Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 17 december 2006, 09:54   #41
Max van Dietschland
Perm. Vertegenwoordiger VN

Max van Dietschland's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Ardennees Bekijk bericht
kletskoek!

de voortdurende demonisering van het Vl. Belang door media en bv's heeft gemaakt dat mensen gewoon niet durven opkomen voor het Belang. Als je een miljoen kiezers hebt, betekent dat dat je een ruime basis hebt, maar waarom vertaalt zich dat niet in valabele kandidaten? Simpel: kiezen is anonomiem, maar om je verkiesbaar te stellen moet je je outen, en dat is met het huidige haatklimaat alleen voor bijzonder moedige mensen weggelegd die vaak geen kinderen hebben, want ook kinderen van VB-mandatarissen spaart men niet.
Daarom ook dat het Vlaams Belang niet in de oppositie kan blijven zitten. De partij zou uiteindelijk toch achteruitgaan, wat ik gezien de demografische ontwikkelingen al voorzie in 2012. De gemeenteraadsverkiezingen van 2012 dreigt een historische verkiezingsnederlaag te worden voor Vlaams Belang. Daarom dat de verkiezingen van 2009 die zijn van de laatste kans, om via de parlementaire weg, de weg van de dialoog te komen tot een nieuw en veel beter bestuur, zonder daarom veel van ons programma te moeten inleveren. Gebeurt dat niet dan stel ik voor dat het Vlaams Belang op andere manieren keihard terugslaat. En niet in het minst tegenover de media en de bv's.

https://x.com/dietschland
Max van Dietschland is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 december 2006, 10:01   #42
Max van Dietschland

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door globalisator Bekijk bericht
Eerst zeg je dat ze zich niet moeten "verbranden" door in de compromispolitiek te stappen, dan zeg je dat de andere partijen de dialoog weigeren omwille van het CS. Er is een -korte- dialoog geweest met Leterme, waar ze jouw voorkeurtaktiek hebben toegepast en zich geen valabele gesprekspartner hebben getoond. Zelf een dialoog onmogelijk maken en dan maar naar de wapens grijpen? Bedenkelijk, hoor. Dat al die paramilitaire groepekes worden gevolgd door de Staatsveiligheid lijkt me plots allesbehalve een achterhaalde zaak.
Neen, ik steun het prinicipe die nu door de Vlaams Belang leiding wordt toegepast. Dialoog en een daaropvolgende coalitie is zeker mogelijk mits een aantal fundamentele eisen van het Vlaams Belang programma worden uitgevoerd. Wij gaan geen 95 % van ons goed nationalistisch programma weggooien om aan de macht te geraken, zoals Haider en zijn Vrijheidspartij indertijd gedaan hebben. Betekent dit dat er geen toegevingen gedaan kunnen worden. Duidelijk NEEN ! Op een aantal vlakken kunnen er inderdaad een aantal toegevingen gedaan worden, maar toch zal het beleid een totale breuk moeten zijn met het huidige wanbeleid.

.

Oud 17 december 2006, 10:14   #43
Fieseler

Fieseler's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bartje Bekijk bericht
De kogel is bijna door de kerk, de partijen CD&V-NV-A en Welvaart door Vrede gaan voor de komende 6 jaar met elkaar scheep als is het niet van harte.
Beide partijen haalden bij de gemeenteraadsverkiezingen van oktober ll. elk 9 zetels, het VB haalde 1 zetel.
Ondanks flirtpogingen van het VB had geen van beide partijen daar oren naar.
De meerderheid zal dus uit 18zetels bestaan, het VB zal met zijn ene zetel moederziel alleen de oppositie uitmaken.
De VB verkozene heeft al gezegd harde oppositie te voeren maar hoe zou hij dat kunnen als hij er hélemaal alleen voorstaat.

Waar zijn die gemeentes nu waar Frank Vanhecke het voor de verkiezingen over had waar er gesprekken waren? Het VB zit overal terug in de oppositie.
Een staaltje van waartoe de verbitterde antidemocratie van de machtspartijen kan leiden...
Oud 17 december 2006, 10:38   #44
Brugge Veilig en Leefbaar
Minister-President

Brugge Veilig en Leefbaar's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De kogel is bijna door de kerk, de partijen CD&V-NV-A en Welvaart door Vrede gaan voor de komende 6 jaar met elkaar scheep als is het niet van harte.
Beide partijen haalden bij de gemeenteraadsverkiezingen van oktober ll. elk 9 zetels, het VB haalde 1 zetel.
Ondanks flirtpogingen van het VB had geen van beide partijen daar oren naar.
De meerderheid zal dus uit 18zetels bestaan, het VB zal met zijn ene zetel moederziel alleen de oppositie uitmaken.
De VB verkozene heeft al gezegd harde oppositie te voeren maar hoe zou hij dat kunnen als hij er hélemaal alleen voorstaat.

