![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Blijkbaar zien we allemaal de voordelen van de andere in, maar zien we de nadelen niet. Zo klagen werknemers over dat zelfstandigen veel verdienen, maar ze zien niet in dat zelfstandigen meer sociale bijdragen en belastingen betalen, meer moeten werken en minder uit de pot kunnen graaien (minder kindergeld, minder pensioen,...). Zelfstandigen staren zich dan weer blind op de werkuren van de werknemer, hun verhoogde uitkeringen, vakantiegeld, ziekteverlof, lage RSZ,... Maar ze vergeten dat een gewone werkmens niet de verdienmogelijkheden heeft van de zelfstandige. Wordt het niet eens tijd om die verschillen uit te vlakken? In plaats daarvan kakt de ene op de andere. Verdeel en heers noemt dat en u loopt er in.
![]() |
![]() |
#43 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | |||||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#45 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Alsof het doel van de mens werken zou zijn. De mens ondergeschikt en onderworpen aan het hoogste doel: de economie ![]() De mens heeft het natuurlijk recht op leven en vrijheid. Hieruit volgt eveneens eigendomsrecht op het eigen lichaam en toegangsrecht tot de natuurlijke hulpbronnen zonder de welke zijn rechten op leven en vrijheid niet kunnen ingevuld worden. Iemand ( of een systeem) die anderen hun toegangsrecht tot de natuurlijke hulpbronnen ontvreemd, schend daarmee het eigendomsrecht op het eigen lichaam en de rechten op vrijheid. Én zelfs het recht op leven want al deze rechten zijn plots voorwaardelijk, terwijl het het recht op leven en vrijheid onvoorwaardelijke en onontvreemdbare natuurlijke rechten zijn! We ijveren dus niet voor een systeem dat teert op de arbeid van anderen zoals het huidige uitbuitingskapitalisme. Integendeel, we willen het vervangen door een systeem waarin ieders rechtmatige aandeel in de natuurlijke hulpbronnen gegarandeerd is. Dit rechtmatige aandeel is het fudament waarop alle andere natuurlijke rechten zoals leven en vrijheid rusten. Het legt de basis voor het coöperatief individualisme = de vrijwillige samenlevings/samenwerkingsverbanden die mensen met elkaar aangaan. We zien immers de mens als een creatief zelfstandig ondernemend wezen dat streeft naar maximaal geluk voor zichzelf( en voor zijn onmiddelijke naasten want als sociaal wezen heeft hij anderen nodig om zijn geluk te maximaliseren)
Laatst gewijzigd door @lpha : 17 november 2006 om 12:21. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 |
|
![]() Daar zou ik voor tekenen! Helaas is er in de sector niemand die in loondienst werkt. Dus loontrekkende worden is niet mogelijk...
![]() |
#47 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar we hebben het daar niet over maar over zelfstandigen die alleen werken. Uw voorbeeld gaat over een werkgever. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 |
|
![]() En de werknemers zien enkel de voordelen aan het zelfstandigenstatuut, zo blijkt. Wat een ongenuanceerde visie heb jij zeg...
![]() |
#49 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() Hoewel ik natuurlijk wel vind dat de staat dmv belastingen op arbeid het eigendomsrecht op het eigen lichaam schend maar dat is meteen ook het het wezenlijk verschil tussen het zogenaamde positieve recht en het natuurrecht.
Laatst gewijzigd door @lpha : 17 november 2006 om 12:30. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#51 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En het is fout alle voordelen te willen krijgen zonder de nadelen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#52 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#53 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#54 | |
|
![]() Citaat:
Ik pleit gewoon voor een normalisatie van het systeem, want waarom is zulke verschillende behandeling nodig?
![]() |
![]() |
#55 |
|
![]()
![]() |
#56 |
|
![]() Tsja, het blijft niet beperkt tot poen alleen he...
![]() |
#57 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Moet je mijn niet vertellen, ik ben nu op invaliditeit en mag een deel bijverdienen als zelfstandige, omdat ik dit reeds deed voor ik op invaliditeit ging en wat ik doe geen belastende arbeid is. Het is zelfs zeer passief.
Het enige nadeel is dat ik geen energieverbruik kan aftrekken van mijn belastingen. Ik mag voor mijn bedrijfje eigenlijk bijna niets aftrekken, omdat het niets meer kost en ik bijna niet investeer. Enkel pc, verzekering voertuig voor een deel en wat kleding vorige keer. Ik heb dus, en de nadelen van een invalide en de nadelen van een zelfstandige. Het énige voordeel dat ik heb, is dat mijn inkomen wat hoger ligt dan dat van de doorsnee invalide of gewone loontrekkende. |
![]() |
![]() |
![]() |
#58 |
Banneling
|
![]() Citaat:
Oorspronkelijk bericht door CHIPIE [IMG]images/misc/backlink.gif[/IMG] Ja, een vriend van mij heeft als kleine ondernemer dit jaar al meer dan 100.000 euro belastingen betaald (kleine ondernemer met een kleine 20 personeelsleden)... Rechtover mijn straat woont een werknemer (!?), die ik nooit anders gekend heb als ziek/werkloos... Hij had wel constant minstens 10 werklozen/zieken in dienst en was in mijn omgeving de grootste schilder/behanger... Hij betaalde geen frank belastingen... Maar wss bracht hij ook geen beroepskosten in... ![]() Nu is hij gepensioneerd en heeft hij het pensioen van een werknemer... ![]() __________________ Wie in zijn jeugd niet links was had geen hart. Wie het op latere leeftijd nog is heeft geen verstand. Soms een zieke werknemer... soms een tijdelijke werkloze... ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#59 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#60 | |
Banneling