![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
"Voice or no voice, the people can always be brought to the bidding of the leaders. That is easy. All you have to do is tell them they are being attacked, and denounce the pacifists for lack of patriotism and exposing the country to greater danger. It works the same in any country." -Hermann Goering (1893 - 1946) Commander-in-Chief of the Luftwaffe, President of the Reichstag, Prime Minister of Prussia and Hitler's designated successor The second in command of the Third Reich |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | ||||||||||||||||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() Het amerikaanse beeld van wat links en rechts is, is daarom correcter. Citaat:
Dat de meerderheid van België daar niet voor te vinden is, lijkt mij niet onwaarschijnlijk. De meerderheid van intellectueel Vlaanderen, echter, is voorstander van ontvoogding. Vlaams-Nationalisme leeft nog steeds onder de intellectuelen en eveneens bij een grote onderlaag. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Hoe dan ook, als je werkelijk gelooft dat bij ons de politiek en het gerecht volledig onafhankelijk zijn, ben je wel heel erg naief. Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() Dus je moet niet eens de taal kunnen spreken van het land waar je woont?!? Citaat:
Citaat:
Foetusmoord is echter simpelweg onaanvaardbaar. De grens tussen foetusmoord en babymoord is veel te vaag en wordt eigenlijk zelfs gewoon arbitrair getrokken. Of je nu een 5-weken-oude foetus, een 6-maanden-oude foetus of een pasgeboren baby vermoordt, waar ligt het verschil? Gelukkig is abortus nog lang niet ingeburgerd. Citaat:
Citaat:
Een land verandert sowieso vrij sterk op vlak van culturele en technologische vooruitgang. Op vlak van waarden en normen, echter, verandert een gezonde staat maar zeer beperkt. De waarden en normen zijn over een periode van duizenden jaren ook maar zeer beperkt gewijzigd. Zo waren abortus, homohuwelijken en zelfs sex voor het huwelijk voor honderden generaties onaanvaardbaar. Daar is allemaal verandering in gekomen enkele decennia geleden. Dat is echter geen vooruitgang. |
||||||||||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | |||||||||||||||||||||||
|
![]() Citaat:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Napoleon_Bonaparte Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
2 zelfs al zouden ze voor zijn dan nog maakt het niks uit 70 tot 80% van de belgen is tegen een splitsing van belgie. Citaat:
Ik vind dit een scenario van de laatste hoop, eerst via onderhandelingen, en als de walen onverzettelijk zijn, dan de botte bijl. Niet eerste botte bijl en dan de restjes aan elkaar knopen. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Als over andere organisaties, er zijn er genoeg die voor de vlaamse zaak gaan en die niet als racistisch beschouwd worden. Citaat:
Zeg me eens wat je stoort aan de voorbeelden gegeven. Citaat:
Citaat:
Citaat:
En ik ben er 100% zeker van dat je niet zoals een egyptische moslim in egypte zou leven, gelijk wat je zegt. Citaat:
ten 2e Dat een van afkomst turkse soms teruggaat naar turkije lijkt me niks mis mee, familie is daar nog. Ik heb hier 2 vlaamse collega's die elke jaar 2 keer(meer dan de gemiddelde van tukije afkomstige allochtoon) op vakantie gaan in turkije, hopelijk ga je doe ook niet als "niet geintegreerd" beschouwen. Ten 3e huewlijken met niet belgen zijn 3 a 4000 per jaar, en dat is dus inclusief alle nederlandse, fransen, italianen en duitsers. Er trouwen wel wat meer dan 1-2000 allochtonen per jaar hoor. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
En de grens is helemaal niet vaag , aub informeer je eerst : 1° a) de zwangerschapsafbreking moet plaatsvinden vóór het einde van de twaalfde week na de bevruchting de uitzondering : 4° Na de termijn van twaalf weken kan de zwangerschap onder de voorwaarden bepaald onder het 1°, b), het 2° en het 3° slechts worden afgebroken, indien het voltooien van de zwangerschap een ernstig gevaar inhoudt voor de gezondheid van de vrouw of indien vaststaat dat het kind dat geboren zal worden, zal lijden aan een uiterst zware kwaal die als ongeneeslijk wordt erkend op het ogenblik van de diagnose. In dat geval moet de geneesheer tot wie de vrouw zich heeft gewend, de medewerking vragen van een tweede geneesheer, wiens advies bij het dossier moet worden gevoegd. En als je niet snapt dat een foetus geen pasgeboren baby is dan zou ik zeggen dat je wat biologie moet gaan studeren. Of is masturberen voor jou ook moord? De katolieke kerk zegt dat ook. http://www.2747.com/2747/law/crime/abortion/belgie.htm Citaat:
Citaat:
![]() Het gewest vlaanderen is dus even kunstmatig als de staat Belgie. De 20 jaar dat dat bestaat veranderd daar niks aan. Citaat:
Citaat:
"Voice or no voice, the people can always be brought to the bidding of the leaders. That is easy. All you have to do is tell them they are being attacked, and denounce the pacifists for lack of patriotism and exposing the country to greater danger. It works the same in any country." -Hermann Goering (1893 - 1946) Commander-in-Chief of the Luftwaffe, President of the Reichstag, Prime Minister of Prussia and Hitler's designated successor The second in command of the Third Reich |
|||||||||||||||||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | ||||||||
Banneling
|
![]() Wegens het feit dat ik belangrijker dingen te doen heb hier op kantoor, even een selectie :
Citaat:
Citaat:
Volgens deze definitie zijn : - PvdA en Groen! extreem-links - SP.a links - CD&V centrum-links tot links - VLD en N-VA sociaal links en economisch centrum-rechts - VB rechts - de Amerikaanse neo-conservatieven sociaal extreem-rechts en economisch centrum-links - de Amerikaanse paleo-conservatieven rechts - de Amerikaanse democraten sociaal links en economisch centrum-rechts - de Duitse NSDAP sociaal extreem-rechts en economisch extreem-links - Stalin, Trotsky en Mao sociaal rechts en economisch extreem-links Citaat:
Wel sprak ik uiteraard maar enkele woorden Pools. Dat duurt wel iets meer dan drie maanden om te leren. Wanneer ik kon, probeerde ik echter een woordje Pools te gebruiken. Zo zei ik termen als "goeiedag", "dank je", "gezondheid" en dergelijke steevast in het Pools. Citaat:
Citaat:
Citaat:
In de streek van het Genkse, waar ik vandaan kom, vind je nog tal van mensen van Turkse origine die het Nederlands niet hanteren. Toegegeven, het gaat hier wel gewoonlijk om eerste generatie allochtonen van boven de 40 jaar. Desondanks wonen heel wat van die mensen hier al ettelijke decennia. Citaat:
Elke verantwoordelijke vrouw neemt haar voorzorgen om net te vermijden dat ze zwanger geraakt. Correct gebruik van de pil heeft al meer dan 99% kans op slagen. Een combinatie met een condoom maakt het al helemaal moeilijk om zwanger te geraken. Diegene die onder deze voorwaarden nog zwanger wordt, moet maar met de gevolgen leren leven. Het is met reden dat de katholieke kerk eeuwenlang voorhuwelijkse seks verbood. Het vermijden van foetusmoord evenals ongelukkige kinderen is die reden. Wanneer ik spreek over een vage grens, heb ik het niet over de wet. Dan heb ik het over de grens waar een foetus pijn en emoties kan waarnemen en dus de grens waarop het een individu wordt. Die grens is zeer vaag en is een wetenschappelijk twistpunt. Citaat:
|
||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Gedaan ook met de twee-jarige taalachterstand op school: wie heeft die hoax nu weer de wereld ingestuurd? Het VB zeker? Laatst gewijzigd door circe : 2 november 2006 om 12:14. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 |
Banneling
|
![]() Men moet gewoon de Arabische burgers van Israël gelijke rechten geven, zo ook de Christenen. Het kan niet zijn dan bv. in het IDF een Christelijke Israëli niet kan toetreden tot het leger. Een groot Israël met de westelijke jordaanoever erbij, (de Gazastrook kan eventueel bij Egypte worden gevoegd) als een Groot-Israël met democratische rechten voor al haar burgers.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#49 |
Minister
|
![]() Zeker nooit twijfelen aan de Palestijnse propaganda! Hoeveel duizenden doden zijn er nu weer gevallen in Jenin?
![]() |
#50 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() Voor het geval het niet duidelijk was, dit was sarcasme.... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#51 | |||||||||||
|
![]() Neen, napoleon had de absolute macht en kon gelijk welk bevel van de rechtbank naast zich neerleggen. In belgie met de splitsing der machten moet de overheid toch luisteren naar het gerecht.
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|||||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#52 | |
|
![]() Citaat:
|
![]() |
![]() |
![]() |
#53 | ||
|
![]() Citaat:
Citaat:
||
![]() |
![]() |
![]() |
#54 | ||
|
![]() Citaat:
Citaat:
"Voice or no voice, the people can always be brought to the bidding of the leaders. That is easy. All you have to do is tell them they are being attacked, and denounce the pacifists for lack of patriotism and exposing the country to greater danger. It works the same in any country." -Hermann Goering (1893 - 1946) Commander-in-Chief of the Luftwaffe, President of the Reichstag, Prime Minister of Prussia and Hitler's designated successor The second in command of the Third Reich Laatst gewijzigd door k9 : 3 november 2006 om 09:50. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#55 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Amaai k9, je bent weer goed op dreef zie ik...
