Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Bekijk resultaten enquête: Zal Oranje-Nassau de hereniging steunen?
ja 15 44,12%
nee 8 23,53%
weet niet 11 32,35%
Aantal stemmers: 34. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 5 december 2006, 22:51   #41
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door evilbu Bekijk bericht
Ik durf me nu toch ook niet teveel voorstellen van de kennis van bij ons. Balkenende en Pim Fortuyn zijn wel bekend hier, maar ik vraag me af of veel Vlamingen Hirsi Ali, Verdonk of Wouter Bos kennen.
Over Lousewies van der Laan stond er bij de val van het kabinet wel een uitgebreid artikel over haar in de Vlaamse krant Het Nieuwsblad. (waarbij ook haar persoonlijke val gesuggereerd werd)
Volgens mij kennen ze zelfs meer Borsato of "Lief Klein Konijntje" dan al die politici..............

Nee, serieus, Balkende, Fortuyn and Hirsi Ali zijn toch bekend. Vooral die laatste. Ik heb ze al op de Franse TV gezien.

Laatst gewijzigd door Everytime : 5 december 2006 om 23:07.
Everytime is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 december 2006, 13:08   #42
Dimitri
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL Bekijk bericht
Het is algemeen bekend dat VMBO'ers politieke noobs zijn. Dat zijn de feiten.
Hoeveel mensen met een VMBO- of daarmee vergelijkbare opleiding zitten er in de Tweede Kamer denk je? Dat zijn echt geen "politieke noobs". Sterker nog, zij weten soms veel beter welke problemen er in de samenleving leven en hoe die kunnen worden opgelost dan de zelfverklaarde 'hoge heren' die lekker rustig in hun villawijken wonen en zich nergens druk om hoeven maken.
Dimitri is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 december 2006, 13:11   #43
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

liberalist_NL's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dimitri Bekijk bericht
Hoeveel mensen met een VMBO- of daarmee vergelijkbare opleiding zitten er in de Tweede Kamer denk je? Dat zijn echt geen "politieke noobs". Sterker nog, zij weten soms veel beter welke problemen er in de samenleving leven en hoe die kunnen worden opgelost dan de zelfverklaarde 'hoge heren' die lekker rustig in hun villawijken wonen en zich nergens druk om hoeven maken.
Hoge opleiding is niet gelijk aan veel geld, hé? Reken er maar op dat al die rijke vastgoedbeleggers niet zo'n goede opleiding hebben gehad. Bovendien zitten er ook nog tussen die een hoge opleiding hebben gedaan, en er vervolgens niks mee verder hebben gedaan. Ik generaliseer dus allerminst. Het zijn de feiten.
liberalist_NL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 december 2006, 13:16   #44
Dimitri

Standaard

Citaat:
Niet te vergeten erbij te zeggen dat ik helemaal niks tegen laagopgeleiden heb, alleen ben ik het niet eens met de manier waarop het VMBO nu is ingedeeld. U weet best dat je voor een goede politieke opinie een aardige klauw staatsinrichting nodig hebt. Die krijgen ze niet, en ik heb dan ook eerder medelijden dan minachting voor die mensen.
Ik ken genoeg hogeropgeleiden die absoluut geen "goede politieke opinie" hebben, ondanks dat ze zogezegd "een aardige klauw staatsinrichting" hebben gehad (wat ik sterk durf te betwijfelen, want zoveel aandacht werd er aan staatsinrichting nu ook weer niet geschonken). En ik ken ook genoeg lageropgeleiden die wel degelijk een "goede politieke opinie" hebben.

