![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 |
Banneling
|
![]() Laat ons met zijn allen Vivant naar Europa stemmen ! Uiteindelijk moet hun verhelderend en fris programma op dat niveau uitgewerkt worden.
Al of niet via de hefboom van een kartel. Go Vivant Go ! |
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Cf de Antwerpse haven die via het verzet ongeschonden in handen van de Britten is gevallen terwijl bijna alle andere havens tussen Normandië en België volledig verwoest waren. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Het wordt tijd dat je eens een echt historisch boek over WO II in België leest ! Als er één land in West-Europa geleden heeft onder de Duitse bezetting (WO I en WO II) dan was het wel België ! De zwarte nasleep van het Vlaams Blok en zijn collaboratieverleden is daar een sinister bewijs van. Niks daarvan in Nederland. En Frankrijk capituleerde onmiddelllijk. LEES EENS EEN BOEK, MAN ! Of vraag het aan de helden van Flanders Fields en Bastogne ! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
2)Onze Amerikaanse vrienden stonden al aan de Duitse grens voor de Duitsers zich konden herpakken van de nederlaag in Frankrijk. Het Duits tegenoffensief vond plaats in de Ardennen waar er behalve bomen niet veel was. De industriegebieden tussen Luik en Charleroi bleven relatief ongeschonden. Idem voor de haven van Antwerpen die zonder slag of stoot in handen van de Britten viel zonder dat de Duitsers de tijd hadden gekregen om de haven te vernielen (was ook niet nodig omdat ze beide oevers van de Westerschelde nog onder controle hadden.) Vergelijk dat met het Roergebied en dan moet het direct duidelijk zijn. Het is trouwens niet voor niets dat Antwerpen en Luik na Londen de belangrijkste doelwitten waren van de Duiste 'vergeldingswapens' V1 en V2. Moesten die steden in puin zijn geschoten hadden de Duitsers hun poer wellicht elders verschoten. 3)Ik heb het over WO2 maar ze noemen het museum te Ieper wellicht niet voor niets 'In Flanders Fields' 8) Dat doen ze wellicht niet omdat ze Vlaamse industrie (dat er toen trouwens nog nauwelijks) was in de prak schoten. 4)Uiteraard was de bezetting zwaar en hadden de mensen het moeilijk maar materieel bleef de schade ivg met de ons omringende landen beperkt. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#45 |
Banneling
|
![]() a. Eben-Emael (10 mei 40) was een flater en in 1 dag afgehandeld.
b. De amerikanen landden in Normandië in juni 44 en bevrijdden België half 44. En volgens u heeft België intussentijd met de kaarten gespeeld ? Opnieuw : lees eens een boek ! |
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
2) En dan? 3) Uiteraard niet maar we hadden het toch over de materiële gevolgen van de oorlog en die bleven zoals ik al zei voor België relatief beperkt. De immateriële en het verlies aan mensenlevens is een heel andere discussie maar heeft niets te maken met het Marschall plan. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | |||
Banneling
|
![]() Vraag :
Citaat:
Citaat:
Maar ik neem aan dat je dat allemaal wist ![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#49 |
Banneling
|
![]() Ik stel mij ook de vraag naar de relevantie van het Marshall-plan in deze topic over de kleine partijen.
Wat mij gisteravond in het avondnieuws tegen de borst stootte was de hypochriete bedrogen onschuld van Vera Dua die van leer trok tegen de geplande kiesdrempels- en -kringen in de gewesten. Doet mij denken aan Tobback die zich voor de TGV zou gooien en er dan een station van 6 miljard BEF voor bouwde ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Eerst heeft Agalev de kieshervorming braafjes en zelfs heel geestdriftig goedgekeurd. Uiteindelijk zijn ze er zelf door onthoofd en nu verwijten ze de regeringspartijen een machtsspelletje te spelen. Een spelletje waaraan ze nota bene zelf aan meegedaan hebben, zij het dan wel op het federale niveau. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#51 | ||
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Geef toe dat het toch wel vreemd is dat er een éénmalige som van 10 miljard volstaat om de gevolgen van een uitzonderlijk zware natuurramp te verhelpen, terwijl met een jarenlange donatie van dezelfde som, nog geen bal vooruitgegaan werd geboekt in een streekje dat, vergeleken bij de rampgebieden in Azië, maar een speldekopje groot is.... |
||
![]() |
![]() |