![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De mensheid is alles behalve dat. Teveel mensen, en van die mensen zijn er veel te veel die niet in aanmerking komen om te overleven in een natuurlijke omgeving zonder hulp van anderen of technologie. Technologie die het natuurlijk evenwicht zowiezo ontwricht. Als onderzoek op geaborteerde foetussen een manier vind om genetische schade, of handicap veroorzakende defecten, kan verhelpen, juich ik dat toe. Testen van haarlak op ogen. Man waarom zou je daarom een peperdure chimpansee voor gebruiken als een petrieschaaltje gekweekt menselijk oogweefsel een prima vergelijk kan geven. Proefdieren zijn een ding uit het verleden en alleen verouderde laboratoria zijn daar nog volop mee bezig. Het is stukken goedkoper gerichte testen te doen om uit te maken dat de effecten niet te grof/permanent zijn, en dan pas menselijke vrijwilligers te vragen. Tuurlijk, voor diergeneeskunde is dat al wat moelijker, en zulen er helaas "chinese vrijwilligers" nodig zijn.
![]() |
![]() |
#42 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
http://forum.politics.be/showpost.ph...3&postcount=27 postte.
![]() |
![]() |
#43 | ||
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Citaat:
Dit is helemaal naast de kwestie. Ik zei dat er misschien wel onderzoeken zijn die verboden moeten worden, ja. Of die dierenproeven verleden tijd zijn, of niet (waar ik echt niet intrap, hoor), daar gaat het niet om. Natuurlijk, tests op dode foetussen moeten mogelijk zijn, tests op mensen moeten mogelijk zijn, net als op dieren. Maar zijn er ook onderzoeken die verboden mogen worden ? Jawel. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#45 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Volgens jou is Naomi Campbell en de gemiddelde halfbloed geen bedreiging voor de harmonie met de natuur, maar gehandicapten wel ? Diegene die zelf een bepaling wil opleggen, heeft het over een Zuiver Ras, hetzij met een andere invulling dan de gebruikelijke, hetzij met dezelfde. Oh ja, het onderzoek. Als ik nu wil onderzoeken of ik met een chemisch middel bruine ogen blauw kan maken ? Sommige onderzoeken zijn nu eenmaal niet ethisch verantwoord (denk maar aan het klonen van mensen). Laatst gewijzigd door Ozymandias : 2 januari 2007 om 10:36. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Verbieden die handel!
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Oh Raf, je wil dus dat mensen zoals ik, met een genetisch bepaalde vorm van Asthma, geen gezond nageslacht mogen hebben?
Want dat mijn beste, is de reden waarom ik geen kinderen des mijner lichaams wil. Het gen verantwoordelijk voor de asthma is niet dominant, maar komt meer voor dan je zou willen. Als 2 mensen met dat gen samen een kleine hebben, dan is de kans 50/50 dat het boeleke van zijn eerste levensjaar daar mee mag leven. En natuurlijk alle syndroom van Down lijders, die volwassen worden, en die willen voortplanten, moeten van jou ook maar debieltjes krijgen? Of voeren we die vruchten des liefdes maar op voorhand af? Genetisch manipuleren van mensen, oordeelkundig gebruikt, is een weldaad. Het misbruiken, daarmee creeer je de "Sauron supermannen mee". En dat mijn mede niet nageslacht creerder, kan je googlen.
![]() |
#48 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Voor de rest, variaties binnen een ras maken me geen reet uit. Bruin /geel/roze/rood velletje, ogen in welke kleur en vorm dan ook, allen zijn mensen. Citaat:
Citaat:
Als je "cosmetisch" wil gaan, en een kleurspoeling voor ogen wil maken, zijn de opties legio. Maar tot nu toe voldoen lenzen prima. En moet je niet dokter Mengele na gaan doen. Nu moet ik toegeven, dankzij die gek zijn testen weten we nu wel bergen meer van het menselijke lichaam.
