![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Tuurlijk verdienen een hoop Vlamingen hun boterham in Brussel! Het is de Vlaamse hoofdstad en de moter van de Vlaamse economie!
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability". Volksfront voor de Bevrijding van Palestina
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het zou dan ook egoïstisch zijn van ons -Vlamingen- om de Walen mee te sleuren onze Vlaamse neerwaartse spiraal. Wij willen toch geen blok worden aan het been van de Walen, hoop ik?
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability". Volksfront voor de Bevrijding van Palestina
|
![]() |
![]() |
![]() |
#43 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Die uitbreiding is vandaag een praktisch feit hoor. Maak 's een toeristisch uitstapje naar de 6 faciliteitengemeenten en de rest van de Brusselse rand. Wees wel voorbereid, want je zal ogen (en vooral oren) trekken.
En nog worden er dagelijks gronden en huizen door Vlamingen aan Franstaligen verkocht (zelden of nooit omgekeerd). Geld gaat voor alles, leer dat toch eens inzien. Hebzucht overstijgt elke ideologie. De rest is valse pathos en kiezersbedrog.
![]() |
#44 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Praten over "de uitbreiding van Brussel" is een absurd gegeven als je ziet hoe nauw Vlaanderen en Brussel verweven zijn.
Als je de gewesten wil afstemmen op de praktische realiteit, is er maar één mogelijkheid: Brussel als derde gewest opheffen en samenvoegen bij het Vlaams Gewest. Ga jij dit blijde nieuws aan Di Rupo vertellen?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | |
|
![]() Citaat:
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are. It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 |
|
![]() De Walen hebben niet te zien met de Vlaamse rand
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#51 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#52 | ||
|
![]() Citaat:
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#53 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Het zijn blijkbaar vooral rijkere,Franstalige,belgen die zich een "huizeke met grond" komen kopen in de Vlaamse Rand.het "Grootstedelijk leven" biedt blijkbaar geen blijvende attrakties. Voor Brussel,en voor Wallonie is dat,vanuit belastingsoogpunt,natuurlijk een verlies... Als ze die mensen niet terugkrijgen,dan probeert vooral Brussel die mensen met andere middelen "terug" te krijgen...desnoods door land in te pikken...Wallonie probeert blijvende politieke invloed te houden in Vlaanderen door de Franstaligen als HUN electoraat te beschouwen. We (Vlamingen) moeten niet mee-marcheren. Een idee,(ik denk zelfs van de VLD,toen dat nog VRIJE VLAAMSE LIBERALEN,een broeivijver van ideen ipv een beschimmelde kelder waren) was dat mensen een DEEL van hun gemeentelijke belastingen zouden betalen aan de gemeente waar ze werken.Het toenmalige idee was dat er gemeenten zijn die een loodzware last dragen omdat zij toevallig geindustrialiseerd zijn,terwijl anderen dan "lekker groen" blijven.... DAT kan de "gift" van Vlaanderen aan Brussel zijn,met plezier betaald,(want geld dat naar het Brussels gewest gaat komt altijd wel op een of andere manier terug in de economie)en verder LAAT ONS VERDORIE gerust! zie je,kelt is nog de kwaadste niet ![]() maar voor Wallonie: NIKS ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#54 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#55 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#56 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Je mag trouwens niet vergeten dat er veel Vlamingen in Brussel gaan werken. Die tellen niet mee met de verkiezingen maar wel in het Nederlands dat je op straat hoort. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#57 |
Staatssecretaris
|
![]() Groot gelijk en men mag niet vergeten dat Brussel Vlaams grondgebied is, de Belgicisten moeten maar eens een Belgische landkaart bestuderen en dan zien ze dat Brussel, een grotendeelse Franstalige olievlek is omringd met Nederlandstalig gebied, dus Brussel is en blijft Vlaams.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#58 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik woon in Brussel, ik weet dus waarover ik spreek. In mijn dagelijkse leven (buiten mijn job bedoel ik) heb ik GEEN Nederlands nodig. Nederlands gebruik ik alleen een beetje op het werk maar dat zijn voor professionele redenen. De Franstalige Brusselaars voelen zich niet verbonden met Vlaanderen en dat interesseert hen helemaal niet Vlamingen te worden. Natuurlijk kan ik ergens begrijpen dat het de Vlaams-Nationalisten stoort dat men vooral Frans in Brussel spreekt. En die Vlamingen die naar Brussel komen werken : de meerderheid daarvan woont niet in Brussel maar keert elke dag terug naar hun Vlaamse stad of dorp.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#59 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#60 | ||
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Dit is gewoon het beste bewijs dat men naast elkaar leeft in Brussel. Datzelfde Brussel dat als voorbeeld voor België zou moeten dienen als het komt op samenleven als Belgen. Citaat:
Brussel is al lang geen onderdeel meer van Vlaanderen. Een reden te meer om niet op Brussel te wachten voor onafhankelijkheid. Laat Brussel zijn eigen weg gaan als stadstaat. Iedereen zou er beter van worden. Vlaanderen omdat het eindelijk onafhankelijk is. Wallonië om de zelfde reden. Brussel omdat het als kleine stadstaat met Vlaamse en Europese steun eindelijk een stad kan worden die de naam Europese Hoofdstad waardig is. De Nederlandstaligen in Brussel omdat hun rechten beschermd worden door het Europees vedrag van de minderheden én Vlaams geld. Als onafhankelijke staat zouden we veel strenger kunnen optreden als Brussel die rechten niet zou respecteren. |
||
![]() |
![]() |