Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 1 december 2006, 12:36   #41
evilbu
Perm. Vertegenwoordiger VN

evilbu's schermafbeelding

Standaard

Kan iemand me zeggen wat er in dat filmpje ongeveer gebeurt (ik ben nogal gevoelig op dat vlak )
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jurgen79 Bekijk bericht
Lol, ja wie weet
Nee, maar vind het ronduit belachelijk dat daar zoveel aandacht naar toe gaat. Ok, blijkbaar is er een probleem...wel kaart da aan met de sector en laat de wet naleven.
Maar om dit nu te liggen misbruiken in de pers...bah, wat een zever...dat ze hun eigen bezighouden met de echte problemen in de wereld.
Is dat een algemeen idee bij Vlaams Belang. Want zo denk ik er niet over.
Oud 1 december 2006, 12:40   #42
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door evilbu Bekijk bericht
Kan iemand me zeggen wat er in dat filmpje ongeveer gebeurt (ik ben nogal gevoelig op dat vlak )

Is dat een algemeen idee bij Vlaams Belang. Want zo denk ik er niet over.
integendeel ! uit lijfsbehoud pleit het VB radicaal tegen het besnijden van alle varkens !
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 december 2006, 18:10   #43
Dieterius
Staatssecretaris

Dieterius's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
integendeel ! uit lijfsbehoud pleit het VB radicaal tegen het besnijden van alle varkens !
Eindelijk eens een standpunt van het VB waarin ze met hun mening ook die van het meeste volk delen .
Oud 4 december 2006, 03:24   #44
pekka_123
Provinciaal Gedeputeerde

pekka_123's schermafbeelding

Standaard

De echte problemen in de wereld zijn ondermeer de manier waarop dieren worden geteeld: het veroorzaakt ziektes en ellende
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jurgen79 Bekijk bericht
Lol, ja wie weet
Nee, maar vind het ronduit belachelijk dat daar zoveel aandacht naar toe gaat. Ok, blijkbaar is er een probleem...wel kaart da aan met de sector en laat de wet naleven.
Maar om dit nu te liggen misbruiken in de pers...bah, wat een zever...dat ze hun eigen bezighouden met de echte problemen in de wereld.
pekka_123 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 december 2006, 03:26   #45
pekka_123
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Je hebt zelf de keuze om pijnstillers te nemen. Dieren hebben die niet
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Met andere woorden, het biggetje moet na de ingreep ook naar intensieve en daar onder verdoving gehouden worden na de ingreep.
Volgens mij stopte het biggetje met krijsen zodra het losgelaten werd.
En nee, ik nam nooit pijnstillers na het verwijderen van m'n wijsheidstanden.
Oud 4 december 2006, 03:31   #46
pekka_123
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Om niet de hele dag met zijn vingers moeten zitten draaien kwam hij met dit lunineus idée op de proppen en bezorgde zijn industriêle vriendjes een aardig extra zakcentje
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
die heeft ons toch maar mooi een milieubox bezorgd allemaal !
Oud 4 december 2006, 03:41   #47
Vorenus
Banneling

Vorenus's schermafbeelding

Standaard

Ik vraag me af hoe die boeren verdoving moeten gebruiken als er geen verdoving beschikbaar is.

Gaia weet dit al te goed (ze geven dit zelfs toe), dus voor mij is Gaia hypocriet.
Vorenus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 december 2006, 03:43   #48
pekka_123
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Wat men toch allemaal moet doen zodat het stukje varkensvlees beter zou smaken. Er is nog niemand ziek geworden van geen varkensvlees te kunnen eten. Het tegendeel : velen zijn al ziek geworden van varkensvlees te eten.
Wel, in iedergeval je hoort de boeren niet klagen dat deze verdovende geneesmiddelen nog niet goedgekeurd zijn. Ze staan anders wel als eerste in de rij als het op klagen aankomt. De reden dat ze dit nu niet doen is simpel: het leed van de dieren kan hun geen reet schelen en de verdoving zal hun geld en tijd kosten.
Er zijn anders wel meer bewijzen dat boeren wel dierenbeulen zijn
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Het probleem ligt niet bij de boeren, maar bij de politici.

Er zijn tot nu toe, nog geen verdovende geneesmiddelen goedgekeurd voor gebruik bij varkens.

Het is idd gemakkelijk om te zeggen dat die boeren dierbeulen zijn, maar het is dus de wet en de consument die hen verplicht tot deze handelingen.

Het vlees van een ongesneden beer is idd taaier en anders van smaak, dan dat van een zeug of een gesneden beer.

Maar wat Gaia hier doet is de boeren de schuld geven om zo te proberen de mensen over te halen geen vlees meer te eten.
Want hij is zelfs zo vriendelijk om te zeggen, dat de boeren er dan maar voor moeten zorgen dat er een verdovingsmiddel word goedgekeurd.

