Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Bekijk resultaten enquête: Is het een goede zaak dat ik mijn vroegere gebruikersnaam Turk4ever veranderd heb?
Ja 10 34,48%
Nee 6 20,69%
geen mening 13 44,83%
Aantal stemmers: 29. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 28 november 2006, 19:25   #41
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

Eigenlijk zou je toch een keuze moeten maken . Of turk , of nederlander .
Aangezien je verkiest om in Nederland te wonen lijkt de keuze eenvoudig.
manta is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 december 2006, 22:55   #42
Turkse Nederlander
Minister-President

Turkse Nederlander's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andev Bekijk bericht
Ik denk dat dat inderdaad een verstandige keuze is...
Het doet me denken aan die Turk die onlangs een job wilde te pakken krijgen en er blijkbaar voor gekwalificeerd voor was enz... maar aan de kant werd gehouden omdat "vreemdelingen bij dat soort werk ondenkbaar zijn" of ongeveer zoiets, volgens een verloren gelopen e-mailtje...
Gevolg: racisme alhier, racisme aldaar enz enz
Nochtans valt het hele gedoe goed te begrijpen: bepaalde groepen vreemdelingen hebben voor zichzelf een zodanig negatieve reputatie opgebouwd dat ze door héél veel mensen argwanend worden bekeken: en met reden!
Gevolg nr 2: de ernstige, behoorlijke mensen in die groep moeten daarvoor boeten, terwijl ze zichzelf niets te verwijten hebben...
In de plaats van meteen die firma van racisme enz te beschuldigen zouden die mensen uit de groep die behoorlijke burgers zijn zich beter keren tegen hun soortgenoten en ze goed onder hun neus wrijven wat de gevolgen zijn van de reputatie die ze voor zichzelf en de rest van de groep hebben opgebouwd!
Vanuit dat standpunt bekeken: inderdaad, een naamsverandering kan ertoe leiden dat men niet meteen negatieve bijgedachten krijgt alleen al bij het lezen van de naam van de auteur. Voor iemand die het goed meent zou dat spijtig zijn... Met je "nieuwe naam" laat je de indruk na dat je inderdaad iets geeft om het land waarin je nu vertoeft.
Goede reactie andev!
Turkse Nederlander is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 december 2006, 23:05   #43
Turkse Nederlander
Minister-President

Turkse Nederlander's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Samrah Bekijk bericht
Mijn eerste gedacht is dat jij een persoon wilt zijn die de buitenwereld je opleg.
Je bent turk, en dan? Wat is daar verkeerd mee!? Je moet toch trots zijn op elke afkomst je bent.. En je moet ook trots zijn van het feit dat je een nederlander bent, tuurlijk moet je dat meedragen in je hart maar daarom moet je niet vergeten vanwaar je ouders en grootouders komen!
Je hebt volgens mij gewoon schrik van de mening die de maatschappij gevormd heeft over "allochtonen" en over de "islaam" en uit schrik probeer je jouw voor te doen als een aangepaste Nederlander..
Wel.. ik heb nieuws voor jou! Ik ben een Moslima, en een Belg en een Marokkaanse en ik ben verdomd trots op dat ik het ben! En ook al zijn er zoveel negatieve meningen over de Islaam, ik ben trots dat ik er deel uit mag maken!

Toch typisch dat sommige zo blij reageren. Wat willen jullie? Dat iedereen die Moslim is zegt dat we niets meer te maken willen hebben met de Islaam? Dat iedereen zegt dat we ons als echte belgen voelen danzij de friet en de chocolade van belgië en dat we ons helemaal geen Marokkaan voelen.
Wel dan heb ik slecht nieuws: niet iedereen vergeet zijn afkomst, niet iedereen vergeet wat onze Profeet heeft moeten doormaken voor ons.. Wij blijven Moslims, wij staan achter ons geloof en geven het voor niemand op.. Ofwel accepteren jullie dat.. Ofwel hebben jullie pech.. Maar ik heb mijn eigen mening en zal heus niet zoals "De Turkse nederlander" een meeloperke zijn en mijn afkomst vergeten. No way!
Samrah,

Het is een voorrecht voor ons dat we in dit land mogen zijn. Nederland is stukken vrijer en welvarender dan de landen waar velen van ons hun origine vinden. Wij moeten in dit land de mensen niet provoceren. We moeten laten zien dat we volwaardige burgers zijn. We moeten laten zien dat we van dit land houden en dat we bereid zijn ons in te zetten voor de samenleving. Dat gebeurt helaas niet genoeg. Helaas zijn er in sommige gemeenschappen grote problemen. Binnen sommige allochtone gemeenschappen zijn er een aantal ontspoorde jongeren die veelal geweldsmisdrijven plegen. Wij wassen onze handen schoon door te zeggen "maar ik ben niet crimineel". Dat neemt niet weg dat deze mensen vaak allochtonen zijn. Wij moeten de verantwoordelijkheid nemen. Wij moeten deze mensen vertellen dat ze verkeerd bezig zijn. Wij moeten ze leiding geven. Wij moeten ze laten zien dat er een alternatief bestaat en dat we allemaal mede verantwoordelijk zijn voor de welzijn in deze maatschappij. Ik ben geen meeloper. Ik ben gewoon mezelf. Ik ben een realist die wil dat het goed gaat met Nederland.
Turkse Nederlander is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 december 2006, 23:09   #44
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

liberalist_NL's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Turkse Nederlander Bekijk bericht
Samrah,

