![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 |
Minister
|
![]() Wat de mensen hier trouwens niet allemaal uit hun botten slaan als verklaring voor het Japanse voorstel tot grondwetswijziging. De VS als militaire bedreiging voor Japan
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Twee zaken schijnen door deze mensen niet te zijn opgemerkt: 1) WO II was meer dan 60 jaar geleden. Duitsland heeft al in de jaren '90 zijn grondwet aangepast. Duitse militaire zijn momenteel o.a. actief in Afghanistan. Is het zo vreemd dat Japan opnieuw een land als de andere landen wil zijn? 2) Noord-Korea en China lijken mij realistischer als mogelijke redenen tot ongerustheid in Japan.
![]() |
#42 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Ik bedoelde met mijn post niet dat ik vind dat Japan 100 % gelijk heeft om zich opnieuw militair assertief te willen opstellen, ik trachtte enkel een rationele analyse te geven, los van de hysterie die sommigen hier in de greep heeft.
![]() |
![]() |
#44 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
De VS probeert haar "War for Oil" natuurlijk graag te verpakken als "War on Terrorism". Maar dat is natuurlijk gewoon oorlogspropaganda. Uiteraard zijn die olielanden islamitisch, en dat maakt natuurlijk ook dat het gerechtvaardige verzet grotendeels islamitisch geïnspireerd is.
![]() |
![]() |
#45 | ||
Burger
|
![]() Citaat:
Het gaat uiteindelijk altijd om geld en macht, en radicale moslims gebruiken hun religie als reden/motivatie. Als martelaars in de hel zouden terechtkomen in plaats van tot in der eeuwigheid X aantal maagden te verkrijgen, dan zouden er veel minder zelfmoordaanslagen zijn. Mensen als S. Hussein of Bin Laden sporen anderen aan te vechten en te sterven voor hun, en ze doen dit zeer effectief, het voetvolk blaast zichzelf maar al te graag op voor de goede zaak. De "goede zaak" voor de hogergeplaatsten is natuurlijk invloed en macht. Citaat:
Loop trouwens eens rond in je huis, en noteer hoeveel producten er gemaakt zijn op basis van, of dankzij, olie. Als er een goede reden zou zijn om oorlog te voeren, dan is het wel olie! Overigens wil ik ook even melden dat ik me wat liet gaan wat betreft het betrekken van radicale moslims in dit topic. Ik vond het in het huidige geopolitieke landschap niet meer dan realistisch dat Japan het pacifisme vaarwel zou zeggen. Als ze dat zouden doen dan erkennen ze de realiteit van de wereld meer dan dat bijvoorbeeld Europa dat doet. Naties die zichzelf "beschaven" en de strijd vaarwel zeggen of hun leger afschaffen, werden doorheen de geschiedenis altijd overwonnen door "barbaren" die minder vredelievend waren.
![]() |
![]() |
#46 |
Gouverneur
|
![]() Het voordeel dat Japan momenteel is dat het de 2de industrieland is na de USA. Dit zorgt ervoor dat ze voorlopig met hun minileger en hun geld sterk genoeg staan in de regio; Echter met het agressieve Noord Korea en het economisch opkomende China verzwarkt hun positie wereldwijd en zijn ze genoodzaakt om hierop te reageren.
Over Europa, wij hebben sinds het wegvallen van het Oostblok geen directe vijanden aan onze grenzen en de NATO maakt het nog een stuk veiliger. Frankrijk en Groot-Brittanie zijn naar weten de enigste die vliegkampschepen en een leger van formaat beschikken dat internationaal kan ingrijpen. We voelen hier op geografisch vlak ons overveilig. Het geen Europa altijd het geschiedkundig moeilijk mee gehad heeft zijn indirecte of langdurige invasies van buiten Europa, Hunnen, Tartaren, Islamieten, Turken en moslims. Echter hebben we geen rekening gehouden met iets stoms al moslims die hun cultuur wilden behouden en de opkomende macht van olielanden. Stilaan proberen we wel onze grenzen meer af te sluiten, maar hoe goed dit lukt moet de toekomst uitwijzen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 |
Banneling
|
![]() Een miltair sterk japan zou een stevige bijdrage kunnen leveren aan het westers bondgenootschap.Het demilitariseren van japan was een grote vergissing.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#51 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#52 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Dé neo-con columnsit uit de VS? Zoon van de notoire anti-Sovjet kruisvaarder RICHARD? Laat me niet lachen Martini ... Een 'misselijke', ja zelfs een 'wrede' grap. Zo noemden verschillende commentatoren de nominatie van Midden-Oostenwetenschapper Daniel Pipes als bestuurslid van de United States Institute of Peace (USIP). Citaat:
Wil U hier een objectief standpunt door naar voor brengen? Ander en beter graag!
![]() |
![]() |
#53 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#54 | |
Burger
|
![]() Jazeker, die.
Citaat:
Ik neem aan dat je een effectievere weg naar vrede in het Midden-Oosten kent, maar alles wijst erop dat enkel een overwinning van Israël effectief het strijden kan stoppen - of de vernietiging van Israël misschien, wie weet, maar persoonlijk denk ik dat een overwinning van Israël wenselijker is. Israël is een goede bliksemafleider (en dat weet zowel de VS als Israël zelf donders goed), zolang de radicale moslims daar vechten, vechten ze hier niet. Let wel, Pipes observeert en geeft scherpe commentaar, en in tegenstelling tot veel linkse en anti-US en/of anti-Bush propageerders komt hij allesbehalve naïef over. De man heeft de kennis en de achtergrond om te weten waarover hij spreekt. Dat zijn meningen niet populair zijn kan ik best geloven, maar met mijn achtergrond in Islamgeschiedenis vind ik dat hij (helaas, misschien?) heel vaak spijkers met koppen slaat. Dat zijn commentaar (of zijn persoon) in sommige kringen niet populair is, dat is onvermijdelijk. Maar er is een verschil tussen vaststellen dat een militaire overwinning van Israël mogelijk het enige realistische pad naar vrede in het Midden-Oosten is, en politici en bevolkingen aanzetten om die oorlog ook te gaan voeren. Dat laatste doet hij niet - hij is een commentator, geen politicus.
![]() |
![]() |
#55 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het is de japanners eerder te doen om de zotte imperialistische noord koreanen... Als die een tot de tanden bewapend Japan voor zich zien dat ook mag aanvallen gaan die onozelaars misschien stoppen met raketten naar Japan af te schieten als "oefenening" |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#56 | |
|
![]() Citaat:
POLITICS.BE 2:http://www.politiek.messageboard.be Het volk dient de stem van de partijen te zijn, en de partijen niet de stem van het volk! De nieuwe Vlaamse Partij! Vrij Vlaanderen of neem eens een kijkje op ons geüpdate forum:Forum Vrij Vlaanderen |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#57 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#58 |
|
![]()
POLITICS.BE 2:http://www.politiek.messageboard.be Het volk dient de stem van de partijen te zijn, en de partijen niet de stem van het volk! De nieuwe Vlaamse Partij! Vrij Vlaanderen of neem eens een kijkje op ons geüpdate forum:Forum Vrij Vlaanderen |
![]() |
![]() |
![]() |
#59 | |
|
![]() Citaat:
't is erg gesteld met deze wereld ![]()
![]() |
![]() |
#60 | |
Banneling