Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 8 december 2003, 22:56   #41
Nr.10
Secretaris-Generaal VN

Nr.10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bolter
Meer en meer zal de taak komen te liggen bij.... UCAV's....

Unmanned Combat Air Vehicle..
Onbemande gevechtsvliegtuigen..
De eerste doelen in Afganistan en Irak werden al bestookt door zulke toestellen.. Met succes..
Zeer juist. Zo'n Unmaned Combat Air Vehicles zijn de toekomst. Met een druk op de knop in het thuisland schakelt men eender wie, eender waar, uit.
Nr.10 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 december 2003, 23:23   #42
De Vliegende Hollander
Gouverneur

De Vliegende Hollander's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alpina
Is het niet zo dat die Russische Sukhoi's enorm wendbaar zijn maar hopeloos achter staan op de Amerikanen wat betreft Stealth en eletronica??

Ja dat klopt. De wendbaarheid van de SU 35 is gewoon magisch om te zien, maar we hebben meer nodig om ons land te verdedigen en daarmee kom ik om mijn volgende punt:

Als ik hier zo de meningen lees lijkt het of dat we straks vliegtuigen kopen, waar verder niks meer aan mag veranderd worden. ONZIN natuurlijk!
Wat belet ons om de SU 35 te kopen en vervolgens aan Fokker-Stork, Corus, Philips et cetera opdracht te geven om het vliegtuig verder te verbeteren...

Vooral Fokker-Stork heeft veel kennis in huis als het gaat om luchtvaarttechniek en niet alleen met vliegtuigen. Zo maken ze ook de 'casing' van de nieuwe Patriots.

Kortom, misschien hoeven we geen 'Porsche' te kopen, als wij met minder geld een 'Golf' tot topprestaties kunnen tunen...
Oud 8 december 2003, 23:27   #43
zillox
Burger

zillox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar zillox
Standaard

Maar dat is nog een paar jaar voor dat die grootschalig worden toegepast. Ik heb begrepen dat zo een ding niet erg snel vliegt en dat ze nogal vaak crashen. Het is nog niet volledig op punt.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nr.10
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bolter
Meer en meer zal de taak komen te liggen bij.... UCAV's....

Unmanned Combat Air Vehicle..
Onbemande gevechtsvliegtuigen..
De eerste doelen in Afganistan en Irak werden al bestookt door zulke toestellen.. Met succes..
Zeer juist. Zo'n Unmaned Combat Air Vehicles zijn de toekomst. Met een druk op de knop in het thuisland schakelt men eender wie, eender waar, uit.
zillox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 december 2003, 23:36   #44
Luddo
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc
De officieren hebben geen reden tot klagen neen. Het Belgische leger heeft wellicht de beste VIP-helicopter van de NAVO. Maar tja met officieren schakel je geen tanks uit en hou je geen raketten tegen.
De Agusta is een versie van de Cessna 172 met een rotor! Maar dan wel 10tallen keren duurder!
Oud 8 december 2003, 23:40   #45
De Vliegende Hollander
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Luddo
Citaat:
De officieren hebben geen reden tot klagen neen. Het Belgische leger heeft wellicht de beste VIP-helicopter van de NAVO. Maar tja met officieren schakel je geen tanks uit en hou je geen raketten tegen.
De Agusta is een versie van de Cessna 172 met een rotor! Maar dan wel 10tallen keren duurder!
Ik ben ook niet zo gecharmeerd van de Agusta, maar was daar niet een hele rel over in België ooit???

PS: De Nederlandse regering wilt misschien nu ook kruisraketten aanschaffen (God behoede ons)...
Oud 9 december 2003, 00:50   #46
TomB
Perm. Vertegenwoordiger VN

TomB's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Nu de ego van de gemidddelde gevechtspiloot is wellicht groter dan het vliegtuig waarmee ie vliegt.
Dat kan gezegd worden van alle piloten. De consensus is dat als een piloot geen ego heeft, het waarschijnlijk ook geen goede piloot is.
Oud 9 december 2003, 11:23   #47
Luddo
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TomB
Citaat:
Nu de ego van de gemidddelde gevechtspiloot is wellicht groter dan het vliegtuig waarmee ie vliegt.
Dat kan gezegd worden van alle piloten. De consensus is dat als een piloot geen ego heeft, het waarschijnlijk ook geen goede piloot is.
Dat gaat zeker op voor een gevechtspiloot, maar dan houdt het op, denk ik. De meeste piloten zijn heel voorzichtige vliegers die het noodlot niet uitdagen, volgens dat oude gezegde:
"There are old pilots, and there are bold pilots... but there are no old, bold pilots!"
En de gevechtspiloten kennen dat ook!
Oud 9 december 2003, 17:33   #48
Zeno!
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Topic-Update: Trek van het totaal aantal Belgische F16's er maar 2 af...
Zeno! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 december 2003, 18:05   #49
k9

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Vliegende Hollander

Rusland heeft toegezegd dat de fabricage in Nederland mag geschieden (voor de D66 was dit ook één van de redenen om de SU 35 te erkennen als optie).
Tuurlijk maar niet alleen voor de europese markt een groot verschil.

