Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 13 november 2006, 19:27   #41
Uh-Huh
Banneling

Uh-Huh's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Online Bekijk bericht
= de Nederlandse vertaling van 'Insh'Allah', of dereligieus geprogrammeerde onzelfredzaamheid, of de slachtoffercultuur die zo inherent is aan de moslimweeld.
Je bent vrij om ook eens inhoudelijk te reageren. Is het niet waar wat ik zeg misschien?
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Online Bekijk bericht
Hoezo, bestaat er dan geen vrijheid en onafhankelijkheid voor allochtone meisjes? Wel kijk eens aan. Een moslima die hier komt bevestigen dat de bewering "dat vrouwen dezelfde rechten en vrijheden hebben in de islamwereld" dikke zever is.
Dat wisten we natuurlijk al ...
= Nogal off-topic maar ik weet dat het moeilijk is voor jou om on-topic te blijven.
Uh-Huh is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 november 2006, 19:29   #42
another brick
Gouverneur

another brick's schermafbeelding

Standaard

[quote=Online;2160921]
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door another brick Bekijk bericht

Bazil houdt er hetzelfde blinde 'geloof' op na als de moslims. Je weet zelf hoe schadelijk dat is voor het denk- en redeneervermogen.
Inderdaad, nefast voor alle hersencellen.
Oud 13 november 2006, 19:33   #43
Uh-Huh
Banneling

Uh-Huh's schermafbeelding

Standaard

Pot --> ketel...
Uh-Huh is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 november 2006, 19:33   #44
Bazilfunk
Minister

Bazilfunk's schermafbeelding

Standaard

[quote=another brick;2160862]
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bazilfunk Bekijk bericht

U gelooft dus echt �*lles wat ze u wijsmaken?
Gij toch ook?! Wat is uw punt?
Oud 13 november 2006, 19:38   #45
another brick
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Uh-Huh Bekijk bericht
Pot --> ketel...
Waarmee ik bedoel dat het beter is om eens op een afstand onze problematiek te bekijken, zonder vooroordelen en onterechte beschuldigingen.
En om terug on topic te komen; het is juist dat onder de noemer 'jongeren' meestal allochtonen bedoeld worden.
Waarom de zaken niet bij hun naam (durven) noemen: zou dat de taak niet moeten zijn van een neutrale media?
Oud 13 november 2006, 19:40   #46
another brick
Gouverneur

Standaard

[quote=Bazilfunk;2160936]
Citaat:

Gij toch ook?! Wat is uw punt?
Mis, ik geloof vrijwel niets meer van wat mij verteld wordt. Eigen ervaringen leerden mij dat het beter is om enkel op uwzelf te vertrouwen.
Oud 13 november 2006, 20:10   #47
Bazilfunk
Minister

Standaard

[quote=another brick;2160971]
Citaat:

Mis, ik geloof vrijwel niets meer van wat mij verteld wordt. Eigen ervaringen leerden mij dat het beter is om enkel op uwzelf te vertrouwen.
Ge gelooft vrijwel niets meer van wat ze u vertellen? Waarom zie ik u dan altijd ja knikken aan als de rechtsen hun zeg doen en nee knikken als de linksen hun zeg doen?

U gelooft gewoon wat rechts op u op de mouw speld en luistert gewoon niet naar links, met mij net het omgekeerde. Toch denk ik ook van mezelf dat ik uit ervaring me niets laat opspelden en op mezelf kan vertrouwen. Maar zonder info kunnen wij geen mening vormen en ik ben niet iemand zonder mening dus moet ik wel ergens mijn info halen

Mensen zijn rare wezens he
Oud 13 november 2006, 20:15   #48
another brick
Gouverneur

Standaard

[quote=Bazilfunk;2161088]
Citaat:

Ge gelooft vrijwel niets meer van wat ze u vertellen? Waarom zie ik u dan altijd ja knikken aan als de rechtsen hun zeg doen en nee knikken als de linksen hun zeg doen?

