Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Partijpolitiek en stromingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie.

Antwoord

Discussietools
Oud 19 november 2006, 23:41   #41
ericferemans
Perm. Vertegenwoordiger VN

ericferemans's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
IK heb geen cijfers Feremans, ik heb ook nog nooit een moslim in die functies weten werken als vrijwilliger.

Dat de islam GEBIEDT hun naaste te helpen is slechts ten dele juist. De islam GEBIEDT hun MEDEMOSLIMS te helpen, iets van "eigen volk eerst" zullen we maar zeggen. Met niet-moslims mogen ze zelfs geen vriendschap sluiten, laat staan ze helpen.
De zakaat (daar heeft U het natuurlijk over) dient dan ook uitsluitend om andere moslims bij te staan. Als ze niet zeker zijn dat het aan moslims wordt besteedt telt het niet mee in hun verplichting. (Zie daarover voldoende informatie over vb. het gebrek aan bijdragen vanuit de moslimwereld toen met de tsunami).

Gezien uw grote bewondering voor de islamitische zeden en praktijken, wil ik gerust in plaats van mijn verplichte RSZ bijdragen gewoon 10% als zakaat bijdragen hoor, dan wel enkel te besteden voor uitkeringen aan niet-moslims. Die hebben hun eigen sociaal zekerheidsstelsel nietwaar?
De Islam is dus een soort "eigen volk eerst" religie? Waarom niet fusioneren?
Zij geven extra geld aan de armen, zo blijkt: belastingen gaan nu eenmaal niet naar de armen, zeker niet in Belgie...

Bewijs eens dat ze dit alleen aan moslims geven? Dat staat nergens in de teksten die ik las...
ericferemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 november 2006, 04:53   #42
Garben
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door max4westland Bekijk bericht
Moest Jezus himzelf horen hoe de mensen van het Vlaams Belang behandeld worden door het regime. Hij zou zeker de kant kiezen van het Vlaams Belang. Kristus koos immers altijd de kant van de onderdrukten ...

Trouwens ik ben als katholiek nationaal solidarist lid van CM en van ACV.
1. Overdrijf niet. 'De onderdrukten...', dat deed me glimlachen. Ik dacht trouwens dat extreemrechts ondertussen een eigen vakbond had? Ironisch genoeg wel, want VB is niet pro-vakbonden (licht uitgedrukt).

2. Christus die voor Vlaams Belang zou stemmen? Haha. [ironie]Maar natuurlijk. Christus is nu eenmaal iemand die voor een voor het verspreiden van vreemdelingenhaat en racisme veroordeelde partij zou stemmen. Dat strookt echt met de katholieke waarden.[/ironie] Je uitspraak slaat nergens op.

Ik vraag me trouwens af hoe minderheidsgroepen zouden worden gediscrimineerd onder een VB-regime. 'Eigen volk eerst op de arbeidsmarkt' is minstens zo discriminerend als je zogenaamde "onderdrukking".

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MisterXYZ Bekijk bericht
Het Vlaams Belang discrimineert niemand, integendeel u en uw geestgenoten trachten de grootste partij van Vlaanderen te discrimineren, echter zonder succes vandaar uw haatgevoelens en grove leugens en halve waarheden en vandaar het cordon en de ondemocratische wetten om het Vlaams Belang monddood te kunnen maken. De méér dan 1.000.000 Belang stemmers, zijn alles behalve dommerikken die zomaar slaafs de Vlaams Belang denkbeelden en voorstellen zouden volgen.
1. Hoe wordt het VB gediscrimineerd?
2. Wat zijn die zogenaamde "ondemocratische wetten"? Plus, het cordon sanitaire is niet ondemocratisch, als je dat dacht.
3. Nee, ik denk inderdaad niet dat intelligentie verband houdt met politieke keuze. Er zijn wel een reeks andere redenen voor de opkomst van extreem rechts in ons land. Marc Spruyt heeft deze heel mooi uitgelegd in het boek "Wat u moet weten over het Vlaams Belang". Misschien moet je het maar eens lezen, het is interessant.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MisterXYZ Bekijk bericht
De Vreemdelingen en daar doelt u op, horen niet thuis in dit landje en moeten onverwijld terug gewezen worden, dan is er geen discriminatie meer nodig, dat u zo graag aanhaalt. Ik zou graag eens de echte aantallen vreemdelingen in ons land willen kennen, want de cijfers ons gegeven door de regering geloof ik niet, zoals Vandelanotte het dosier over de kernergie uitstap ook niet gelooft, want zegt hij.... belangenvermenging!
Een paar regels verder zeg je nog trots 'Het Vlaams Belang discrimineert niemand.' Nu zeg je dat "de vreemdelingen niet thuishoren in dit landje en onverwijld terug gewezen worden". Nogal contradictorisch.