![]() |
![]() |
#49 | ||
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Je kan zo'n dingen niet doordrijven, want dan zou iedereen met een bril, in een rolstoel, met een gehoorapparaat, en zelfs iedereen boven de 70 eigenlijk geweerd moeten worden uit de maatschappij. Citaat:
We weten dankzij hem (zogezegd) bergen meer van het menselijke lichaam, dus waren zijn onderzoeken gerechtvaardigd ? Nee. Dus moeten niet alle onderzoeken mogelijk zijn. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ikzelf zou in zo'n situatie niet overleven. Maar ik heb geluk gehad dat mijn ouders hun verantwoordelijkheid hebben genomen. Ze hebben heel veel moeite gedaan en geld gespendeerd om mijn "variatie" op de norm toch te laten overleven. Nu ik denk er zelf anders over , en zal dus geen nageslacht verwekken, tenzij er genetische manipulatie mogelijk is waardoor mijn "variatie" uitgebannen kan worden. Ver- en bijzienden hebben in groepsverband hun nut, dus kan de groep beter overleven met dezen in hun midden. Om een gruwelijke vergelijking te geven. Een groep hyena's heeft een lid, wat desondanks een handicap (bij geboorte of ongeval) een ongelofelijke reukzin heeft waarmee dit lid veel beter eten kan vinden. Ik denk dat deze groep aaseters dit lid wel gaat helpen overleven, daar ze er allemaal beter van worden. Maar als de situatie veranderd, is dit ook het lid wat eerst het loodje zal leggen. De natuur is egoïstisch.
![]() |
![]() |
#51 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Ik zie niet in welk nut de ver- en bijzienden in groep kunnen hebben. Oké, misschien is er een erg sterke verziende persoon, maar dat is niet inherent aan de variante. De natuur is allesbehalve egoïstisch, zelfs altruïstisch. Dieren zijn egoïstisch. Daarom leven wij in maatschappijen met regels, en niet meer in de woeste natuur. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#52 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
't Is niet mijn fout dat je nog geen bericht gekregen hebt van het nobelfonds. allez, goede voornemens, minder schelden enz. ... beste wensen.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#53 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zowel mijn ouders als ik hebben onze verantwoordelijkheid genomen. Mijn ouders door goed voor mij te zorgen zodanig in de maatschappij nuttig kan zijn, en ik doordat ik geen last voor de maatschappij creeer. Het verschil zit 'm in kennis. Ik weet wat mijn ouders niet wisten.
![]() |
![]() |
#54 |
|
![]() Kunnen we voor de verandering eens niet de wetenschap op een creatievere manier gebruiken? Nu wordt ze dikwijls misbruikt door losers die er anderen mee willen veroordelen. Dat soort losers - de zware, ziekelijke heteros zeg maar - panikeert van zodra de wereld niet langer uit binaire conceptjes bestaat. Dan stort hun wereld in.
Ik stel voor, zoals Gilles Deleuze dat deed in een van zijn beroemde werken, om de wetenschap aan te wenden voor de creatie van personen die honderden sexuele geaardheden hebben. Elke mens zit eigenlijk zo in elkaar (althans dat zegt de wetenschap), enkel een paar kleingeestige culturen maken er graag duidelijke, infantiele categorieën van: heteros versus de rest. Wij moeten de wetenschap dus op een interessantere manier gebruiken, en niet langer laten misbruiken door de kleinste mensjes. Kwestie van die simpele, licht achterlijke burgerkinderen die de hele werkelijkheid liefst zo zwart-wit mogelijk zien, een beetje redelijkheid bij te brengen. Wij, als rationele, volwassen mensen hebben echt de plicht om deze gebrekkige zielen op te voeden en nooit op te geven. Maar begrijp me niet verkeerd: ik pleit niet voor de homoficatie van bange kleine heteros (hoewel dat een goede zaak zou zijn); ik pleit in tegendeel voor de creatie van nieuwe, multi-sexuele mensen. Gewoon omdat we dat kunnen, en omdat dit ons dwingt volwassen maatschappijen te creëren. Ik geloof echt dat zelfs de kleine harde hetero-sukkelaars meer in zich hebben dan ze doen uitschijnen. Ik geloof echt dat ze opgevoed kunnen worden. PS: ik ben zelf een gewone hetero-man. Dat wil zeggen: ik geef niet constant af op homos. Mannen die van zichzelf zeggen dat ze hetero zijn maar wel constant in gedachte homos scheef bekijken, zijn overduidelijk zelf homofiel. Dat is intussen wel duidelijk. |
![]() |
![]() |
![]() |
#55 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#56 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#57 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#58 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#59 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
![]() En nog wel eentje die niet zelfzeker genoeg (in zijn seksualiteit of in zijn geloofsbelijdenis) is om een andere levenssfeer naast de zijne te tolereren. Nu begint hij al te gillen! Zie je wel! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#60 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |