![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Zij geven extra geld aan de armen, zo blijkt: belastingen gaan nu eenmaal niet naar de armen, zeker niet in Belgie... Bewijs eens dat ze dit alleen aan moslims geven? Dat staat nergens in de teksten die ik las... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | ||||
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
2. Christus die voor Vlaams Belang zou stemmen? Haha. [ironie]Maar natuurlijk. Christus is nu eenmaal iemand die voor een voor het verspreiden van vreemdelingenhaat en racisme veroordeelde partij zou stemmen. Dat strookt echt met de katholieke waarden.[/ironie] Je uitspraak slaat nergens op. Ik vraag me trouwens af hoe minderheidsgroepen zouden worden gediscrimineerd onder een VB-regime. 'Eigen volk eerst op de arbeidsmarkt' is minstens zo discriminerend als je zogenaamde "onderdrukking". Citaat:
2. Wat zijn die zogenaamde "ondemocratische wetten"? Plus, het cordon sanitaire is niet ondemocratisch, als je dat dacht. 3. Nee, ik denk inderdaad niet dat intelligentie verband houdt met politieke keuze. Er zijn wel een reeks andere redenen voor de opkomst van extreem rechts in ons land. Marc Spruyt heeft deze heel mooi uitgelegd in het boek "Wat u moet weten over het Vlaams Belang". Misschien moet je het maar eens lezen, het is interessant. Citaat:
Citaat:
Trouwens, ik durf wedden dat deze situatie een natte droom is van de VB-partijtop. Op deze manier kunnen ze hun slachtofferrol perfect uitspelen. Wat een hypocriet gejank. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Tip: kijk naar post 33, daarin staan van die rare verwijzingskes. Als ge nu eens de moeite doet om met uw muis op één van die lijntjes te gaan staan en de energie kunt opbrengen om "click" te doen, dan ziet U dat ik allang heb bewezen wat ik schreef. Probeer het eens? Indien je begeleiding nodig hebt ga dan eerst naar de helpdesk. Zitten er buiten jou en Bertje nog zo veel van die verlichte geesten bij Spirit? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Bah ja, ondersteun de katholiek zuiltsaren nog maar een beetje met uw geld! Verschaf ze de nodige invloed om permanent in de regering te zitten en het beleid te misvormen!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
De Vreemdelingen en daar doelt u op, horen niet thuis in dit landje en moeten onverwijld terug gewezen worden, dan is er geen discriminatie meer nodig, dat u zo graag aanhaalt. Ik zou graag eens de echte aantallen vreemdelingen in ons land willen kennen, want de cijfers ons gegeven door de regering geloof ik niet, zoals Vandelanotte het dosier over de kernergie uitstap ook niet gelooft, want zegt hij.... belangenvermenging! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Op deze link krijg je alvast een duidelijkere berekening te zien van het aantal mensen van vreemde afkomst in België:
http://www.npdata.be/BuG/24/BuG-24.htm Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Hoeveel van deze mensen zijn er lid van het VB & zijn ze door hun lidmaatschap "onterugkeerverplichtbaar" geworden ? Een andere "beveiliging" tegen de VB "vreemdelingenhaat" is vanzelfsprekend als niet -EU vreemdeling een al dan niet schijnhuwelijk met een VB'er aangaan (liefst een mandataris). Mijn stelling is : het VB is inderdaad geen racistische partij, hoogstens een "ons" kent "ons" partij, die inmiddels razend op zoek is naar een weggetje naar "échte" macht. Het grote voorbeeld voor het VB is de PS staat "en Wallonie", de argumentatie tegen de rechtstaat door "Van Cau" is immers precies dezelfde als die van Annemans.
