Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Antwoord

Discussietools
Oud 27 december 2006, 18:09   #41
DaBlacky
Europees Commissaris

DaBlacky's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf Bekijk bericht
Ik krijg de kriebels van schijn- en andere heiligaards die met een niets ontziende arrogantie anderen menen te moeten voorschrijven wat moreel juist of fout is. Degenen die hier nu uit overwegingen van "dierenwelzijn" het luidst fulmineren tegen de consumptie van foie gras (voor alle duidelijkheid: het gaat lang niet alleen om ganzenlever; in de meeste gevallen consumeren mensen eendenlever), en die - niet gehinderd door enige kennis van zaken - het onderscheid tussen industriële en artisanale productie straal negeren, zijn meestal dezelfde mensen die zonder blikken of blozen vergif strooien voor ratten en muizen, die zonder de minste gewetenswroeging spinnen en insecten doodmeppen, die minachtend hun neus ophalen voor een kunststoffen portefeuille, maar eentje in soepel kalfsleer verkiezen, die met ongepaste trots pronken met de exotische papegaai die ze in een hokje van een halve vierkante meter houden,... Zo kan ik nog wel even doorgaan.

Samengevat in één woord: hypocrisie! En aan hypocrieten heb ik geen enkele boodschap, vooral niet als ze ook nog eens de pretentie hebben om degenen die hun mening niet delen verrot te schelden.
En wat met de mensen die WEL consequent zijn en toch het eten foie gras (dus de zieke* variant, niet de gezonde lever) afkeuren?

Met ziek bedoel ik dus de lever, niet de consument (hoewel... ). Foie gras is een zieke lever.
DaBlacky is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 december 2006, 20:06   #42
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DaBlacky Bekijk bericht
En wat met de mensen die WEL consequent zijn en toch het eten foie gras (dus de zieke* variant, niet de gezonde lever) afkeuren?
Ik moet de eerste nog tegenkomen...
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 december 2006, 20:09   #43
Desiderius
Minister-President

Desiderius's schermafbeelding

Standaard

Voil�*... de confit d'onions is net klaar !
De foie ligt te wachten op de gekende verwerking tot een overheerlijke paté.

Rafke, ge zijt welkom om te komen degusteren...
Breng gerust uwe vriend mee; er is genoeg voor iedereen!
Desiderius is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 december 2006, 21:31   #44
DaBlacky
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Als men een stok zoekt... Op die manier is niemand consequent. Waar ik me dan aan erger, is dat "inconsequentie" vaakt als smoesje wordt gebruikt om zo milieuonvriendelijk te leven, maar het eigenlijk slaat op de luiheid van het individu.
Oud 28 december 2006, 08:39   #45
illwill
Secretaris-Generaal VN

illwill's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BigF Bekijk bericht
Voor 1 keertje wel ja...

maar ik zeg nergens dat die ganzen mishandeld moeten worden he.
voor mijn part mogen die in de best mogelijke omstandigheden opgroeien, en als ik ganzelever tref van zulke ganzen; nog beter.

maar zolang dat dat niet zo is, wil ik best een keertje mijn ogen dichtknijpen.
Zielig is dat.
illwill is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 december 2006, 08:45   #46
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik krijg de kriebels van schijn- en andere heiligaards die met een niets ontziende arrogantie anderen menen te moeten voorschrijven wat moreel juist of fout is. Degenen die hier nu uit overwegingen van "dierenwelzijn" het luidst fulmineren tegen de consumptie van foie gras (voor alle duidelijkheid: het gaat lang niet alleen om ganzenlever; in de meeste gevallen consumeren mensen eendenlever), en die - niet gehinderd door enige kennis van zaken - het onderscheid tussen industriële en artisanale productie straal negeren, zijn meestal dezelfde mensen die zonder blikken of blozen vergif strooien voor ratten en muizen, die zonder de minste gewetenswroeging spinnen en insecten doodmeppen, die minachtend hun neus ophalen voor een kunststoffen portefeuille, maar eentje in soepel kalfsleer verkiezen, die met ongepaste trots pronken met de exotische papegaai die ze in een hokje van een halve vierkante meter houden,... Zo kan ik nog wel even doorgaan.

Samengevat in één woord: hypocrisie! En aan hypocrieten heb ik geen enkele boodschap, vooral niet als ze ook nog eens de pretentie hebben om degenen die hun mening niet delen verrot te schelden.
Moreel fout of niet...kiezen voor dierenleed is fout. Simpeler kan niet.
Er is niemand die klaagt over lever die op een diervriendelijke manier gemaakt word. Heb je hier al iemand horen klagen over deze soort lever misschien?

Wie strooit rattenvergif? Ik niet. Er is wel een heel groot verschil tussen een spin plattrappen of een gans 2 weken laten folteren. Als je dat verschil niet ziet...ben je Stevie Wonder?

Nogmaals, ik heb persoonlijk niets tegen dierlijke producten. Blijkbaar hoor je niet al te best. Er is niets tegen dierenproducten. IK HEB IETS TEGEN DIERENLEED!!!!! Begrijp je het nu?

Ik heb ook geen papegaai thuis. Jou probleem is dat je iedereen bekijkt alsof ze een papegaai in huis hebben, rattenvergif strooien, voor dierenleed zijn om zo je eigen gebreken te kunnen goedpraten. Dan is het makelijk ja.
Oud 28 december 2006, 08:51   #47
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Afval sorteren moet niet want er zijn nog mensen die het niet doen. Afval op straat gooien mag want er zijn nog mensen die het doen. Ik verspil langs alle mogelijke kanten water want er zijn nog mensen die het doen. Ik geef geen frank aan hulporganisaties want er zijn nog mensen die het niet doen. Ik rij gewoon door het rood licht want er zijn nog mensen die het doen. Ik lap regels aan mijn laars want er zijn nog mensen die niet naar de regels kijken. Ik drink alcohol en rijd altijd met de auto want er zijn er nog die zat rondrijden.

Er zijn meerdere woorden om zulke personen te beschrijven maar egoisme is volgens mij de beste. Zo komen we nergens.
Oud 28 december 2006, 08:52   #48
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Desiderius Bekijk bericht

Boontje komt wel om zijn loontje.
Oud 28 december 2006, 09:46   #49
BigF
Secretaris-Generaal VN

BigF's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door illwill Bekijk bericht
Zielig is dat.
Ik eet wat ik wil, jij eet wat jij wil.

Zo simpel is dat.
Zielig wordt het pas als je kost wat kost je eigen eetcultuur aan anderen op gaat liggen dringen.

P.s. Veeg jij de mieren voor je voeten weg als je gaat wandelen?
Oud 28 december 2006, 11:09   #50
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Antoon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Zo simpel is dat.
Zielig wordt het pas als je kost wat kost je eigen eetcultuur aan anderen op gaat liggen dringen.

Oud 28 december 2006, 12:14   #51
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Zo simpel is dat.

Het gaat er niet om wat jij eet. Al zou je stront eten dan is dat jou zaak. Het gaat om de leidensweg van dieren. Dit leiden en het nog ok vinden is zielig.
In china slacht men levend en zeer traag jonge puppies omdat het vlees dan veel lekkerder zou zijn. Vind je ook ok?

En natuurlijk eet jij wat je wil en ik ook. Ik kan jou op geen enkel manier terechtwijzen zodat je 2x zult nadenken. Denk gewoon bij jezelf eens even na bij het bekijken van beelden zodat je ziet hoe deze dieren afzien. Laat het jou dan gewoonweg koud? Heb je zulk hart van steen? Ik kan hier gewoonweg niet bij dat je zo koud kunt zijn.

Wat ik me eigenlijk ook afvraag is waarom mensen zichzelf zo hoog op de ladder vinden staan dat ze denken dat ze mogen beslissen voor hun eigen luxe dat ze dieren mogen laten afzien. Komt dit omdat wij slimmer zijn en aan de top van de ladder staan? Indien dit zo is...stel dat morgen een superieur ras onze aarde bezet en de mens onderwerpt, ga je dan akkoord dat ook zij elk recht hebben om ons op dezelfde manier te behandelen. Misschien heb je de film Battlefield earth gezien met John travolta...en ja het is een film...het gaat om de vraag. Of er nog leven is buiten dat van ons is een andere discussie.