Citaat:
Saab Grippen is een klein maar fenomenaal vliegtuig, die zeer geschikt is voor 'coastal defense', die eigenschap is voor Nederland en België uiterst interessant.
Maar nogal duur voor wat je krijgt .

Citaat:
Overigens ben ik FEL tegen 'je bent Europees, je koopt Europees' argument. Als het aankomt op defensie moet je ten eerste kijken naar wat in het beste landsbelang is!
De aankoop van de Apache gevechtshelicopter is gewoon verruit superieur tov de Europese Tigre helicopter. Moeten we dan onze veiligeheud opzijschuiven om de Duitsers en Fransen te vriend te houden???
Je zegt hetzelf landsbelang compleet afhankelijk zijn vand e VS voor defensie is slecht dus ...

En de tiger is een goedkoper alternatief voor de apache misschien niet zo goed maar dan wel goedkoper . of de Ka-52 of de ... genoeg alternatieven dan altijd van de VS .

Citaat:
Nog een goed voorbeeld van Transatlantische colloboratie is de Patriot anti-raketinstallaties. Daar is simpelweg geen Europese (exclusief Rusland) variatie van.
Ik zeg ook niet alles europees te kopen gewoon als er even goede alternatieven zijn .

Citaat:
Kortom, Nederland (en België) moeten met een bepaald budget de MAXIMALE slagkracht verwerven en of de leverancier Russisch, Amerikaans, Frans, Duits, Brits of Japans is maakt mij niet uit...
Zelfs de VS denkt zo niet toen ze het superieure PzH 2000 van duitsland wilde kopen hebben ze het niet gedaan en een slechtr VS alternatief ontwikkeld .
k9 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 december 2003, 18:06   #50
Luddo
Minister

Standaard

"There are old pilots, and there are bold pilots... but there are no old, bold pilots!"
Oud 9 december 2003, 18:23   #51
zillox
Burger

zillox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar zillox
Standaard

Inplaats van zo een opmerking te geven, zou ik maar de betrokken families condoleren.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zeno!
zillox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 december 2003, 18:32   #52
Zeno!
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zillox
Inplaats van zo een opmerking te geven, zou ik maar de betrokken families condoleren.

Citaat:
Oeioei, zo lichtgeraakt? Het spreekt natuurlijk vanzelf dat ik de betrokken familie sterkte toewens.

Dit is trouwens de omgekomen piloot (links):

Luitenant-kolonel Ronny Vaerten
Zeno! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 december 2003, 18:34   #53
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN

solidarnosc's schermafbeelding

Standaard

Wellicht zullen dit hoogstwaarschijnlijk de gemoderniseerde versies zijn van de F16. En niet diegene die ingepakt staan, klaar om verkocht te worden. De Belgische luchtmacht verliest in vredestijd meer vliegtuigen dan generaals. En dan vinden ze het vreemd dat er geen geld meer is.
solidarnosc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 december 2003, 18:41   #54
Luddo
Minister

Standaard

Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zillox

Citaat:
Oeioei, zo lichtgeraakt? Het spreekt natuurlijk vanzelf dat ik de betrokken familie sterkte toewens.

Dit is trouwens de omgekomen piloot (links):

Luitenant-kolonel Ronny Vaerten

Ronny Vaerten was één van meest ervaren F-16piloten en was test-director voor de nieuwe wapensystemen. Zijn dood is een klap voor het up-to-date houden van de Belgische en Nederlandse F-16's.
Oud 9 december 2003, 19:22   #55
k9

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bluelagune

En waarom zouden wij "Europees" moeten kopen????? Begin de jaren '90 koos België voor de Agusta A109 heli van Italiaanse makelij en het is bewezen dat de toestellen allesbehalve geschikt zijn voor de taken waar ze indertijd voor werden aangeschaft namelijk verkenning en Anti-Tank operaties. De Nederlanders kozen voor de Amerikaanse AH-64A Apache...een toestel dat reeds zijn nut bewees en nog altijd bewijst in Irak en tegen Palestijnse terroristen in de Gaza-strook!!!

