![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Een paljas, die kansarmen als een speeltje gebruikt/misbruikt, om zijn politieke ambities waar te maken... ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 |
Banneling
|
![]() Dankzij Duveltje durft het VWS niet anders meer dan schrijven: ''Werk, maar werk met mate!'...
Van een nederlaag gesproken.. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#43 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() nope dat had je gedacht
we hebben ons nooit over de ganse lijn tegen werken op zich uitgesproken ( hoe dikwijls hebben we er al op gewezen dat er vws leden zijn die werken ? ) we hebben wel een aantal vanzelfsprekendheden die gelden in de spitmuizenwereld in vraag gesteld en om het spitsmuizenbrein te doen werken daar zijn natuulijk provocaties voor nodig - spitsmuizen hebben namelijk schijnbaar een olifantenvel ![]() we roepen iedereen nog steeds op om voltijds werk dat minder dan 1200 euro netto per maand opbrengt te weigeren; om halftijds werk waarmee je niet meer hebt dan je dopt te weigeren - moest men werkelijk de verplichtte gemeenschapsdienst voor werklozen invoeren dan zullen we oproepen tot verzet en zelf zullen we ons ook verzetten door ervoor te zorgen dat we de gemeenschap meer schade toebrengen tijdens die gemeenschapsdienst dat baten enz we wijzen degenen die onderbetaald of verplicht onbetaald werk wel aannemen er nog steeds op dat ze het belang van alle armen daarmee schaden ![]() en ja we evolueren natuurlijk ook he chipieken - dwz dat we vanaf nu het recht voor de armen meer willen opeisen om ook deel te nemen aan de vrije markt - om voor eigen rekening en voor eigen rijkdom ( ipv voor die van een ander ) te kunnen werken ... een markt die enkel voor rijken openstaat is geen vrije markt immers
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 25 december 2006 om 13:11. |
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#45 |
|
![]() herhaling voor duvel
we roepen iedereen nog steeds op om voltijds werk dat minder dan 1200 euro netto per maand opbrengt te weigeren; om halftijds werk waarmee je niet meer hebt dan je dopt te weigeren - moest men werkelijk de verplichtte gemeenschapsdienst voor werklozen invoeren dan zullen we oproepen tot verzet en zelf zullen we ons ook verzetten door ervoor te zorgen dat we de gemeenschap meer schade toebrengen tijdens die gemeenschapsdienst dan baten enz we wijzen degenen die onderbetaald of verplicht onbetaald werk wel aannemen er nog steeds op dat ze het belang van alle armen daarmee schaden lees jij hier eigenlijk wel ? volgens mij lees je twee zinnetjes en reageer je er dan maar op los
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 25 december 2006 om 13:21. |
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
------------------------------------------------------------------ Begin nu eens met de echte ervaringsdeskundige in de armoede te begrijpen,en te beseffe dat werken zelfs met mate de enige sluitel is uit de armoede,zelf als je in den beginnen tegen een laag loontje moet gaan werken
![]() |
![]() |
#47 |
|
![]() hoe kan werk dat bvb maar 700 euro per maand opbrengt iemand nu uit de armoede halen ?
