Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Antwoord

Discussietools
Oud 6 december 2006, 22:39   #41
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Keuze nummer 7 was zeker voor jezelf bedoeld?

Van de intelligenste Nederlanders die dit forum opzoeken weet ik namelijk wel zeker dat ze wél zouden meestemmen. Tenminste indien er een optie voor hen voorzien was. Bijvoorbeeld:

Ik ben Nederlander en kies voor de onafhankelijkheid van mijn Nederlandstalige broedervolk.
Oftwel : Ik ben Nederlander en het kan mij niet schelen wat er in een apenland als België gebeurt. Wat, volgens mij, de meeste Nederlanders denken. En terecht trouwens.
Everytime is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 december 2006, 22:47   #42
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

liberalist_NL's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime Bekijk bericht
Oftwel : Ik ben Nederlander en het kan mij niet schelen wat er in een apenland als België gebeurt. Wat, volgens mij, de meeste Nederlanders denken. En terecht trouwens.
Geef toe, zoals België nu is, is het toch een beetje een bananenrepubliek. Apen houden van bananen!
liberalist_NL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 december 2006, 22:50   #43
Inge Kurva
Banneling

Standaard

Ik ben Vlaming, Belg, europeaan en wereldvrouw!
Inge Kurva is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 december 2006, 00:49   #44
Hertog van Gelre
Perm. Vertegenwoordiger VN

Hertog van Gelre's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Inge Kurva Bekijk bericht
Ik ben Vlaming, Belg, europeaan en wereldvrouw!
Bron?
Hertog van Gelre is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 december 2006, 00:55   #45
evilbu

evilbu's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Waarom terecht? Veegt u graag de toestanden hier onder de mat?
Oud 7 december 2006, 00:57   #46
Hertog van Gelre

Hertog van Gelre's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik denk dat je het mis hebt.
Hertog van Gelre is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 december 2006, 06:05   #47
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hertog van Gelre Bekijk bericht
Ik denk dat de meesten gewoon de essentie van de zaak niet begrijpen.
Zwartengeel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 december 2006, 11:23   #48
bentje
Parlementsvoorzitter

bentje's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Waarover?
Over de vraag of dit wel eerlijk is?

Alles wat de wetgever niet verbiedt kan op dit forum.
Over vlaanderen onafhankelijk, of niet.
Oud 7 december 2006, 13:04   #49
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door evilbu Bekijk bericht
Waarom terecht? Veegt u graag de toestanden hier onder de mat?
Waarom zouden de Nederlanders interesse voor België hebben? In Vlaanderen noemen ze hen "Kezen" of "Kaaskoppen" en men zou verwachten dat Nederland interesse voor hen zou hebben?
Oud 7 december 2006, 13:06   #50
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hertog van Gelre Bekijk bericht
Economisch gezien is al Duitsland een meer interessant buurland van Nederland dan België.
Oud 7 december 2006, 13:08   #51
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwartengeel Bekijk bericht
Ik denk dat de meesten gewoon de essentie van de zaak niet begrijpen.
Hadden ze al interesse voor uw "zaak"..........
Oud 7 december 2006, 13:17   #52
Geertje

Geertje's schermafbeelding

Locatie: Hoofdstad der holbewoners waar de Schelde op z'n mooist is en de gevangenen nog vrij rondlopen
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Keats Bekijk bericht
Dit forum is geen goede afspiegeling van de Vlaamse bevolking. Verhoudingsgewijs willen de meeste Vlamingen op dit forum onafhankelijkheid, terwijl dit in het echt niet (bewezen) is. Of is dat wel zo? Vlaams-nationalisme lijkt mij een behoorlijk taboe in België. Hebben jullie het er wel over met familie en vrienden? Weten zij hoe jullie erover denken?

Omdat de meeste Belgen voor België zijn is de poll opgesteld vanuit Belgicistisch oogpunt. Licht beledigend voor de Vlamingen dus. Maar wel eerlijk zijn hé!