Waar zijn die gemeentes nu waar Frank Vanhecke het voor de verkiezingen over had waar er gesprekken waren? Het VB zit overal terug in de oppositie.
Vanhecke is een beroepsleugenaar, zoals de meeste grote smoelen die het mogen uitleggen op TV. Het domme kiesvee heeft dit niet eens door.
De realiteit dan: In Brugge vrijt Vanhecke de CD&V burgemeester op (in de betrekkelijke anonimiteit van de gemeenteraad, er komt geen puit kijken !) dat het niet meer mooi is om aan te zien, tot algemeen jolijt en hilariteit van de rest der raadsleden. Het enige wat hen mateloos stoort is dat hij krek het tegenovergestelde doet in de propagandablaadjes, vooral de leugens doen pijn... Onbetrouwbaar dus...

Zelfs de domste Blokker zou nu stilaan moeten beseffen dat het Blok in die formatie en met die leiding tot in lengte van jaren onbespreekaar is.
Verloren stemmen, verloren kansen om het beleid ooit op andere gedachten te brengen. Dat is wat ik noem 'het verdriet van Vlaanderen'.

Laatst gewijzigd door Brugge Veilig en Leefbaar : 17 december 2006 om 10:39.
Brugge Veilig en Leefbaar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 december 2006, 12:18   #45
bartje
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door max4westland Bekijk bericht
Daarom ook dat het Vlaams Belang niet in de oppositie kan blijven zitten. De partij zou uiteindelijk toch achteruitgaan, wat ik gezien de demografische ontwikkelingen al voorzie in 2012. De gemeenteraadsverkiezingen van 2012 dreigt een historische verkiezingsnederlaag te worden voor Vlaams Belang. Daarom dat de verkiezingen van 2009 die zijn van de laatste kans, om via de parlementaire weg, de weg van de dialoog te komen tot een nieuw en veel beter bestuur, zonder daarom veel van ons programma te moeten inleveren. Gebeurt dat niet dan stel ik voor dat het Vlaams Belang op andere manieren keihard terugslaat. En niet in het minst tegenover de media en de bv's.
Wel bereid je maar voor maar na 2009 weeral de oppositie in yeah yeah yeah .

Liefde is iets héél kostbaars, dat moet je echt koesteren
bartje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 december 2006, 12:54   #46
baseballpolitieker

baseballpolitieker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar baseballpolitieker
Standaard

Citaat:
Wel bereid je maar voor maar na 2009 weeral de oppositie in yeah yeah yeah .
Ik noem dat het vel van de beer verkopen voordat hij geschoten is! Wacht maar en politiek kan nog onvoorspelbaarder zijn dan voetbal kijk maar naar het geval Dedecker wie had ooit gedacht dat hij naar nva zou gaan. In de vele polls stond de nva er niet eens op! Zeg genoeg over de onvoorspelbaarheid!

Het volk dient de stem van de partijen te zijn, en de partijen niet de stem van het volk!
De nieuwe Vlaamse Partij! Vrij Vlaanderen
of neem eens een kijkje op ons geüpdate forum:Forum Vrij Vlaanderen

Laatst gewijzigd door baseballpolitieker : 17 december 2006 om 12:55.
baseballpolitieker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 december 2006, 13:58   #47
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Neen, ik steun het prinicipe die nu door de Vlaams Belang leiding wordt toegepast. Dialoog en een daaropvolgende coalitie is zeker mogelijk mits een aantal fundamentele eisen van het Vlaams Belang programma worden uitgevoerd. Wij gaan geen 95 % van ons goed nationalistisch programma weggooien om aan de macht te geraken, zoals Haider en zijn Vrijheidspartij indertijd gedaan hebben. Betekent dit dat er geen toegevingen gedaan kunnen worden. Duidelijk NEEN ! Op een aantal vlakken kunnen er inderdaad een aantal toegevingen gedaan worden, maar toch zal het beleid een totale breuk moeten zijn met het huidige wanbeleid.
.
En als jullie je zin niet krijgen dan maar geweld gebruiken?

Laatst gewijzigd door filosoof : 17 december 2006 om 13:59.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 december 2006, 14:14   #48
Den Ardennees

Den Ardennees's schermafbeelding

Standaard

Ik verzet me ook tegen geweld en elke vorm van niet-democratische actie, maar dit kan echter gebeuren als je jarenlang de stem van een grote massa kiezers gewoonweg negeert.
-Ivan De Vadder: wij vinden alvast dat u één van die keien bent
Den Ardennees is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 december 2006, 18:15   #49
Max van Dietschland

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
En als jullie je zin niet krijgen dan maar geweld gebruiken?
Andere acties betekent niet noodzakelijk geweld. Betogingen, blokkades en dergelijke.

