![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 |
Banneling
|
![]() [quote=Knuppel;2313058]In dat geval had de vrouw wel nog een tijdlang geleefd en haar kinderen kunnen grootbrengen terwijl die kinderen nu beide ouders kwijt zijn. Reden te over dus om misdadigers hun straf te laten uitzitten. Al was het maar om gewend te geraken aan de idee dat ze niet meer dezelfde situatie zullen terugvinden die ze zelf naar de haaien hielpen voor ze de gevangenis invlogen.
In de gevangenis kunnen de verantwoordelijken maar beter heel goed luisteren en opletten én passende maatregelen nemen als hen ter ore komt dat Al eens gehoord van de wet DUPONT. Welke plichten hebben de gedetineerden sinds deze wet nog????? Laatst gewijzigd door dereien : 7 januari 2007 om 14:05. |
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar ook dat komt in grote lijnen overeen met wat het VB al jaren bepleit en juist daarom op zoveel tegenstand botste. En botst.
![]() |
![]() |
#43 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() [quote=dereien;2313588]
Citaat:
Ik dacht dat de wet Dupont over rechten ging voor gedetineerden inplaats van plichten. Het recht om niet geslagen of gefolterd te worden bijvoorbeeld. Heb jij daar iets op tegen?
![]() |
![]() |
#44 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Zie je, Knuppel, als in het programma van het Vlaams Belang iets staat dat overeenkomt met mijn zienswijze dan ben ik niet te beroerd dit toe te juichen. Er staan natuurlijk meer dingen in het VB-programma die botsen met mijn principes maar dat mag natuurlijk. Hun nationalistisch discours bijvoorbeeld vindt in mij een groot tegenstander; hun houding over het minimaliseren van de overheid is totaal ongeloofwaardig; hun weliswaar 'verschoonde' - door beknotting van vrije meningsuiting - ongelijke benadering van mensen is voor mij verwerpelijk; en het selectief optreden als verdedigers van principes van de rechtsstaat biedt hen geen geloofwaardigheid. Ondanks dit alles, ga ik niet - zoals hysterische tegenstanders van het VB - gaan verkondigen dat de zon een kubus is, mocht het VB beweren dat die zon een bol is.
![]() |
![]() |
#45 | |
Banneling
|
![]() [quote=Knuppel;2313650]
Citaat:
Was dit ook zijn recht om in de penitentiaire instelling te Brugge een gevangenis bewaker met een pan de hersens in te kloppen? Waar is het recht van deze gevangenisbewaker om niet geslagen of gefolterd te worden? Zijn recht werd teniet gedaan door de wet Dupont, alsook de plichten van de gedetineerden |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik ben Vlaams-nationalist dus met wat jij een nationalistisch discours noemt heb ik geen problemen. Belgicisten rijden trouwens een even nationalistisch discours, maar daarvan is het toegelaten.
Alleen al het grove tekortschieten in verband met het onderwerp waar we hier over bezig zijn geeft mij het recht om de overheid als ongeloofwaardig te bestempelen. Wat de ongelijke benadering van zijn inwoners betreft, daar heeft Belgique nooit een probleem van gemaakt. Een mooi voorbeeld daarvan is dat de taalwetten tot op de dag van vandaag ongestraft worden overtreden en een ongrondwettelijke en discriminerende kieskring jarenlang ongestoord wordt in stand gehouden. De vrije meningsuiting moet ook gelden voor meningen waar politiek correct Belgique niet achterstaat. Maar waarom zou ik het risico lopen te worden uitgescholden als ik anderen die het veel beter gezegd krijgen dan ik, kan laten uitleggen wat ik voel? Citaat:
Het Oosten: De kiezer heeft niet altijd gelijk. De kiezer heeft alleen gelijk als hij stemt zoals Het Oosten het zou willen. Laatst gewijzigd door Knuppel : 7 januari 2007 om 15:23. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het Oosten: De kiezer heeft niet altijd gelijk. De kiezer heeft alleen gelijk als hij stemt zoals Het Oosten het zou willen. Laatst gewijzigd door Knuppel : 7 januari 2007 om 15:21. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Ja, zonde van die dure flitspaal, waar ook weer de werkende mens via belastingen voor opdraait.
![]() |
#49 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |