![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
Bekijk resultaten enquête: Is het een goede zaak dat ik mijn vroegere gebruikersnaam Turk4ever veranderd heb? | |||
Ja |
![]() ![]() ![]() |
10 | 34,48% |
Nee |
![]() ![]() ![]() |
6 | 20,69% |
geen mening |
![]() ![]() ![]() |
13 | 44,83% |
Aantal stemmers: 29. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Eigenlijk zou je toch een keuze moeten maken . Of turk , of nederlander .
Aangezien je verkiest om in Nederland te wonen lijkt de keuze eenvoudig. |
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Het is een voorrecht voor ons dat we in dit land mogen zijn. Nederland is stukken vrijer en welvarender dan de landen waar velen van ons hun origine vinden. Wij moeten in dit land de mensen niet provoceren. We moeten laten zien dat we volwaardige burgers zijn. We moeten laten zien dat we van dit land houden en dat we bereid zijn ons in te zetten voor de samenleving. Dat gebeurt helaas niet genoeg. Helaas zijn er in sommige gemeenschappen grote problemen. Binnen sommige allochtone gemeenschappen zijn er een aantal ontspoorde jongeren die veelal geweldsmisdrijven plegen. Wij wassen onze handen schoon door te zeggen "maar ik ben niet crimineel". Dat neemt niet weg dat deze mensen vaak allochtonen zijn. Wij moeten de verantwoordelijkheid nemen. Wij moeten deze mensen vertellen dat ze verkeerd bezig zijn. Wij moeten ze leiding geven. Wij moeten ze laten zien dat er een alternatief bestaat en dat we allemaal mede verantwoordelijk zijn voor de welzijn in deze maatschappij. Ik ben geen meeloper. Ik ben gewoon mezelf. Ik ben een realist die wil dat het goed gaat met Nederland. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 |
Schepen
|
![]() Ik ben een Belgische Moslima van marokkaanse afkomst en België is mijn land. Last van?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
Zijn er problemen? Dat ontken ik niet maar iedere allochtoon + autochtoon die de wet breekt, die criminele feiten begaat, moet geboet worden, ik voel me echt niet medeverantwoordelijk voor een allochtoon die iets uitgestoken heeft! Moet ik mij schuldig voelen omdat veel allochtonen iets uitgestoken hebben? Moet ik daarom mij minder marokkaan voelen en meer belg zodat ik niet scheef bekeken word? Echt niet! Indien iemand mij als Moslima scheef bekijkt omwille van iemand anders daden.. Dan heb ik geen probleem, maar degene die mij scheef bekijkt wel.. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Islam is niet Belgisch , dus hoort absoluut niet thuis in dit land. Integendeel , hoort op de lijst van verboden sektes . En kan mischien ineens aangeklaagd worden als privémilitie , daar ze een uniforme hoofddoek dragen en criminele feiten plegen. Iemand die zich "marokaan" voelt kan beter in Marokko wonen . Maar waarschijnlijk zou je het daar niet lang volhouden tussen de "echte" moslims. ![]()
![]() |
![]() |
#49 |
Europees Commissaris
|
![]() Ik heb niets tegen jou, Samrah, maar ik vind het nogal gek hoe assertief de ondertoon van je eerste bericht is. Het klinkt alsof je mensen die je begeerde 'Islaam' zouden opgeven als verraders beziet.
Nu is het inderdaad wreed overdreven hoe sommigen de schijnbare pot nat die de Islam lijkt te zijn als collectief kwaad bezien; ik lees immers nergens dat onze Turkse Nederlander zijn islamitische roots ontkent en niet eert. Wat me daarin dan wel zou storen, is indien hij de Islam zou opgeven als minderheid, dat hij dan vijandig benaderd zou worden. Ik zeg dit zonder echt dat te verwachten. Ik bekijk mezelf als atheïst met christelijke roots en ik weet dat wij het moeilijker hebben met vragen als de zin van het leven en daardoor een grotere polarisatie in onze maatschappij kennen. Ik ben tegelijk wel dankbaar dat men niet vanzelf aanneemt dat ik het christelijk geloof als enige waarheid aanneem en ik de keuze heb er niet in te geloven en het te praktiseren. Mij kan het verder niet schelen dat onze Turkse Nederlander zichzelf moslim beschouwt of niet. Voor mij is het enkel belangrijk dat hij erin een vrije keuze heeft hoe hij zijn moslimroots eert of hoe hij ze juist weigert te eren. Iedereen zou die keuze mogen hebben, vind ik, zonder werkelijk één van beiden te hopen of beter te vinden (want om eerlijk te zijn zijn er evenveel atheïsten die me ergeren als er christenen zijn bv.).
Vermijd woordenwisselingen met kletskousen: elk kreeg een tong, maar weinigen verstand. Disticha Catonis Laatst gewijzigd door Scarabaeida : 28 december 2006 om 20:59. |
![]() |
![]() |