![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Solidariteit kan enkel efficient binnen een volksgemeenschap. Zonder daarbij op ethnishe kenmerken te determineren uiteraard. Wie vlaming onder de vlaming wil worden moet dat kunnen worden. Maar de inspanning moet wel van de allochtoon komen; |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Correcte analyse
![]() |
#43 |
Burgemeester
|
![]() Correctie: Een goede zaak voor links Vlaanderen
![]() |
#44 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik weet niet wat we aan heel die toestand hebben behalve dat het politiek establishment er nog slechter is uitgekomen dan vroeger. Maar goed daar kan dat ander "rechts" Vlaanderen ook van profiteren.
Laatst gewijzigd door solidarnosc : 10 december 2006 om 02:06. |
![]() |
![]() |
![]() |
#45 |
|
![]() M.a.w. ... slecht voor vlaanderen
![]() |
#46 |
|
![]() NVA kiest voor België.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#48 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Nja dat had u wellicht gezegd ongeacht de uitkomst van deze zaak.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#49 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik kan er niet over. De N-VA kiest voor een partij die luidop heeft verkondigd dat de walen niet bang moeten zijn voor hen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Back to VB stem dan maar
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#51 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Al bij al vind ik het zeer jammer voor JMDD. Paars moet kost wat kost gebroken worden, nu is dat heel wat minder zeker. JMDD is ook een zeer rechtgeaard persoon, in de politiek is dat nog zeldzamer dan de dodo. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#52 |
Minister-President
|
![]() FDW is een man van het volk. bekijke die documentair maar eens over de slag rond anwterpen waar men van campenhout , FDW en janssens volgt.
het volk heb ik bij janssens niet gezien hoor... En Dedecker. die heeft al genoeg kansen gehad om de VLD te verlaten op een elegantere manier. Hij is allesbehalve rechtlijnig; In woorden is hij rechtlijnig, in daden niet. Dat is alvast meer dan dewever en co die zijn in geen van beiden rechtlijnig. rechtlijnigheid vind je enkel aand e andere kant vand e rubicon of het cordon. Mssh wel dankzij het cordon. En over FDW. Als er iemand is die op de rem drukt qua te liberale standpunten dan is hij het wel. Dedecker is overigens quasi enkel economisch rechts; Cultureel en ethisch is hij zelfs eerder progressief. Ethisch zelfs progressiever dan SPA-spirt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#53 |
|
![]()
![]() |
#54 |
Minister
|
![]() Ik ken FDW niet zo goed, maar het leek me toch niet echt een solidarist. Ik kan verkeerd zijn. De Decker is ook een volksmens, hij komt zelf uit een arbeidersgezin, en hij is momenteel zeer populair bij Jan met de pet (net als FDW trouwens)
Ik zou JMDD ook eerder wel omschrijven als "links in 't hart en rechts in de portefeuille" maar als mens is hij een betrouwbaar en integer man. Hij is één van de weinige die tegen 't cordon is puur om het ondemocratisch aspect ervan. |
![]() |
![]() |
![]() |
#55 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Vooraleer we JDD de hemel in schrijven stel ik vast dat zijn belangrijkste motivatie om zich aan te sluiten bij de NVA het bestendigen van zijn parlementaire wedde was. In die zin verschilt ie niet van de meeste andere en is ie niet beter dan BDW en co.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#56 |
Burgemeester
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#57 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Wat ik weet is dat FDW diegene is die jaar in dag uit op stak gaat ind e volkscafés en de stem van de gewone ùman spreekt. Wat ik ook weet is dat FDW samen met Vanhecke en Deman allesbehalve ne-liberaal zijn. het is niet omdat FDW pro-israel is dathij geen solidarist is. FDW weet goed wie zijn electoraat is en stond er dan ook op dat bepaalde te liberale stellingenames uit het economisch manifest bleven. Dedecker is al meer dan 10 jaar zelf op zoek naar een postje; Elk inteview dat hij geeft beschuldigd hij anderen van wat hij zelf doet. het grote onderscheid tussen dedecker en het VB. Is dat het VB identitair is. En dus het bewaren van de culturele eigenheid vooropt stelt. Terwijl ddecker zelfs weinig problemen heeft met migratie en het verlies van de culturele eigenheid. Hij is ook pro-multicul. het VB niet. Mocht dedecker ook maar 1/10 de politieke moed hebebn die een Vanhecke heeft dan zou hij met Beysen mee gegaan zijn naar het liberaal appel. Maar voor één zaak moet ik Dedecker wel bedanken. Hij heeft in een ruk zowel N_VA als CDenV ontmaskerd. In zoverre dat nog nodig was uiteraard. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#58 | |
|
![]() Citaat:
Een aantal dingen zijn intussen duidelijk geworden - CD&V hangt nog steeds vast aan zijn zuil (ACV-ACW) - Men is vóór of tégen JDD , nergens tussenin - De Vlaamse politiek en dus de kiezer is de grote verliezer van de poppenkast - ... De rest zijn persoonlijke interpretaties van deze vaudeville en worden gestuurd door persoonlijke appreciatie van JDD en de politieke kleur. Ik heb nog niet op NVA noch op JDD gestemd, de kans was reëel dat ik dit bij de volgende verkiezingen wel zou doen indien het huwelijk werd bestendigd. Ik voel me verliezer ...
![]() |
![]() |
#59 |
Minister
|
![]() Hij is rijk genoeg, en mocht het puur om het geld te doen geweest zijn, was hij bij de VLD in de eerste plaats al niet buitengegooid.
Ook: hij heeft vroeger enige sympathie voor NVA gehad. Een eigen partij oprichten voor "0707" ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#60 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het zal voor JDD niet om het geld gaan maar wel om de baan. Laat dat wel wezen.
|
![]() |
![]() |