![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 |
Gouverneur
|
![]() Komaan zeg, al die stoere verhalen over de volgende staatshervorming is toch gewoon om het gezichtsverlies van de NVA te beperken na het De Decker-debacle! Dat ziet toch iedereen.
Trouwens, net zoals het BHV-dossier is het vooral bedoeld om zichzelf op de schouder te kloppen, niet om succes te hebben. Dehaene wist nog dat om een echte staatshervorming door te voeren je vooral niet te hard moest roepen maat discreet met de Walen diende te marchanderen. De huidige strategie is contra-productief en dat weten ze bij het CD&V/NVA kartel zelf maar al te goed. Als ik in de Walen hun plaats was, zou ik ook het been stijf houden bij het aanhoren van zoveel arrogante gebrul. We kunnen dus nu al stellen dat de staatshervorming niet zal doorgaan maar dat is blijkbaar een probleem voor later. Zielig. |
![]() |
![]() |
![]() |
#42 |
Minister
|
![]() Ik begin bijna te geloven dat ge nen echte NVA politieker zijt. Doe maar verder en luister gewoon naar uw eigen en niet naar de mensen (die kennen niets van politiek)
Ook al mag ik niets van politiek kennen ik heb me nog nooit zo belachelijk gemaakt als de NVA door aan iedereen mijn nieuwe verloofde voor te stellen om dan een paar dagen later te moeten zeggen dat ik ze onder druk van de buurman toch maar laat vallen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() Om het even samen te vatten: N-VA en CD&V hebben verschillende doelen. CD&V wil geen onafhankelijk Vlaanderen, maar wel een confederaal belgië waar quasi alle bevoegdheden voor de deelstaten zijn. Dat is uiteraard de definitie van confederalisme. Staatshervormingen zijn langzame stappen naar dat doel toe. De CD&V is de enige niet-separatistische partij die begrijpt dat belgië in zijn huidige vorm niet kan blijven verderbestaan, omdat de tegenstellingen tussen Walen en Vlamingen te groot zijn, en uiteraard ook omdat de vele belgische wantoestanden enkel voor een steeds groter wordende ongelijkheid tussen Wallonië en Vlaanderen zorgen. De CD&V gebruikt staatshervormingen om de druk van de ketel te laten, en zodoende belgië een overlevingskans te bieden. Jammer dat de franstalige partijen dat nog niet begrijpen. De N-VA wil uiteraard wel een onafhankelijk Vlaanderen, maar niet in één keer (zoals een éénzijdige onafhankelijkheidsverklaring). De N-VA gebruikt dezelfde middelen als de CD&V, nl. staatshervormingen. Natuurlijk niet om de druk van de ketel te halen, maar om belgië stap voor stap uit te kleden, zowel langs boven als langs onder. Langs onder door federale bevoegdheden door te schuiven naar de gewesten, en langs boven door bepaalde federale bevoegdheden over te laten aan Europa. De partij gaat ervan uit dat, na een bepaalde periode, belgië een lege doos zal worden, zonder federale bevoegdheden, en dat dan Vlaanderen en Wallonië makkelijk hun onafhankelijkheid kunnen verkrijgen.
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are. It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist. Laatst gewijzigd door van Maerlant : 20 december 2006 om 22:47. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44 |
Parlementslid
|
![]() Een tweede VU dus?
Wie zich zo dom weet te houden, dat de domme meent dat hij de verstandigste is, dat is de echte diplomaat." ![]() Fliegende Blätter - Duits humoristisch weekblad (1844-1944) In de Belgische democratie vertegenwoordigt een parlementslid immers alles behalve zijn kiezers. Hij is volkomen een produkt van de partij en haar ingebouwde drukkingsgroepen. Guy Verhofstadt, 1ste Burgermanifest 1991. |
![]() |
![]() |
![]() |
#45 |
Minister
|
![]() wat doen jullie in godsnaam tesamen? Enige reden : Zonder CD&V bestond NVA allang niet meer. Heeft uw partij nog wel een bestaansrecht als ze afhankelijk is van een partij met andere doelstellingen?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 |
|
![]() De N-VA is niet afhankelijk van de CD&V. Ikzelf ben tegen het kartel, en hou helemaal niet van de CD&V. Toch blijf ik voorlopig bij de N-VA. Ik maak pas een oordeel wanneer ik geïnformeerd ben. Dit in tegenstelling tot bepaalde argumentloze nitwits.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() Zonder het CD&V haalt NVA waarschijnlijk zelfs de kiesdrempel niet. Zonder het CD&V bestaan jullie zelfs niet meer.
![]() |
![]() |
#48 | ||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are. It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#50 | |
|
![]() Citaat:
1. 5,1% -Boven de kiesdrempel 2. 15,1% -Boven de kiesdrempel, maar volgens bepaalde bronnen is deze peiling vervalst. 3. 5,2% -Boven de kiesdrempel. Nu u weer, argumentloze. ![]()
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are. It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist. Laatst gewijzigd door van Maerlant : 20 december 2006 om 23:14. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#51 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Met Dedecker!!!! ![]() ![]()
![]() |
![]() |
#52 |
|
![]() 5,2% zonder Dedecker. Fijn dat u nu al niemand meer nodig hebt om u belachelijk te maken. U gaat erop vooruit! Straks maakt u uwzelf misschien al belachelijk door gewoon in te loggen. Proficiat, zou ik zo zeggen.
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are. It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist. |
![]() |
![]() |
![]() |
#53 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Dus met 5,2 in een peiling voel jij je verzekerd de kiesdrempel te halen? Gelukkig zijn er mensen bij het nva die over 2 hersencellen beschikken om uw eenzame hersencel gezelschap te houden.
![]() |
![]() |
#54 | ||
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() Ocharmekes, toch, Bazilfunkske. Ik begin echt medelijden met u te krijgen. Keer op keer maakt u zich belachelijk door een totaal gebrek aan argumenten, en door gewoon klakkeloos te herhalen wat de media u voorkauwt. Waarom bent u in feite actief op dit forum? Een beetje masochistisch aangelegd? Schept u er plezier in af te gaan? Louter nieuwsgierigheid... Mijn eenzame hersencel kan zulk een, tja..., vreemde manier van doen natuurlijk niet vatten. Maar ja, ik ben uiteraard geen masochist. Misschien zou u zich beter thuisvoelen op het 'met zweep en ketting-forum'?
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are. It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist. Laatst gewijzigd door van Maerlant : 21 december 2006 om 00:01. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#55 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#56 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#57 | |
|
![]() Citaat:
Je stap-voor-stap scenario ligt nu al aan diggelen. Sorry , zenne.
![]() |
![]() |
#58 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
VB stemmen doe ik niet want negativisme is niets voor mij. Ik werk liever constructief mee. N-VA is een eerlijke rechtlijnige partij en daar kies ik graag voor... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#59 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#60 |
Minister
|
![]() Daar moet ik me inderdaad bij aansluiten, daarom dat ik zo boos ben op de NVA omdat ze met dat kartel blijven doorgaan. Ik sta totaal niet achter de idealen van de NVA maar na die blunder van formaat moet ik vaststellen dat we geen enkele democratische vlaams nationalistische partij meer hebben. De weg ligt weer volledig open voor het VB.
Dewever is echt de zieligste partijvoorzitter die ik al in jaren heb gezien, hij is zelfs mijn partijvoorzitter voorbij gestoken. En voor ge u idioter voordoet als somers, moet ge u al zeer hard als schoothondje voordoen. |
![]() |
![]() |