Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 17 december 2006, 00:45   #41
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN

Jaani_Dushman's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 1handclapping Bekijk bericht
Het toppunt is nl. dat er nog steeds Vlamingen zijn die in Brussel [...] hun dagelijkse boterham gaan verdienen.
Net zoals er Fransen zijn die hun boterham verdienen in Parijs, Ieren die hun boterham verdienen in Dublin, IJslanders die hun brood verdienen in Reykjavik, enz...

Tuurlijk verdienen een hoop Vlamingen hun boterham in Brussel! Het is de Vlaamse hoofdstad en de moter van de Vlaamse economie!
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability".
Volksfront voor de Bevrijding van Palestina
Jaani_Dushman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 december 2006, 00:47   #42
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans1 Bekijk bericht
Interessant. Dit bewijst dat de zelfstandigen in het zuiden het helemaal niet zo slecht doen.
Het zou dan ook egoïstisch zijn van ons -Vlamingen- om de Walen mee te sleuren onze Vlaamse neerwaartse spiraal. Wij willen toch geen blok worden aan het been van de Walen, hoop ik?
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability".
Oud 17 december 2006, 02:58   #43
Daphne
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door deryz Bekijk bericht
die uitbreiding van brussel mag er NOOOOIT komen!
Die uitbreiding is vandaag een praktisch feit hoor. Maak 's een toeristisch uitstapje naar de 6 faciliteitengemeenten en de rest van de Brusselse rand. Wees wel voorbereid, want je zal ogen (en vooral oren) trekken.
En nog worden er dagelijks gronden en huizen door Vlamingen aan Franstaligen verkocht (zelden of nooit omgekeerd).
Geld gaat voor alles, leer dat toch eens inzien. Hebzucht overstijgt elke ideologie. De rest is valse pathos en kiezersbedrog.
Oud 17 december 2006, 03:06   #44
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Daphne Bekijk bericht
Die uitbreiding is vandaag een praktisch feit hoor.
Praten over "de uitbreiding van Brussel" is een absurd gegeven als je ziet hoe nauw Vlaanderen en Brussel verweven zijn.
Als je de gewesten wil afstemmen op de praktische realiteit, is er maar één mogelijkheid: Brussel als derde gewest opheffen en samenvoegen bij het Vlaams Gewest. Ga jij dit blijde nieuws aan Di Rupo vertellen?
Oud 17 december 2006, 08:16   #45
Pluche
Staatssecretaris

Pluche's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Pluche
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman Bekijk bericht
Praten over "de uitbreiding van Brussel" is een absurd gegeven als je ziet hoe nauw Vlaanderen en Brussel verweven zijn.
Als je de gewesten wil afstemmen op de praktische realiteit, is er maar één mogelijkheid: Brussel als derde gewest opheffen en samenvoegen bij het Vlaams Gewest. Ga jij dit blijde nieuws aan Di Rupo vertellen?
Ik niet, maar hopelijk 'onze' Vlaamse politiekers wel, het zal tijd worden!!!
Pluche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 december 2006, 14:07   #46
vooruit
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Die uitbreiding is vandaag een praktisch feit hoor. Maak 's een toeristisch uitstapje naar de 6 faciliteitengemeenten en de rest van de Brusselse rand. Wees wel voorbereid, want je zal ogen (en vooral oren) trekken.
En nog worden er dagelijks gronden en huizen door Vlamingen aan Franstaligen verkocht (zelden of nooit omgekeerd).
Geld gaat voor alles, leer dat toch eens inzien. Hebzucht overstijgt elke ideologie. De rest is valse pathos en kiezersbedrog.
De Vlaamse rand is nog altijd Vlaams hoor, ik woon er dus ik kan het weten. De druk stijgt maar voorlopig gaat het nog. De faciliteitengemeenten is een ander verhaal.
vooruit is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 december 2006, 14:11   #47
luc broes
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lomeanor Bekijk bericht
Eigenlijk typisch hé. Een communautair overleg met enkel andere franstalige partijen.

Hij zou beter een communautair overleg voeren met Vlaanderen. Enkel dan zou er meer begrip komen en zouden we constructief kunnen werken aan een beterer staatsstructuur.
Met ALLE Vlaamse partijen, ook het Vlaams Belang!
luc broes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 december 2006, 14:11   #48
van Maerlant

van Maerlant's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De VLAAMSE Rand, bedoelt u zonder twijfel. Ik kan het weten, want ik woon er.
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are.

