![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Minister-President
|
![]() Het lijkt me logisch. Eerst de zin van het citaat afsluiten met een punt. Dan het citaat, en dan de zin waarin het citaat vermeld wordt.
Citaat:
![]() |
![]() |
#42 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
In een citaat vervalt het afsluitende letterteken, tenzij het een vraagteken of een uitroepteken is. In dat laatste geval vervalt het afsluitende punt van de zin, wanneer het citaat de zin afsluit. Voorbeeld: 'Deze begroting is een weldaad voor het land', zei de premier. De premier beweerde stellig: 'Deze begroting is een weldaad voor het land'. Ofwel: De premier beweerde stellig: 'Deze begroting is een weldaad voor het land!' Ofwel De premier liet zich ontvallen: 'Zou deze begroting wel een weldaad betekenen voor het land?' bron: Stijlboek, De Standaard. (L. Permentier)
The pen is mightier than the sword, and considerably easier to write with. Laatst gewijzigd door Desiderius : 6 december 2006 om 15:29. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#43 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Alle paar jaar wordt dat gewijzigd en dan komen die heerschappen van de spellingscommisie samen met BV.s kwissen organiseren op t.v. om ons de nieuwe spelling aan te leren . Ze kunnen den bok zijn kloten kuisen ja . |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 |
Minister
|
![]() Erger je je aan dt-fouten?
Neen, maar ik schrijft er wel met opzet om mensen die zich eraan ergeren te ergeren.
![]() |
#46 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Iedereen is natuurlijk geen ervaren steno-dactylo, en ik denk niet dat het de bedoeling van forums zoals dit is, om de bezoekers ervan daartoe op te leidden...Anders is het natuurlijk als het totaal onverstaanbare wartaal word... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Vervang je werkwoord door "lopen". Bijv. Word ik vandaag gek? Is zonder t want je zegt ook "loop ik vandaag...." |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Anders wordt je gek. ![]()
![]() |
![]() |
#51 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#52 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Ik stoor me niet zo aan d-t fouten. Iedereen maakt wel is een foutje. Dat aanvaarden maakt een beter mens van je.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#53 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Inderdaad, VM. Iedereen maakt wel eens een foutje.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#54 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Dat is een stijlfout, en telt dus niet mee
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#55 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#56 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() even bewust als die
![]()
![]() |
#57 |
Banneling
|
![]() werdt ge trouwens gewaar dat er nog meer lacunes waren in de reeds voorgestelde regeltjes ?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#58 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dt fouten zijn waarlijk de ergste fouten die er zijn, en ik stoor me er enorm aan.
Er zijn een paar heel onlogische uitzonderingen, zoals Anna hierboven aangeeft, maar verder valt 99 procent van de fouten toch wel te voorkomen met twéé simpele regeltjes (3e pers. enk. = stam + 1; voltooid deelwoord kofschip of -e toevoegen om te zien wat beste klinkt (vb geloofDE en niet geloofte)), dus wie de moeite niet eens doet om die toe te passen verdient toch wel hoongelach, vind ik. Typfouten zijn uiteraard iets anders. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#59 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#60 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Als iemand een tekst schrijft wil die iets zeggen... Als gij 5000 calorieen wil verbranden om mooi uw -dt regeltjes en andere regelmatig veranderende zever toe te passen, ok... Maar diezelfde tekst met schrijffouten zegt zoveel als uw tekst... Zoals iemand al zei, en dat vind ik perfect verwoord :" een goei kat hoort niet te leren blaffen"... Als dus schrijffouten bij u een zin voor hoongelach doet opwellen, zegt dat meer over uzelf... Trouwens.. schrijf fouten kan iemand van BUB niet meer maken he... 90% is het toch hetzelfde : "Belgie Unitair!!!"... De bubjes hebben het al zoveel keer geschreven dat een schrijffout daarin nu wel straf zou zijn... Meer dan dat komt er over het algemeen niet uit... Laatst gewijzigd door Zyp : 21 december 2006 om 16:48. |
|
![]() |
![]() |