Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 16 december 2006, 13:49   #41
Jong N-VA'er
Europees Commissaris

Jong N-VA'er's schermafbeelding

Standaard

Ik geef liever elk jaar 10 miljard weg aan arme kinderen die er beter van worden dan aan wat Waalse burgemeesters en trawanten in de bak.
Jong N-VA'er is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 december 2006, 13:51   #42
Stratcat
Eur. Commissievoorzitter

Stratcat's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jong N-VA'er Bekijk bericht
Ik geef liever elk jaar 10 miljard weg aan arme kinderen die er beter van worden dan aan wat Waalse burgemeesters en trawanten in de bak.
Hoe ontroerend. Een mens zou er een traantje bij wegpinken.
De politici horen die 10 miljard helemaal niet weg te geven, ze horen om te beginnen die 10 miljard al niet te pikken.
Oud 16 december 2006, 13:58   #43
largo_w
Perm. Vertegenwoordiger VN

largo_w's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jong N-VA'er Bekijk bericht
Arme waalse kinderen?

ga gij trouwens tien miljard € weggeven; hoe dom ...
largo_w is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 december 2006, 17:33   #44
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door largo_w Bekijk bericht
Pfff das spijtig ik zou ze gewoon afschaffen en een surogaat voor vinden dat wat effectiever werkt... Nuja "eigen volk (leesortemonee) eerst" en "BB" forever zelf geen moeite doen is beter
Eigen portemee eerst is toch ook de achtergrond van de schrik die de Walen hebben voor een onafhankelijk Vlaanderen. Dus, so what ?
Wens U wel sukses in het zoeken naar een surogaat dat goedkoper werkt.
Maar wat in hemelsnaam is : ""BB" forever ?
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 december 2006, 21:28   #45
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN

Jaani_Dushman's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Jaja tzal wel zijn... Ik zal wel kiezen wat ik zelf goed vind als u dat niet stoort natuurlijk "master Jaani" ...
Als je niet op de eerste trein richting Siberië wil zitten, zou je maar bast snel naar de secreatis-generaal van de partij luisteren!!
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability".
Volksfront voor de Bevrijding van Palestina

Laatst gewijzigd door Jaani_Dushman : 16 december 2006 om 21:29.
Jaani_Dushman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 december 2006, 10:04   #46
largo_w

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bob Bekijk bericht
Eigen portemee eerst is toch ook de achtergrond van de schrik die de Walen hebben voor een onafhankelijk Vlaanderen. Dus, so what ?
Wens U wel sukses in het zoeken naar een surogaat dat goedkoper werkt.
Die eigen portemonee eerst is inderdaad het wederzijds argument, hoe laag is dat?
Ik wens zeker succes maar ik wens eerst en vooral dat er een wederzijds respect is.
Geld geven werkt niet! We hebben het gedaan in zwart afrika; het mislukte alles ging naar wapens voor rebellen... Geef een mens geen vis leer hem vissen!

Citaat:
Maar wat in hemelsnaam is : ""BB" forever ?
België Barst soort overactieve mensen die ervoor betogen
Oud 17 december 2006, 10:06   #47
largo_w

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman Bekijk bericht
Als je niet op de eerste trein richting Siberië wil zitten, zou je maar bast snel naar de secreatis-generaal van de partij luisteren!!
da da kamerad!
(ps: wat is dat opper-wezen "secretaris-generaal"? En ik denken dat in het communisme iedereen gelijk was ...hoe naïef! )
Oud 17 december 2006, 10:51   #48
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Die eigen portemonee eerst is inderdaad het wederzijds argument, hoe laag is dat?
Ik wens zeker succes maar ik wens eerst en vooral dat er een wederzijds respect is.
Geld geven werkt niet! We hebben het gedaan in zwart afrika; het mislukte alles ging naar wapens voor rebellen... Geef een mens geen vis leer hem vissen!
Hoe laag is dat ? Onze welvaart (die dan gedeeltelijk terug te vinden is bij de laagste inkomens) is er gewoonweg het gevolg van. Sommige regimes hebben het nog zonder "eigen portemonee eerst" geprobeerd, doch hebben het niet lang volgehouden (de didactuur van de partij was nog erger dan de didactuur van het kapitaal).
Nu, geef ne mens geen vis leer hem vissen, gaat misschien wel op voor sommige primitieve Afrikaanse stammen, maar vrees niet voor Wallonie.
Deze zitten zodanig in de war, dat ze er niet toekomen om te vissen. Geef ze geen vis, verplicht ze om te gaan vissen, misschien ?