Medelijden én minachting heb ik voor mensen die op voorhand al denken meer te zijn dan een ander op basis van hun achtergrond, opleiding, inkomen of wat dan ook.
Oud 6 december 2006, 13:20   #45
Dimitri

Standaard

Citaat:
VMBO is een fusie van de vroeger VBO (praktisch gericht onderwijs) en MAVO (middelbaar algemeen voortgezet onderwijs, wat meer theoretisch is ingesteld). Het samenvoegen van de twee was een fiasco. D66 is daarom voor het weer in leven roepen van de MAVO.
Welke partijen regeerden ook alweer toen het VMBO in het leven werd geroepen? PvdA, VVD en... juist, D66! Welke partijen zijn dus politiek verantwoordelijk voor de huidige puinhoop in het VMBO? PvdA, VVD en... jawel, D66!
Oud 6 december 2006, 13:41   #46
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Welke partijen regeerden ook alweer toen het VMBO in het leven werd geroepen? PvdA, VVD en... juist, D66! Welke partijen zijn dus politiek verantwoordelijk voor de huidige puinhoop in het VMBO? PvdA, VVD en... jawel, D66!
Dat spreek ik niet tegen en kan dat ook niet.
Oud 6 december 2006, 13:42   #47
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik ken genoeg hogeropgeleiden die absoluut geen "goede politieke opinie" hebben, ondanks dat ze zogezegd "een aardige klauw staatsinrichting" hebben gehad (wat ik sterk durf te betwijfelen, want zoveel aandacht werd er aan staatsinrichting nu ook weer niet geschonken). En ik ken ook genoeg lageropgeleiden die wel degelijk een "goede politieke opinie" hebben.

Medelijden én minachting heb ik voor mensen die op voorhand al denken meer te zijn dan een ander op basis van hun achtergrond, opleiding, inkomen of wat dan ook.
Of u liegt, of u leeft in een buurt met geniale VMBO'ers, want van zoiets heb ik nog nooit gehoord, laat staan meegemaakt. Ik ken zat VMBO'ers en zodra ik ook maar een politiek gericht woord laat vallen is het van: O, wat ben jij toch een slimmerik!
Oud 6 december 2006, 13:52   #48
Dimitri

Standaard

Citaat:
Ik durf me nu toch ook niet teveel voorstellen van de kennis van bij ons. Balkenende en Pim Fortuyn zijn wel bekend hier, maar ik vraag me af of veel Vlamingen Hirsi Ali, Verdonk of Wouter Bos kennen.
Over Lousewies van der Laan stond er bij de val van het kabinet wel een uitgebreid artikel over haar in de Vlaamse krant Het Nieuwsblad. (waarbij ook haar persoonlijke val gesuggereerd werd)
Ik zeg niet dat de kennis bij de gemiddelde Vlaming van de Nederlandse politiek goed is, maar het is in ieder geval veel beter dan die bij de gemiddelde Nederlander van de Vlaamse en Belgische politiek.

Neem nou die controversiële uitspraken van De Gucht en Vandenbossche over de Nederlandse regering. Een Nederlandse minister zou die nooit gemaakt hebben over de Belgische regering, niet omdat Nederlandse bewindslieden nu zoveel netter zijn, maar gewoon omdat men daar totaal niets zinnigs over zou kunnen zeggen. Bovendien kent de achterban de Belgische regering niet en is er misschien (moeilijk te bepalen, want men wordt niet geïnformeerd) ook niet erg in geïnteresseerd, dus zouden die opmerkingen totaal niet aanslaan.
Grofweg komt België in Nederland alleen in het nieuws
- als het Vlaams Belang de verkiezingen wint of dat lijkt te gaan doen;
- als er crisis uitbreekt door onenigheid tussen 'Vlamingen' en 'Walen';
- als er weer eens iets op Nederlands grondgebied moet gebeuren voor België (uitdieping Westerschelde, aanleg IJzeren Rijn);
- bij corruptie- of pedofilieschandalen; en
- als blijkt dat bepaalde zaken in België beter geregeld zijn dan in Nederland.

België heeft daardoor (en door de slechte infrastructuur en ruimtelijke ordening, dat wat Nederlanders zien als ze er doorheen rijden) als land een overwegend slecht imago in Nederland, maar afkeer tegen de bevolking - Vlamingen of Walen - is er in Nederland totaal niet. Precies het omgekeerde van het beeld van Nederland in België denk ik: een vrij redelijk imago als land, maar overwegend een afkeer van de bevolking.