Als of hij zelf niet weet, dat de varkenskwekers hierin zelf niets te zeggen hebben. En als zij nu wel een verdovingsmiddel gebruiken zonder dat dit door de staat is goedgekeurd, mogen zij hun varkens niet verkopen voor gebruik in de voeding.

Dan zijn hun varkens dus enkel nog goed voor de cosmetica.
Oud 4 december 2006, 07:26   #49
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pekka_123 Bekijk bericht
Wat men toch allemaal moet doen zodat het stukje varkensvlees beter zou smaken. Er is nog niemand ziek geworden van geen varkensvlees te kunnen eten. Het tegendeel : velen zijn al ziek geworden van varkensvlees te eten.
Wel, in iedergeval je hoort de boeren niet klagen dat deze verdovende geneesmiddelen nog niet goedgekeurd zijn. Ze staan anders wel als eerste in de rij als het op klagen aankomt. De reden dat ze dit nu niet doen is simpel: het leed van de dieren kan hun geen reet schelen en de verdoving zal hun geld en tijd kosten.
Als de mensen hier minder kieskeurig zouden zijn en als de wet minder normen zou opleggen en de vleesbedrijven bereid zouden zijn om de werkelijk kostprijs van vlees te betalen, zouden de boeren minder indistrueel moeten werken. Want zou leiden tot een betere en diervriendelijkere manier van veekwekerij en vetmesterij.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 december 2006, 20:40   #50
Dieterius
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Als de mensen hier minder kieskeurig zouden zijn en als de wet minder normen zou opleggen en de vleesbedrijven bereid zouden zijn om de werkelijk kostprijs van vlees te betalen, zouden de boeren minder indistrueel moeten werken. Want zou leiden tot een betere en diervriendelijkere manier van veekwekerij en vetmesterij.
Idd, de mensheid is tegenwoordig teveel verwend, maar we willen niet meer 'terug' in de tijd en dat is ons probleem, we zijn teveel afhankelijk van allerlei hoogtechnologische snufjes, supergecontroleerd voedsel, ...
Oud 4 december 2006, 20:55   #51
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Je hebt zelf de keuze om pijnstillers te nemen. Dieren hebben die niet
Inderdaad, we kunnen ook poederkes van 't wit kruis ter beschikking stellen voor het geval ze hoofdpijn hebben.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 december 2006, 07:41   #52
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dieterius Bekijk bericht
Idd, de mensheid is tegenwoordig teveel verwend, maar we willen niet meer 'terug' in de tijd en dat is ons probleem, we zijn teveel afhankelijk van allerlei hoogtechnologische snufjes, supergecontroleerd voedsel, ...
Verwend is niet het juiste woord denk ik.

Als ik zie dat veel mensen zelfs niet meer bekwaam zijn om hun eigen aardappel te schillen en koken. Wij zijn lui en ongeinstesseerd geworden, dat wel.
En we denken meer en meer dat alles met een pilletje en geld is op te lossen.

We maken ons zorgen over varkens die worden gecastreerd zonder verdoving en laten ondertussen kinderen op onze wegen sterven.

Zolang wij het maar goed hebben en af en toe eens mogen klagen, zijn wij al te vreden.
Oud 5 december 2006, 13:21   #53
Dieterius
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Verwend is niet het juiste woord denk ik.

Als ik zie dat veel mensen zelfs niet meer bekwaam zijn om hun eigen aardappel te schillen en koken. Wij zijn lui en ongeinstesseerd geworden, dat wel.
En we denken meer en meer dat alles met een pilletje en geld is op te lossen.

We maken ons zorgen over varkens die worden gecastreerd zonder verdoving en laten ondertussen kinderen op onze wegen sterven.

Zolang wij het maar goed hebben en af en toe eens mogen klagen, zijn wij al te vreden.
Zo zie je maar, als je je met het één bezig moet houden is er weer iets dat belangrijker wordt, (nu, varkens vind ik veel oninteressanter dan kinderlevens!)
Oud 5 december 2006, 13:23   #54
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
van veralgemeningen heb jij geen last hé ...
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 december 2006, 14:12   #55
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dieterius Bekijk bericht
Zo zie je maar, als je je met het één bezig moet houden is er weer iets dat belangrijker wordt, (nu, varkens vind ik veel oninteressanter dan kinderlevens!)
^

Maar het is immers nooit goed voor de mensen.
Als ze geen vlees kunnen eten kralgen ze en als er wel vlees is kalgen ze dat de dieren die daarvoor moeten sterven, onmenselijk behandeld worden.

Als de mensen uit andere landen naar hier komen werken klagen ze dat die hun werk hier af nemen en als de bedrijven naar ginder verhuizen, klagen ze dat de bedrijven de mensen daar gratis doen werken.

NOOIT, maar dan ook nooit heb ik het meegemaakt dat iedereen te vreden is.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:35.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be