![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 |
Gouverneur
|
![]() Ik ga akkoord wat een aantal mensen hier al geponeerd hebben, terug naar de stad ! Binnen de steden zijn er massa's woningen die leeg staan. Mits een beetje creativiteit kan je deze renoveren tot zeer geschikte gezinswoningen met karakter. Nieuwe verkavelingen die worden volgebouwd met fermettes of spaanse stijlkes doen mij huiveren. We hebben al bijna geen open ruimte meer.
Op de bestaande verkavelingen liggen er nog massa's gronden als speculatie. Dit is natuurlijk een gevolg van het wanbeleid van tientallen jaren geleden. De boeren konden hun gronden verkavelen en lieten een groot aantal kavels liggen als belegging. Vermits er geen bouwverplichting was na aankoop kunnen deze onbebouwd blijven liggen. Ik ben opgegroeid in een kempens dorpje op één van de eerste verkavelingen van het dorp. Deze verkaveling gebeurd in 1972. Van de 35 kavels die er beschikbaar waren zijn er nu nog 12 onbebouwd. Dit is dan verkaveling in het midden van het dorp, zeer goed gelegen. Door de honkvastheid van de kempenaren blijven de meeste mensen hangen in hun geboortedorp en worden er kavels van ongeveer 300 m² verkocht aan 100 000 € of meer. Ik besloot weg te trekken uit het dorpje en kocht een aantrekkelijk geprijsde woning in een stad (Mechelen), voor geen geld zou ik terug naar het kempendorpje willen. Het leven in de stad is veel praktischer dan op het platteland. Denk maar aan: openbaar vervoer, winkels, postkantoor, ziekenhuis, ... De meeste dingen heb ik ter beschikking op wandelafstand. |
![]() |
![]() |
![]() |
#42 |
Minister-President
|
![]() Ik vind het spijtig dat Dirk Van Mechelen dit heeft gezegd, ten eerste kan de Vlaamse Overheid nooit binnen dit tijdsbestek de kavels leveren. Dit wegens een reeds jarenlange afbouw van deze diensten, waardoor er nu een personeelstekort en een kudde onbekwamen de boel (ik kan het niet anders noemen) leiden.
Ten tweede vraag ik mezelf af hoe hij aan dat getal komt. Volgens mij heeft hij gewoon het aantal lege kavels genomen, maar als je er eens een plan bijneemt zijn deze belange niet allemaal geschikt om te grbuiken als bouwgrond. (slecht gelegen stukken, slechte vormen etc...) Ten derde vraag ik me af of hij geen reeds geplande overstromingsgebieden heeft aanzien als verkoopbaar kavel. Kortom z'n uitspraak lijkt op een soort verkiezingspropaganda, helaas weeral serieus misplaatst. |
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |