Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 31 oktober 2002, 12:23   #41
Duym
Minister

Duym's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jimmyl
Persoonlijk zou ik wel liever 100 jah jah's hebben dan 10 jonge marokkaanse criminelen. Als je een ding kan zeggen over jah jah dan is dat wel het feit dat hij heel goed geïntegreerd is.

Dat geïntegreerd zijn zal hij niet graag horen. Jahjah verzet zich juist met hand en tand tegen allen die zich willen integreren.
Politici van vreemde afkomst neemt hij kwalijk dat ze aan dat integratiebeleid deelnemen.
Als je dat niet bekend is, kom je wellicht van mars, ofwel ben je mij voor het lapje aan het houden.
Duym is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 oktober 2002, 12:33   #42
Moi
Provinciaal Gedeputeerde

Moi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duym
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door S.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vanelderen David
Wat mij zo enorm stoort aan die hele Dyab Abou Jahjah comedie, is dat er zich NIEMAND geroepen voelt om deze meneer op zijn plaats te zetten, behalve onze partij !
Alle partijen hebben de uitspraken van Jahjah veroordeelt, maar Uw partij is de enige die de zaak enorm opblaast om er alzo politieke munt uit te slaan.

Iemand de ledenaantallen van de AEL al gezien overigens?
Over [size=6]opblazen[/size] gesproken.

Als enkele fundamentalisten twee torens omlaag kunnen halen, en wanneer één zo'n idioot voldoende is om een bus vol vrouwen en kinderen op te blazen, dan vind ik het gevaar dat uitgaat van dat relatief klein aantal Jajha'ers, onrustwekkend.

Neen opblazen doen wij niet, dat doen zij, maar dan wel letterlijk.
Dik gelijk!

En het woordje opblaaspop heeft in Palestina wel een heel andere betekenis dan in België en op basis van die betekenis moeten wij rebelleren!
Oud 31 oktober 2002, 13:13   #43
S.
Minister

S.'s schermafbeelding

Standaard

De situatie in Palestina is totaal niet te vergelijken met die in Belgïë. Maar da's maar bijzaak voor U zeker?
7 augustus 2001: Bush vertrekt naar zijn ranch in Texas voor een maandje vakantie.
S. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 oktober 2002, 13:15   #44
Moi
Provinciaal Gedeputeerde

Moi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De situatie in Palestina is totaal niet te vergelijken met die in Belgïë. Maar da's maar bijzaak voor U zeker?
Het gaat om het gedachtegoed, S. en hun gedachtegoed is dat het leven niks waard is. Dat zou artikel 1 in de Europese grondwet moeten worden:" het meest waardevolle is het leven zelf" en mensen die daar problemen mee hebben kunnen oprotten.
Oud 31 oktober 2002, 13:25   #45
S.
Minister

S.'s schermafbeelding

Standaard

Maar moslimjongeren hier vinden het leven ook het belangrijkste wat er is. Tenzij ik een paar zelfmoordaanslagen in Poepkapelle heb gemist natuurlijk.
7 augustus 2001: Bush vertrekt naar zijn ranch in Texas voor een maandje vakantie.
Oud 31 oktober 2002, 13:34   #46
Moi
Provinciaal Gedeputeerde

Moi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Maar moslimjongeren hier vinden het leven ook het belangrijkste wat er is. Tenzij ik een paar zelfmoordaanslagen in Poepkapelle heb gemist natuurlijk.
Wat over die Marokkanen in Venlo? Hebt ge die ook gemist? en over mister Trabelsi? Of kende dieën niet?
Oud 31 oktober 2002, 13:43   #47
S.
Minister

S.'s schermafbeelding

Standaard

Zoals blijkt uit de voorbeelden die U aanhaalt, is de situatie hier absoluut niet te vergelijken met die in Israël waar al honderden mensen zijn gestorven door mensen die zichzelf opbliezen.
Oud 31 oktober 2002, 13:44   #48
Moi
Provinciaal Gedeputeerde

Moi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zoals blijkt uit de voorbeelden die U aanhaalt, is de situatie hier absoluut niet te vergelijken met die in Israël waar al honderden mensen zijn gestorven door mensen die zichzelf opbliezen.
Het gaat'm om het gedachtengoed!

Wat er in zit kan er altijd uitkomen
Oud 31 oktober 2002, 13:46   #49
S.
Minister

S.'s schermafbeelding

Standaard

Haha, de enige uitweg die U ziet, is alles naar een mogelijke toekomst te verplaatsen. Sterk!
Oud 31 oktober 2002, 13:47   #50
Moi
Provinciaal Gedeputeerde

Moi's schermafbeelding

Standaard

Het gedachtengoed is here and now, 'k weet niet, maar voor mij klinkt dat niet als toekomst
Oud 31 oktober 2002, 13:48   #51
S.
Minister

S.'s schermafbeelding

Standaard

Jaja, psycholoog en visionair Moi weet dat ze het denken, maar ze doen het gewoon nog niet...
Oud 31 oktober 2002, 13:49   #52
Moi
Provinciaal Gedeputeerde

Moi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Jaja, psycholoog en visionair Moi weet dat ze het denken, maar ze doen het gewoon nog niet...
Als ze er eerlijk voor uitkomen zoals Jahjah, Trabelsi en die Marokkanen in Venlo, dan weet ik exact wat ze denken!
Oud 31 oktober 2002, 13:52   #53
S.
Minister

S.'s schermafbeelding

Standaard

Ah ja, ze denken dus dat ze iets gaan doen, en ze zeggen dat ook, maar ze doen het gewoon nog niet. Het weer is buiten niet al te best weet u... Heeft U al een idee voor wanneer de eerste ontplofte bus juist is?
Oud 31 oktober 2002, 13:54   #54
Moi
Provinciaal Gedeputeerde

Moi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ah ja, ze denken dus dat ze iets gaan doen, en ze zeggen dat ook, maar ze doen het gewoon nog niet. Het weer is buiten niet al te best weet u... Heeft U al een idee voor wanneer de eerste ontplofte bus juist is?
De eerste bus is al jaren geleden ontploft, misschien niet in België; maar de spreuk van de Franse revolutie luidde dan ook:
liberté, egalité et fraternité
Oud 31 oktober 2002, 15:09   #55
Duym
Minister

Duym's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ja, HUN leven, maar dat van een ander zal hen worst wezen. Hun grote inspirator is daarbij de Koran.

