Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 19 december 2006, 19:35   #41
Flippend Rund
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door simon01 Bekijk bericht
Haha, neenee een fractie.
Eigenlijk vraag je dus gewoon om een ferme persoonlijke korting op uw belastingen. Omdat gij het zijt
Flippend Rund is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 december 2006, 19:36   #42
simon01
Burger

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mitgard Bekijk bericht
hoezo?
Omdat ik geen verband zie tussen metalheads en racisme.
Lijkt op een libertarians against meat ofzo
simon01 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 december 2006, 19:37   #43
Mitgard
Banneling

Mitgard's schermafbeelding

Standaard

dan is 't goed.
Mitgard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 december 2006, 19:38   #44
simon01
Burger

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flippend Rund Bekijk bericht
Eigenlijk vraag je dus gewoon om een ferme persoonlijke korting op uw belastingen. Omdat gij het zijt
ja idd aangezien het mijn geld is.
Daarbij kan er in een staatsloos gebied een vrije maatschappij ontstaan.
Oud 19 december 2006, 19:40   #45
Mitgard
Banneling

Mitgard's schermafbeelding

Standaard

libertarisme kort samengevat: ikke, ikke, ikke en de rest kan stikke
Mitgard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 december 2006, 19:41   #46
Flippend Rund
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
ja idd aangezien het mijn geld is.
Daarbij kan er in een staatsloos gebied een vrije maatschappij ontstaan.
En in de vrije maatschappij gaan de mensen ineens uit liefde voor u de wegen onderhouden? Nee hoor, tol ga je betalen, zoals in de middeleeuwen.
Flippend Rund is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 december 2006, 20:01   #47
C2C
Perm. Vertegenwoordiger VN

C2C's schermafbeelding

Standaard

U mag niet uit de staat stappen omdat u een mens bent, en geen dier.

De staat is het instrument bij uitstek dat mensen in hun menselijkheid houdt en uit hun dierlijke staat verheft. De staat behoedt mensen er ook voor om te hervallen in hun bestiale toestand.

U kan nu tegenwerpen dat u de vrijheid opeist om een dier te zijn om zo aan de macht van de staat te ontsnappen. Maar u ziet de contradictie: als dier zou u nooit daadwerkelijk vrij zijn, u kan ook nooit autonoom beslissen naar uw dierlijke toestand terug te willen keren. Want van zodra u begint te hallucineren en te wensdromen dat u een beest bent, verliest u uw autonomie (u bent in dat geval psychotisch). Uw medemens heeft dan het recht om u, voor uw eigen bestwil, te interneren. De Staat zal dat ook doen.

Ik weet waarover ik spreek. Ik heb een tijdje onderzoek gedaan naar schizo-paranoïde waanbeelden waarin de vluchtweg van de dierlijkheid om zo te ontsnappen aan de greep van de staat, centraal staat. Echt waar (ik heb daar een thesis over geschreven). In vele van deze paranoïde en schizoïde wanen is de Staat het kwaad bij uitstek; deze psychoses zijn dikwijls zeer politiek van aard en hebben ook een concrete sociale aanleiding. Dat is heel bekend in de psychiatrie.

Een veel voorkomend geval (ik abstraheer hier): een man (werkloze of bankier - doet er niet toe) ondergaat een scheiding, ziet zijn kind weggenomen worden en verliest tenslotte zijn uitkering (of gaat failliet). Hij knapt af en maakt een psychose door waarin heel het jargon van de sociale administratie (of de handelsrechtbank) naar boven komt, de Staat als Duivel wordt afgeschilderd, de Vrouw als eeuwige prostituee, enzovoort (de paranoïde fase). Tenslotte beelde de man zich in dat hij een straathond werd, en soms zelfs dat hij niet één hond, maar een hele roedel was (verschuiving naar schizoïde, collectieve en splitsingswanen).

Het blijft alleszins een interessante filosofische kwestie. Kunnen wij ontsnappen aan de Staat zonder onze redelijkheid te verliezen?

Laatst gewijzigd door C2C : 19 december 2006 om 20:03.
C2C is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 december 2006, 21:37   #48
Diego Raga

Diego Raga's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
u kan misschien asiel aanvragen in kazachstan.
En mocht iemand daar Borat ontmoeten, doe hem gelijk de groetjes van pol.be
Diego Raga is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 december 2006, 21:46   #49
simon01
Burger

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mitgard Bekijk bericht
libertarisme kort samengevat: ikke, ikke, ikke en de rest kan stikke
Nee, kort samengevat= niemand heeft een betere claim op een persoon z'n lichaam en eigendom dan die persoon zelf
Oud 19 december 2006, 21:51   #50
simon01
Burger

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door C2C Bekijk bericht
U mag niet uit de staat stappen omdat u een mens bent, en geen dier.

De staat is het instrument bij uitstek dat mensen in hun menselijkheid houdt en uit hun dierlijke staat verheft. De staat behoedt mensen er ook voor om te hervallen in hun bestiale toestand.

U kan nu tegenwerpen dat u de vrijheid opeist om een dier te zijn om zo aan de macht van de staat te ontsnappen. Maar u ziet de contradictie: als dier zou u nooit daadwerkelijk vrij zijn, u kan ook nooit autonoom beslissen naar uw dierlijke toestand terug te willen keren. Want van zodra u begint te hallucineren en te wensdromen dat u een beest bent, verliest u uw autonomie (u bent in dat geval psychotisch). Uw medemens heeft dan het recht om u, voor uw eigen bestwil, te interneren. De Staat zal dat ook doen.

Ik weet waarover ik spreek. Ik heb een tijdje onderzoek gedaan naar schizo-paranoïde waanbeelden waarin de vluchtweg van de dierlijkheid om zo te ontsnappen aan de greep van de staat, centraal staat. Echt waar (ik heb daar een thesis over geschreven). In vele van deze paranoïde en schizoïde wanen is de Staat het kwaad bij uitstek; deze psychoses zijn dikwijls zeer politiek van aard en hebben ook een concrete sociale aanleiding. Dat is heel bekend in de psychiatrie.

Een veel voorkomend geval (ik abstraheer hier): een man (werkloze of bankier - doet er niet toe) ondergaat een scheiding, ziet zijn kind weggenomen worden en verliest tenslotte zijn uitkering (of gaat failliet). Hij knapt af en maakt een psychose door waarin heel het jargon van de sociale administratie (of de handelsrechtbank) naar boven komt, de Staat als Duivel wordt afgeschilderd, de Vrouw als eeuwige prostituee, enzovoort (de paranoïde fase). Tenslotte beelde de man zich in dat hij een straathond werd, en soms zelfs dat hij niet één hond, maar een hele roedel was (verschuiving naar schizoïde, collectieve en splitsingswanen).

Het blijft alleszins een interessante filosofische kwestie. Kunnen wij ontsnappen aan de Staat zonder onze redelijkheid te verliezen?
Haha, dus u zegt dat de staat is wat ons mens maakt?! Dus enkel onder een totalitair regime kunnen we waarlijk mensen zijn?

En als je denkt dat de staat nodig is om veiligheid te voorzien, dan ben je ook mis.
Oud 19 december 2006, 21:52   #51
simon01
Burger

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flippend Rund Bekijk bericht
En in de vrije maatschappij gaan de mensen ineens uit liefde voor u de wegen onderhouden? Nee hoor, tol ga je betalen, zoals in de middeleeuwen.
Ik bedoelde "negatieve" vrijheid, vrij zijn van agressie.

Ik wil gerust betalen voor goede wegen.
Oud 19 december 2006, 21:52   #52
C2C

C2C's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Nee, kort samengevat= niemand heeft een betere claim op een persoon z'n lichaam en eigendom dan die persoon zelf
Da's niet helemaal juist hé. Zonder sociaal weefsel, geen ik, en geen lichaamsbesef.

Zonder taal en representatie (beide collectieve goederen), geen ik-concept, geen zelf-bewustzijn, en geen lichaamsbesef.