Citaat:
Dat de islam GEBIEDT hun naaste te helpen is slechts ten dele juist. De islam GEBIEDT hun MEDEMOSLIMS te helpen, iets van "eigen volk eerst" zullen we maar zeggen. Met niet-moslims mogen ze zelfs geen vriendschap sluiten, laat staan ze helpen.
De zakaat dient dan ook uitsluitend om andere moslims bij te staan. Als ze niet zeker zijn dat het aan moslims wordt besteedt telt het niet mee in hun verplichting. (Zie daarover voldoende informatie over vb. het gebrek aan bijdragen vanuit de moslimwereld toen met de tsunami).
Ik ben katholiek. In ga nooit naar de kerk. Denk daar eens over na. Oh, en ik ben bevriend met verschillende moslims.

Trouwens, ik durf wedden dat deze situatie een natte droom is van de VB-partijtop. Op deze manier kunnen ze hun slachtofferrol perfect uitspelen. Wat een hypocriet gejank.
Garben is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 november 2006, 07:40   #43
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik ben katholiek. In ga nooit naar de kerk. Denk daar eens over na. Oh, en ik ben bevriend met verschillende moslims.
ja, en? Verandert daardoor de bepaling van wat zakaat is ?
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 november 2006, 07:50   #44
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door feremans
Bewijs eens dat ze dit alleen aan moslims geven? Dat staat nergens in de teksten die ik las...
Tiens, U LEEST dus inderdaad niet wat anderen schrijven.

Tip: kijk naar post 33, daarin staan van die rare verwijzingskes. Als ge nu eens de moeite doet om met uw muis op één van die lijntjes te gaan staan en de energie kunt opbrengen om "click" te doen, dan ziet U dat ik allang heb bewezen wat ik schreef.

Probeer het eens? Indien je begeleiding nodig hebt ga dan eerst naar de helpdesk.

Zitten er buiten jou en Bertje nog zo veel van die verlichte geesten bij Spirit?
Oud 20 november 2006, 08:18   #45
baarle
Eur. Commissievoorzitter

baarle's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door max4westland Bekijk bericht
Trouwens ik ben als katholiek nationaal solidarist lid van CM en van ACV.
Bah ja, ondersteun de katholiek zuiltsaren nog maar een beetje met uw geld! Verschaf ze de nodige invloed om permanent in de regering te zitten en het beleid te misvormen!
Oud 20 november 2006, 15:39   #46
MisterXYZ
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
Als u de officiële cijfers niet gelooft, zult u

1. ofwèl zèlf alle vreemdelingen in ons land moeten gaan tellen,

2. ofwèl zo'n telling moeten organiseren (eventueel samen met anderen die zoals u de officiële cijfers niet geloven),

3. ofwèl een derde - en dat kan ook een organisatie of een privé-bedrijf zijn - moeten betalen om voor u (en uw eventuele ongeloofsgenoten) die telling uit te voeren, in de hoop dat u aan de cijfers waarmee deze derde dan afkomt wel voldoende geloof zult kunnen schenken.

