![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
inderdaad ![]() Veel mensen die beter zouden moeten weten vergeten inderdaad om "loonsverhogingen" en "infatie" in dezelfde zin te vermelden.... De uitdrukking "welvaartsvastheid" is beter.... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Er is trouwens niets mis met "ons systeem", wel met de miljoenen (!) maatregelen die de vrije markt tegenwerken en overhoop halen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | |
|
![]() Citaat:
We kunnen niet alle grenzen zomaar opensmijten en vrije markt gaan promoten... We moeten consequent blijven! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als leraar verdien ik gemiddeld 1600,- netto per maand.
Dat is niet veel, maar dat is ook niet weinig. Ik ben er best tevreden mee, ik leef bescheiden maar hou toch geld over voor een hobby/passie die best wel wat kost (muziek) en ik kan het mij zelfs veroorloven enkele organisaties te steunen die mee helpen aan de uitbouw van een rechtvaardiger wereld. In vergelijking met die mensen in Thaïland ben ik dus een echte bofkont. |
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | |
|
![]() Citaat:
Dat de "sociale zekerheden" het ons gemakkelijk maken, is weer zulk een mythe. Ze verhogen de instapdrempel om een job te zoeken alsook te vinden, ze verlagen de motivatie om een eigen zaak te beginnen. Bovendien kosten ze handevol geld en worden ze gefinancierd door geforceerde diefstal. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | ||
|
![]() Citaat:
Geldmarkt zit zo gemakkelijk niet in elkaar volgens mij maar wil hier verder niet op ingaan...sorry. Citaat:
Het is geen mythe hoor het systeem is gemaakt om het leven gemakkelijker te maken! |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
maar dit : << Je moet gewoon bekijken dat zij met die 2,5€/dag wel kunnen eten en leven wij zouden dat niet kunnen omdat het leven zoveel duurder is (door de veel complexere economische systemen en andere...) maar wij verdienen daarom ook veel meer. We hebben zeker meer over op het eind van de maand en verkwisting is wel een hobby geworden van onze maatschappij maar dat is (net zoals in thailand) niet zo voor iedereen. >> was er toch wel over, nee? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | |
|
![]() Citaat:
![]() was niet de bedoeling... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#51 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Met onze lonen kunnen wij ons ziek eten, hele kleerkasten vullen, een TV + kabel/schotelantenne+DVD-recorder kopen, PC + internetaansluiting, centrale verwarming in de winter en air-conditioning in de zomer, een zwembadje in den hof, één of twee dure auto's in de garage, een universitaire opleiding voor dochterlief en een pilotenbrevet voor de zoon, en we houden nog geld over voor een levensverzekering en een spaarrekening voor aanvullend pensioen, een wintersportvakantie en een paar citytrips per jaar, maar we moeten dat zo niet bekijken natuurlijk want we verdienen uiteindelijk ongeveer even veel, niet ??? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#52 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#53 | |
|
![]() Citaat:
The Blessings of Deflation Deflation: The Biggest Myths The Imaginary Evils of Deflation Have fun reading! ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#54 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Neen, moeten we inderdaad niet. En ik verontschuldig me voor mijn 'charge'. Ik ging wellicht een beetje te ver. Vat het a.u.b. niet te persoonlijk op. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#55 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Hoeveel gaat dat netto zijn?
Ik heb gelezen dat de index er bij zit, dus die moet je er feitelijk uithalen vind ik (want die kreeg je toch!) en vervolgens 1% opslag over twee jaar is 0,5% Moet iemand daar "joepie" voor roepen? 6,25€ bruto bij per maand? En die index afzonderlijk, maar ja zonder index geen devaluatie dus je staat weer op start. |
![]() |
![]() |
![]() |
#56 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En dan krijg je dubbel startgeld.
Laatst gewijzigd door djimi : 22 december 2006 om 20:00. |
![]() |
![]() |
![]() |
#57 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#58 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() In het beste geval een pak frieten extra zonder zout dan nog wel! Meer is dat niet geworden. Moeten ze daar zo euforisch over doen?
Misschien heb ik me wel vergist. Of niet ? Laatst gewijzigd door Mambo : 22 december 2006 om 20:27. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#59 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
Iets dat we zeker niet te grabbel moeten gooien maar helaas meer en meer toch gebeurt. Alles kan steeds beter, zelfs bij ons nog, en maar goed ook. Welvaart is als water, vroeg of laat verdeelt het zich wel over de wereld (als de WIL er is tenminste). Laatst gewijzigd door gladiator : 22 december 2006 om 20:28. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#60 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Een uurloon waar de meeste gewone arbeiders en bedienden hier enkel van kunnen dromen, het gemiddelde loon is 9€. En begin daar de belastingen maar eens van af te trekken. Je komt dan begot nog niet aan 2€ per uur zuivere koopkracht. En idd wij doen een pak meer met onze koopkracht dan zij, maar dit komt omdat de Industrie alles over de hele wereld aan dezelfde woekerprijzen verkoop. De prijzen verschillen van land tot land door de taksen van de landen, niet door de loonkost of de matriaalkost. Daar komt bij dat meer dan de helft van de loontrekkende hier het ook moeten stellen met slechts een deel van de luxe die er in België is en een deel zelfs geen luxe heeft, maar in even slechte omstandigheden als de mensen ginder. En dat de lonen daar zo laag liggen daar kunnen wij hier eigenlijk niets aan doen of veranderen, het zijn de industrie, vakbonden en politici die dat moeten veranderen. |
|
![]() |
![]() |