Overigens vraagt de gemiddelde Nederlander zich wel in toenemende mate af wat Vlamingen en Walen nog bij elkaar te zoeken hebben. 'Vlaanderen bij Nederland, Wallonië bij Frankrijk' is de veelgehoorde oplossing van dit bij steeds meer Nederlanders veronderstelde probleem. Niet uit zucht naar staatsuitbreiding, zoals ik velen in Vlaanderen meteen al hoor denken (als bewijs hiervoor: afstoting van de Antillen is ook een breedgedragen idee), maar gewoon omdat dat de voor de hand liggende oplossing lijkt voor een probleem waarvan men niet begrijpt dat het in het huidige Europa nog steeds bestaat.
Oud 6 december 2006, 13:59   #49
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Overigens vraagt de gemiddelde Nederlander zich wel in toenemende mate af wat Vlamingen en Walen nog bij elkaar te zoeken hebben.
Dat is zo ja. Maar toch merk ik nog bij een groot deel dat de Belgen zich echt Belg voelen. Dat is in sommige gevallen ook zo (geen idee hoeveel Belgen zich daadwerkelijk Belg voelen), maar er bestaat toch een wezenlijk verschil. Nederlanders noemen Walen en Vlamingen nog wel héél vaak in een adem.
Oud 6 december 2006, 14:13   #50
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik zeg niet dat de kennis bij de gemiddelde Vlaming van de Nederlandse politiek goed is, maar het is in ieder geval veel beter dan die bij de gemiddelde Nederlander van de Vlaamse en Belgische politiek.

Neem nou die controversiële uitspraken van De Gucht en Vandenbossche over de Nederlandse regering. Een Nederlandse minister zou die nooit gemaakt hebben over de Belgische regering, niet omdat Nederlandse bewindslieden nu zoveel netter zijn, maar gewoon omdat men daar totaal niets zinnigs over zou kunnen zeggen. Bovendien kent de achterban de Belgische regering niet en is er misschien (moeilijk te bepalen, want men wordt niet geïnformeerd) ook niet erg in geïnteresseerd, dus zouden die opmerkingen totaal niet aanslaan.
- als er weer eens iets op Nederlands grondgebied moet gebeuren voor België (uitdieping Westerschelde, aanleg IJzeren Rijn);

België heeft daardoor (en door de slechte infrastructuur en ruimtelijke ordening, dat wat Nederlanders zien als ze er doorheen rijden) als land een overwegend slecht imago in Nederland, maar afkeer tegen de bevolking - Vlamingen of Walen - is er in Nederland totaal niet. Precies het omgekeerde van het beeld van Nederland in België denk ik: een vrij redelijk imago als land, maar overwegend een afkeer van de bevolking.

Overigens vraagt de gemiddelde Nederlander zich wel in toenemende mate af wat Vlamingen en Walen nog bij elkaar te zoeken hebben. 'Vlaanderen bij Nederland, Wallonië bij Frankrijk' is de veelgehoorde oplossing van dit bij steeds meer Nederlanders veronderstelde probleem. Niet uit zucht naar staatsuitbreiding, zoals ik velen in Vlaanderen meteen al hoor denken (als bewijs hiervoor: afstoting van de Antillen is ook een breedgedragen idee), maar gewoon omdat dat de voor de hand liggende oplossing lijkt voor een probleem waarvan men niet begrijpt dat het in het huidige Europa nog steeds bestaat.
Wie heeft interesse voor België in het buitenland? Dat is al de vraag. U had het over Hirsi Ali : ik heb ze al twee keer op de Franse TV gezien (bij Laurent Ruquier en bij Marc-Olivier Fogiel). Ook over uw laatste verkiezingen hebben ze iets gezegd in de Franse nieuws. OK, het was geen groot onderwerp maar ze hebben toch daarover gesproken. Over België zeggen ze in het algemeen niets . Het laatste groot nieuws over België in het buitenland was.............Marc Dutroux of Michel Fourniret. Zelfs de fameuze woorden van Leterme over de Franstaligen in de Franse krant "Libération" : alles in de krant, niets op hun TV-zenders. Er zijn wel Franstalige Belgen die success in Frankrijk kennen, maar dan vallen wij in een andere wereld, namelijk de showbizz (muziek, cinema, enz.....) en dat heeft niets te maken met politiek.
Everytime is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 december 2006, 15:35   #51
Dimitri

