![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Kortom, Feremans, u valt zwaar door de mand. U botst immers op het feit dat er nu eenmaal identitair besef bestaat. Ongeacht of u dat nu leuk of niet vindt. Het bestaat, net als liefde. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#43 |
Minister
|
![]() Ik dacht dat Hitler inderdaad op de troon is gestemd.
De rode broeders in Rusland daarentegen zijn er via een revolutie (geweld dus) gekomen
Support the people of Herouxville, Quebec, Canada: http://municipalite.herouxville.qc.ca/avispublic.htm Version francaise:http://municipalite.herouxville.qc.ca/normes.pdf | English version : http://municipalite.herouxville.qc.ca/Standards.pdf Send an email to: [email protected] (*) rmp: rovershoofdman, moordenaar en pedofiel |
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Je droomt makker. Hier heerst zo'n verscheidenheid, zo'n verdraagzaamheid dat dit DE meltingpot van de wereld is! Een ethnoloog die deze contreien opzoekt om naar "een ethnie" te zoeken zal overwerkt geraken: er zijn er 6 miljoen. De laag die zegt "ik ben Belg" is er zeker en vast, ga maar naar een voetbalmatch kijken tussen Belgie en Nederland. Een laag Vlaamsvoelendheid is er voor de gezelligheid en heeft geen verder belang meer voor de doorgesneden Vlaam. Het belang van "identiteit" qua Vlaamsvoelendheid is bij de Vlaam illuster klein: we zijn spotters met ons zelf, met onze taal, onze cultuur en onze poltiekers die te staan nationalistische zever uitslaan... Dit maakt ons tot gezonde mensen die zich niet op sleeptouw laten nemen door menners en andere volks-misleiders. Als ge aan de mensen vraagt: "tot welke streek behoort ge?" zal het antwoord zijn: "ik ben van Beveren waas, bij Antwerpen". Wedden? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | |
|
![]() Citaat:
Onmiddellijk roeide hij de oppositie uit: linksen en vakbonden en greep daarna de macht. Hij had procentueel minder stemmen dan het VB: hij had trouwens net een verkiezingsnederlaag achter de rug! Laatst gewijzigd door ericferemans : 19 december 2006 om 15:19. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | |
|
![]() Citaat:
Maar dat telt niet he jan? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | |
|
![]() Citaat:
Wat is die identiteit? Juist: grote stilte volgt op deze vraag. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#51 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Of Vlamingen vurige of lauwe nationalisten, is weinig van belang: het identitair besef bestaat. Juist met die werkelijkheid heeft u blijkbaar problemen. Eenheid in verscheidenheid bestaat. Kijk maar naar de VS. Ook hier maakt u zich dus belachelijk. Amerikanen hebben een heel sterk identitair besef. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#52 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#53 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik maak me helemaal niet druk. Ik verbeter slechts wat fout is.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#54 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#55 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Geostrategisch is er voor de Vlamingen maar één weg: die van het atlantisme (niet toevallig ook de keuze van de Noord-Nederlanders). Vlaanderen kan, als het vrij wil blijven, best onder de vleugels van de VS kruipen. Persoonlijk zou ik zelfs durven kiezen om de 52ste staat van de States (na GB) te worden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#56 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Met andere woorden jij bent geen vlaams-separatist maar een VS imperialist.
Gelukkig een zeer kleine minderheid in de brede vlaamse beweging. |
![]() |
![]() |
![]() |
#57 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
Je zit nu al deze hele "draad" te roepen dat er geen verschil is tussen het Vlaams en het Waalse "volk". Wel ik zeg het tegendeel. Een Waal is Franstalig, consumtiegericht, diplomatisch en kijkt niet verder dan de plaatselijke kerktoren. Een Vlaming is Nederlandstalig, toekomstgericht (lees: spaarzaam), vrij direct en dus ondiplomatisch en ziet meestal the big picture. En ja zoals met alles zijn er uitzonderingen. Walen die meer beantwoorden aan het Vlaamse "type" en omgekeerd. Mvg,
![]() |
![]() |
#58 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#59 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#60 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Gelukkig bent U zelfs onder de belgicisten een marginaal typetje dat zo door Chris Vandendurpel geïmiteerd zou worden. |
|
![]() |
![]() |