![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
De Paus en zijn bende pastoors, bischoppen en andere jurkendragers zijn nog niet goed buiten gesjot dat de imams al staan aan te schuiven voor hun deel van de taart!Rot op allemaal naar Jeruzalem, waar die farce begonnen is. Dat ze daar dan ook een einde neemt. Weg met de woestijn-godsdiensten,judaïsme, christendom & islam. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#43 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
allemaal voor jezeken en de onbevlekte ontvangtenis ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() .
Laatst gewijzigd door Bob : 2 november 2006 om 01:34. |
![]() |
![]() |
![]() |
#47 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Alhoewel het natuurlijk gek blijft, eens dit allemaal meegemaakt te hebben met het katholicisme, dat men nu den islam in huis gaat halen, die mij even bekrompen lijkt, den dag van vandaag, als het katholicisme enkele eeuwen terug.
Laatst gewijzigd door Bob : 2 november 2006 om 01:35. |
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
(voltooit verleden tijd) en: Kunnen we daar nu niet mee om? En Hoeveel leed doen de Islamieten ons CONCREET aan? Wees een één seconce eerlijk aub. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | |
|
![]() Citaat:
Van godsdiensten een zaak maken? IK zeker niet. Het is een oude koe uit de gracht halen. Net zomin als de katholieken zijn de islamieten in ons land uit op grote veroveringen. Achterhoedegevechten: laat ze doen! en jij: Denk je dat de maatschappij lijdt onder GODSDIENSTEN!!!!????? ![]() Zonder het VB zouden mensen evenveel geïnteresseerd zijn in moskeeën (inclusief onze allochtonen) als in de vinkenzettingen. Het aantal personnen betrokken bij vinkenzettingen is statistisch gezien hoger. Het aantal fanatieke vinkenzetters beduidend hoger ![]() Laatst gewijzigd door ericferemans : 2 november 2006 om 03:58. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Is dat in Antwerpen gebruikelijk om 5 u 's ochtends??? Zweer op uw kommuniezieltje dat ge niet liegt. Straks, op een kristelijk (hebdem) uur ga ik bellen met een Antwerpse vriend om dat te checken. (allez, een Antwerpse kennis, want ...)
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#51 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Of, om het met het onnozelste voorbeeld te stellen, is de aarde plat? Of, om het met een ander voorbeeld te stellen, is de kinderliefde in de kerk ook jouw waarde en norm? Ernstig nu: de Franse revolutie is maar één voorbeeld van de duizenden waar heelder bibliotheken mee gevuld zijn.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#52 |
Minister
|
![]() Boadicea zei:
""terwijl u rustig probeert te slapen? Wel, ik ben er al een paar keer van wakker geworden."" Ja maar, wat is't nu? Hoe kunt ge nu wakker worden, als ge probeert te slapen, knolleke! |
![]() |
![]() |
![]() |
#53 |
Burgemeester
|
![]() we zouden ook eens al die leegstaande kerken moeten inventariseren en iets nuttig mee doen (recreatiezaal, bouwgrond voor sociaal woningen,...), want 2-3 dagen nog niet half gevuld, er zouden zo weinig cinemas of concertzalen overleven...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#54 | |
|
![]() Citaat:
http://www.senate.be/doc/const_nl.html En er zitten zeker en vast Christelijke waarden in m'n beste zelf al zie je er over! Ik zeg u wat we nu nog hebben zijn relicen maar ze zijn er nog zeker en vast en jawel hoor onze waarden en normen ik weet niet wat u daarin verstaat maar duidelijk niet wat ik erin versta... ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#55 |
|
![]() Ze zijn deel van ons landschap en hebben wel andere waarden maar met respect voor wat ze zijn en waren zou ik er toch ook wel een paar durven omvormen tot iets nuttigs...Beter één volle dan tien lege nietwaar? Nuja dat is dan waarop ik het helemaal niet eens ben met onze te concervatieve kerk; ze gaan dit nooit toelaten!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#56 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Wij moeten deze onderhouden op alle gebied. Nu de bischoppen achter meer geld vragen zijn bepaalde van deze kerkfabrieken (parochies) onroerende goederen aan het verkopen. Net zoals de federale dat doet... Als zij achteraf geen inkomsten meer hebben kommende van huurgelden zullen zij volledig ten onzen lasten zijn. Voor het ogenblik zijn er gemeenten die het goed zouden kunnen stellen met een kerk maar die er drie hebben. Duidelijk teken dat men in Vlaanderen geld genoeg heeft en op geen enkel ogenblik denkt aan besparen. Armoede in Vlaanderen wordt nochtans elke dag groter! Men noemt dat ook behoorlijk bestuur zowel van de Overheid als van de Bischoppen... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#57 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Al de last die we met de RKK gehad hebben en in mindere mate nog steeds hebben, zou met de islam , als we die mensen laten doen, kunnen terugkomen , in een even totalitaire vorm, zoals dat het geval is in de landen waar ze de baas zijn.Net als gij als ge over de "nazis" bezig zijt, ben ik van mening dat alle pogingen van een zich met alles bemoeiende, onverdraagzame en haat tegen ongelovigen predikende godsdienst om voet aan de grond te krijgen in de kiem gesmoord moeten worden."Kill them before they grow" in feite, en dit zonder enig sadisme van mijnentwege, zonder haat zelfs, maar enkel en alleen uit een gevoel van zelfverdediging, en verdediging van mijn nakomelingen.En we zijn dit stadium al lang voorbij! Moskee's rijzen uit de grond als giftige paddestoelen in héél het Europese grondgebied, en distilleren hun venijn onder de bevolking.De zwaksten van geest onder ons zijn zich reeds beginnen bekeren, stilaan maar zeker stevenen we af op een noodsituatie. En de enigen die daar tegen op komen zijn de "uiterst rechtsen", waarmee ik dan noodgedwongen een bondgenootschap moet mee aangaan, vermits de "linksen", die eigenlijk op de eerste linie zouden moeten staan daar waar het er om gaat om de desastreuze invloed van de Godsdienst(en) te bestrijden, dit probleem "links" laten liggen en/of doodsimpel ontkennen. Waarom? Uit angst voor de konfrontatie aan te gaan?Zijn ze dan zo laf geworden? Of gewoon uit domheid, en gebrek aan inzicht? Ja, ik weet het , ge gaat zeggen dat ik aan paranoïa lijdt... ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#58 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Ze hebben geleid tot de opkomst van een sterke staatsman: Napoleon die ondanks dat hij een bloedhekel had aan de Paus de beperkingen die de kerk zijn opgelegd geweest tijdens de Franse Revolutie heeft opgeheven. U schijnt allen niet te begrijpen dat het zich afzetten van een religie die overigens in U allemaal diepgewortelde sporen heeft nagelaten een vorm is van invloed van dezelfde levensbeschouwing die U thans zo verkettert. Ons idee van goed en kwaad, onze waarden en normen vloeien voor een groot deel voort uit het christendom (zoals ze gerecipieerd is in de de Griekse heersende levensopvatting van dat moment). Ik denk dat je dat moeilijk kan en mag verloochenen. Nog een ding er zijn in Vlaanderen overigens maar 24 heksen terechtgesteld. De massale heksenverbrandingen zijn een van die grote mythes uit de geschiedenis. Deze processen werden doorgaans overigens niet gestart op initiatief van de kerk. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#59 | |
|
![]() Citaat:
![]() 1ste post en dan nog zo een krachtige. Moest ik niet exact hetzelfde idee hebben dan u zou ik zeggen "u heeft helemaal gelijk"! En tout cas mooi geschreven! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#60 | |
|
![]() Citaat:
Het zou straf zijn moest men het tegenovergestelde van de humanistisch-christelijke waarden invoeren: een dergelijke maatschappij overleeft haar tiende verjaardag niet, zoal bleek in 1945, en later ook in Rusland, in China en in Campoetchea. Maar naast enkele evidenties (bemin uw naaste, bedrieg uw partner niet, steel niet, lieg niet, zorg voor uw ouders, moord niet en erger niet) werden een aantal absurditeiten ingevoerd die aanleiding gaven tot groot leed. - Het RK geloof aanvaardde een autoritaire maatschappij, waarbij ter compensatie de hemel werd aangeboden voor het hier (door de rijken) aangedane leed. - Men huldigde men niet alleen vanaf de kansel het sollidarisme (Mussolini, VB en consoorten) maar predikte ook grote onverdraagzaamheid tegenover andersgelovigen, ongelovigen en degenen die niet naar de pijpen van de clerus dansten. - Daarenboven bouwde men een maatschappij uit waar naast de koning (die men Godsgegeven verklaarde) een apparte kaste (de clerus) de mensen rustig mocht uitbuiten, door enorme eigendommen te verwerven en waar iedereen flink moest voor dokken en werken, zonder vergoeding (de hemel niet te na gesproken). - Men discussieerde over het feit of vrouwen (en slaven!) een ziel hadden, ondertussen deed men aslsof men de grote emancipator was: noppes! - niet alleen heksen werden verbrand: ook ketters. Men richtte kruistochten in tegen de Islam en verdreef hen uit Europa. Men richtte oorlogen in tegen het protestantisme die nu nog hun uitlopers hebben in Ierland. Men vervolgde mensen, discrimineerde vrouwen, joden, homo's. Koms zeg: het christelijk geloof heeft meer miserie gebracht, de beschaving een milenium afgeremd (wat je van de Islam toen niet kon zeggen...) en hopen mensen sexueel, sociaal en politiek gedwarsboomd in hun ontwikkeling. Het lag door zijn kwezelarij en etnocentrisme aan de basis van vrouwenhaat, homohaat, haat tegen andersgelovigen en ongelovigen en de vervolging van joden, homo's en vrouwen. Kan tellen hé? Indien dat de roots van mijn beschaving zijn: afhakken! Onze Vlaamse katholieken zijn, vanuiit het kerkelijk recht gezien, in feite al allemaal protestanten: ze houden zich aan geen enkele katholieke regel, verfoeien en masse de clerus en de paus en vegen hun gat aan hun geloof. Houden zo. Laatst gewijzigd door ericferemans : 2 november 2006 om 12:27. |
|
![]() |
![]() |