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime Bekijk bericht
Wie heeft interesse voor België in het buitenland? Dat is al de vraag. U had het over Hirsi Ali : ik heb ze al twee keer op de Franse TV gezien (bij Laurent Ruquier en bij Marc-Olivier Fogiel). Ook over uw laatste verkiezingen hebben ze iets gezegd in de Franse nieuws. OK, het was geen groot onderwerp maar ze hebben toch daarover gesproken. Over België zeggen ze in het algemeen niets . Het laatste groot nieuws over België in het buitenland was.............Marc Dutroux of Michel Fourniret. Zelfs de fameuze woorden van Leterme over de Franstaligen in de Franse krant "Libération" : alles in de krant, niets op hun TV-zenders. Er zijn wel Franstalige Belgen die success in Frankrijk kennen, maar dan vallen wij in een andere wereld, namelijk de showbizz (muziek, cinema, enz.....) en dat heeft niets te maken met politiek.
Je had het zelf over Hirsi Ali hoor, maar goed.

Over de Belgische verkiezingen zal men toch ook wel iets zeggen in Frankrijk denk ik. Parlementsverkiezingen in een Europees land krijgen over het algemeen toch wel aandacht in de andere lidstaten. Over verkiezingen in bijv. Roemenië wordt in NL ook wel het een en ander gezegd, hoewel er verder weinig tot niets over Roemenië bekend is in Nederland.

Ik kan niet goed vergelijken hoeveel aandacht er in andere landen naar Nederland en hoeveel er naar België gaat, maar als je zegt dat het in Frankrijk meer over Nederland gaat geloof ik dat wel. Het verbaast me overigens toch een beetje, want Fransen zijn volgens mij normaal gesproken erg geïnteresseerd in de 'francofonie', waar de zuidelijke helft van België bijhoort. In Duitsland is er wel meer aandacht voor Nederland, maar dat zal vooral komen doordat Nederland een belangrijkere handelsbuur is dan België.
Oud 6 december 2006, 16:28   #52
evilbu

evilbu's schermafbeelding

Standaard

[quote=Dimitri;2223577]Ik zeg niet dat de kennis bij de gemiddelde Vlaming van de Nederlandse politiek goed is, maar het is in ieder geval veel beter dan die bij de gemiddelde Nederlander van de Vlaamse en Belgische politiek.

Citaat:
Neem nou die controversiële uitspraken van De Gucht en Vandenbossche over de Nederlandse regering.
Wel ik zeg niet dat ze niet op de hoogte waren, maar wat ze probeerden te bereiken met zoiets is me niet duidelijk. Vooral van Karel De Gucht, die normaal een intelligente indruk maakt, verbaasde het me.

Citaat:

Als je zegt dat zaken beter zijn, hebben we het waarschijnlijk weer over gezondheidszorg en onderwijs. Maar beseffen die Nederlanders dat het dan wel om Vlaanderen gaat (wel, daar waar het hen aangaat, naar Wallonië zie ik ze niet te snel gaan)

Ik heb geen afkeer tegen Nederlanders . Het enige wat me wel een beetje opvalt is dat de jeugd wat minder gedisciplineerd is. Zo zie ik in Bobbejaanland (net over de grens staat daar op borden, vreemd, ik ben geen grens overgestoken ) achtjarige veel te stoer kijkende jongens met blote schouders, piercings, geverfd haar met gel, vlijtig spuwend op de grond.

Gelukkig weet de NVA wat te doen!
Oud 6 december 2006, 16:29   #53
evilbu

Standaard

Even opmerken dat van die drie bij ons (als ik zo lomp mag zijn) , dus van ASO, TSO of BSO, BSO het "gemakkelijkst" is, en door sommigen gewoon uitgezeten.