Was ik nog vergeten trouwens...je gaat dus ook akkoord met de jacht zoals die nu gebeurt op zeehondjes, het houden van beren terwijl hun vocht uit hun gal of nieren word afgetapt terwijl ze kooien worden gehouden waar ze niet in kunnen bewegen gedurende heel hun leven, de tests op allerhande dieren, van ratten tot honden voor geneesmiddelen of champoo of reuk...? Jij gaat dus overal mee akkoord en vind het allemaal niet erg dat 1000000 de dieren per dag enorm afzien terwijl het anders zou kunnen? Indien ja, amaj dan blijf ik bij zielig omdat er geen andere woorden voor zijn buiten misschien gewoonweg beul. Is het ja, dan vraag ik mij af welk ding jij te ver vind gaan en waarom.
Oud 28 december 2006, 12:20   #52
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Antoon Bekijk bericht
Dat is meestal hier de laatste manier van velen op dit forum, het in belachelijke trekken met een belachelijke opmerking. Men heeft al lang bewezen dat insekten enkel op instinct leven. Van zoogdieren is al lang bewezen dat ze pijn voelen. Hij had ook kunnen vragen of ik mij slecht voel bij het wassen van mijn handen waarmee ik een hoop bacterien dood. Misschien grappig voor jullie maar een totale waardeloze opmerking.
Oud 28 december 2006, 12:39   #53
DaBlacky
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Het gaat er niet om wat jij eet. Al zou je stront eten dan is dat jou zaak. Het gaat om de leidensweg van dieren. Dit leiden en het nog ok vinden is zielig.
In china slacht men levend en zeer traag jonge puppies omdat het vlees dan veel lekkerder zou zijn. Vind je ook ok?

En natuurlijk eet jij wat je wil en ik ook. Ik kan jou op geen enkel manier terechtwijzen zodat je 2x zult nadenken. Denk gewoon bij jezelf eens even na bij het bekijken van beelden zodat je ziet hoe deze dieren afzien. Laat het jou dan gewoonweg koud? Heb je zulk hart van steen? Ik kan hier gewoonweg niet bij dat je zo koud kunt zijn.

Wat ik me eigenlijk ook afvraag is waarom mensen zichzelf zo hoog op de ladder vinden staan dat ze denken dat ze mogen beslissen voor hun eigen luxe dat ze dieren mogen laten afzien. Komt dit omdat wij slimmer zijn en aan de top van de ladder staan? Indien dit zo is...stel dat morgen een superieur ras onze aarde bezet en de mens onderwerpt, ga je dan akkoord dat ook zij elk recht hebben om ons op dezelfde manier te behandelen. Misschien heb je de film Battlefield earth gezien met John travolta...en ja het is een film...het gaat om de vraag. Of er nog leven is buiten dat van ons is een andere discussie.

Was ik nog vergeten trouwens...je gaat dus ook akkoord met de jacht zoals die nu gebeurt op zeehondjes, het houden van beren terwijl hun vocht uit hun gal of nieren word afgetapt terwijl ze kooien worden gehouden waar ze niet in kunnen bewegen gedurende heel hun leven, de tests op allerhande dieren, van ratten tot honden voor geneesmiddelen of champoo of reuk...? Jij gaat dus overal mee akkoord en vind het allemaal niet erg dat 1000000 de dieren per dag enorm afzien terwijl het anders zou kunnen? Indien ja, amaj dan blijf ik bij zielig omdat er geen andere woorden voor zijn buiten misschien gewoonweg beul. Is het ja, dan vraag ik mij af welk ding jij te ver vind gaan en waarom.
Je bent toch lid van GAIA hoop ik? Dergelijk idealistische mening moet je omzetten in actieve betrokkenheid! (en dit meen ik dus)
http://www.gaia.be/ned/html/wordlid.html
Oud 28 december 2006, 12:40   #54
Desiderius
Minister-President

Desiderius's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Boontje komt wel om zijn loontje.
Oh, en de paté is schitterend gelukt. Zojuist al even gesnoept en 't zal weer een fantastische ode worden aan de gans die ons zoveel heerlijkheid heeft geschonken !

ps. ik wéét waar mijn gans vandaan komt; ze is niet gemarteld. Goedkope brol uit Hongarije komt hier niet binnen. Zieke lever smaakt ook ziek.

Desiderius is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 december 2006, 12:45   #55
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Desiderius Bekijk bericht

Schitterend! Ik zal een lekker flesje wijn meebrengen. Heb je een voorkeur?

Wij hebben hier in de buurt een artisanaal confituurbedrijfje waar men als één van de streekspecialiteiten witloofconfijt maakt. Bijzonder lekker en het past bovendien wonderwel bij foie gras!
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oud 28 december 2006, 12:52   #56
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Er is niemand die klaagt over lever die op een diervriendelijke manier gemaakt word. Heb je hier al iemand horen klagen over deze soort lever misschien?
Erg veel nuance heb ik in je openingspost anders niet kunnen bespeuren:

Citaat:
Aan al degene die ganzenlever eet of gaat eten. FUCK YOU AND KISS MY ASS!
Niet iedereen die ganzenlever eet, is per definitie een "dierenbeul".