De Vreemdelingen en daar doelt u op, horen niet thuis in dit landje en moeten onverwijld terug gewezen worden, dan is er geen discriminatie meer nodig, dat u zo graag aanhaalt. Ik zou graag eens de echte aantallen vreemdelingen in ons land willen kennen, want de cijfers ons gegeven door de regering geloof ik niet, zoals Vandelanotte het dosier over de kernergie uitstap ook niet gelooft, want zegt hij.... belangenvermenging!
MisterXYZ is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 november 2006, 15:44   #47
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Op deze link krijg je alvast een duidelijkere berekening te zien van het aantal mensen van vreemde afkomst in België:

http://www.npdata.be/BuG/24/BuG-24.htm

Citaat:
Van de 10.445.852 inwoners op 1/1/05 in België zijn er naast de 870.862 vreemdelingen dus nog 484.167 nieuwe Belgen die tussen 1990 en 2005 Belg geworden zijn, terwijl er op 1 januari 1990 al 128.113 vreemdelingen Belg geworden waren tussen 1980 en 1989. In totaal zijn er dus 612.280 nieuwe Belgen bijgekomen in de periode 1980-2005. In 2004 en ook volgens recente gegevens voor 2005, waren slechts 19% van de nationaliteitsverwervingen 'naturalisaties'. Als we rekening houden met het geboortesaldo van de nieuwe Belgen (geboorten min overlijdens - methodologie, punt 4) zijn er 177.513 Belgen bijgekomen langs geboortes bij de nieuwe Belgen tussen 1980 en 2005, zodat in totaal het aantal inwoners van 'vreemde afkomst' in België ( vreemdelingen + nieuwe Belgen + geboortesaldo bij de nieuwe Belgen) kan berekend worden op 1.660.655, of 15,9% van de Belgische bevolking op 1/1/2005.
Oud 20 november 2006, 15:48   #48
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ericferemans Bekijk bericht
Terecht: Jezus heeft zich al in zijn graf omgekeerd toen hij hoorde dat Max voor hem aan het vechten was samen met andere ooststronstrijders
Hij is waarlijk opgestaan, die ligt dus niet in een graf te wroeten hé. dat wist zelfs jij toch ook nog wel Fe ?
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 november 2006, 15:50   #49
1handclapping
Europees Commissaris

1handclapping's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
België telde anno 1996 909.769 vreemdelingen (9,0%), meldt het Blok, maar die vormen uiteraard niet allemaal het onderwerp van het terugkeerplan.

Dat gaat enkel over de 355.252 niet-EU-vreemdelingen (3,5%), en dan nog vooral de 140.303 Marokkanen (1,4%) en 81.744 Turken (0,8%).

Van die niet-EU-vreemdelingen wonen er 130.338 in Vlaanderen (2,2%), onder wie 45.828 Marokkanen (0,8%) en 40.956 Turken (0,7%).

In Brussel wonen 146.973 niet-EU-vreemdelingen (15,5%), onder wie 74.070 uit Marokko (7,8%) en 21.201 uit Turkije (2,2%). "Een levensgroot probleem" noemt het Blok dat.

Alles samen richtte het terugkeerplan zich dus in eerste instantie op 182.055 mensen - zijnde alle Marokkanen en Turken in Vlaanderen en Brussel - of 2,7% op een totale bevolking van 6,8 miljoen inwoners. (Of 222.047 voor heel België, daarbij moeten ook nog enkele duizenden Algerijnen en Tunesiërs geteld worden.) Zo groot was wat het Blok noemde "de massale immigratie naar onze gewesten".

Die cijfers dikte het Blok nog aan met de 266.203 vreemdelingen (cijfers voor heel België) die tussen 1985 en 1995 tot Belg werden genaturaliseerd. De partij gooide hierbij alle vreemdelingen echter op één hoop, want slechts een kleine minderheid hiervan bezat voordien de Turkse of de Marokkaanse nationaliteit.[6] Het Blok kende die aantallen wel (kamerlid Bart Laeremans stelde er in 1996 nog een parlementaire vraag over), maar het moffelt die ergens middenin haar tekst weg. Die cijfers leren dat alles tezamen 57.388 of 18% van de naturalisaties tussen 1985 en 1995 betrekking had op Marokkanen (32.364), Turken (16.111), Algerijnen (4587) en Tunesiërs (4326).