![]() |
![]() |
#50 |
Banneling
|
![]() dan moet jij die sos eens proberen te ontslaan ... bvb omdat ie délégué is bij de vakbond of zo ...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#51 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#52 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Mij lijkt er wel één cruciaal verschil te zijn: het electoraat van het Belang kennende, en de redenen waarom ze erop stemmen, krijgt die partij volgens mij welgeteld en afgemeten één (1) kans. Als ze dan niet voldoen laat de overgrote meerderheid hen vallen als een baksteen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#53 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Volgens mij bent u een allochtoon en verdedigt u uw rare kameraden die zoals u wel zal weten niet welkom zijn in dit land. En het Cordon Sanitaire is wel degelijk ondemocratisch, want men wil op die manier nu reeds meer dan 1.000.000 kiezers monddood maken omdat ze aan de macht willen blijven en lekker de belastingbetaler aldus voor schut zetten en dat zou volgens uw hypocriet gejank democratisch zijn. Allee jongen toch ga ergens anders uw ideologie verkopen. Vreemdelingen kan je niet discrimineren want ze horen hier niet thuis en compassie met mensen die hier hun heil willen komen zoeken is een slechte raadgever en hebben tot nu toe geleidt tot verkeerde beslissingen op immigratie gebied, dat wordt al maar meer duidelijk bij het vorderen van de jaren! U vraagt zich af hoe dat het Vlaams Belang gediscrimineerd wordt, wel jongen heel simpel. Als u speciale wetten en een cordon insteld om één partij te kunnen uitschakelen, dan ben je aan het discrimineren, simpel toch of niet soms? De cristelijke vakbond discrimineert mensen die worden uit de vakbond gezet omdat ze lid zijn van het Vlaams Belang, simpel toch of niet soms? Ik herhaal: het Vlaams Belang discrimineert niemand ook niet vreemdelingen want die horen hier niet thuis en moeten in hun thuislanden de economie en staat opbouwen en de onze niet komen belasten, zoals ze nu doen. Het boek van diene spruyt heb ik gelezen, man man wat voor onzin vertelt deze negatief ingestelde communist, sorry rooie jongen! in z'n schrijfsel. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#54 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
"Als we rekening houden met het geboortesaldo van de nieuwe Belgen (geboorten min overlijdens - methodologie, punt 4 zijn er 177.513 Belgen bijgekomen langs geboortes bij de nieuwe Belgen tussen 1980 en 2005, zodat in totaal het aantal inwoners van 'vreemde afkomst' in België ( vreemdelingen + nieuwe Belgen + geboortesaldo bij de nieuwe Belgen) kan berekend worden op 1.660.655, of 15,9% van de Belgische bevolking op 1/1/2005." We zijn nu reeds ongeveer 2 jaar verder en dus klopt dit cijfer ook al niet meer en met de voorbijglijdende jaren zal het steeds nog erger worden, als men de immigratie niet zal stoppen, maar er komt reactie op deze ongelimiteerde immigratie golf, want er wordt gesproken om wel degelijk het aantal vreemdelingen te beperken. Dit zal een eerste stap zijn maar onvoldoende. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#55 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#56 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#57 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ah? Dat is nieuw voor me. Welke vakbond mag dat dan wel zijn?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#58 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#59 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#60 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
In de koran staat namelijk: De aalmoezen zijn voor de armen en de behoeftigen, voor hen die ermee belast zijn en voor hen wier harten tot elkaar gebracht zijn, voor de vrijkoop van slaven en schuldenaren, om in te zetten op Gods weg en voor hem die onderweg is. Dit is een verplichting van God. God is wetend en wijs.' Koran, soera 9 (Attawba), 60. Dus de zakat is voor: 1) de armen en behoeftigen (= moslims en niet-moslims) 2) voor hen die ermee belast zijn (voor diegenen die de zakat betalen = moslims) 3) voor hen wier harten tot elkaar gebracht zijn (= idem 2 denk ik) 4) voor de vrijkoop van slaven (= moslims en niet-moslims) 5) schuldenaren (= moslims en niet-moslims) 6) om in te zetten op Gods weg en voor hem die onderweg is (= islamitische organisaties of moskeeën) Ik begrijp niet wat er nog te discussiëren valt. In de praktijk sturen moslims het geld naar arme familielieden en/of andere behoeftigen in land van herkomst, of ze staan het aan moskeeën of liefdadigheidsfondsen af. Deze zorgen dan voor uitbesteding van dat geld aan gerichte goede doelen wereldwijd. Vooral aan vluchtelingen en slachtoffers van oorlogen, natuurrampen en dergelijke. |
|
![]() |
![]() |