![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#41 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#42 | |
|
Gouverneur
|
Citaat:
Ja dat klopt. De wendbaarheid van de SU 35 is gewoon magisch om te zien, maar we hebben meer nodig om ons land te verdedigen en daarmee kom ik om mijn volgende punt: Als ik hier zo de meningen lees lijkt het of dat we straks vliegtuigen kopen, waar verder niks meer aan mag veranderd worden. ONZIN natuurlijk! Wat belet ons om de SU 35 te kopen en vervolgens aan Fokker-Stork, Corus, Philips et cetera opdracht te geven om het vliegtuig verder te verbeteren... Vooral Fokker-Stork heeft veel kennis in huis als het gaat om luchtvaarttechniek en niet alleen met vliegtuigen. Zo maken ze ook de 'casing' van de nieuwe Patriots. Kortom, misschien hoeven we geen 'Porsche' te kopen, als wij met minder geld een 'Golf' tot topprestaties kunnen tunen...
|
|
|
|
#43 | ||
|
Burger
|
Maar dat is nog een paar jaar voor dat die grootschalig worden toegepast. Ik heb begrepen dat zo een ding niet erg snel vliegt en dat ze nogal vaak crashen. Het is nog niet volledig op punt.
Citaat:
|
||
|
|
|
|
|
#44 | |
|
Minister
|
Citaat:
|
|
|
|
#45 | ||
|
Gouverneur
|
Citaat:
PS: De Nederlandse regering wilt misschien nu ook kruisraketten aanschaffen (God behoede ons)...
|
|
|
|
#46 | |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Citaat:
|
|
|
|
#47 | ||
|
Minister
|
Citaat:
"There are old pilots, and there are bold pilots... but there are no old, bold pilots!" En de gevechtspiloten kennen dat ook!
|
|
|
|
#48 |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Topic-Update: Trek van het totaal aantal Belgische F16's er maar 2 af...
|
|
|
|
|
|
#49 | |||||
|
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
En de tiger is een goedkoper alternatief voor de apache misschien niet zo goed maar dan wel goedkoper . of de Ka-52 of de ... genoeg alternatieven dan altijd van de VS . Citaat:
Citaat:
|
|||||
|
|
|
|
|
#50 |
|
Minister
|
"There are old pilots, and there are bold pilots... but there are no old, bold pilots!"
|
|
|
#51 | |
|
Burger
|
Inplaats van zo een opmerking te geven, zou ik maar de betrokken families condoleren.
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#52 | ||
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Citaat:
Dit is trouwens de omgekomen piloot (links): ![]() Luitenant-kolonel Ronny Vaerten |
||
|
|
|
|
|
#53 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Wellicht zullen dit hoogstwaarschijnlijk de gemoderniseerde versies zijn van de F16. En niet diegene die ingepakt staan, klaar om verkocht te worden. De Belgische luchtmacht verliest in vredestijd meer vliegtuigen dan generaals. En dan vinden ze het vreemd dat er geen geld meer is.
|
|
|
|
|
|
#54 | |||
|
Minister
|
Citaat:
Ronny Vaerten was één van meest ervaren F-16piloten en was test-director voor de nieuwe wapensystemen. Zijn dood is een klap voor het up-to-date houden van de Belgische en Nederlandse F-16's.
|
|
|
|
#55 | |
|
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#56 | ||
|
Gouverneur
|
Citaat:
|
|
|
|
#57 | |||
|
|
Citaat:
Het zit hem gewoon in de opleiding van piloten. Naarmate er meer mensen tijdens uw jonge jaren uw gat afvegen, zal een mens zijn ego groeien. Gevechtspiloten, met teams van een paar honderd mensen om hun vliegtuig te onderhouden, zijn idd het ergst, maar lijnpiloten moeten niet veel onderdoen. In de privesector vind je af en toe al eens een piloot die wat meer verantwoordelijkheden heeft dan louter het vliegen, toch zijn de egos ook daar dikgezaaid. Daar is niets slecht mee, maar je moet weten hoe je die egos naar je hand kan draaien.
|
|
|
|
#58 |
|
Provinciaal Statenlid
|
Ivm die Belgisceh F-16's vind ik het maar normaal dat ze die naar 60 terugschakelen, het is me een raadsel waarom ze er ooit 160 hebben aangekocht.
De overige 60 zijn helemaal gemoderniseerd en zijn bijna zo goed als nieuwe vliegtuigen. Ik ben dan ook 100% akkoord dat België niet mee aan de JSF doet, onnodig geldverspilling. De toekomst van het Belgisch leger ligt bij vredesoperaties, en militair transport, daar zijn jachtvliegtuigen van minder belang. PS: bij mijn weten is de Eurofighter zelfs een minder vliegtuig dan de gemoderniseerde F-16
|
|
|
#59 |
|
Minister-President
|
Zeker geen topic voor pascifisten hier.
In plaats van te investeren in wapens, zou men beter investeren in vrede.
« Ciò che ci divide non è il fatto che noi non troviamo nessun Dio, né nella storia, né nella natura, né dietro la natura, - ma che quello che è stato adorato come Dio noi non lo troviamo affatto "divino", ma al contrario pietoso, assurdo, dannoso, non solo perché è un errore, ma perché è un crimine contro la vita... » (Friedrich Nietzsche) |
|
|
|
|
|
#60 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Boe, softie. Geef mij maar een paar wings JSF's met van die rode sterren op de vleugels. En als ze dat niet kunnen leveren ben ik best bereid om de overtollige F16's voor een prikje over te nemen. |
|
|
|
|