It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist.
van Maerlant is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 december 2006, 14:14   #49
luc broes

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lomeanor Bekijk bericht
We moeten inderdaad beseffen dat de Walen een uitbreiding van Brussel willen. Met de onderhandelingen van BHV kwam het zelfs bijna zover. SPIRIT heeft daar toen tegen gereageerd (Het enige goede dat ze ooit gedaan hebben.)
De Walen hebben niet te zien met de Vlaamse rand
Oud 17 december 2006, 14:21   #50
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
Er is geen enkele reden om toe te geven,op geen enkel punt.Geen belgische regering? Ok dan maar...geen Belgische regering......
De voorzitters van de "democratische partijen" moeten,vind ik,het Vlaams Belang maximaal uitspelen tov Wallonie,zo in de trant van "vriend Rupo,zaag niet,of je mag het eens proberen uit te leggen aan Dewinter ")
Amen.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 december 2006, 14:21   #51
luc broes

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door end Bekijk bericht
Terwijl ik Leterme zeker niet voor 100% betrouw, denk ik dat hij de laatste zal zijn om Brussel uit te breiden ten nadele van de Vlamingen. Ik zie dat gewoon niet in hem. Ik kan ook gewoon naïef zijn op dat vlak, maar voorlopig kan ik niet anders dan CD&V/N-VA vertrouwen en steunen. Het is de enige kans in 2007.
ja, maar met een grooootestok achter de deur: het Vlaams Belang.
Oud 17 december 2006, 14:33   #52
Amon_Re

Amon_Re's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door end Bekijk bericht
http://www.vrtnieuws.net/nieuwsnet_m...po/index.shtml

Uitbreiding van Brussel? Die gelooft ook nog in sprookskes zeker?
Wat een verrassing! Ik had dit nooit zien aankomen! /sarcasme
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
Amon_Re is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 december 2006, 15:34   #53
kelt
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het is niet omdat mensen massaal in een andere streek,land,....gaan wonen dat ze dan maar de kaart moeten hertekenen.......

Het zijn blijkbaar vooral rijkere,Franstalige,belgen die zich een "huizeke met grond" komen kopen in de Vlaamse Rand.het "Grootstedelijk leven" biedt blijkbaar geen blijvende attrakties. Voor Brussel,en voor Wallonie is dat,vanuit belastingsoogpunt,natuurlijk een verlies...

Als ze die mensen niet terugkrijgen,dan probeert vooral Brussel die mensen met andere middelen "terug" te krijgen...desnoods door land in te pikken...Wallonie probeert blijvende politieke invloed te houden in Vlaanderen door de Franstaligen als HUN electoraat te beschouwen.

We (Vlamingen) moeten niet mee-marcheren.

Een idee,(ik denk zelfs van de VLD,toen dat nog VRIJE VLAAMSE LIBERALEN,een broeivijver van ideen ipv een beschimmelde kelder waren) was dat mensen een DEEL van hun gemeentelijke belastingen zouden betalen aan de gemeente waar ze werken.Het toenmalige idee was dat er gemeenten zijn die een loodzware last dragen omdat zij toevallig geindustrialiseerd zijn,terwijl anderen dan "lekker groen" blijven....

DAT kan de "gift" van Vlaanderen aan Brussel zijn,met plezier betaald,(want geld dat naar het Brussels gewest gaat komt altijd wel op een of andere manier terug in de economie)en verder LAAT ONS VERDORIE gerust!

zie je,kelt is nog de kwaadste niet

maar voor Wallonie: NIKS
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 december 2006, 16:09   #54
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Is Brasschaat nu ook al Nederland ?
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 december 2006, 16:20   #55
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman Bekijk bericht
Brussel en Vlaanderen nauw? Brussel is Franstalig, Vlaanderen is Nederlandstalig.
Everytime is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 december 2006, 16:25   #56
vooruit
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime Bekijk bericht
Brussel en Vlaanderen nauw? Brussel is Franstalig, Vlaanderen is Nederlandstalig.
Brussel is grotendeels Franstalig, niet te veel in je eigen sprookjes geloven.