Omdat rechts momenteel mijn voorkeur wegdraagt.
Maar ik geloof dat we niet in het juiste topic zijn om hier deze discussie aan te gaan.
En als links op bepaalde punten gelijk heeft, wil ik dat best toegeven en in die zin heb ik op dit forum al diverse uitspraken gedaan.
Oud 13 november 2006, 20:39   #49
Banneling

Standaard

Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Uh-Huh Bekijk bericht
Je bent vrij om ook eens inhoudelijk te reageren. Is het niet waar wat ik zeg misschien?
Je mag natuurlijk ook eens je hersens gebruiken als je mijn antwoord leest. Het defaitisme, de onzelfredzaamheid en de slachtoffercultuur zo eigen aan de moslimwereld zijn samengevat in 1 uitdrukking : Insh'Allah.
Als je slaagt is het de wil van allah, als je faalt is het de wil van allah. Kortom, alles is allah's wil. Eigen verantwoordelijkheid, ondernemingszin, ... of een gebrek daaraan, daar zal het nooit aan gelegen hebben.

Citaat:
= Nogal off-topic maar ik weet dat het moeilijk is voor jou om on-topic te blijven.
Oei, zo verveeld met je slip of the tongue Uh-Huh? Beetje genant dat jij als moslima bevestigt wat iedereen weet maar niet luidop mag zeggen, nl dat de doosnee moslima lijdt aan een gebrek aan individuele (keuze)vrijheid. Da's natuurlijk niet erg flatterend voor de islamitische cultuur.
Online is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 november 2006, 20:48   #50
Banneling

Standaard

Citaat:
Waarmee ik bedoel dat het beter is om eens op een afstand onze problematiek te bekijken, zonder vooroordelen en onterechte beschuldigingen.
En om terug on topic te komen; het is juist dat onder de noemer 'jongeren' meestal allochtonen bedoeld worden.
Waarom de zaken niet bij hun naam (durven) noemen: zou dat de taak niet moeten zijn van een neutrale media?
Omdat dat niet politiek correct is. Een bepaalde soort allochtonen komen nl overproportioneel voor in de criminaliteitsstatistieken en de gevangenissen. Ze komen er dermate veelvuldig in voor dat indien de etnische afkomst/identiteit vermeld zou worden, er te veel vragen zouden rijzen over het fabeltje van de multiculturele verrijking dat men de burger al decennia door de strot probeert te duwen. Dus probeerde de politiek correcte kaste haar geloofwaardigheidsprobleem te camoufleren met een nieuw termpje 'jongeren'. Helaas pakte die mayonnaise niet. Iedereen kent inmiddels de moderne definitieve van die term.
Online is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 november 2006, 20:54   #51
satiper
Minister-President

satiper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Ik vraag me dit al een tijdje af.

We weten allemaal dat het not-done (zelfs verboten) is om de etnische achtergrond van daders te vermelden in geval van misdrijven.

Dit omdat het gevolg zou kunnen zijn dat de ganse bevolkingsgroep zou kunnen gestigmatizeerd worden.

Nu zie ik niet in waarom een artikeltje "Eskimo steekt Antwerpenaar neer" nu bepaald de ganse Eskimobevolking zou kunnen stigmatiseren. Natuurlijk is die kans groter als er dagelijks een of meerdere "eskimo" artikelen in de krant komen, en natuurlijk wordt dit nog versterkt indien onze gevangenissen zouden uitpuilen van de Eskimos.

Vandaar dus dat geen verwijzing naar de etnische achtergrond meer mag worden gemaakt, en enkel de zogenaamde leeftijdscategorie nu wordt gebruikt: "JONGEREN".

Raar genoeg blijken er geen problemen te ontstaan omdat - nu er dagelijks over misdrijven door "jongeren" wordt gesproken ("jongeren" kunnen zelfs de gezegende leeftijd van dertig jaar hebben) - niemand een probleem heeft met de "stimatizering" van deze bevolkingsgroep.

Nog leuker vind ik het indien men wèl een verwijzing naar etnische afkomst mag maken, vb. in de kop: "VLAAMSE jongeren zijn racist"!!!! Dat deze kop dan zelfs geeneens de inhoud en conclusie van het desbetreffende rapport betreft kan helemaal geen kwaad. Dat het over een bevraging van een beperkte groep Vlaamse én Allochtone jongeren gaat heeft geen relevantie. Dat het niet over ALLE vlaamse jongeren gaat evenmin.

Ik wacht nu op volgende gazettekop: "Marokkaanse Jongeren zijn crimineel"!

Hallo Jozef? Magda?
Meten met twee maten en gewichten dus, hetgeen eigenlijk niet mag, tenzij .....
satiper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 november 2006, 21:05   #52
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door styllo_ben Bekijk bericht
De maatschappij in zijn geheel is er natuurlijk op vooruit gegaan, sommige individuen hebben zelfs de top bereikt, er zijn genoeg voorbeelden. Maar vanuit economisch standpunt had de periode na de tweede wereldoorlog genoeg ruimte om vooruitgang en verrijking toe te laten. Die omstandigheden zijn er niet meer, integendeel, de ruimte om het beter te doen wordt steeds kleiner en kleiner. Hoe verklaar je anders dat de armoede gestegen is tot over de 15%. Bij allochtonen alleen spreekt men van getallen van rond de 50%, zo bleek heel recentelijk.

Jij hebt het geluk in een andere periode opgegroeid te zijn. De huidige generatie heeft stukken minder kansen.
Omdat die armoede nog steeds rijkdom betekende in die tijd.
Hoe verklaart ge anders dat men nog staat aan te schuiven om hier in armoede te komen leven ?
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 november 2006, 23:01   #53
Boadicea
Perm. Vertegenwoordiger VN

Boadicea's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
geen idee, waarom zouden ze dit niet doen? Het gaat hem over het stigmatizeren van een "groep".
Stigmatiseren mag, zolang het politiek correct gebeurd. Men mag alle Vlaams Belangers voor gevaarlijke nazi's aanzien, zonder argument, men mag skinheads als gewelddadige moordenaars aanzien ... MAAR jouw stigmatisering is niet politiek correct in orde en bijgevolg:

- vernederend, discriminerend, racistisch, crimineel en ga zo verder.

Veralgemenen doen we allemaal wel eens. Zeggen dat er een grote groep Marokkaanse jongeren een verkeerde weg kiezen in onze maatschappij is in mijn ogen een juiste vaststelling. Ze allemaal als criminelen aanzien, is juist een brug te ver en hierdoor niet correct.

Maar voor migranten is het verwijzen naar een "grote groep" reeds verkeerd volgens het "Centrum van De Witte Raaf die denkt dat doordat hij wit is, alle andere raven in regel ook wit moeten zijn, maar dus geen gevoel voor realiteit heeft", er al over. Alleen neemt hij het in praktijk dus wel op voor alle gediscrimineerde kleuren, behalve degene die zijn naam eer aandoet.

Vergeef me dat mijn zegswijze wat onnozel moge klinken, maar ik denk dat we beter over onderwerpen als deze codetaal gebruiken alle Nostradamus of de Apocalypse, vermits degene die de boodschap beter zouden moeten verstaan, er geen oren naar hebben.
Oud 14 november 2006, 00:06   #54
Bazilfunk
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boadicea Bekijk bericht
Vergeef me dat mijn zegswijze wat onnozel moge klinken, maar ik denk dat we beter over onderwerpen als deze codetaal gebruiken alle Nostradamus of de Apocalypse, vermits degene die de boodschap beter zouden moeten verstaan, er geen oren naar hebben.

Allez de eerste stapjes richting criminaliteit zijn gezet. Bendevorming, 't begint altijd zo onschuldig he
Oud 14 november 2006, 03:03   #55
Boadicea
Perm. Vertegenwoordiger VN

Boadicea's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Allez de eerste stapjes richting criminaliteit zijn gezet. Bendevorming, 't begint altijd zo onschuldig he
Nee, misschien dringt het gewoon tot me door dat het geen zin heeft hier een zinnige discussie over te willen voeren, vermits mijn ervaring is dat het enkel tot een oeverloos welles nietes gezwets leidt en eindigt in een salvo van oeverloze beledigingen langs alle kanten.
Daar heb ik nu eigenlijk al lang geen zin in. Van mij doet iedereen maar op.
Oud 14 november 2006, 03:40   #56
Bazilfunk
Minister

Standaard

Dat zal een boefje bij zijn eerste overval ook wel denken, die wil gewoon geld en geen gezever.
Bazilfunk is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:29.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be