Citaat:
De Duitse en Amerikaanse politiek, daar weet echter bijna elke Nederlander wel over mee te praten.
Hier in Vlaanderen daarentegen weet ik niet of men zo kan meepraten over de Duitse politiek. Regionale verkiezingen komen af en toe wel eens (op de dag zelf) in het journaal maar dat is het.
Oud 6 december 2006, 16:29   #54
evilbu

Standaard

Citaat:
Ik ook, maar ik meen wel dat een goeie stem de combinatie van inzicht en veel veel kennis is. Je hoort soms hier ook echt gezwans over de politiek (gemeenteraadsverkiezingen verwarren met regionale, niet weten dat we Vlaamse ministerpresident hebben, niet weten tot welke partij de premier behoort)
Ik denk dat maar een select groepje (politieke journalisten en dergelijke) echt in staat is om te weten wat hun stem precies betekent.
Oud 6 december 2006, 16:59   #55
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het enige wat me wel een beetje opvalt is dat de jeugd wat minder gedisciplineerd is.
Dat ziet u helemaal goed. De jeugd is asociaal, lui, en verslaafd. Het is een grijze, grauwe bedoening. En ik zit nota bene zelf nog op school. Dus ik weet waar ik het over heb.
Oud 6 december 2006, 20:27   #56
Dimitri

Standaard

Citaat:
Als je zegt dat zaken beter zijn, hebben we het waarschijnlijk weer over gezondheidszorg en onderwijs. Maar beseffen die Nederlanders dat het dan wel om Vlaanderen gaat (wel, daar waar het hen aangaat, naar Wallonië zie ik ze niet te snel gaan)
Nee, meestal niet. Nederlanders zijn natuurlijk niet bekend met een federale staat en de gevolgen daarvan voor de bevoegdheidsverdeling. Dat Duitsland deelstaten heeft is wel bekend, maar hoe het in België precies in elkaar zit zal de gemiddelde Nederlander echt niet weten. Naja, de gemiddelde Belg weet dat waarschijnlijk ook niet, zo ingewikkeld is het.

Belg en Vlaming, België en Vlaanderen worden in NL heel vaak door elkaar gehaald. Dat komt natuurlijk vooral doordat van andere kant niet zo heel veel bekend is (of beter gezegd: nòg minder) en door die ingewikkelde structuur en het door elkaar lopen van gewesten, gemeenschappen, voor- en achternamen nooit echt duidelijk is wie en wat in België nu precies waar bijhoort. En een hele belangrijke reden is natuurlijk traditie: men is gewend om alles 'België' en 'Belg' te noemen. Net zoals nog steeds heel veel mensen, lang niet alleen in Nederland overigens, het hebben over Tsjecho-Slowakije en Joegoslavië.

Citaat:
Ik heb geen afkeer tegen Nederlanders
Ik zeg niet dat �*lle Vlamingen een afkeer hebben tegen Nederlanders. Maar een zekere mate van 'onderbuikgevoelens' over Nederlanders bij veel Vlamingen valt toch niet te ontkennen.

Citaat:
Het enige wat me wel een beetje opvalt is dat de jeugd wat minder gedisciplineerd is.
Dat valt niet alleen Vlamingen op... Maar gelukkig valt het ook steeds meer Nederlanders op. Nu de ouders nog...
Oud 6 december 2006, 20:42   #57
evilbu

Standaard

En een hele belangrijke reden is natuurlijk traditie: men is gewend om alles 'België' en 'Belg' te noemen. Net zoals nog steeds heel veel mensen, lang niet alleen in Nederland overigens, het hebben over Tsjecho-Slowakije en Joegoslavië.
En Birma. En Bombay. En...Holland.

Citaat:
Ik zeg niet dat �*lle Vlamingen een afkeer hebben tegen Nederlanders. Maar een zekere mate van 'onderbuikgevoelens' over Nederlanders bij veel Vlamingen valt toch niet te ontkennen.
Het is toch meestal om te plagen? (zoals het bekende filmpje van De Kampioenen in het "Hollands" )
Wel vind ik dat de media hier soms een rare rol in speelt. Nederlanders zijn in Vlaamse fictie vaak onbetrouwbaar, irritant of crimineel.

