Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 22 december 2006, 17:35   #41
kelt
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dvarek Bekijk bericht
Als je weet dat er jaarlijks meer dan 2% inflatie is, is er in feite helemaal GEEN loonsverhoging. Tel er de taksen en lasten nog bij en de koopkracht zal eerder dalen dan stijgen. Studies bevestigen dit trouwens.

inderdaad

Veel mensen die beter zouden moeten weten vergeten inderdaad om "loonsverhogingen" en "infatie" in dezelfde zin te vermelden....

De uitdrukking "welvaartsvastheid" is beter....
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 december 2006, 17:39   #42
Sfax
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc Bekijk bericht
Neem dan gewoon een abonnement op Trends en lees de verslagen van de Nationale Bank. Ik zeg ook helemaal niet dat er tienduizenden mensen zijn die niet zouden presteren alleen dat gezien de loonontwikkeling van het laatste decennium zij blijkbaar de enigste zijn in België die dat doen.
Als jij je punt wil aantonen, solidarnosc, dan wordt er van jou verwacht dat je met concreet materiaal op de proppen komt en niet dat je het opzoekwerk maar aan de ander overlaat.
Sfax is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 december 2006, 17:56   #43
Heftruck
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door largo_w Bekijk bericht
Ik heb niet gesproken over inflatie...En nog minder wat er allemaal verkeerd is met ons syteem!
Wat impliceert dit dan;

Citaat:
omdat het leven zoveel duurder is (door de veel complexere economische systemen en andere...)
Er is trouwens niets mis met "ons systeem", wel met de miljoenen (!) maatregelen die de vrije markt tegenwerken en overhoop halen.
Heftruck is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 december 2006, 18:01   #44
largo_w

largo_w's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Heftruck Bekijk bericht
Wat impliceert dit dan;

Er is trouwens niets mis met "ons systeem", wel met de miljoenen (!) maatregelen die de vrije markt tegenwerken en overhoop halen.
Kom kom niet overdrijven zonder ons banksysteem was er zeker meer inflatie. Vrije markt moet er zeker meer zijn maar we moeten toch (en mogen toch) wel wat sociale zekerheden hebben deze maken het ons vaak makkelijker en zijn niet altijd slecht...
We kunnen niet alle grenzen zomaar opensmijten en vrije markt gaan promoten... We moeten consequent blijven!
largo_w is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 december 2006, 18:13   #45
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Als leraar verdien ik gemiddeld 1600,- netto per maand.

Dat is niet veel, maar dat is ook niet weinig.

Ik ben er best tevreden mee, ik leef bescheiden maar hou toch geld over voor een hobby/passie die best wel wat kost (muziek) en ik kan het mij zelfs veroorloven enkele organisaties te steunen die mee helpen aan de uitbouw van een rechtvaardiger wereld.

In vergelijking met die mensen in Thaïland ben ik dus een echte bofkont.
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 december 2006, 18:26   #46
luc broes

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
Als leraar verdien ik gemiddeld 1600,- netto per maand.
Dat is niet veel, maar dat is ook niet weinig.
Ik ben er best tevreden mee, ik leef bescheiden maar hou toch geld over voor een hobby/passie die best wel wat kost (muziek) en ik kan het mij zelfs veroorloven enkele organisaties te steunen die mee helpen aan de uitbouw van een rechtvaardiger wereld.
In vergelijking met die mensen in Thaïland ben ik dus een echte bofkont.
Bedankt djimmi, eindelijk toch iemand met zinnige commentaar.
luc broes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 december 2006, 18:27   #47
Heftruck

Standaard

Citaat:
Kom kom niet overdrijven zonder ons banksysteem was er zeker meer inflatie. Vrije markt moet er zeker meer zijn maar we moeten toch (en mogen toch) wel wat sociale zekerheden hebben deze maken het ons vaak makkelijker en zijn niet altijd slecht...
We kunnen niet alle grenzen zomaar opensmijten en vrije markt gaan promoten... We moeten consequent blijven!
Integendeel, het is net ons centraal banksysteem dat inflatie veroorzaakt! Mochten we een échte munt gebruiken, maw de goudstandaard, en geldcreatie vrij onderwerpen aan de markt, dan zouden we deflatie krijgen!

Dat de "sociale zekerheden" het ons gemakkelijk maken, is weer zulk een mythe. Ze verhogen de instapdrempel om een job te zoeken alsook te vinden, ze verlagen de motivatie om een eigen zaak te beginnen. Bovendien kosten ze handevol geld en worden ze gefinancierd door geforceerde diefstal.
Oud 22 december 2006, 18:37   #48
largo_w

Standaard

Citaat:
Integendeel, het is net ons centraal banksysteem dat inflatie veroorzaakt! Mochten we een échte munt gebruiken, maw de goudstandaard, en geldcreatie vrij onderwerpen aan de markt, dan zouden we deflatie krijgen!
Deflatie is ook heel slecht voor onze maatschappij. Op dat ogenlik zal de mens zich inhouden van te kopen...Ahja want morgen kan hij met hetzelfde geld meer kopen...

Geldmarkt zit zo gemakkelijk niet in elkaar volgens mij maar wil hier verder niet op ingaan...sorry.

Citaat:
Dat de "sociale zekerheden" het ons gemakkelijk maken, is weer zulk een mythe. Ze verhogen de instapdrempel om een job te zoeken alsook te vinden, ze verlagen de motivatie om een eigen zaak te beginnen. Bovendien kosten ze handevol geld en worden ze gefinancierd door geforceerde diefstal.
Ja ma ey ow...Wij liberalen zijn geen egoïsten he! Je moet de minderheden en de zwakkeren ook verdedigen he...
Het is geen mythe hoor het systeem is gemaakt om het leven gemakkelijker te maken!
Oud 22 december 2006, 18:39   #49
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door luc broes Bekijk bericht

Luc, ik vond mijn eigen commentaar niet echt zinnig, hoor,

maar dit :

<< Je moet gewoon bekijken dat zij met die 2,5€/dag wel kunnen eten en leven wij zouden dat niet kunnen omdat het leven zoveel duurder is (door de veel complexere economische systemen en andere...) maar wij verdienen daarom ook veel meer. We hebben zeker meer over op het eind van de maand en verkwisting is wel een hobby geworden van onze maatschappij maar dat is (net zoals in thailand) niet zo voor iedereen. >>

was er toch wel over, nee?
Oud 22 december 2006, 18:41   #50
largo_w

Standaard

Citaat:
Luc, ik vond mijn eigen commentaar niet echt zinnig, hoor,

maar dit :

<< Je moet gewoon bekijken dat zij met die 2,5€/dag wel kunnen eten en leven wij zouden dat niet kunnen omdat het leven zoveel duurder is (door de veel complexere economische systemen en andere...) maar wij verdienen daarom ook veel meer. We hebben zeker meer over op het eind van de maand en verkwisting is wel een hobby geworden van onze maatschappij maar dat is (net zoals in thailand) niet zo voor iedereen. >>

was er toch wel over, nee?
Waarom
was niet de bedoeling...
Oud 22 december 2006, 18:46   #51
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Je moet gewoon bekijken dat zij met die 2,5€/dag wel kunnen eten en leven wij zouden dat niet kunnen omdat het leven zoveel duurder is (door de veel complexere economische systemen en andere...) maar wij verdienen daarom ook veel meer. We hebben zeker meer over op het eind van de maand en verkwisting is wel een hobby geworden van onze maatschappij maar dat is (net zoals in thailand) niet zo voor iedereen.
Met die 2,5 € per dag kunnen zij eten, en misschien nog wat tweedehandskleren kopen en dat is het zo wat.

Met onze lonen kunnen wij ons ziek eten, hele kleerkasten vullen, een TV + kabel/schotelantenne+DVD-recorder kopen, PC + internetaansluiting, centrale verwarming in de winter en air-conditioning in de zomer, een zwembadje in den hof, één of twee dure auto's in de garage, een universitaire opleiding voor dochterlief en een pilotenbrevet voor de zoon, en we houden nog geld over voor een levensverzekering en een spaarrekening voor aanvullend pensioen, een wintersportvakantie en een paar citytrips per jaar,

maar we moeten dat zo niet bekijken natuurlijk want we verdienen uiteindelijk ongeveer even veel, niet ???
Oud 22 december 2006, 18:53   #52
largo_w

Standaard

Citaat:

maar we moeten dat zo niet bekijken natuurlijk want we verdienen uiteindelijk ongeveer even veel, niet ???
U snapt me verkeerd!
Ik zou terugkijken tot waar m'n posts beginnen...

We moeten niet overdrijven zeg ik!
Oud 22 december 2006, 18:59   #53
Heftruck

Standaard

Citaat:
Deflatie is ook heel slecht voor onze maatschappij. Op dat ogenlik zal de mens zich inhouden van te kopen...Ahja want morgen kan hij met hetzelfde geld meer kopen...

Geldmarkt zit zo gemakkelijk niet in elkaar volgens mij maar wil hier verder niet op ingaan...sorry.