Naar de wapens grijpen is echt de allerlaatste optie en ik hoop als Christen dat we die nooit moeten gebruiken. Er is al genoeg oorlog, geweld en bijhorende miserie op deze wereld.

Laatst gewijzigd door Max van Dietschland : 17 december 2006 om 18:16.
Oud 17 december 2006, 19:30   #50
bartje
Minister-President

Standaard

Blokkades??? Allé ik snap het al en de gewone mens moet dan uiteraard het slachtoffer ervan zijn; maar ja daar brengen jullie toch geen respect voor op hé.

Nu al meerderheden hier in België zijn democratisch verkozen ik versta niet wat het VB zit te zagen hoor.
Oud 18 december 2006, 18:57   #51
Den Ardennees

Standaard

Citaat:
Blokkades??? Allé ik snap het al en de gewone mens moet dan uiteraard het slachtoffer ervan zijn; maar ja daar brengen jullie toch geen respect voor op hé.

Nu al meerderheden hier in België zijn democratisch verkozen ik versta niet wat het VB zit te zagen hoor.
Ligt het aan mij, of ben jij ferm extremer geworden in vergelijking met vroeger?
Oud 18 december 2006, 19:23   #52
Brugge Veilig en Leefbaar
Minister-President

Brugge Veilig en Leefbaar's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Andere acties betekent niet noodzakelijk geweld. Betogingen, blokkades en dergelijke.

Naar de wapens grijpen is echt de allerlaatste optie en ik hoop als Christen dat we die nooit moeten gebruiken. Er is al genoeg oorlog, geweld en bijhorende miserie op deze wereld.
Hey Max, niet zo heilig doen, echte Christenen geven hun hemd weg aan vreemden, voeden hen, herbergen hen, bezoeken hen in de gevangenis...
Brugge Veilig en Leefbaar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 december 2006, 18:48   #53
bartje
Minister-President

Standaard

De monstercoalitie komt er dan toch niet in Wielsbeke en neen geen van beide partijen gaat samen met het VB.
Iemand van de partij van WDV stapt over naar CD&V NV-A waar hij voorzitter zal worden van het OCMW.

Burgemeester Lambrecht en zijn partij WDV wordt voor het eerst in 30 jaar naar de oppositie verwezen.
Oud 19 december 2006, 19:34   #54
Den Ardennees

Standaard

Citaat:
De monstercoalitie komt er dan toch niet in Wielsbeke en neen geen van beide partijen gaat samen met het VB.
Iemand van de partij van WDV stapt over naar CD&V NV-A waar hij voorzitter zal worden van het OCMW.

Burgemeester Lambrecht en zijn partij WDV wordt voor het eerst in 30 jaar naar de oppositie verwezen.
wie is die rat?
Oud 19 december 2006, 20:00   #55
Amon_Re

Amon_Re's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Okay.... Is er een groot verschil wat standpunten betreft tussen CD&V/NV-A & WDV? Zoja, is dat dan niet zomaar effe "f*ck you" zeggen tegen de mensen die voor die overloper gestemd hebben?
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
Amon_Re is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 december 2006, 20:27   #56
bartje
Minister-President

Standaard

Citaat:
Ligt het aan mij, of ben jij ferm extremer geworden in vergelijking met vroeger?
Waarom denk je dat?

Oud 19 december 2006, 20:32   #57
Den Ardennees

Standaard

Citaat:
Waarom denk je dat?
destijds toen je nog op politicsinfo zat leek je zo gematigd (niet echt weerbaar soms), en nu lijk je zo hard
Oud 19 december 2006, 20:47   #58
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

En hoeveel volk denk je daarvoor te kunnen mobiliseren ??
Pietje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 december 2006, 21:22   #59
bartje
Minister-President

Standaard

Citaat:
destijds toen je nog op politicsinfo zat leek je zo gematigd (niet echt weerbaar soms), en nu lijk je zo hard
In wat ben ik dan hard? Ik snap het niet echt. Heb je het over die blokkades misschien dat was wel als antwoord op iets dat ik daar wel radicaal tegen ben hé.

Oud 20 december 2006, 13:00   #60
BCD
Gouverneur

BCD's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar BCD Stuur een bericht via Skype™ naar BCD
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door globalisator Bekijk bericht
Niks tegen internationale truckers, hoor. Alleen vraag ik me af hoe je het in je hoofd haalt om uitgerekend die mens op de meest verkiesbare plaats te zetten. Ik noem dat lachen met je eigen kiezers.
Hij is de enige vaste VB-er in Wielsbeke.
Of hoe groot die verschillen ook wel weer zijn.
BCD is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:49.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be