Citaat:
Dat valt niet alleen Vlamingen op... Maar gelukkig valt het ook steeds meer Nederlanders op. Nu de ouders nog...
Het is al iets als je kan toegeven dat er een probleem is, in vergelijking met de ander. Ik weet niet echt wat je precies bedoelt met slechtere infrastructuur en ruimtelijke ordening hier, maar bijvoorbeeld dat van die fietspaden is ook waar, in Nederland is dat beter. (er is hier nochtans ook een echte fietscultuur).
Oud 6 december 2006, 21:33   #58
Burry
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Dat is zo ja. Maar toch merk ik nog bij een groot deel dat de Belgen zich echt Belg voelen. Dat is in sommige gevallen ook zo (geen idee hoeveel Belgen zich daadwerkelijk Belg voelen), maar er bestaat toch een wezenlijk verschil. Nederlanders noemen Walen en Vlamingen nog wel héél vaak in een adem.
Als een Vlaming zich Belg noemt dan is dat eigenlijk toch ook zo? Belg betekende oorspronkelijk: inwoner van België - de Nederlanden, een Nederlander, een Nederlandstalige (daar men de Walen sneller direct Waal noemde).

Nu nog zijn de Vlamingen hier dik in de meerderheid en zijn nog overtuigender de financierende bevolkingsgroep.

Als Franstaligen zich Belg noemen is dat iets anders, ze refereren naar la Belgique �* la papa... Aan het melken van de Nederlandstaligen, aan het feit dat een niet kleine groep Franstaligen echt oprecht gelooft dat zij de meerderheid zijn in dit land.

Een niet Bub-en-co-gezinde Belg-Vlaming ziet België als waar de Vlaamse meerderheid toch de meerderheid en bijhorende macht zou moeten uitmaken, met respect voor de eigeneid van de Franstaligen. Maar niet zoals nu dat er over iets als jeugdrecht een compromis moest komen. Alle Vlaamse politieke partijen hadden één visie, samen met de Vlaamse rechters en balie, de Vlaamse jeudinstellingen en dergelijke. Maar nee, de Franstaligen wilden iets anders, dus een compromis.
Vele 'Belgen' vinden dat dit dus perfect door Vlaanderen aan gans België moet kunnen opgelegd worden. Terwijl 'un Belge' vind dat de Franstaligen MOETEN akkoord gaan voor er ook maar iets kan beslist worden.
Burry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 december 2006, 15:09   #59
Dimitri

Standaard

Citaat:
Ik weet niet echt wat je precies bedoelt met slechtere infrastructuur en ruimtelijke ordening hier, maar bijvoorbeeld dat van die fietspaden is ook waar, in Nederland is dat beter. (er is hier nochtans ook een echte fietscultuur).
Infrastructuur heeft vooral betrekking op de kwaliteit van het wegdek, maar inderdaad ook op de manier waarop wegen worden aangelegd (of juist niet, bijv. het ontbreken van fietspaden en goede stoepen). Daarnaast valt op dat veel technische infrastructuur (elektriciteit, telefoon, ik weet niet wat het is) buiten de bebouwde kom nog bovengronds loopt.

Ruimtelijke ordening gaat over het feit dat decennialang overal in het landschap huizen zijn gebouwd, vooral langs hoofdaders en in de natuur, waardoor dat een nogal rommelig en druk beeld geeft.
Oud 8 december 2006, 13:31   #60
Bovenbuur

Bovenbuur's schermafbeelding

Standaard

Ik heb ja gestemd, maar dat is inderdaad slechts ten dele zo. Als het zover is en de landen samen gaan denk ik dat ze best op de troon willen blijven zitten, maar ik denk niet dat ze actief meewerken met het afzetten van het Belgische koningshuis.
Bovenbuur is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:01.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be