EDIT
Ach jezus je hebt maar 5 minuten om een poll te maken!! Beetje kort hey, moderators. Ik moest gewoon nog even nadenken. Nou is zowel het typewerk van de poll als deze hele thread nutteloos. Verwijder maar.

Je bent zeker een Nederlander.

Onlangs was ik 3 weken in Nederland. Ik kon er alle kranten lezen de dag na de Belgische dynastieviering.

Ik viel bijna van mijn stoel. Het was een aaneenschakeling van leugens. Er werd beweerd dat zowat alle Belgen verlof hadden en in massa deze heugelijke gebeurtenis vierden, afgezien van enkel neo-fascistische Vlaamse ministers.

De Nederlandse kranten lieten uitschijnen dat gans België als één blok achter het koningshuis stond.

De realiteit is eigenlijk omgekeerd. Ik ken nauwelijks iemand die het koningshuis au serieux neemt. En als men morgen het koningshuis afschaft zal niemand hiervan wakker liggen. Zooo geliefd is het Belgisch koningshuis.
Geertje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 december 2006, 13:39   #53
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Waarom zouden de Nederlanders interesse voor België hebben? In Vlaanderen noemen ze hen "Kezen" of "Kaaskoppen" en men zou verwachten dat Nederland interesse voor hen zou hebben?
Nederlanders noemen ons soms wel 'Belgen'. Dat vind ik nog erger.

Laatst gewijzigd door Zwartengeel : 7 december 2006 om 13:52.
Oud 7 december 2006, 13:41   #54
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Geertje Bekijk bericht

Onlangs was ik 3 weken in Nederland. Ik kon er alle kranten lezen de dag na de Belgische dynastieviering.

Ik viel bijna van mijn stoel. Het was een aaneenschakeling van leugens. Er werd beweerd dat zowat alle Belgen verlof hadden en in massa deze heugelijke gebeurtenis vierden, afgezien van enkel neo-fascistische Vlaamse ministers.

De Nederlandse kranten lieten uitschijnen dat gans België als één blok achter het koningshuis stond.

De realiteit is eigenlijk omgekeerd. Ik ken nauwelijks iemand die het koningshuis au serieux neemt. En als men morgen het koningshuis afschaft zal niemand hiervan wakker liggen. Zooo geliefd is het Belgisch koningshuis.
Zou Hans in het geniep soms voor een Nederlandse krant schrijven?
Oud 7 december 2006, 14:25   #55
evilbu

Standaard

Citaat:

Er is nog veel werk.

Tja, toen hun koningshuis het onze bezocht in Antwerpen, waren er actievoerders (van Voorpost?) die "België Barst" riepen. (waarop de ordediensten hen bijzonder hard aangepakt hebben, hun hand bijvoorbeeld in hun mond bijna duwend, mooie vrijheid van meningsuiting in het hart van Europa).
Een Nederlandse journaliste/royalty watcher vond dat het allemaal "heel lelijke dingen" waren die ze riepen.
Oud 7 december 2006, 14:47   #56
robert t
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL Bekijk bericht
Ik denk dat Vlamingen meer op Nederlanders lijken dan ze denken. Ze zijn namelijk laf. Volgens mij durft minstens de helft van de nationalisten niet uit de kast te komen en zwichten ze massaal voor de Fransen. Nederlanders zijn ook laf. Ze stemmen op CDA omdat ze weten dat het CDA niet hervormt. Was eens een oud vrouwtje die zei dat ze CDA ging stemmen, men vroeg haar, waarom? Ze zei: Het CDA belooft niks.