Citaat:
Oud 28 december 2006, 13:03   #57
DaBlacky
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Schitterend! Ik zal een lekker flesje wijn meebrengen. Heb je een voorkeur?

Wij hebben hier in de buurt een artisanaal confituurbedrijfje waar men als één van de streekspecialiteiten witloofconfijt maakt. Bijzonder lekker en het past bovendien wonderwel bij foie gras!
Foie gras IS een zieke lever. Anders heb je het over gewone ganzenlever.

Wat is het verschil? Heel simpel:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door WikiPedia
Het normale gewicht van een lever van een niet gemeste gans is ongeveer 100 gram en is roodbruin van kleur. Ganzenlever van gemeste vogels kan een gewicht bereiken van wel 2 kg en is zandkleurig tot roze.

Als je foie gras eet, ben ik akkoord met illwill en eet je een product waarvan je weet dat het dier mishandeld is. Indien het geen vetgemeste lever is, eet je gewoon een stuk vlees zoals kippenbil of stoofvlees of ...

Laatst gewijzigd door DaBlacky : 28 december 2006 om 13:11.
Oud 28 december 2006, 13:10   #58
DaBlacky
Europees Commissaris

Standaard

Mensen die tegen foie gras zijn, kunnen hier de petitie tekenen
http://www.gaia.be/ned/control.php?&...pname=petitie3
Oud 28 december 2006, 13:15   #59
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Foie gras IS een zieke lever. Anders heb je het over gewone ganzenlever.
Zoek eens in een Frans woordenboek wat "gras" precies betekent... Een tip: het is niet de vertaling van "ziek"...

Citaat:
Wat is het verschil? Heel simpel:

Als je foie gras eet, ben ik akkoord met illwill en eet je een product waarvan je weet dat het dier mishandeld is. Indien het geen vetgemeste lever is, eet je gewoon een stuk vlees zoals kippenbil of stoofvlees of ...
Het verschil zit niet in het vetmesten op zich, maar in de manier van vetmesten. Je kan een gans ook vetmesten zonder gebruik te maken van een keelbuis, weet je. Is dat vetmesten ongezond voor het dier? Allicht. Is het dierenmishandeling? Geenszins!

Verder klopt het natuurlijk wat Desiderius zegt: een zieke lever smaakt ook ziek. Een orgaan dat normaal 100 gram weegt en dat op industriële wijze wordt vetgemest tot 2 kilo, dat proef je; dat is helemaal niet lekker.

Citaat:
Oud 28 december 2006, 13:33   #60
BigF
Secretaris-Generaal VN

BigF's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik ga daar helemaal niet mee akkoord en ik zou ook niet weten waar je dat haalt.
Hoe minder dierenleed hoe beter, maar ik voel me niet geroepen om bij elke hap na te gaan of er dieren voor geleden hebben.
Jij zal dat misschien wel doen, maar dan rest je eigenlijk maar 1 ding en dat is de strop.
Er worden voor alle produkten dierproeven gedaan.
Ikzelf zit in de coatings-industrie en van welke grondstof ik ook een MSDS (Material Safety Data Sheet) nakijk, overal wordt er melding gemaakt van LD (rat). Die LD waarde staat voor Lethal Dose (in mg per kilo rat). Hoe denk je dat een dodelijke dosis voor een rat bepaald wordt?
En ik heb het hier over honderden grondstoffen en dan nog enkel uit de coatings-industrie. Ga even na hoe dat in de voedingsindustrie zit...
Ik geloof ook geen enkel bedrijf dat zegt dat voor de produktie van hun produkt geen dierproeven zijn gebeurd.

En nee, ik ga daar niet mee akkoord. Ik ben ook voor een vermindering van het aantal dierproeven en bij uitbreiding een vermindering van het dierenleed in het algemeen.
Maar dat is volgens mij eerder een taak van de overheid. Die moet duidelijke richtlijnen en wetten uitvaardigen. Waaraan ik me zal houden.
Maar ik ga mijn medeburgers niet op hun zogenaamd dieronvriendelijk gedrag wijzen, terwijl zij niet meer doen dan consumeren wat de maatschappij ze voorschotelt.

Ga bij de overheid op de deur kloppen maar ga je medeforummers niet laten off fucken en your ass kissen omdat ze al eens een foie gras nuttigen. Of, zoals in mijn geval, dat zelfs nog maar overwegen...

Laatst gewijzigd door BigF : 28 december 2006 om 13:35.
BigF is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:21.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be