![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 |
Minister
|
![]() Waarom kunnen we gewoon elk niveau niet zoveel mogelijk zelf laten beslissen. Waar het fout gaat schuift het een niveau op. Een klein voorbeeld: de straat waar ik woon loop door naar de volgende gemeentegrens. Het verschil tussen de kwaliteit valt op aan de gemeentegrens: fietpaden stoppen, oudere asfalt e.d. De gemeente krijgt een jaar of twee om het op te lossen, anders 'kunnen ze de verantwoordelijkheid blijkbaar niet aan' en moet wegeninfrastructuur voortaan hogerop geregeld worden. Ge zult eens zien hoe rap iedereen in actie schiet.
Laatst gewijzigd door discuz : 17 december 2006 om 23:55. |
![]() |
![]() |
![]() |
#42 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
Locatie: Dietsland-Europa Ideologie: Solidarisme en corporatisme
|
![]() Of de gemeente zegt: laat het volgend niveau dat maar oplossen. Minder moeite voor ons en het kost ons geen cent.
![]() |
#43 |
Minister
|
![]() Ok zegt het niveau hoger, maar dan willen wij daarvoor wel het deel van uw inkomsten dat ge daar nu aan besteedt.
Laatst gewijzigd door discuz : 18 december 2006 om 00:31. |
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | |
|
![]() Citaat:
Toen ik net op dit forum kwam was ik ook zo. Ik had nog nooit van de BUB gehoord en de standpunten leken me wel redelijk. Ik heb het in het begin, net als u, zelfs nog weleens voor ze opgenomen. Totdat je erachter komt dat het een marginaal clubje is met een overwegend fransgerichte instelling met een voorzitter die de beschikking heeft over een beperkt denkvermogen en een rancuneuze instelling. Er zijn/waren twee mensen bij de BUB die mijn respect hebben. Dat is Patriot, die nog weleens de moeite doet inhoudelijk te argumenteren maar af en toe toch teveel ''his masters voice'' is. En dat was Kim, die intussen intellectueel vruchtbaarder grond heeft opgezocht. Als je echt diepgaand met een belgicist wilt discussieren moet je eens ''langsgaan'' bij Superstaaf, die ik trouwens hier al een paar weken niet meer heb gezien. Overigens geen BUB-lid. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Leg liever eens uit waarom onze communautaire standpunten nonsens zouden zijn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | ||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Op zich heb ik niets tegen uw partij of tegen uw programma. Ik deel niet alle punten maar dat is met meer partijen zo. Het probleem van uw partij is echter niet het programma maar de achterliggende gedachte en de personele bezetting. Sterker nog, voor m�*jn ideaal (Verenigde Nederlanden) is een unitair België een betere tussenstap dan een onafhankelijk Vlaanderen. Maar wat u niet begrijpt is dat vlamingen oprechte en integere klachten hebben over de werking van de democratie in België. Het is vreemd dat u dat niet begrijpt want in feite is uw partij een indirect gevolg ervan. Zowel u als vlaams-nationalisten vinden dat een federaal België, zoals het nu is, niet werkt. Eigenlijk zouden jullie bondgenoten kunnen en moeten zijn. Het uitschelden van alles wat maar enigzins vlaams-nationalist is vind ik een serieuze politieke partij (en een voorzitter) onwaardig. Het steeds weglopen uit discussies ook. De recente perikelen met jullie website was voor mij de druppel om niet meer met jullie een serieuze discussie aan te gaan. U hebt gemerkt dat ik u ook niet zit te 'bashen'. De BUB laat me nu eigenlijk koud. Ik heb gemerkt dat ik daarin niet de enige ben. Dat is aan uzelf te danken. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#51 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Het lijkt mij niet direkt angst te zijn die Duitsland een plaats wou geven op het wereldtoneel, eerder een zelfverzekerde 'arrogantie' om de andere grootmachten uit te dagen. Zie ook het Servische nationalisme op de Balkan in die periode. Vreemd dat de overstijging van interne spanningen in de maatschappij/economische machtsverschuivingen niet opgesomd worden als één van de factoren. Tja, vreemde statement, welke historicus komt tot die uitspraak? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#52 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#53 |
Banneling
|
![]() Het zal weer allemaal onze fout zijn, zeker? Discussiëren doe je met twee.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#54 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#55 | ||||
|
![]() BUB moet niet gebashed worden denk ik, ze maken zichzelf genoeg belachelijk :
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]()
![]() ![]() Laatst gewijzigd door evilbu : 18 december 2006 om 11:58. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#56 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Dat is al heel wat. België moet beter bestuurd worden, zeker. Maar kan dat wel met die ingewikkelde federale structuur? Is unitarisme geen conditio sine qua non voor goed bestuur? Ik denk het wel. De rest is dus psychologie en perceptie, maar ik zie geen fundamnetele kritiek. Mooi. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#57 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#58 |
Minister
|
![]() Het is niet enkel uw fout, het klopt inderdaad dat verscheidene mensen hier iedere opmerking van u (en andere mensen met een BuB-logo) meteen als onzin afdoen, enkel om het feit dat het van u komt. Daarentegen vind ik uw manier van discussieren en dan vooral uw gebruik van nietszeggende one-liners een voorzitter van een politieke partij onwaardig.
![]() |
![]() |
#59 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Hans1 : 18 december 2006 om 12:08. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#60 |
|
![]() Gebrek aan tijd? U zit bijna 24 uur op 24 op dit forum.
|
![]() |
![]() |