Op een forum durven jullie wel, hé? Maar in het echte leven de schijtluizen uithangen.
Besef je wel dat dit een ernstige beschuldiging is? Hoeveel nationalisten ken je persoonlijk? Deze posting getuigt van een arrogantie en betweterigheid zelden vertoond op dit forum. Gelukkig hebben de meeste Nederlanders die hier posten meer zin voor hoffelijkheid en kennis van zaken. Iemand die lid is van of sympathyseert met een clubje dat door de Nederlanders bij de laatste verkiezingen naar de prullenmand werd verwezen zou wel best wat minder noten op zijn zang mogen hebben. Je posting heeft trouwens een hoog BUB-gehalte, m.a.w. twee kaarterclubs die mekaar gevonde hebben.
robert t is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 december 2006, 14:53   #57
evilbu

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door robert t Bekijk bericht
Besef je wel dat dit een ernstige beschuldiging is? Hoeveel nationalisten ken je persoonlijk? Deze posting getuigt van een arrogantie en betweterigheid zelden vertoond op dit forum. Gelukkig hebben de meeste Nederlanders die hier posten meer zin voor hoffelijkheid en kennis van zaken. Iemand die lid is van of sympathyseert met een clubje dat door de Nederlanders bij de laatste verkiezingen naar de prullenmand werd verwezen zou wel best wat minder noten op zijn zang mogen hebben. Je posting heeft trouwens een hoog BUB-gehalte, m.a.w. twee kaarterclubs die mekaar gevonde hebben.
Liberalist is iets van 17 of zo, hij zit zeker nog op school. Je kan de hele wereld toch nog niet gezien hebben dan.
Oud 7 december 2006, 16:35   #58
Keats
Gouverneur

Keats's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Keuze nummer 7 was zeker voor jezelf bedoeld?

Van de intelligenste Nederlanders die dit forum opzoeken weet ik namelijk wel zeker dat ze wél zouden meestemmen. Tenminste indien er een optie voor hen voorzien was. Bijvoorbeeld:

Ik ben Nederlander en kies voor de onafhankelijkheid van mijn Nederlandstalige broedervolk.
Het moet "intelligentste" zijn.
Oud 7 december 2006, 16:40   #59
Hans1
Banneling

Hans1's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Dat is een manifeste leugen en dat je weet je zelf ook wel.
Hans1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 december 2006, 16:50   #60
Keats
Gouverneur

Keats's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Ja natuurlijk ben ik Nederlander

Het is inderdaad wel zo dat Nederland een verkeerd beeld van België heeft, maar zoals ik al eerder zei: volgens mij zit in elke Nederlander het idee geworteld dat het Nederlands-sprekende deel van België ooit terug zal komen bij Nederland. In ieder geval zouden 'we' het niet erg vinden als het zou gebeuren. De splitsing van België is in Nederland echter een taboe, en Nederland zal zich op politiek niveau absoluut niet met de Belgische splitsing bezighouden. Toen jij in 3 weken in Nederland was had je eens aan willekeurige Nederlanders op straat moeten vragen of ze Vlaanderen terug bij Nederland willen zien. Ik durf te wedden dat minstens 66% volmondig "ja graag" had gezegd, en de rest had het niet geboeid of had boos gezegd "Nee want ik haat België" omdat Nederland zich nog schaamt voor het feit dat een volk niet bij ons wilde horen.

Ik durf te wedden dat Vlamingen dit soort gevoelens helemaal niet kennen of begrijpen.

Het Belgische koningshuis is in Nederland toch al niet geliefd omdat Nederlanders het idee van België al niet cool vinden. Wat de kranten schrijven daar trekt niemand zich wat vaan aan. Daarbij hebben we allemaal die gasten "België Barst" horen schreeuwen op TV.

Dat de andere Europese mogendheden (& Amerika) meer nieuws over Nederland dan over België brengen komt omdat Nederland in de geschiedenis van Europa altijd een belangrijke politieke en economische rol heeft gespeeld. Dat we nu op een dieptepunt zitten kwa landoppervlak doet daar wel iets van af, maar niet enorm veel. Ik denk ook niet dat zij België als stabiel en interessant land zien, maar meer als een land dat deels bestaat uit Nederlanders en deels uit Fransen, die ooit weer bij hun moederland zullen trekken.
Ga maar eens dagelijks de Europese nieuwssite van de BBC lezen, dan snap je na een tijdje wel wat ik bedoel. Ik denk dat de Duitsers ons ook zien als volk, en niet zozeer als twee aparte naties.

Laatst gewijzigd door Keats : 7 december 2006 om 16:58.
Keats is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:18.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be