neem nu vrouwen bvb met ik zeg maar iets - drie kinderen die worden nog armer als ze dergelijk werk aannemen ( want ze moeten dan betalen voor kinderopvang ) soit ik ga geen moeite meer doen om het jouw nog uit te leggen hoor bedankt in alle geval om me erop te wijzen trouwens dat je mentaal te lui bent om mijn postings te lezen of een poging te doen ze te begrijpen - goed om te weten, kwestie van geen energie meer te verspillen ![]()
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 25 december 2006 om 13:53. |
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Je steekt vol leugens man ![]()
![]() |
![]() |
#49 | |
|
![]() Citaat:
een vrouw met kinderen die men dreigt om als ze het vrijwilligerswerk niet doet te schorsen van leefloon ( zij ziet dus nog veel meer af dan ons arm duveltje ) en trouwens laat het nu 900 euro netto zijn ( dat is zowat het normale bedrag voor een gesubsidieerde tewerkstelling ) - geraak je daar mee uit de armoede ? denk je dat je daar kinderopvang mee kan betalen ? na een jaar vlieg je daar trouwens weer buiten en wordt er een andere langdurig werkloze aangeworven en sta je terug waar je een jaar daarvoor begonnen bent conclusie - in dergelijke gevallen zorgt gaan werken ervoor dat de problemen alleen maar groter worden maar soit je leest het toch niet he veel plezier nog met je monoloog ![]()
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 25 december 2006 om 14:08. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Ik heb bijna 20 jaar gewerkt, zonder dat het me ook maar in de verste verte uit de armoede geholpen heeft. Ik ben pas werkloos sinds 1 augustus van dit jaar. Toch smijt je me steeds voor de voeten dat ik te lui ben om te werken. Begrijp je niet dat het de keel uithangt als iemand die zelf armoede kent andere armen de grond inboort en ze verwijt voor luilak? Dat een Chipie, een cynicus en een don quichotte dat doen, van hen verwacht ik niets anders. Maar jij zou toch beter moeten weten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#51 | |
|
![]() Citaat:
we zijn gewoon geen armen voor hem - dat steekt in zijn kop - alleen duvel weet wat echte armoede is en niemand kan hem ooit begrijpen we kunnen het hem nog duizend keer uitleggen maar ja als hij het niet leest ? sommige armen kunnen we helaas niet helpen we moeten daar echt geen schuldgevoel aan overhouden - we hebben met duvel meer dan ons best gedaan
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#52 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Nee,het moet een aanzet zijn tot een volwaardige job,tot geloven in eigen kunnen,tot ervaring opdoen En ik ken er die gewoon weg liever nooit werken ![]()
![]() |
![]() |
#53 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Als je dan met twee werkt, komt ge eindelijk zonder moeite toe tot het eind van de maand, zelfs met een paar kinderen.Met twee , elk voor een half preekke gaan werken, is ook niks. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#54 | |
|
![]() Citaat:
na een jaar vlieg je daar trouwens weer buiten en wordt er een andere langdurig werkloze aangeworven en sta je terug waar je een jaar daarvoor begonnen bent conclusie - in dergelijke gevallen zorgt gaan werken ervoor dat de problemen alleen maar groter worden voor jouw alleen nog maar standaardantwoorden hoor ![]()
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#55 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Kijk het is heel eenvoudig hé,als ik met mijn beperk denkvermogen aan een reuze job kan geraken,dan moeten de mensen van het VWS dit zekers kunnen.
En nu met mijn aantal jaren dienst begin ik nog goed te verdienen ook hoor ![]()
![]() |
#56 | |
|
![]() Citaat:
na een jaar vlieg je daar trouwens weer buiten en wordt er een andere langdurig werkloze aangeworven en sta je terug waar je een jaar daarvoor begonnen bent conclusie - in dergelijke gevallen zorgt gaan werken ervoor dat de problemen alleen maar groter worden voor jouw alleen nog maar standaardantwoorden hoor ![]()
|
![]() |
![]() |
![]() |
#57 | |
Minister
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#58 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Voorzitter dat kan natuurlijk niet, want die eiste vroeger een onvoorwaardelijk basisinkomen van 1500 euro per maand (zonder te werken)... Dus, U begrijpt dat U met uw voorstel het nooit tot voorzitter kunt brengen, alhoewel U wel uw best doet... ![]() Laatst gewijzigd door Chipie : 25 december 2006 om 14:22. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#59 | |
Minister
|
![]() Trouwens, op de luie krent zitten? Iemand die arm is kan dat niet eens want die heeft 10 keer zoveel werk als een niet-arme om de dagelijkse zaken rond te krijgen. Elke dag te voet boodschappen halen, geen vaatwasmachine, soms zelfs geen wasmachine, een constant geloop met papieren die in orde moeten komen,...
Verder zijn heel wat werklozen vrijwillig aan het werk. Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#60 | |
|
![]() Citaat:
wat dat thema betreft zou hij in alle geval een voortreffelijk woordvoerder kunnen zijn uit alles blijkt dat hij bovendien ook weet wat armoede is - daarbij komt nog dat hij zelfstandig denkt en dus assertief is en niet meer assertief moet "worden gemaakt" - wat onder ervaringsdeskundigen een zeer zeldzame eigenschap is
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 25 december 2006 om 14:29. |
|
![]() |
![]() |