![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
Bekijk resultaten enquête: Kan een moslim een westerling zijn? | |||
ja |
![]() ![]() ![]() |
26 | 63,41% |
nee |
![]() ![]() ![]() |
15 | 36,59% |
Aantal stemmers: 41. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Fundamentalisten en radicalen daarentegen interpreteren deze vers totaal anders, namelijk: de Islam is zo edel en logisch dat iedere weldenkende persoon vanzelf -zonder dwang- naar de Islam overstapt als hij eenmaal kennis heeft genomen van die religie. Ergo: mensen die met de Islam in contact komen en niet uit zichzelf bekeren zijn ofwel onwetend, ofwel inherent slecht. ![]() Zo zie je maar dat een Islamiet wel degelijk Westers kan zijn, alles hangt af van interpretatie.
"January 15, 1916 - To the Government of Aleppo - We are informed that certain orphanages which have opened also admitted the children of the Armenians. [...]the Government will view the feeding of such children or any effort to prolong their lives as an act completely opposite to its purpose, since it regards the survival of these children as detrimental. - Minister of the Interior, TALAAT." |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#43 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Voila. Een christen is niet minder christen als hij niet elke zondag braaf gaat biechten en kerstmis mee in de kerk viert. Ik ben zelf hoegenaamd geen godsvruchtig mens, maar wat waarden en ideeën betreft kan ik mezelf in bepaalde mate een christen noemen.
![]() |
![]() |
#44 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Dit is namelijk wel een origineel vers uit de ahadit, zoals opgelegd aan de sunnieten! Wie sleurt er hier iets bij? Of als je de koran als basis wil nemen: Feel free: Pickthall 009:029 * * Fight against such of those who have been given the Scripture as believe not in Allah nor the Last Day, and forbid not that which Allah hath forbidden by His messenger, and follow not the Religion of Truth, until they pay the tribute readily, being brought low. Yusuf Ali: Fight those who believe not in God nor the Last Day, nor hold that forbidden which hath been forbidden by God and His Apostle, nor acknowledge the religion of Truth, (even if they are) of the People of the Book, until they pay the Jizya with willing submission, and feel themselves subdued. of in nog een andere vertaling: Shakir: Fight those who do not believe in Allah, nor in the latter day, nor do they prohibit what Allah and His Apostle have prohibited, nor follow the religion of truth, out of those who have been given the Book, until they pay the tax in acknowledgment of superiority and they are in a state of subjection. En in het puur Vloms dan nog maar eens: [size=6]009.029. Bestrijdt diegenen onder de mensen van het Boek, die in Allah noch in de laatste Dag geloven, noch voor onwettig houden wat Allah en Zijn boodschapper voor onwettig hebben verklaard, noch de ware godsdienst belijden totdat zij de belasting met eigen hand betalen, terwijl zij onderdanig zijn. [/size] En voor mijn part mag je dat interpreteren zoals je wil! Volgens mij is er echter weinig plaats voor interpretatie over!
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik dacht dat het over "positieve" verzen ging.
Ik probeer aan je verstand te brengen dat het "positieve vers" dat jij aanhaalt in de grond helemaal niet positief is, vermits er weldegelijk zwaar discriminerende voorwaarden aan verbonden zijn. Echter dat laatste wens je blijkbaar totaal niet in ogenschouw te nemen! Laat je oogskes dan maar verder toe en blijf maar rustig slapen jongen! Op de manier waarop jij redeneert kan je zelfs van de Maffia een Liefdadigheidsorganizatie maken! Die boden ook "bescherming" weet je nog?
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | ||
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#48 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Je weet toch wel dat de moslims het langst blijven hangen zijn op Sicilie? Nee? Googelt dan maar even!
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | |
|
![]() Citaat:
![]() straks ga je hier nog beweren dat WW1 en WW2 de fout van de islam is. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() het ging toch nu ineens weer over maffiapraktijken?
bovendien: Citaat:
toen echter bleek dat ze dat niet van plan waren, reveleerde Allah de andere verzen, die de eerste radicaal tegenspraken: joden moesten zelfs TEN ALLEN TIJDE vervolgd worden tot achter elke steen en elke boom. Waar blijft dan jouw "no compulsion"? onvoorwaardelijk? Keep on dreaming!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#51 | |||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#52 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Kan een moslim een westerling zijn? Zeg nu zelf :
Westerlingen: ![]() ![]() Moslim: ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#53 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Circe schreef: Op de manier waarop jij redeneert kan je zelfs van de Maffia een Liefdadigheidsorganizatie maken! Die boden ook "bescherming" weet je nog? Antwoord K9 Leuk van jou om de islam met de maffia te vergelijken, ga je nog steeds beweren dat je geen islamofoob bent? Circe Je weet toch wel dat de moslims het langst blijven hangen zijn op Sicilie? Nee? Googelt dan maar even! K9 straks ga je hier nog beweren dat WW1 en WW2 de fout van de islam is. cIRCE het ging toch nu ineens weer over maffiapraktijken? ______________ ik zie namelijk niet in wat maffiapraktijken met WOI / WOII te maken hebben. Wel zie ik een vergelijking tussen maffia praktijken en islam De enige vergelijking tussen WOII en islam is dat Dolfke duchtig met de moefti heeft overlegd en een deel van zijn mosterd uit de koran heeft gehaald. ============================================ Citaat:
Het staat je vrij om een ander positief vers uit de koran te halen, misschien geef ik je dan wel gelijk?
||
![]() |
![]() |
![]() |
#54 | ||||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Ik ben geen koran-exegeet, ik ga me dus ook niet wagen aan een verdere interpretatie die dit 'positief vers' in nog wat minder positief licht stelt. Wat ik wel weet is dat dit vers qua ethisch gehalte in de verste verten niet vergelijkbaar is met de oproep 'heb uw vijanden lief' zoals die letterlijk, zonder ook maar enige interpretatie, in het evangelie voorkomt. Zijn christenen daarom beter dan moslims? Neen. Laat het evangelie meer ruimte voor een open en verdraagzame samenleving? Ik denk van wel, althans, ik heb nog geen tegenbewijzen daarvan gelezen, verwoede pogingen ten spijt van mensen zoals jij die eigenlijk als basisstelling hebben: alle godsdiensten zijn 1 pot nat. Waarmee elke discussie platgegooid wordt. Die gelijkstelling vind ik gemakzuchtig en onjuist, al ben ik dan zelf atheïst. Als dat voor iemand voldoende is om me als islamofoob te bestempelen, kan ik het niet laten om te spotten. Dat is misschien niet zo mooi van mij, maar 't is de aard van het beestje. Ach, wie weet word ik ooit nog boeddhist en zal ik op posts zoals die van jou slechts met een big smile reageren. PS: Ik heb op de poll, al is die dan heel vaag en voor veel interpretatie vatbaar, 'ja' geantwoord, een soort van gelijke-kansen-beleid zeg maar (op dit moment staan we voor! ![]() PPS: Wat er in de koran of in de bijbel staat is overigens nog iets anders dan hoe moslims of christenen met die teksten omgaan. Dat laatste is politiek veel relevanter dan discussie over de 'waarheid' van die 'heilige boeken'.
![]() |
![]() |
#55 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() Dit is een Turkse vrouw die Ebru Salli heet. Ze heeft al verscheidene keren verklaart dat ze een gelovig moslim is. Kan deze vrouw een westerling zijn? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#56 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Met dank aan: TomB, Supe®Staaf, Brabo, Sato, boer_bavo, @lpha, Knuppel, Raf, Antoon, Tantist, Distel, Pelgrim, Paulus, nou nou, Bobke, Griffin, Spetsnaz, oriana, C uit W, Seba, ingenious, Zeno!, zorroaster, alpina, dejohan, circe, Kotsmos, S., luc broes, Aangebrande, solidarnosc, maddox,Tzuvar Raemborr, Spelev, Mieke 79, DaBlacky, numarx,Vlaanderen Boven, bartje, Turkje, ossaert, Fribre, de Vexille, Groot Bakkes, Jos Verhulst, Bece, Babeth, Nynorsk, driewerf, wb, cuboidz, sancho, Dimitri, e.a. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#57 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#58 | ||
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#59 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() Dit waren de twee beste antwoorden van heel dien topic. ![]() ![]() ![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#60 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Wel een zeer zeer enge , nationalistische visie op de mens.... Citaat:
Je vraagt méér dan het zwartblok: Philip D. is al tevreden met integratie, jij eist assimilatie! Succes... ![]() |
||
![]() |
![]() |