Bij de groep vreemdelingen telde het Blok tenslotte ook nog eens de naar schatting 150.000 illegalen bij (cijfers voor België), maar ook deze cijfers zijn nattevingerwerk

Hoeveel van deze mensen zijn er lid van het VB & zijn ze door hun lidmaatschap "onterugkeerverplichtbaar" geworden ? Een andere "beveiliging" tegen de VB "vreemdelingenhaat" is vanzelfsprekend als niet -EU vreemdeling een al dan niet schijnhuwelijk met een VB'er aangaan (liefst een mandataris). Mijn stelling is : het VB is inderdaad geen racistische partij, hoogstens een "ons" kent "ons" partij, die inmiddels razend op zoek is naar een weggetje naar "échte" macht. Het grote voorbeeld voor het VB is de PS staat "en Wallonie", de argumentatie tegen de rechtstaat door "Van Cau" is immers precies dezelfde als die van
Annemans.
Oud 20 november 2006, 15:50   #50
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door longhorn Bekijk bericht
De CM mag doen wat ze willen. Ik zou bv. ook nooit een sos als werknemer aanvaarden. Of misschien wel...voor de heel vuile werkjes, overuren en nog van dat.
dan moet jij die sos eens proberen te ontslaan ... bvb omdat ie délégué is bij de vakbond of zo ...
Oud 20 november 2006, 15:51   #51
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door StevenNr1 Bekijk bericht
Als die mens terug bij de CM wilt, kan hij zijn link met het VB altijd verbreken natuurlijk. Vergevingsgezind zou de CM wel zijn, denk ik.
u hebt net vrijwillig de democratie ten grave gedragen ...
Oud 20 november 2006, 16:22   #52
baarle
Eur. Commissievoorzitter

baarle's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 1handclapping Bekijk bericht
Mijn stelling is : het VB is inderdaad geen racistische partij, hoogstens een "ons" kent "ons" partij, die inmiddels razend op zoek is naar een weggetje naar "échte" macht. Het grote voorbeeld voor het VB is de PS staat "en Wallonie", de argumentatie tegen de rechtstaat door "Van Cau" is immers precies dezelfde als die van
Annemans.
Een interessante analyse, die parallel VB/PS.

Mij lijkt er wel één cruciaal verschil te zijn: het electoraat van het Belang kennende, en de redenen waarom ze erop stemmen, krijgt die partij volgens mij welgeteld en afgemeten één (1) kans.

Als ze dan niet voldoen laat de overgrote meerderheid hen vallen als een baksteen.
Oud 20 november 2006, 16:28   #53
MisterXYZ
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Garben Bekijk bericht
1. Overdrijf niet. 'De onderdrukten...', dat deed me glimlachen. Ik dacht trouwens dat extreemrechts ondertussen een eigen vakbond had? Ironisch genoeg wel, want VB is niet pro-vakbonden (licht uitgedrukt).

2. Christus die voor Vlaams Belang zou stemmen? Haha. [ironie]Maar natuurlijk. Christus is nu eenmaal iemand die voor een voor het verspreiden van vreemdelingenhaat en racisme veroordeelde partij zou stemmen. Dat strookt echt met de katholieke waarden.[/ironie] Je uitspraak slaat nergens op.

Ik vraag me trouwens af hoe minderheidsgroepen zouden worden gediscrimineerd onder een VB-regime. 'Eigen volk eerst op de arbeidsmarkt' is minstens zo discriminerend als je zogenaamde "onderdrukking".

1. Hoe wordt het VB gediscrimineerd?
2. Wat zijn die zogenaamde "ondemocratische wetten"? Plus, het cordon sanitaire is niet ondemocratisch, als je dat dacht.
3. Nee, ik denk inderdaad niet dat intelligentie verband houdt met politieke keuze. Er zijn wel een reeks andere redenen voor de opkomst van extreem rechts in ons land. Marc Spruyt heeft deze heel mooi uitgelegd in het boek "Wat u moet weten over het Vlaams Belang". Misschien moet je het maar eens lezen, het is interessant.

