Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 13 november 2006, 14:42   #41
Cyrano
Minister

Cyrano's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans1 Bekijk bericht
U gooit dus, als het goed begrijp, graag Limburgers en West-Vlamingen, stedelingen en plattelanders, bedrijven en fysieke personen, mannen en vrouwen, autochtonen en allochtonen en jongeren en ouderen op één hoop?
Dat is nu eenmaal het probleem met statistieken. Het zijn cijfers van een of andere 'hoop'. De enkeling zie je niet. Zolang de Limburgers, West- en Oostvlamingen, Antwerpenaars en Brabanders van verschillende sexe, overtuiging en afkomst samen beslissen om Vlaanderen te vormen, heb ik geen probleem statistische cijfers hierover. Jij wil dit doen met geheel de Belgische populatie en dan daaruit conclusies trekken. Dit is je goed recht. Maar niettemin blijf ik overtuigd dat ik niet solidair moet zijn met bevolkingsgroepen waar ze mijn solidariteitsinspanningen niet te harte neemt.
Oud 13 november 2006, 14:49   #42
Cyrano
Minister

Cyrano's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans1 Bekijk bericht
Eén oplossing: unitarisme. Zelfs de auteurs van het Warandemanifest geven dat toe, maar ze durven/willen het niet voor (te) stellen.
@Hans1

Ik ben geen Belgicist.

Als wij ons allemaal weer in alle vriendschap unitair verklaren en daar de consequenties van willen verdragen zoals het meerderheidsprincipe dan zouden er mogelijkheden zijn om alle landgenoten fair te laten delen in de welvaart en de kosten.

Spijtig leert de geschiedenis ons dat dit Belgisch huishouden niets met eerlijkheid en democratie te maken heeft. Daarom, tot het tegengestelde is bewezen, geef mij maar een unitair Vlaanderen.

Je ziet Hans dat er meer unitairen zijn dan het lijkt maar daaarom geen 'Belgen'.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:51.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be