En nog dit:

In Gazet Van Antwerpen schrijft Paul Geudens over het jongste initiatief van de AEL:
"Als mijnheer Jahjah werkelijk bekommerd is om integratie, dan zou hij straatcriminelen helpen opsporen in plaats van ze in bescherming te nemen." Juist natuurlijk, alleen ... Jahjah is helemaal niet bekommerd om de integratie. Jahjah noemt dat 'racisme'. Hij spuwt er op en maakt daar ook nauwelijks een geheim van. De AEL heeft een andere agenda. Nu al eisen zij het recht op de politie te controleren in wat zij 'onze' wijken noemen ...
Oud 31 oktober 2002, 16:37   #56
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
In Gazet Van Antwerpen schrijft Paul Geudens over het jongste initiatief van de AEL:
"Als mijnheer Jahjah werkelijk bekommerd is om integratie, dan zou hij straatcriminelen helpen opsporen in plaats van ze in bescherming te nemen." Juist natuurlijk, alleen ... Jahjah is helemaal niet bekommerd om de integratie. Jahjah noemt dat 'racisme'. Hij spuwt er op en maakt daar ook nauwelijks een geheim van. De AEL heeft een andere agenda. Nu al eisen zij het recht op de politie te controleren in wat zij 'onze' wijken noemen ...
Hoe is het mogelijk om zoveel spel te maken over een handige maar marginale demagoog.
Wie daar spel over maakt, is werkelijk de risé van het land.
Hoe blokkers zich toch met futiliteiten laten opjutten. Tsssssss.
25 jaar en nog niet (politiek) volwassen.
Oud 31 oktober 2002, 17:11   #57
Duym
Minister

Duym's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Superstaaf®
Citaat:
Hoe is het mogelijk om zoveel spel te maken over een handige maar marginale demagoog.
Paul Geudens is zover ik weet geen Vlaams Blokker.

Al 25 jaar waarschuwt onze partij voor al die demagogische marginalen, die het hebben klaargespeeld om het migrantenvraagstuk tot een van de heetste hangijzers te maken in onze samenleving.

De risee van het land? Er wordt nochtans al langer hoe minder gelachen met ons, zie maar naar de verkiezingsuitslagen.
Waar echter wel mee gelachen wordt, zijn carnavaleske partijen zoals
BUB. Misschien kunnen jullie ooit de minister van folklore en vermaak leveren. Jouw fijnzinnige humor kan ik immers zeer goed smaken
Oud 31 oktober 2002, 18:01   #58
Darwin
Banneling

Darwin's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Superstaaf®
Abou Jahjah is geen marginale demagoog, Superstaaf. En als je het vanuit islamitisch perspectief beziet is hij ook geen extremist.

Ik schat dat de grote meerderheid van de migranten hier het met hem en zijn opvattingen eens is. Zelfs de meest geïntegreerd lijkende moslim-migranten komen steeds met hetzelfde liedje af : "WIJ WILLEN MEER RECHTEN !!!"

De integratie is zo dood als en pier. De meeste moslims weten het, nu moeten de niet-moslims hier het ook nog gaan beseffen.

Het enige dat kan is assimilatie (met de islam van de westerlingen of met het westen van de moslims) of coëxistentie.

Er is nog een derde mogelijkheid, maar daar wil ik liever niet aan denken.

Darwin is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 oktober 2002, 19:10   #59
Duym
Minister

Duym's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Darwin
Abou Jahjah is geen marginale demagoog, Superstaaf. En als je het vanuit islamitisch perspectief beziet is hij ook geen extremist.
Ik schat dat de grote meerderheid van de migranten hier het met hem en zijn opvattingen eens is.
Wanneer ik in de Koran zou geloven, zou ik Jajah's doen en laten, alleen maar kunnen bijtreden.

De integratie is zo dood als en pier. De meeste moslims weten het, nu moeten de niet-moslims hier het ook nog gaan beseffen.
Zeg nu nog maar eens dat moslims achterlijk zijn, ze weten meer dan onze huidige bewindvoerders.

Het enige dat kan is assimilatie (met de islam van de westerlingen of met het westen van de moslims) of coëxistentie.
Darwin, geloof je dat zo iets echt kan? Prof. Vermeulen toont aan dat de moslims waar ook ter wereld, hun wil opleggen, ongeacht of ze een minderheid of meerderheid vormen.

Er is nog een derde mogelijkheid, maar daar wil ik liever niet aan denken.
Ik vrees dat we daaraan onderworpen zullen worden. Wij zullen dat waarschijnlijk niet meer meemaken.
Moest ik een teletijdmachine hebben, ik zou niet durven toekijken hoe het hier binnen 50 jaar gesteld staat.

Oud 31 oktober 2002, 20:29   #60
Hansi
Burger

Standaard

Aangezien onze politici te laks en te corrupt zijn om ook maar iets aan het probleem te doen, zie ik de toekomst somber in: ik hou ernstig rekening met een burgeroorlog.
Hansi is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:56.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be