Dus alles wat jij hier voorstelt als uzelf, uw ik, uw subjectiviteit, is volledig gedetermineerd door het collectieve, het sociale. Het is dan ook normaal dat ge daar iets voor terugdoet (elke normale mens wil en doet dat). De beste manier is dat voor een deel over te laten aan de Staat. De Staat vervult die collectieve plicht op een abstracte en zeer efficiënte manier in uw plaats.
Oud 19 december 2006, 22:03   #53
simon01
Burger

Standaard

Citaat:
Da's niet helemaal juist hé. Zonder sociaal weefsel, geen ik, en geen lichaamsbesef.

Zonder taal en representatie (beide collectieve goederen), geen ik-concept, geen zelf-bewustzijn, en geen lichaamsbesef.

Dus alles wat jij hier voorstelt als uzelf, uw ik, uw subjectiviteit, is volledig gedetermineerd door het collectieve, het sociale. Het is dan ook normaal dat ge daar iets voor terugdoet (elke normale mens wil en doet dat). De beste manier is dat voor een deel over te laten aan de Staat. De Staat vervult die collectieve plicht op een abstracte en zeer efficiënte manier in uw plaats.
Ja natuurlijk ben ik gedetermineerd door mijn omgeving waarvan mijn sociaal leven een deel is. Maar daaruit volgt niet dat ik iets moet terug doen aan wie dan ook. Ik ben ook gedetermineerd door mijn ouders gaat de overheid mij nu dwingen geld af te staan aan mijn ouders? Vrijwillig wil ik dat misschien doen, maar me daartoe dwingen?
Oud 19 december 2006, 22:15   #54
C2C

C2C's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ja natuurlijk ben ik gedetermineerd door mijn omgeving waarvan mijn sociaal leven een deel is. Maar daaruit volgt niet dat ik iets moet terug doen aan wie dan ook. Ik ben ook gedetermineerd door mijn ouders gaat de overheid mij nu dwingen geld af te staan aan mijn ouders? Vrijwillig wil ik dat misschien doen, maar me daartoe dwingen?
Wij dwingen u om uw eigen bestwil. Van zodra je volwassen bent zal je dat wel begrijpen. En dan mag je zelf ook andere kinderen en liberalen dwingen. Leuk vooruitzicht, toch?
Oud 19 december 2006, 22:42   #55
simon01
Burger

Standaard

Citaat:
Wij dwingen u om uw eigen bestwil. Van zodra je volwassen bent zal je dat wel begrijpen. En dan mag je zelf ook andere kinderen en liberalen dwingen. Leuk vooruitzicht, toch?
jij en ik mogen juist nix dwingen, politici dwingen
Oud 19 december 2006, 22:47   #56
Cyrano
Minister

Cyrano's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik word geen ambtenaar

Ik merk dat je nog 'iets' moet worden. Ik ben reeds 'iets' geweest. Het helpt om inzicht te krijgen, zoals C2C ook reeds aangegeeft.

Niettemin, doe zo voort mijn zoon en ge zult Spinoza heten.
Oud 20 december 2006, 01:01   #57
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
dat is een beetje kort door de bocht ... wat doe je met huispersoneel van een uit de staat gestapte ?
Waarom zou hij recht hebben op huispersoneel?
Huispersoneel zijn staatsburgers.
En waar haalt hij het geld om zijn personeel te betalen ?
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 december 2006, 01:02   #58
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Jawel, op een brutoloon als nettoloon! Natuurlijk geen recht op een uitkering als dat is wat je bedoelde.
Nee, ik bedoelde loon.
Hoe gaat ge loon verwerven zonder staat ?
Oud 20 december 2006, 01:05   #59
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Chimera Bekijk bericht
De staat is een bedrijf op zich; hun grote voordeel is dat ze niet failliet kunnen gaan en dat ze grond bezitten met gevolg een nationaliteit.
Denkt ge dat ?
Oud 20 december 2006, 01:10   #60
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CHIPIE Bekijk bericht
Sommigen zouden hun kakbroek eens dringend moeten (laten) verversen...
Raar dat ze hier met geen stokken weg te krijgen zijn.
Ruimte zat in siberië en aanverwanten.
Waarschijnlijk denken ze dat hun reis betalen ook een natuurlijk erfdeel is.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:31.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be