Israëlische Ah-64 toestellen tijdens een operatie in de Palestijnse gebieden!!!!! Coole foto trouwens!!!
Je moet natuuerlijk iets deftig kopen belgie had de tiger van duitsland kunnen kopen een heel goede helicopter
k9 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 december 2003, 19:28   #56
De Vliegende Hollander
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door k9
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bluelagune

En waarom zouden wij "Europees" moeten kopen????? Begin de jaren '90 koos België voor de Agusta A109 heli van Italiaanse makelij en het is bewezen dat de toestellen allesbehalve geschikt zijn voor de taken waar ze indertijd voor werden aangeschaft namelijk verkenning en Anti-Tank operaties. De Nederlanders kozen voor de Amerikaanse AH-64A Apache...een toestel dat reeds zijn nut bewees en nog altijd bewijst in Irak en tegen Palestijnse terroristen in de Gaza-strook!!!

Israëlische Ah-64 toestellen tijdens een operatie in de Palestijnse gebieden!!!!! Coole foto trouwens!!!
Je moet natuuerlijk iets deftig kopen belgie had de tiger van duitsland kunnen kopen een heel goede helicopter
Alhoewel de Tigre al beter is dan de Agusta (naar mijn bescheiden mening) is de Tankkiller van de Amerikanen misschien nog een tikkie beter...
Oud 9 december 2003, 20:07   #57
TomB

TomB's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Luddo
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TomB
Citaat:
Dat gaat zeker op voor een gevechtspiloot, maar dan houdt het op, denk ik. De meeste piloten zijn heel voorzichtige vliegers die het noodlot niet uitdagen, volgens dat oude gezegde:
En de gevechtspiloten kennen dat ook!
Boldness heeft weinig met ego te maken.

Het zit hem gewoon in de opleiding van piloten. Naarmate er meer mensen tijdens uw jonge jaren uw gat afvegen, zal een mens zijn ego groeien.

Gevechtspiloten, met teams van een paar honderd mensen om hun vliegtuig te onderhouden, zijn idd het ergst, maar lijnpiloten moeten niet veel onderdoen.

In de privesector vind je af en toe al eens een piloot die wat meer verantwoordelijkheden heeft dan louter het vliegen, toch zijn de egos ook daar dikgezaaid.

Daar is niets slecht mee, maar je moet weten hoe je die egos naar je hand kan draaien.
Oud 13 december 2003, 14:56   #58
Celebfin
Provinciaal Statenlid

Celebfin's schermafbeelding

Standaard

Ivm die Belgisceh F-16's vind ik het maar normaal dat ze die naar 60 terugschakelen, het is me een raadsel waarom ze er ooit 160 hebben aangekocht.
De overige 60 zijn helemaal gemoderniseerd en zijn bijna zo goed als nieuwe vliegtuigen. Ik ben dan ook 100% akkoord dat België niet mee aan de JSF doet, onnodig geldverspilling. De toekomst van het Belgisch leger ligt bij vredesoperaties, en militair transport, daar zijn jachtvliegtuigen van minder belang.

PS: bij mijn weten is de Eurofighter zelfs een minder vliegtuig dan de gemoderniseerde F-16
the time has come to peace the fuck out
Celebfin is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 december 2003, 18:01   #59
Philips Inc.
Minister-President

Philips Inc.'s schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Philips Inc.
Standaard

Zeker geen topic voor pascifisten hier.

In plaats van te investeren in wapens, zou men beter investeren in vrede.
« Ciò che ci divide non è il fatto che noi non troviamo nessun Dio, né nella storia, né nella natura, né dietro la natura, - ma che quello che è stato adorato come Dio noi non lo troviamo affatto "divino", ma al contrario pietoso, assurdo, dannoso, non solo perché è un errore, ma perché è un crimine contro la vita... »

(Friedrich Nietzsche)
Philips Inc. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 december 2003, 18:45   #60
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN

solidarnosc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Philip
Zeker geen topic voor pascifisten hier.

In plaats van te investeren in wapens, zou men beter investeren in vrede.

Boe, softie.

Geef mij maar een paar wings JSF's met van die rode sterren op de vleugels. En als ze dat niet kunnen leveren ben ik best bereid om de overtollige F16's voor een prikje over te nemen.
solidarnosc is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:47.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be