Blij jou op dit forum te hebben en dat meen ik. Paulus. |
![]() |
![]() |
![]() |
#56 | ||||||||||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Als je natuur niet past bij de natuur van het land waar je in woont, moet je maar niet in dat land gaan wonen. Naar een land verhuizen waar je niet voldoende wilt aanpassen is als naar een nudistenstrand gaan en weigeren je kleren uit te doen. Mijn vriendenkring bestaat hoofdzakelijk uit intellectuelen. Daar vind je nu eenmaal weinig allochtonen. Het is alleszins geen bewuste keuze voor mij om allochtonen uit mijn vriendenkring te houden. Een goede vriendin van mij had enkele maanden geleden trouwens een partner die afkomstig was uit Irak. In die periode had ik dus wel een allochtoon in mijn vriendenkring. Neen. Ik woon dan ook niet in een Arabisch land of Turkije. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Hetzelfde geldt voor jongeren die zich met XTC bezighouden en/of met zowat iedereen naar bed gaan. Ook die bevinden zich hoofdzakelijk in marginale milieus. Nochtans zijn er zo duizenden. Jouw 15000 gevallen betekent dus allesbehalve dat abortus algemeen aanvaard is, tenzij je kan tonen dat deze 15000 gevallen een normale verdeling hebben dan de verschillende sociale klassen. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Ikzelf voel mij (in volgorde) : 1. xxxxxxxaar (ik ga mijn woonplaats niet vrijgeven op dit forum) 2. Limburger 3. Vlaming 4. Dietser 5. Germaan 6. Europeaan 7. Euraziaat 8. Mens 9. Zoogdier 10. Gewervelde 11. Dier 12. Levend wezen Ik voel mij dus in zekere mate verbonden met alle levende wezens. Die verbondenheid neemt toe naarmate de gelijkenis groter wordt. Elk van de indelingen hierboven vermeldt is een organische indeling gebaseerd op gemeenschappelijke eigenschappen, ... Een staat dient om volkeren binnen dezelfde volksgroep te verenigen en hun gemeenschappelijke belangen te verdedigen. Binnen de hierarchie die ik hierboven heb opgesteld, zijn Vlaanderen, Dietsland en Groot-Germanië mogelijke staten waarin ik mij thuis zou voelen. Een Europese staat zou te groot zijn en een provincie-staat of stadstaat te klein. Hoe de staat ook ingedeeld zou zijn, belangrijk is dat elk volk voldoende soevereiniteit heeft en volledig soeverein is van volkeren van een andere stam, omwille van incompatibiliteit. Dat laatste is het probleem bij België. Het Germaanse Vlaanderen en het Celtische Wallonië verschillen op tal van vlakken en horen gewoon niet samen. |
||||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#57 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik vraag me af of dat wel voldoende is om een 'compleet' beeld van de situatie ter plaatse te kunnen krijgen. Het is natuurlijk niet de bedoeling dat ik als een 'expert' van deze trip terugkeer. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#58 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Je zal waarschijnlijk wel voldoende voorbereidende literatuur vinden, maar ik vond: Dan COHN-SHERBOK en Dawoud EL-ALAMI, Het Palestijns-Israëlische conflict, Baarn, 2002, ISBN 90-4390-449-X een interessant boekje, dat beide zijden aan het woord laat. Gaan jullie ook met de mensen aan de andere kant spreken?
![]() |
![]() |
#59 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#60 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
In welke scholen moeten de kinderen les volgen?? Als deze worden opgeblazen of als er geen geld is wanneer de Israeli's weer eens bepalen dat ze de belastingen die ze in naam van de Palestijnen innen niet hoeven uit te keren aan de '2de' Islamitische Democratie. En wij maar denken dat ze vrije verkiezingen wouden. Uiteindelijk worden er door de 2 partijen af en toe kleine toegevingen gedaan maar ondertussen gaat de bouw van de letterlijke net als een figuurlijke muur door. Geef de Palestijnen basisbehoeften;basisvoorzieningen (onderdak, water elektriciteit) (vernieling centrale Gaza), gezondheidszorg, onderwijs dan kan de situatie veranderen. Zolang ze vijandig tegenover elkaar staan en elkaar opjutten komt er geen verbetering. israel heeft meer middelen (militair, financieel), waarom geen hulp en echte hand reiken. Uiteindelijk komt het neer op politieke druk, de zionisten tevreden stellen. |
|
![]() |
![]() |