Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 21 november 2006, 13:46   #41
Basy Lys
Minister

Basy Lys's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Khalid Bekijk bericht
ik weet niet hoe het zit met u, maar ik ga niet een verzekering afsluiten in de hoop dat ik iets ga meemaken (brand, diefstal, ongevallen,ect.) om zo geld te trekken. Indien dit u hobby is, mij niet gelaten.
Wat dit met een hobby te maken heeft mag Joost weten.

Het is niet "in de hoop" op een voorval dat men een verzekering afsluit, maar dat weet je waarschijnlijk wel.
Oud 21 november 2006, 13:55   #42
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Samrah Bekijk bericht
Hello iedereen..

Amai, leuk dat een reactie van mij hier geplaatst wordt.. Eigenlijk onnodig..

Even een reactie van mij dus:
Teneerst aan Khalid: ik zei toch duidelijk dat de Islaam verbiedt om mee te spelen aan de Lotto.. Misschien heb je dat zinnetje niet goed gelezen.. Ik zei duidelijk dat ik nooit mee zou doen aan de Lotto vermits het niet mag..
Dan aan Liberalist: je zegt dat iedereen moslim is als hij of zij de Koraan opvolgt. Even duidelijk: iedereen is geboren als Moslim, iedereen.. Maar bij het opgroeien wordt je geconfronteerd met je ongelovige ouders, met de maatschappij en zo wordt jij dus ongelovig.. Het is niet omdat je ouders Khatoliek zijn, dat zij ook zo geboren zijn.. Neen, bij dit voorbeeld zijn ook jouw ouders moslim geweest (bij de geboorte) maar hebben ze jammer genoeg een verkeerd pad gevolgd.. Dus niet iedereen is zomaar moslim, je moet geloven met je hart, en praktiseren..

Dan nog een laatste reactie op mijn tekst: "ik zou dan vele moslimbroeder helpen in arme landen".. Ja en dat meen ik ook.. In de eerste plaats ga ik mijn eigen "volk" (om het zo te zeggen) helpen. Doe alstublief niet alsof jullie verschieten van deze reactie, dit is eigen aan de mens. Iedereen helpt eerst zijn "eigen volk". Als een geboren belg morgen kan kiezen tussen mij helpen (een Moslima die een hoofddoek draagt) of een belg die net zoals hem dezelfde gebruiken heeft, dan weet ik ook wel dat hij "voor zijn eigen volk" gaat kiezen, dit is echt normaal hoor. Ik zoek er niets racistisch achter of zo, tis gewoon zo..

Ps: aan Stef Leeuwenhart: België is niet jouw land alleen hoor, ik werk hier ook, betaal ook belastingen en heb evenveel rechten als plichten zoals een andere belg.. Dus als ik recht heb om mijn hele familie naar hier te halen, dan is dat de wet die mij dat toelaat en indien jij problemen heb dat het hier zo aardig druk kan worden, tja.. verhuis dan maar hé..

Pss: nog vragen over mijn tekst??
hey Samrah, wat vind jij er eigenlijk van dat men dan in België een slogan als 'eigen volk eerst' wil laten verbieden vanwege racistisch ? ... in Nederland is die trouwens al verboden ... zou het kunnen dat de wetgever ook aan jou denkt als hij zoiets verbiedt ? ... en wil dat dan zeggen dat jij mogelijks racistisch bezig bent op het moment dat jij je eigen volk eerst helpt, alleen omdat het eigen volk is ? ... of wil dat zeggen dat de wetgever fout bezig is (en dus onze volksvertegenwoordigers, op één partij na) ?
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 november 2006, 14:19   #43
carlgustaaf
Banneling

carlgustaaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Khalid Bekijk bericht
ik weet niet hoe het zit met u, maar ik ga niet een verzekering afsluiten in de hoop dat ik iets ga meemaken (brand, diefstal, ongevallen,ect.) om zo geld te trekken. Indien dit u hobby is, mij niet gelaten.
voor sommigen is het zelfs een broodwinning
carlgustaaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 november 2006, 17:31   #44
Khalid
Schepen

Khalid's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Khalid
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Basy Lys Bekijk bericht
Wat dit met een hobby te maken heeft mag Joost weten.

Het is niet "in de hoop" op een voorval dat men een verzekering afsluit, maar dat weet je waarschijnlijk wel.
het is u die het vergeleek met gokken
of gaat u nu beweren dat u gokt in de hoop dat er niets voorvalt

De uitleg van de kippen over de wereld, berust op een "verkregen methode van denken." Dat betekent dat zij op de manier denkt die haar is aangeleerd of, minder aangenaam, de manier waarop zij is geïndoctrineerd.
Khalid is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 november 2006, 17:33   #45
Khalid
Schepen

Khalid's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Khalid
Standaard

Citaat:
Ja waarschijnlijk is die gestolen wagen van u ook niet verzekerd

Of hoe doen marokkanen dat weer ook gaan met een verzekerde auto naar marocco verkopen die daar(zogezegd gestolen) en strijken de premie van hun verzekering op.

graptjuhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh
smaken verschillen
Khalid is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 november 2006, 18:42   #46
Samrah
Schepen

Standaard

Even lachen bij reactie van Bobke: wet veranderen? Ik denk dat jij nog veel mag doen voor jou ooit het recht zou krijgen om de wet te veranderen. En zolang jij de wet niet kan veranderen, zou ik moest ik jou zijn (gelukkig ben ik dat niet, anders had ik mezelf van kant gemaakt) maar leren leven met die "vreemde" mensen. En dat gezever van grootouders.. Mijn grootouders hou je hierbuiten, daar gaat het niet om. Grootouders bepalen ook niet of dit mijn land is of niet.
En Stef Leeuwenhart: ik zit niet in Irak, noch in Israël of Palistina, ik zit in België. En ook typische: ik zeg iets maar omdat je niets zinnig terug kan zeggen, probeer je mij te raken door moslims uit te lachen (homor en moslims gaan niet samen, denk maar aan cartoons..)
Wie in Godsnaam begint hier over humor of over cartoons??!! Is dat je reactie op het feit dat ik zeg dat het hier ook MIJN land is.. Probeer mij te raken door iets zinnig te zeggen, en niet door mijn broeders uit te lachen.
Samrah is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 november 2006, 18:45   #47
Samrah
Schepen

Standaard

Reactie op Anna List: Anna, zowel jij als ik weten dat iedereen in zijn binnenste voor zijn eigen volk kiest.. Geen enkel belg zal "die marokkaan" of "die turk" liever hebben dan zijn eigen volk.. Net zoals ik als puntje bij paaltje komt, mijn eigen volk (daarmee bedoel ik alle Moslims) zal kiezen..
En racisistisch.. Tja, hoe zou ik dat geworden zijn? Misschien door tussen al die vlaams blokkers te wonen en leven dat ik hun slogan overpak? ps: het is nog niet verboden in belgië om eigen volk eerst te kiezen, dus ik doe niets strafbaars..
Oud 21 november 2006, 18:48   #48
Samrah
Schepen

Standaard

Dag Laya.. Heet jij echt Laya of Jean Louis??
Oud 21 november 2006, 18:50   #49
Samrah
Schepen

Standaard

Ik weet niet wie die reactie geplaatst heeft maar ik vind ze echt van niveau terug te vinden in de kleuterschool:

"Ja waarschijnlijk is die gestolen wagen van u ook niet verzekerd

Of hoe doen marokkanen dat weer ook gaan met een verzekerde auto naar marocco verkopen die daar(zogezegd gestolen) en strijken de premie van hun verzekering op"

Ik woon tussen veel marokkanen en turken, en nog nooit heb ik gehoord dat hun wagen gestolen is in Marokko of turkije, die mensen keren allemaal terug met hun wagen..
En de premie van hun verzekering in vergelijking met de waarde van hun auto.. Komaan, daarvoor ga je het heus niet doen!

IK vind deze echt belachlijk! Vooroordelen noem ik dit! Get a life PLEASE
Oud 21 november 2006, 19:04   #50
TypO
Gouverneur

TypO's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Stef Leeuwenhart Bekijk bericht
Hou het stil want met die gezinsherenigingen zou het hier wel eens aardig druk kunnen worden.

Dat is het al
Een onderdanig, godvruchtig en spuuglelijk kaboutervrouwtje aan de haak slaan, dat kan elke fundamentalist. Een uiterst aantrekkelijke, zelfstandige en razend intelligente vrouw overtuigen van islamitisch geïnspireerde zever is een heel ander verhaal.
TypO is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 november 2006, 19:31   #51
Samrah
Schepen

Standaard

Typo: pech zeker??
Oud 21 november 2006, 19:51   #52
BitterSweet
Minister-President

BitterSweet's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Even lachen bij reactie van Bobke: wet veranderen? Ik denk dat jij nog veel mag doen voor jou ooit het recht zou krijgen om de wet te veranderen. En zolang jij de wet niet kan veranderen, zou ik moest ik jou zijn (gelukkig ben ik dat niet, anders had ik mezelf van kant gemaakt) maar leren leven met die "vreemde" mensen. En dat gezever van grootouders.. Mijn grootouders hou je hierbuiten, daar gaat het niet om. Grootouders bepalen ook niet of dit mijn land is of niet.
En Stef Leeuwenhart: ik zit niet in Irak, noch in Israël of Palistina, ik zit in België. En ook typische: ik zeg iets maar omdat je niets zinnig terug kan zeggen, probeer je mij te raken door moslims uit te lachen (homor en moslims gaan niet samen, denk maar aan cartoons..)
Wie in Godsnaam begint hier over humor of over cartoons??!! Is dat je reactie op het feit dat ik zeg dat het hier ook MIJN land is.. Probeer mij te raken door iets zinnig te zeggen, en niet door mijn broeders uit te lachen.
Als het uw land is zijn dan niet alle Belgen uw broeders???
Of wordt dat alleen bepaald door de manier wie ge wel of niet als broeder wil zien?
Oud 21 november 2006, 19:58   #53
Samrah
Schepen

