![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 |
Banneling
|
![]() Als antwoord op de vraag : Ja gelovigen zijn allemaal gekken.
Het katholieke geloof is begonnen als een kleine sekte rond één of andere gek...en zie nu maar. |
![]() |
![]() |
![]() |
#42 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Tja, ieder zijn mening... Wat respect voor de overtuiging van een ander is natuurlijk veel te veel gevraagd.
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are. It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist. |
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Hoe kan je nu respect hebben voor godsdiensten. Als je kijkt wat in het verleden en in het heden nog allemaal gebeurt onder het mum van godsdiensten. NEE, voor zulke dingen mag men geen respect hebben. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | |
|
![]() Citaat:
2. Het is niet de fout van 90% van de gelovigen, dat er slechte dingen gebeuren.
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are. It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
In het heden gebeuren er nog altijd gruwelijke dingen onder het mom van geloof. Zie maar naar de toestanden in sommige landen waar bepaalde moslim groeperingen aan de macht zijn. Niet de fout dat er slechte dingen gebeuren van de gelovigen? Uiteraard niet, maar zolang er een grote aanhang is kan je u enorm veel permiteren. Als ik als enige op straat sta te schreeuwen dat de wereld gaat vergaan en omdat te voorkomen iedereen één kind moet offeren...wel dan gaat de mensen mij uitlachen. Kan ik enorm veel mensen hiervan overtuigen dan gaan we allen over tot ritueel slachten ![]() Is mss heel scheef getrokken maar ik hoop dat je een beetje begrijpt waar ik op doel. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | |
|
![]() Citaat:
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 |
Banneling
|
![]() Stel ik je daar verantwoordelijk voor?
Ik stel gewoon vast dat de katholieke kerk een criminele organisatie is die tevens de vrouwen onderdrukt. Waarom een criminele organisatie? Wel, kijk naar de manier waarop ze hun geloof gingen opdringen. Even erg als die moslims nu in sommige landen. Dus ja, even crimineel als elke gelovige organisatie. Ik heb er niets op tegen dat mensen geloven hé...maar geloof gaat meestal richting fundementalisme... En geloof duikt altijd op op plaatsen waar enorm veel miserie is... Dus ja, het geloof misbruikt zwakke mensen / maatschappijen om hun 'waarheid' op te dringen enz enz enz En dat mijn vriend, is realiteit. |
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#51 | ||||
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Citaat:
Richard Dawkins neemt de aantal daden van een relatief klein aantal personen binnen een groep en schrijft die vervolgens toe aan gans die groep. Schrijft hij in zijn boek ook over de talloze positieve zaken waar christenen, joden en moslims verantwoordelijk voor zijn (zoals bvb. missiehulp of ziekenzorg)? Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door Dave Brocatus : 7 december 2006 om 17:13. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#52 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als u ook maar enigzins het programma van D66 had gelezen dan wist u dat wij als partij 100% achter de homo's staan. Sterker nog, D66 heeft in Nederland het homohuwelijk ingevoerd. Om dan direct de conclusie te trekken dat ik gelijk ook homo ben vind ik behoorlijk generaliserend en getuigt niet van veel inzicht. De enige reden dat ik me mengde in de discussie over ''homoseksualiteit is doodnormaal in de dierenwereld'' is omdat ik typjes zoals Kaffer niet kan uitstaan. En ja, ik haalde hier de homo's erbij omdat op dezelfde kortzichtige manier over gelovigen wordt geoordeeld.