Het is een voorrecht voor ons dat we in dit land mogen zijn. Nederland is stukken vrijer en welvarender dan de landen waar velen van ons hun origine vinden. Wij moeten in dit land de mensen niet provoceren. We moeten laten zien dat we volwaardige burgers zijn. We moeten laten zien dat we van dit land houden en dat we bereid zijn ons in te zetten voor de samenleving. Dat gebeurt helaas niet genoeg. Helaas zijn er in sommige gemeenschappen grote problemen. Binnen sommige allochtone gemeenschappen zijn er een aantal ontspoorde jongeren die veelal geweldsmisdrijven plegen. Wij wassen onze handen schoon door te zeggen "maar ik ben niet crimineel". Dat neemt niet weg dat deze mensen vaak allochtonen zijn. Wij moeten de verantwoordelijkheid nemen. Wij moeten deze mensen vertellen dat ze verkeerd bezig zijn. Wij moeten ze leiding geven. Wij moeten ze laten zien dat er een alternatief bestaat en dat we allemaal mede verantwoordelijk zijn voor de welzijn in deze maatschappij. Ik ben geen meeloper. Ik ben gewoon mezelf. Ik ben een realist die wil dat het goed gaat met Nederland.
Wordt lid van D66.
liberalist_NL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 december 2006, 23:23   #45
Samrah
Schepen

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door manta Bekijk bericht
Kijk kijk , de taal van Bush

Turken wonen in Turkije .
Nederlanders wonen in Nederland.
Vlamingen in Vlaanderen .
Enz. enz. enz.
Ieder heeft z'n plaatsje op de wereld , en als jij in Vlaanderen wil wonen,moet je maar Vlaming worden . .
Ik ben een Belgische Moslima van marokkaanse afkomst en België is mijn land. Last van?
Samrah is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 december 2006, 23:27   #46
jurgen79
Banneling

jurgen79's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik ben een Belgische Moslima van marokkaanse afkomst en België is mijn land. Last van?
Met wss een dubbele nationaliteit?
Dan ben je in mijn ogen geen belg.
jurgen79 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 december 2006, 23:27   #47
Samrah
Schepen

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Turkse Nederlander Bekijk bericht
Samrah,

Tuurlijk ben ik blij met het land waarin ik woon, België, hier ben ik geboren, en dit is ook MIJN land.
Zijn er problemen? Dat ontken ik niet maar iedere allochtoon + autochtoon die de wet breekt, die criminele feiten begaat, moet geboet worden, ik voel me echt niet medeverantwoordelijk voor een allochtoon die iets uitgestoken heeft!
Moet ik mij schuldig voelen omdat veel allochtonen iets uitgestoken hebben? Moet ik daarom mij minder marokkaan voelen en meer belg zodat ik niet scheef bekeken word? Echt niet! Indien iemand mij als Moslima scheef bekijkt omwille van iemand anders daden.. Dan heb ik geen probleem, maar degene die mij scheef bekijkt wel..
Samrah is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 december 2006, 20:32   #48
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Eigenlijk wel ja .
Islam is niet Belgisch , dus hoort absoluut niet thuis in dit land. Integendeel , hoort op de lijst van verboden sektes . En kan mischien ineens aangeklaagd worden als privémilitie , daar ze een uniforme hoofddoek dragen en criminele feiten plegen.
Iemand die zich "marokaan" voelt kan beter in Marokko wonen . Maar waarschijnlijk zou je het daar niet lang volhouden tussen de "echte" moslims.
Manta heeft altijd gelijk of 't moet zijn dat hij eens geen gelijk heeft maar dat gebeurt enkel en alleen als-ie ongelijk heeft.
manta is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 december 2006, 20:58   #49
Scarabaeida
Europees Commissaris

Standaard

Ik heb niets tegen jou, Samrah, maar ik vind het nogal gek hoe assertief de ondertoon van je eerste bericht is. Het klinkt alsof je mensen die je begeerde 'Islaam' zouden opgeven als verraders beziet.

Nu is het inderdaad wreed overdreven hoe sommigen de schijnbare pot nat die de Islam lijkt te zijn als collectief kwaad bezien; ik lees immers nergens dat onze Turkse Nederlander zijn islamitische roots ontkent en niet eert. Wat me daarin dan wel zou storen, is indien hij de Islam zou opgeven als minderheid, dat hij dan vijandig benaderd zou worden. Ik zeg dit zonder echt dat te verwachten.

Ik bekijk mezelf als atheïst met christelijke roots en ik weet dat wij het moeilijker hebben met vragen als de zin van het leven en daardoor een grotere polarisatie in onze maatschappij kennen. Ik ben tegelijk wel dankbaar dat men niet vanzelf aanneemt dat ik het christelijk geloof als enige waarheid aanneem en ik de keuze heb er niet in te geloven en het te praktiseren.
Mij kan het verder niet schelen dat onze Turkse Nederlander zichzelf moslim beschouwt of niet. Voor mij is het enkel belangrijk dat hij erin een vrije keuze heeft hoe hij zijn moslimroots eert of hoe hij ze juist weigert te eren. Iedereen zou die keuze mogen hebben, vind ik, zonder werkelijk één van beiden te hopen of beter te vinden (want om eerlijk te zijn zijn er evenveel atheïsten die me ergeren als er christenen zijn bv.).

Laatst gewijzigd door Scarabaeida : 28 december 2006 om 20:59.
Scarabaeida is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:50.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be