Een paar regels verder zeg je nog trots 'Het Vlaams Belang discrimineert niemand.' Nu zeg je dat "de vreemdelingen niet thuishoren in dit landje en onverwijld terug gewezen worden". Nogal contradictorisch.

Trouwens, ik durf wedden dat deze situatie een natte droom is van de VB-partijtop. Op deze manier kunnen ze hun slachtofferrol perfect uitspelen. Wat een hypocriet gejank.

Volgens mij bent u een allochtoon en verdedigt u uw rare kameraden die zoals u wel zal weten niet welkom zijn in dit land. En het Cordon Sanitaire is wel degelijk ondemocratisch, want men wil op die manier nu reeds meer dan 1.000.000 kiezers monddood maken omdat ze aan de macht willen blijven en lekker de belastingbetaler aldus voor schut zetten en dat zou volgens uw hypocriet gejank democratisch zijn. Allee jongen toch ga ergens anders uw ideologie verkopen. Vreemdelingen kan je niet discrimineren want ze horen hier niet thuis en compassie met mensen die hier hun heil willen komen zoeken is een slechte raadgever en hebben tot nu toe geleidt tot verkeerde beslissingen op immigratie gebied, dat wordt al maar meer duidelijk bij het vorderen van de jaren!

U vraagt zich af hoe dat het Vlaams Belang gediscrimineerd wordt, wel jongen heel simpel. Als u speciale wetten en een cordon insteld om één partij te kunnen uitschakelen, dan ben je aan het discrimineren, simpel toch of niet soms?
De cristelijke vakbond discrimineert mensen die worden uit de vakbond gezet omdat ze lid zijn van het Vlaams Belang, simpel toch of niet soms?

Ik herhaal: het Vlaams Belang discrimineert niemand ook niet vreemdelingen want die horen hier niet thuis en moeten in hun thuislanden de economie en staat opbouwen en de onze niet komen belasten, zoals ze nu doen.

Het boek van diene spruyt heb ik gelezen, man man wat voor onzin vertelt deze negatief ingestelde communist, sorry rooie jongen! in z'n schrijfsel.
Oud 20 november 2006, 16:52   #54
MisterXYZ
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Op deze link krijg je alvast een duidelijkere berekening te zien van het aantal mensen van vreemde afkomst in België:

http://www.npdata.be/BuG/24/BuG-24.htm
Deze cijfers over het aantal vreemdelingen in ons landje, zijn voor mij al een beetje méér aanvaardbaar, dan deze die "Feremanske" ons tracht te verkopen, maar ja "Feremanske" is nog niet gestorven van z'n leugens

"Als we rekening houden met het geboortesaldo van de nieuwe Belgen (geboorten min overlijdens - methodologie, punt 4 zijn er 177.513 Belgen bijgekomen langs geboortes bij de nieuwe Belgen tussen 1980 en 2005, zodat in totaal het aantal inwoners van 'vreemde afkomst' in België ( vreemdelingen + nieuwe Belgen + geboortesaldo bij de nieuwe Belgen) kan berekend worden op 1.660.655, of 15,9% van de Belgische bevolking op 1/1/2005."

We zijn nu reeds ongeveer 2 jaar verder en dus klopt dit cijfer ook al niet meer en met de voorbijglijdende jaren zal het steeds nog erger worden, als men de immigratie niet zal stoppen, maar er komt reactie op deze ongelimiteerde immigratie golf, want er wordt gesproken om wel degelijk het aantal vreemdelingen te beperken. Dit zal een eerste stap zijn maar onvoldoende.
Oud 20 november 2006, 17:31   #55
Uh-Huh
Banneling

Uh-Huh's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Hoeveel van deze mensen zijn er lid van het VB & zijn ze door hun lidmaatschap "onterugkeerverplichtbaar" geworden ? Een andere "beveiliging" tegen de VB "vreemdelingenhaat" is vanzelfsprekend als niet -EU vreemdeling een al dan niet schijnhuwelijk met een VB'er aangaan (liefst een mandataris).