Laatst gewijzigd door Bob : 17 december 2006 om 10:56.
Oud 17 december 2006, 11:07   #49
Mitgard
Banneling

Mitgard's schermafbeelding

Standaard

*geeuw*

ja hoor, vlaanderen wordt onafhankelijk. en 't zal nie lang meer duren etc.

*geeuw*
Mitgard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 december 2006, 11:26   #50
largo_w

Standaard

Citaat:
Hoe laag is dat ? Onze welvaart (die dan gedeeltelijk terug te vinden is bij de laagste inkomens) is er gewoonweg het gevolg van.
U gelooft nog in sprookjes? (ik moet wel zeggen dat u slim het woord 'gedeeltelijk' er is heeft gesmeten maar kom...)

Citaat:
Sommige regimes hebben het nog zonder "eigen portemonee eerst" geprobeerd, doch hebben het niet lang volgehouden (de didactuur van de partij was nog erger dan de didactuur van het kapitaal)..
Hehe het waren juist die regimes die het het meest in gedachte hadden (u zegt het uiteindelijk zelf)! Geloof nooit dat de communisten waren voor al het kapitaal weg te halen... Het eerste idee is dat het collectief primeert! Maar liefst was het collectief zeer rijk hoor! Alleen werkte dit niet in praktijk! Daarbij komt nog dat de mens maar een mens is en daarom kreeg je het profitariaat!
Eigen portefeuille eerst zoals u denkt is "laag", waarom? Omdat ik altijd alles wat in het verleden verkeerd is gelopen "laag" noem! Meneer is er zich ook niet van bewust dat onze economische voorspoed niet eeuwig durend is... meneer maakt de bedenking niet dat onze voorspoed zijn oorsprong kent in meer dan enkel het vlaams nationalisme ...

Citaat:
Nu, geef ne mens geen vis leer hem vissen, gaat misschien wel op voor sommige primitieve Afrikaanse stammen, maar vrees niet voor Wallonie.
Deze zitten zodanig in de war, dat ze er niet toekomen om te vissen. Geef ze geen vis, verplicht ze om te gaan vissen, misschien ?
jah
Nen ezel stampt niet twee maal tegen dezelfde steen...
U snapt het niet he... Walen zijn geen achterlijke wezentjes die groen uitslaan hoor! Drie kwart heeft zelf wel een beetje vlaams bloed (zoals u het graag zou zien). Wij hebben het rood profitariaat in de hand gespeeld en verwachten nu een mirakel.
Neem hen de wind uit de zeilen (geef hen geen vis) en geef die wind aan meer comptente mensen (leer ze vissen).
Oud 17 december 2006, 12:12   #51
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
U gelooft nog in sprookjes? (ik moet wel zeggen dat u slim het woord 'gedeeltelijk' er is heeft gesmeten maar kom...)
Hiervoor volstaat het van de "welvaart" van de 10% armsten in rijke landen te vergelijken met de "welvaart" van eveneens de 10% armsten in landen zonder "eigen portemenee eerst". En dan maken we nog abstraktie dat zeer veel dingen uitgevonden zijn (ook geneesmiddelen...) door winstbejag, zaken die anders gewoonweg niet zouden bestaan hebben (ook in de landen zonder "eigen portemenee eerst").

Citaat:
U snapt het niet he... Walen zijn geen achterlijke wezentjes die groen uitslaan hoor! Drie kwart heeft zelf wel een beetje vlaams bloed (zoals u het graag zou zien). Wij hebben het rood profitariaat in de hand gespeeld en verwachten nu een mirakel.
Neem hen de wind uit de zeilen (geef hen geen vis) en geef die wind aan meer comptente mensen (leer ze vissen).
Aan hun reaktie op de rtbf-uitzending te zien, begin ik er toch aan te twijfelen of het al of niet achterlijke wezentjes zijn. Idem wat hun aanbidding van het koningshuis betreft.
En als we het rood profitariaat mee in de hand gewerkt hebben, dan zal het wel zijn door steeds toe te geven (of gaat men ons verwijten dat we de transfers gefinancieerd hebben - de vakbonden zullen het graag horen). Wel laat ons dat al eens stoppen.
En daar het geen achterlijke wezentjes zijn, zullen ze dan zelf wel leren vissen.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:35.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be