2de' Islamitische Democratie. En wij maar denken dat ze vrije verkiezingen wouden.
Uiteindelijk worden er door de 2 partijen af en toe kleine toegevingen gedaan maar ondertussen gaat de bouw van de letterlijke net als een figuurlijke muur door.
Geef de Palestijnen basisbehoeften;basisvoorzieningen (onderdak, water elektriciteit) (vernieling centrale Gaza), gezondheidszorg, onderwijs dan kan de situatie veranderen. Zolang ze vijandig tegenover elkaar staan en elkaar opjutten komt er geen verbetering.
israel heeft meer middelen (militair, financieel), waarom geen hulp en echte hand reiken. Uiteindelijk komt het neer op politieke druk, de zionisten tevreden stellen.
Daily_Show_Abuser is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:12.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be