![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#43 |
Banneling
|
![]() Ik ben Vlaming, Belg, europeaan en wereldvrouw!
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#44 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | |
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#46 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#47 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#48 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Over vlaanderen onafhankelijk, of niet.
![]() |
#49 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#50 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#51 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#52 | |
Locatie: Hoofdstad der holbewoners waar de Schelde op z'n mooist is en de gevangenen nog vrij rondlopen
|
![]() Citaat:
![]() Je bent zeker een Nederlander. ![]() Onlangs was ik 3 weken in Nederland. Ik kon er alle kranten lezen de dag na de Belgische dynastieviering. Ik viel bijna van mijn stoel. Het was een aaneenschakeling van leugens. Er werd beweerd dat zowat alle Belgen verlof hadden en in massa deze heugelijke gebeurtenis vierden, afgezien van enkel neo-fascistische Vlaamse ministers. De Nederlandse kranten lieten uitschijnen dat gans België als één blok achter het koningshuis stond. De realiteit is eigenlijk omgekeerd. Ik ken nauwelijks iemand die het koningshuis au serieux neemt. En als men morgen het koningshuis afschaft zal niemand hiervan wakker liggen. Zooo geliefd is het Belgisch koningshuis. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#53 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Nederlanders noemen ons soms wel 'Belgen'. Dat vind ik nog erger.
Laatst gewijzigd door Zwartengeel : 7 december 2006 om 13:52. |
![]() |
![]() |
![]() |
#54 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#55 | |
|
![]() Citaat:
![]() ![]() Tja, toen hun koningshuis het onze bezocht in Antwerpen, waren er actievoerders (van Voorpost?) die "België Barst" riepen. (waarop de ordediensten hen bijzonder hard aangepakt hebben, hun hand bijvoorbeeld in hun mond bijna duwend, mooie vrijheid van meningsuiting in het hart van Europa). Een Nederlandse journaliste/royalty watcher vond dat het allemaal "heel lelijke dingen" waren die ze riepen. ![]()
![]() |
![]() |
#56 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#57 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#58 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#59 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#60 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
![]() Het is inderdaad wel zo dat Nederland een verkeerd beeld van België heeft, maar zoals ik al eerder zei: volgens mij zit in elke Nederlander het idee geworteld dat het Nederlands-sprekende deel van België ooit terug zal komen bij Nederland. In ieder geval zouden 'we' het niet erg vinden als het zou gebeuren. De splitsing van België is in Nederland echter een taboe, en Nederland zal zich op politiek niveau absoluut niet met de Belgische splitsing bezighouden. Toen jij in 3 weken in Nederland was had je eens aan willekeurige Nederlanders op straat moeten vragen of ze Vlaanderen terug bij Nederland willen zien. Ik durf te wedden dat minstens 66% volmondig "ja graag" had gezegd, en de rest had het niet geboeid of had boos gezegd "Nee want ik haat België" omdat Nederland zich nog schaamt voor het feit dat een volk niet bij ons wilde horen. Ik durf te wedden dat Vlamingen dit soort gevoelens helemaal niet kennen of begrijpen. Het Belgische koningshuis is in Nederland toch al niet geliefd omdat Nederlanders het idee van België al niet cool vinden. Wat de kranten schrijven daar trekt niemand zich wat vaan aan. Daarbij hebben we allemaal die gasten "België Barst" horen schreeuwen op TV. Dat de andere Europese mogendheden (& Amerika) meer nieuws over Nederland dan over België brengen komt omdat Nederland in de geschiedenis van Europa altijd een belangrijke politieke en economische rol heeft gespeeld. Dat we nu op een dieptepunt zitten kwa landoppervlak doet daar wel iets van af, maar niet enorm veel. Ik denk ook niet dat zij België als stabiel en interessant land zien, maar meer als een land dat deels bestaat uit Nederlanders en deels uit Fransen, die ooit weer bij hun moederland zullen trekken. Ga maar eens dagelijks de Europese nieuwssite van de BBC lezen, dan snap je na een tijdje wel wat ik bedoel. Ik denk dat de Duitsers ons ook zien als volk, en niet zozeer als twee aparte naties.
Wat is er veranderd in de afgelopen paar jaar? Laatst gewijzigd door Keats : 7 december 2006 om 16:58. |
|
![]() |
![]() |