Citaat:
Mijn stelling is : het VB is inderdaad geen racistische partij, hoogstens een "ons" kent "ons" partij, die inmiddels razend op zoek is naar een weggetje naar "échte" macht. Het grote voorbeeld voor het VB is de PS staat "en Wallonie", de argumentatie tegen de rechtstaat door "Van Cau" is immers precies dezelfde als die van Annemans.
Het hangt er natuurlijk vanaf wat je "racistisch" noemt maar ik denk dat je ergens toch gelijk hebt.
Uh-Huh is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 november 2006, 17:42   #56
StevenNr1
Perm. Vertegenwoordiger VN

StevenNr1's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
u hebt net vrijwillig de democratie ten grave gedragen ...
?
StevenNr1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 november 2006, 17:49   #57
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Garben Bekijk bericht
1. Overdrijf niet. 'De onderdrukten...', dat deed me glimlachen. Ik dacht trouwens dat extreemrechts ondertussen een eigen vakbond had?
Ah? Dat is nieuw voor me. Welke vakbond mag dat dan wel zijn?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 november 2006, 17:54   #58
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Uh-Huh Bekijk bericht
Ik vind het niet kunnen dat iemand wordt uitgesloten omwille van zijn of haar politieke overtuiging. Maar langs de andere kant heeft die man er blijkbaar geen problemen mee om te kiezen voor een partij die mensen uitsluit op basis van afkomst, religie, enz... Dus ja, ik kan begrijpen dat de CM dat niet echt "christelijk" vond.
Jezus was helemaal niet de halfzachte hippie zoals sommigen hem trachten voor te stellen. Jezus bracht het heil en deed dit door een heel uitsluitende boodschap te prediken. Hij stelde dat Hij de waarheid, het leven, het licht... en dat het heil slechts door Hem kon bereikt worden. De CM is die kern al lang vergeten en verworden tot een organisatie met een soort halfzachte boodschap "lief-zijn-tegen-elkaar".
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 november 2006, 17:57   #59
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht
Ah? Dat is nieuw voor me. Welke vakbond mag dat dan wel zijn?
Hij bedoelt wellicht 'Neutron'.
Zwartengeel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 november 2006, 17:57   #60
Uh-Huh
Banneling

Uh-Huh's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De Islam is dus een soort "eigen volk eerst" religie? Waarom niet fusioneren?
Zij geven extra geld aan de armen, zo blijkt: belastingen gaan nu eenmaal niet naar de armen, zeker niet in Belgie...

Nee, hoor. Ik weet niet welke stroming van de islam zegt dat de zakat alleen gebruikt mag worden voor andere moslims maar het klopt niet.

In de koran staat namelijk: De aalmoezen zijn voor de armen en de behoeftigen, voor hen die ermee belast zijn en voor hen wier harten tot elkaar gebracht zijn, voor de vrijkoop van slaven en schuldenaren, om in te zetten op Gods weg en voor hem die onderweg is. Dit is een verplichting van God. God is wetend en wijs.' Koran, soera 9 (Attawba), 60.

Dus de zakat is voor:
1) de armen en behoeftigen (= moslims en niet-moslims)
2) voor hen die ermee belast zijn (voor diegenen die de zakat betalen = moslims)
3) voor hen wier harten tot elkaar gebracht zijn (= idem 2 denk ik)
4) voor de vrijkoop van slaven (= moslims en niet-moslims)
5) schuldenaren (= moslims en niet-moslims)
6) om in te zetten op Gods weg en voor hem die onderweg is (= islamitische organisaties of moskeeën)

Ik begrijp niet wat er nog te discussiëren valt. In de praktijk
sturen moslims het geld naar arme familielieden en/of andere behoeftigen in land van herkomst, of ze staan het aan moskeeën of liefdadigheidsfondsen af. Deze zorgen dan voor uitbesteding van dat geld aan gerichte goede doelen wereldwijd. Vooral aan vluchtelingen en slachtoffers van oorlogen, natuurrampen en dergelijke.
Uh-Huh is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:39.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be