![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 |
Banneling
|
![]() Wat een oeverloos ouderwets Vlaams-nationaal gezwets dat niemand interesseert tenzij wat gefrustreerde flaminganten.
Wat is de boodschap uit al dit nationalisme en egoïsme? Wat is überhaupt de meerwaarde van deze discussie? |
![]() |
![]() |
![]() |
#42 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() heeft uw moeder geen koekskes gebakken?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#43 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
ik verdenk je er dan ook van in feite gewoon een Vlaams-nationalist te zijn die zich voordoet als Belgicist. het valt te veel op.
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | ||||
Minister-President
|
![]() Ziet niemand in hoe zwak en hol het antwoord van Leterme op die vraag wel niet is?
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#46 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() David Bowie. 1880, U doet Yves al teveel eer aan.
Gecertificeerd trol en beëdigd chroniqueur van het post-flamingantisme ~ Laureaat Annual Global Trollathon, Fukunasi (JP), January 2016 Officieel biograaf van Melikan Kucam #InDeWetStraatDansenDeDwergen #EsLebeZelzate
Laatst gewijzigd door 4x10E6 : 29 november 2006 om 20:10. |
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Deze reactie is bijgevolg veel volwassener: Citaat:
![]() |
![]() |
#48 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik sta telkens weer verstomd van jouw nuchtere analyseringsvermogen.
![]() |
![]() |
#49 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat is toch volledig naast de kwestie? Het gaat over hoe je communiceert.. Het uitgangspunt van CD&V is (in tegenstelling tot het uitgangspunt van VB niet : België barst, de eenzijdige afsplitsing etc..) CD&V heeft op geen enkel ogenblik de radicale, eenzijdige kaart getrokken, heeft op geen enkel ogenblik geopteerd voor 'het grote conflict' en 'de revolutie'.. er zijn wel mensen die - althans beweren - bereid te zijn het spel harder te spelen dan anderen.. maar wel steeds 'hardere onderhandelingen' niet: 'de grote afscheuring'. Als je uitgangspunt is dat men gezamenlijk verder gaat (weze het in meer of mindere mate 'confederaal') lijkt het mij logisch dat de manier van communiceren anders is... Communicatie, onderhandelen is anders wanneer de tegenpartij iemand is met wie men eenmalig handelt, dan wanneer het iemand is met wie je regelmatig in contact komt, regelmatig handelt..[/quote] CD&v is niet links of niet rechts, niet voor en niet tegen, ze kunnen achteraf nog alle kanten uit ! NVA is ten minste rechtuit en staat veel dichter bij Vlaams Belang. Ze willen hun doel bereiken met de CD&v maar dat zal niet gemakkelijk zijn door de interne machten binnen de CD&v, bindingen met AVW en de Kerk en dus ook de Koning... Binnen dit kartel is er maar één Bart Dewever en dat is niet genoeg voor de splitsing van BHV en andere terechte Vlaamse eisen ! Leterme is daarvoor te plat en heeft zich al een paar keer gaan "excusez-moi" en "n'ayez pas peur !" gaan zeggen !
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme. Laatst gewijzigd door ancapa : 29 november 2006 om 21:29. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 |
Gouverneur
|
![]() ancapa,
Ik had het niet over jou, maar over de opening.. Verder heb ik niet de tijd gehad (of beter gemaakt) om op alles te reageren.. Tenslotte: ik denk dat we naast elkaar aan het spreken zijn. Ik heb geen mening gegeven omtrent de terechtheid van de argumenten van Leterme, alleen over communicatie en het reageren erop... Het feit dat europa geen regio's erkent is bijvoorbeeld waar (wat dus eigenlijk betekent dat de énige manier voor Vlaanderen om Europees zeggenschap te verkrijgen erin bestaat om een 'staat' te worden), ook over het feit dat wallonië en vlaanderen samen een geschiedenis is hebben valt ook niet te discussiëren (wat die geschiedenis juist is, is iets anders.. laat staan welke gevolgtrekkingen al dan niet moeten worden gemaakt). Anderen zaken zijn dan weer 'geweten': zoals het feit dat CD&V geen separatistisch standpunt inneemt. Ik zie dus niet in waarom N-Va formeel had moeten reageren tegen die uitspraken die in het artikel worden aangehaald. |
![]() |
![]() |
![]() |
#51 |
Minister-President
|
![]() Hoe groter het (centrum)rechtse blok wordt hoe beter. Zeker met het oog op de volgende verkiezingen is dit een stap voorwaarts, de vlaamse eisen moeten gewoon op de tafel komen en dat kan alleen maar als deze partij genoeg stemmen krijgt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#52 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Ondertussen is dergelijke formele reactie niet langer nodig wegens het consequent opblazen vh Vlaams Kartel door cd&v omwille JMDD. Of mss , nu juist wel? ![]()
![]() |