Laatst gewijzigd door liberalist_NL : 7 december 2006 om 17:14. |
![]() |
![]() |
![]() |
#53 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Akkoord, ze gaan helpen waar mensen in nood zitten...is pure propaganda hé. Je moet het allemaal in perspectief bekijken. Als hier nu ooit een ramp of weet ik veel gebeurt en de getuigen van Jehova komen ons uit de nood helpen gaat ons beeld over de Jehova's ook veranderen. En als de Jehova's het slim spelen winnen ze weer nen hoop zwakkelingen voor hun. En ja, ik ben er 'heilig' van overtuigd dat geloof iets is voor de mentaal zwakkeren onders ons. Waarom ga je anders kracht putten uit een geloof? Toch omdat je mentaal zwak bent. t'Is pure psychologie...en de kerk etc speelt er handig op in op deze mentaal zwakkeren. Vroeger gingen ze met zwaarden en bijlen aan de slag om hun geloof te verspreiden. Nu dat niet meer lukt ligt de markt bij de zwakkeren in de maatschappij. Idem voor moslims enz...alleen zijn die nog niet uit hun tijdperk van zwaarden en bijlen uit...en staan deze volop voor de Europese heidense gebieden te trappelen om den boel hier naar hun zin te komen maken. Het enige dat de christelijke kerk ons in Europa heeft gebracht is onderdrukking. Gelukkig zijn de mensen de laatste jaren slimmer geworden en hebben de vrouwen nu 'evenveel' te zeggen als mannen. En dat is niet te danken aan de kerkgemeenschap. Dus ja, als jullie je geluk vinden bij zulke instanties...mij niet gelaten...dan behoren jullie bij de mentaal zwakkeren in onze maatschappij. En ja, van mentaal zwakkeren is nu eenmaal geweten dat eens ze zich vastgeklampt hebben aan iets ze het boeltje nog moeilijk kritisch kunnen benaderen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#54 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Heeft er al ooit een katholiek jou gedwongen om te geloven in God? Heeft er al ooit één katholiek zichzelf opgeblazen? Tuigen katholieken hun vrouwen af? Staat er in de katechismus dat criminaliteit en zonde geen probleem is?... Zo kan ik nog een eindje doorgaan, maar ik neem me voor om me niet meer op te winden op zo'n belachelijke verwijten. De Kerk is in Vlaanderen aanwezig maar dwingt niemand om naar de mis te gaan of te geloven in God. Het godsdienstlessen in ons onderwijs zijn ook meer zedenleer-met-nu-en-dan-een-parabel-van-Jezus. Van opdringen is er geen enkel sprake van.
![]() |
![]() |
#55 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Zoals bijna elke Belg waarvan de ouders gelovig zijn. Dus ik ben onvrijwillig lid geworden bij deze sekte die jij het Katholieke geloof noemt. Net zoals een moslim jongen in een gezin niet te kiezen heeft om niet besneden te worden. Dus doe da zonnebrilleke is af en bekijkt dan boel is op een deftige manier. En zoals jij de zaken nu zegt...awel stop dan ook met het beschimpen van het Vlaams Belang als zijnde dat deze ontstaan is bij de nazi's. Wie weet zal ik dan ook stoppen de Kerk te beschimpen met de dingen die ze in het verleden hebben uitgestoken?! Laatst gewijzigd door jurgen79 : 7 december 2006 om 17:29. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#56 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Ik ben gelovig en ben NIET mentaal zwak. Jij bent trouwens niet de eerste die zich verheft tot Übermensch.
![]() |
![]() |
#57 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() De Kerk kijkt in Haar eigen boezem en heeft met Haar verleden afgerekend.
![]() |
![]() |
#58 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Ieder jaar worden kinderen onvrijwillig lid van een (kleuter)school. Hebt u daar ook problemen mee? Waar heeft Judokus gezegd dat het Vlaams Belang ontstaan is bij de nazi's?
![]() |
![]() |
![]() |
#59 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Zij verplicht niemand (het zijn je ouders die beslissen om je laten dopen, niet de Kerk zelf) om gedoopt te worden. En ongelovigen worden nooit gedwongen om aanwezig te zijn op haar vieringen. De Kerk is open, heeft geen eschatologisch zelfmoordgedachte, alle besluiten (documenten en encyclieken) zijn openbaar, alles is theologisch bestudeerd door mensen van verschillende stromingen, de kerkelijke macht is verspreid bij de bisschoppen van de hele wereld en ze staat onder de burgerlijke rechtgeving van ieder land.
![]() |
![]() |
#60 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Als jij u beledigd voelt omdat ik een andere mening hebben over mensen die zich tot bepaalde geloofsovertuigingen gaan keren...tja...dan is er toch sprake van een mentale zwakheid. Zelfs misschien wel sprake van fundamentalisme ![]() Ben op vroege leeftijd afkerig geworden tegen elke vorm van geloof. Mede in de hand gewerkt door mijn ouders die mij verplicht elke zondag naar de kerk meenamen om mij te indoctrineren in deze sekte. Wel ze hebben mij niet kunnen overtuigen dat ik een beter mens ging worden door te geloven wat daar nen oetlul staat te zeveren (elk jaar dezelfde preek). Met de nodige ruzies vandien uiteraard, want ik ben een echte 'Judas' volgens mijn ouders, omdat ik de menigte niet wil volgen. Maar mijn eigen wil en weg wil volgen...de welke mij het beste ligt...zonder dat er enig geloof mij moet bijstaan. En ik kom er ook in het leven...en als we doodvallen gaat het even zwart zien voor u als voor mij. Er gaat niks maar dan ook niks zijn na de dood. Geen rijstpap, geen maagden, geen..... Maar aangezien elke mens 'bang' heeft van de dood heeft elke vorm van geloof hier handig op ingespeeld en een zogezegd hiernamaals gecreeërd als je je aan de 'plichten' houdt van het geloof. Als je dan niet kan spreken van sektes? Sorry...maar den ben je mentaal zwak. |
|
![]() |
![]() |