Ja ma ey ow...Wij liberalen zijn geen egoïsten he! Je moet de minderheden en de zwakkeren ook verdedigen he...
Het is geen mythe hoor het systeem is gemaakt om het leven gemakkelijker te maken!
Helaas heb ik nu geen tijd meer om een voldoenend antwoord te schrijven. Ik kan je ondertussen een aantal artikels aanraden die verklaren waarom deflatie goed en beter is dan inflatie.

The Blessings of Deflation
Deflation: The Biggest Myths
The Imaginary Evils of Deflation

Have fun reading!
Oud 22 december 2006, 19:16   #54
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
U snapt me verkeerd!
Ik zou terugkijken tot waar m'n posts beginnen...

We moeten niet overdrijven zeg ik!

Neen, moeten we inderdaad niet.

En ik verontschuldig me voor mijn 'charge'.

Ik ging wellicht een beetje te ver.

Vat het a.u.b. niet te persoonlijk op.
Oud 22 december 2006, 19:54   #55
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Hoeveel gaat dat netto zijn?
Ik heb gelezen dat de index er bij zit, dus die moet je er feitelijk uithalen vind ik (want die kreeg je toch!) en vervolgens 1% opslag over twee jaar is 0,5%

Moet iemand daar "joepie" voor roepen?
6,25€ bruto bij per maand?
En die index afzonderlijk, maar ja zonder index geen devaluatie dus je staat weer op start.
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 december 2006, 19:59   #56
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht

dus je staat weer op start.
En dan krijg je dubbel startgeld.

Laatst gewijzigd door djimi : 22 december 2006 om 20:00.
Oud 22 december 2006, 20:24   #57
gladiator
Burgemeester

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Hoeveel gaat dat netto zijn?
Ik heb gelezen dat de index er bij zit, dus die moet je er feitelijk uithalen vind ik (want die kreeg je toch!) en vervolgens 1% opslag over twee jaar is 0,5%

Moet iemand daar "joepie" voor roepen?
6,25€ bruto bij per maand?
En die index afzonderlijk, maar ja zonder index geen devaluatie dus je staat weer op start.
Azo, ja, als de index erbij zit klopt mijn redenering toch...PEANUTS. Veel beloven en weinig geven doet de zotten...
gladiator is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 december 2006, 20:25   #58
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dvarek Bekijk bericht
Azo, ja, als de index erbij zit klopt mijn redenering toch...PEANUTS. Veel beloven en weinig geven doet de zotten...
......in vreugde leven.

In het beste geval een pak frieten extra zonder zout dan nog wel! Meer is dat niet geworden.
Moeten ze daar zo euforisch over doen?

Laatst gewijzigd door Mambo : 22 december 2006 om 20:27.
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 december 2006, 20:27   #59
gladiator
Burgemeester

Standaard

Citaat:
We mogen niet klagen, inderdaad. Maar ik persoonlijk voel me absoluut niet schuldig voor de opgebouwde welvaart hier (dankzij uw en mijn voorouders).
Iets dat we zeker niet te grabbel moeten gooien maar helaas meer en meer toch gebeurt.

Alles kan steeds beter, zelfs bij ons nog, en maar goed ook. Welvaart is als water, vroeg of laat verdeelt het zich wel over de wereld (als de WIL er is tenminste).

Laatst gewijzigd door gladiator : 22 december 2006 om 20:28.
gladiator is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 december 2006, 21:36   #60
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Jantje, neem me niet kwalijk, maar je weet niet goed wat je vertelt.
Ik weet perfect wat ik zeg en ik heb met opzet 15€ als uurloon genomen.

Een uurloon waar de meeste gewone arbeiders en bedienden hier enkel van kunnen dromen, het gemiddelde loon is 9€. En begin daar de belastingen maar eens van af te trekken. Je komt dan begot nog niet aan 2€ per uur zuivere koopkracht. En idd wij doen een pak meer met onze koopkracht dan zij, maar dit komt omdat de Industrie alles over de hele wereld aan dezelfde woekerprijzen verkoop. De prijzen verschillen van land tot land door de taksen van de landen, niet door de loonkost of de matriaalkost.
Daar komt bij dat meer dan de helft van de loontrekkende hier het ook moeten stellen met slechts een deel van de luxe die er in België is en een deel zelfs geen luxe heeft, maar in even slechte omstandigheden als de mensen ginder.
En dat de lonen daar zo laag liggen daar kunnen wij hier eigenlijk niets aan doen of veranderen, het zijn de industrie, vakbonden en politici die dat moeten veranderen.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:28.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be