![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() awel dat vind ik nu ook se. Dat die maar efkes blijft.
![]() |
#42 |
Parlementslid
|
![]() De moeder uit de openingspost weigert de koekjes uit.. ja, uit wat eigenlijk? Afkeer t.o.v. een Marokkaanse vrouw, zo blijkt. Van een autochtoon iemand zou ze die koekjes wel aanvaarden.
Wat mij betreft overigens haar volste recht, maar laat ons een kat een kat noemen. Een moslima die geen erwtensoep met varkensvlees erin eet, doet dat omdat dat door haar religie niet toegestaan wordt. Het heeft niets te maken met de etnische verschillen tussen haar en diegene die haar de soep aanbiedt. Indien een Marokkaan haar die soep zou aanbieden, zou ze ook weigeren. So? Ik vind wel meer zaken onzinnig, hoor. Daarom gaat die vergelijking nog niet op. Laatst gewijzigd door Zijne Heerlijkheid : 20 december 2006 om 00:55. |
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Had u geloofd dat ze het voor haar geloof deed ? Citaat:
Citaat:
Hun geloof verbiedt het trouwens niet zoals ik hier las en waar geen ontkenning op kwam. Zelfs kippensoep wordt wel eens argwanend bekeken. Plofkippen weet je wel ? Citaat:
|
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | |||
Parlementslid
|
![]() Dat klopt. Ik ga uit van de hypothese dat hetgeen de topic starter neerschreef, de waarheid is.
Citaat:
![]() Citaat:
Verandert niets aan hetgeen ik beweer, trouwens. Citaat:
![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar ik nam rookworst om aan te tonen dat in onze westerse keuken bijna in alle bereidingen varkensvlees gebruikt wordt. Tot zelfs in de kippen toe. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 |
Minister
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#47 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#48 |
Parlementslid
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#49 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#50 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#51 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#52 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#53 | |
Minister
|
![]()
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#54 |
Minister
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#55 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#56 |
Banneling
|
![]() voor de duidelijkheid, ik zou zo'n koekje proeven, mocht het mij aangeboden worden.
maar t is wel een begin voor een goed gesprek omdat ook dat varkensvlees in de groep gegooid werd ... op zich geen probleem dat is een weigering uit geloofsgronden, legit. maar wat dan met de weigering een hand te drukken ? vanuit de persoon die weigert is dat een geloofskwestie, maar vanuit de persoon wiens hand geweigerd wordt ... is dat een affront, een weigering op basis van wat eigenlijk ... minderwaardigheid ? onreinheid ? vrouwelijkheid ? toch wel een intellectuele uitdaging om daar eens over na te denken ... |
![]() |
![]() |
![]() |
#57 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Staat bij mij al jaren in de tuin! altijd vers en winterhard. Proberen maar zou ik denken.
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
![]() |
![]() |
![]() |
#58 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
ikzelf schreef : Dat is net het probleem van de o zo gepromote multicultuur met behoud van eigen culturele geplogenheden! Beleefdheidsnormen kunnen moeilijk multicultureel zijn: daarvoor moet iedereen zonder onderscheid, éénzelfde lijn volgen en zich bijgevolg aanpassen aan de leidende cultuur. Wij eten hier met mes en vork en niet met de blote hand uit de gemeenschappelijke schotel. Ik denk dat het even onaanvaardbaar zou zijn om met "handeneters" aan tafel te zitten, terwijl die mensen uit "beleefdheid en respect" met hun tengels in ieders bord zitten te frunikken. Dit neemt echter niet weg dat "handeneters" zich in hun eigen culturele gezelschap uiteraard van de gemeenschappelijke schotel kunnen bedienen en indien iemand van de leidcultuur daar toevallig ook aanwezig is, dat die zich dan even aanpast. (ik eet ook met stokjes bij de chinees). Maar indien één en hetzelfde ritueel zowel totaal onbeleefd (hand weigeren) als zogezegd respectvol (hangt ervan af welke halaleters je bezighoort: handen zijn erotische zone, vrouwen zijn onrein: ik moet me anders eerst gaan wassen als ik nog wil bidden, ik heb zo'n respect voor mevrouw dat ik haar niet wil beroeren... enfin... noem maar op welke redenen ze allemaal uitvinden), dan vind ik dat in DIT geval zeker en vast de hier geldende leidcultuur moet primeren. Geen handengeven blijft dus in ALLE GEVALLEN een teken van misprijzen (in Europa alvast)! Als ik naar islamistan ga heb ik er evenmin een probleem mee om geen handen te geven, niet uit misprijzen, maar omdat het daar de leidende cultuur is. (en wie weet denken ze niet dat ik een hoer ben moest ik "mijn cultuur" daar toch willen doordrijven! Stel je maar even voor dat ik de Antwerpse "driekusmethode" zou willen invoeren?) staat ook op: http://www.weerwoord.nl/weerwoord/vi...hlight=#248068
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o Laatst gewijzigd door circe : 21 december 2006 om 22:38. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#59 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#60 |
Banneling
|
![]() Lipton heeft zo'n (chinese thee, Tchaé ) ronde groene dozen 'munt' thee, ook zonder munt smaak te verkrijgen maw enkel groene thee. Maar met munt is beter van smaak.
Die "munt" groeit idd zeer snel in de tuin. En groene thee zoals de chinezen al duizenden jaren drinken is een goede anti-oxidant naar het schijnt! Maar men moet dan wel 2-3 kopjes per dag drinken Laatst gewijzigd door colargo : 21 december 2006 om 22:51. |
![]() |
![]() |