Je mag trouwens niet vergeten dat er veel Vlamingen in Brussel gaan werken. Die tellen niet mee met de verkiezingen maar wel in het Nederlands dat je op straat hoort.
Oud 17 december 2006, 16:33   #57
Pluche
Staatssecretaris

Pluche's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Pluche
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vooruit Bekijk bericht

Je mag trouwens niet vergeten dat er veel Vlamingen in Brussel gaan werken. Die tellen niet mee met de verkiezingen maar wel in het Nederlands dat je op straat hoort.
Groot gelijk en men mag niet vergeten dat Brussel Vlaams grondgebied is, de Belgicisten moeten maar eens een Belgische landkaart bestuderen en dan zien ze dat Brussel, een grotendeelse Franstalige olievlek is omringd met Nederlandstalig gebied, dus Brussel is en blijft Vlaams.
Pluche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 december 2006, 16:36   #58
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vooruit Bekijk bericht

Ik woon in Brussel, ik weet dus waarover ik spreek. In mijn dagelijkse leven (buiten mijn job bedoel ik) heb ik GEEN Nederlands nodig. Nederlands gebruik ik alleen een beetje op het werk maar dat zijn voor professionele redenen. De Franstalige Brusselaars voelen zich niet verbonden met Vlaanderen en dat interesseert hen helemaal niet Vlamingen te worden. Natuurlijk kan ik ergens begrijpen dat het de Vlaams-Nationalisten stoort dat men vooral Frans in Brussel spreekt. En die Vlamingen die naar Brussel komen werken : de meerderheid daarvan woont niet in Brussel maar keert elke dag terug naar hun Vlaamse stad of dorp.
Oud 17 december 2006, 16:37   #59
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pluche Bekijk bericht
Groot gelijk en men mag niet vergeten dat Brussel Vlaams grondgebied is, de Belgicisten moeten maar eens een Belgische landkaart bestuderen en dan zien ze dat Brussel, een grotendeelse Franstalige olievlek is omringd met Nederlandstalig gebied, dus Brussel is en blijft Vlaams.
Ga eens Franstalige Brusselaars vragen als ze zich Vlaming voelen : ik denk dat je daarna minder zal lachen.........
Oud 17 december 2006, 16:58   #60
vooruit
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime Bekijk bericht
Ik woon in Brussel, ik weet dus waarover ik spreek. In mijn dagelijkse leven (buiten mijn job bedoel ik) heb ik GEEN Nederlands nodig. Nederlands gebruik ik alleen een beetje op het werk maar dat zijn voor professionele redenen. De Franstalige Brusselaars voelen zich niet verbonden met Vlaanderen en dat interesseert hen helemaal niet Vlamingen te worden. Natuurlijk kan ik ergens begrijpen dat het de Vlaams-Nationalisten stoort dat men vooral Frans in Brussel spreekt. En die Vlamingen die naar Brussel komen werken : de meerderheid daarvan woont niet in Brussel maar keert elke dag terug naar hun Vlaamse stad of dorp.
Ik kom heel vaak in Brussel en ik hoor wel veel Nederlands.

Dit is gewoon het beste bewijs dat men naast elkaar leeft in Brussel. Datzelfde Brussel dat als voorbeeld voor België zou moeten dienen als het komt op samenleven als Belgen.
Citaat:
Ga eens Franstalige Brusselaars vragen als ze zich Vlaming voelen : ik denk dat je daarna minder zal lachen.........
Net zoals een heleboel Nederlandstalige Brusselaars zichzelf ook geen Vlaming noemen.

Brussel is al lang geen onderdeel meer van Vlaanderen. Een reden te meer om niet op Brussel te wachten voor onafhankelijkheid. Laat Brussel zijn eigen weg gaan als stadstaat. Iedereen zou er beter van worden.

Vlaanderen omdat het eindelijk onafhankelijk is.
Wallonië om de zelfde reden.
Brussel omdat het als kleine stadstaat met Vlaamse en Europese steun eindelijk een stad kan worden die de naam Europese Hoofdstad waardig is.
De Nederlandstaligen in Brussel omdat hun rechten beschermd worden door het Europees vedrag van de minderheden én Vlaams geld. Als onafhankelijke staat zouden we veel strenger kunnen optreden als Brussel die rechten niet zou respecteren.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:12.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be