Standaard

Bittersweat: ik bedoel dit niet verkeerd maar mijn broeders zijn Moslims en dit is mijn land ook en hier wonen toch ook Moslims..?
Alle moslims over de hele wereld zijn mijn Zusters en Broeders.. I Love them!
Oud 21 november 2006, 20:08   #54
BitterSweet
Minister-President

BitterSweet's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Bittersweat: ik bedoel dit niet verkeerd maar mijn broeders zijn Moslims en dit is mijn land ook en hier wonen toch ook Moslims..?
Alle moslims over de hele wereld zijn mijn Zusters en Broeders.. I Love them!
Ja oke,maar ge leeft nu eenmaal niet in een moslimland,mijn vraag is dan ook zijn de andere Belgen dan uw broeders niet?
Alleen als we op vreedzame manier met mekaar omgaan zal men aktie en reaktie kunnen vermijden.
Oud 21 november 2006, 20:18   #55
Samrah
Schepen

Standaard

Bittersweat, voor mij is iedereen gelijk. maar ik geef ook eerlijk toe dat moest puntje bij paaltje komen, ik voor mijn eigen broeder zal kiezen. Mijn broeders zijn dan ook enkel Moslims. Belgen zijn wel mijn vrienden, maar niet mijn broeders. Ik ga vreemdzaam om met mensen, maar wie mij aanvalt, die val ik ook aan, weliswaar met woorden, en niet met geweld.
Oud 21 november 2006, 20:22   #56
van Maerlant
Perm. Vertegenwoordiger VN

van Maerlant's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PAJOT Bekijk bericht
aldus geheel vrijblijvend is .
Ge gaat nog eens een goeie liberaal worden.
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are.

It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist.
van Maerlant is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 november 2006, 20:26   #57
Samrah
Schepen

Standaard

Van Maerlandt.. Wat vind jij hier allemaal van?
Oud 21 november 2006, 20:28   #58
van Maerlant

Standaard

Citaat:
Van Maerlandt.. Wat vind jij hier allemaal van?
Van de openingspost? Indien de vrouw de lotto zou winnen, staat het haar vrij enkel moslims te helpen. Iedereen mag van mij racist/bekrompen zijn als ze dat willen.
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are.

It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist.
Oud 21 november 2006, 20:34   #59
Samrah
Schepen

Standaard

Hmm.. racist ben ik nu niet.. Ik heb zeker niet gestemd op die belachlijk partij van Abou Jaja die mensen aanspoort om elkaar te haten, noch heb ik op VB gestemd die ook mensen aanspoort "anderen" te haten..
Ik haat geen mensen.. Ik heb enkel meer liefde voor een bepaalde groep mensen. Net zoals jij je buurman liever gaat zien, dan mij, zo ga ik een Moslim liever zien dan mijn buurman die dat niet is..
En komaan zeg, ik vind het zo belachlijk dat jullie dat niet toegeven: ik vind en denk en het is echt ook bewezen heb ik ooit ergens gelezen, dat de mens van nature altijd ALS HET EROP AAN KOMT altijd voor zijn eigen volk kiest..
Ik heb zoveel belgische vrienden en zij geven dat allemaal toe.. Dat betekent niet dat ik Moslims altijd gelijk geef hé maar indien het zou gaan over leven of dood en ik moet kiezen tussen een Moslim en een Niet Moslim, dan zal ik kiezen voor een Moslim..
Oud 21 november 2006, 20:37   #60
van Maerlant

Standaard

Citaat:
Hmm.. racist ben ik nu niet.. Ik heb zeker niet gestemd op die belachlijk partij van Abou Jaja die mensen aanspoort om elkaar te haten, noch heb ik op VB gestemd die ook mensen aanspoort "anderen" te haten..
Ik haat geen mensen.. Ik heb enkel meer liefde voor een bepaalde groep mensen. Net zoals jij je buurman liever gaat zien, dan mij, zo ga ik een Moslim liever zien dan mijn buurman die dat niet is..
Stel nu dat uw buurman een moslim is waarmee u nog nooit een woord hebt gewisseld. Stel nu dat uw postbode een autochtoon is, die u steeds vriendelijke groet. Wie zal u het liefste hebben?

Citaat:
En komaan zeg, ik vind het zo belachlijk dat jullie dat niet toegeven: ik vind en denk en het is echt ook bewezen heb ik ooit ergens gelezen, dat de mens van nature altijd ALS HET EROP AAN KOMT altijd voor zijn eigen volk kiest..
Als men tussen onbekenden kiest? Uiteraard.

Citaat:
Ik heb zoveel belgische vrienden en zij geven dat allemaal toe.. Dat betekent niet dat ik Moslims altijd gelijk geef hé maar indien het zou gaan over leven of dood en ik moet kiezen tussen een Moslim en een Niet Moslim, dan zal ik kiezen voor een Moslim..
En als, stel nu, die moslim vrijgezel is en die niet-moslim getrouwd is en kinderen heeft?

Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:24.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be