![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Kijk het even na op K&K draad (écht Hasselt) !
![]() |
![]() |
#42 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Een dikke kus voor Mitgard. Inderdaad is het niet arbeid die in waarde uitdrukt verloond kan worden, maar het product, dat afhankelijk is van de waardeuitdrukking van de consument.
![]() |
![]() |
#43 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Intussen is er niemand geïntresseerd in het bestrijden van de absolute armoede .. parels voor de zwijnen ?
![]() |
![]() |
#44 |
Europees Commissaris
|
![]() 't is natuurlijk een vicieuze circel he. Als men een huis koopt met de bedoeling om het te verhuren dan moet men voor dat huis al zeer veel kapitaal betalen de dag van vandaag (mijn huis bijvoorbeeld is in waarde minstens verzevenvoudigd tov 18 jaar terug). Als men dus nog een beetje wil verdienen aan dat huis is men al verplicht om de huishuren zo duur te zetten de dag van vandaag.
Neemt niet weg dat de lonen zeker niet in evenredigheid stijgen en men dus gemiddeld "armer" wordt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#45 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
Locatie: Hoofdstad der holbewoners waar de Schelde op z'n mooist is en de gevangenen nog vrij rondlopen
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Precies zo is dat, als men dan de normale kosten verbonden aan die woning zoals alle nutsvoorzieningen er nog eens bovenop telt, zit men vaak aan 2/3 van een normaal inkomen. Wat kan men dan nog doen met de overschot? Dit is ook zeker een reden waarom er zoveel buurtwinkels dichtgaan en de middenstand achteruit boert. Moet iedereen dan wijken voor koning baksteen? Als Verhofstad er wat jobs bij wil, zou hij hier eens moeten in roeren en hier eens wat grenzen trekken!
![]() |
![]() |
#47 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Vier muren waar je zelf uw keuken, kookvuur, verwarming en badkuip moest meebrengen ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
400 �* 500€ huur dat is 4800 �* 6000€ per jaar. Als men daar geen keuken en badkamer voor kan stellen die vele jaren blijft staan dan weet ik het ook niet meer. Feitelijk voor dat geld zouden ze ontbijt op bed mogen brengen ook nog eens!
![]() |
![]() |
#49 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Een hotelkamer kost mij rond de 120 euro per nacht hoor.
![]() |
![]() |
#50 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het gaat niet alleen om de kostprijs maar ook de afschrijving, onderhoud en interesten op dat kapitaal. Je moest eens weten hoe snel toestellen in huurhuizen kapot gaan. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#51 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#52 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Mijn lievelingshotels zijn dit, dit en vooral dit.
![]() |
![]() |
![]() |
#54 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
een kookhok met douche. Het appartement bestaat overigens nog : 2de verdieping Boshovestraat 119 Deurne.. De tegenwoordige huurprijs zal wel rond de € 400,- liggen.. in vergelijking met de stijging van "de minima" is dit veel te hoog, in vergelijking met de stijging van de "modale inkomens" is het waarschijnlijk zelfs aan de lage kant. Ik heb de indruk dat over het algemeen, inderdaad de prijzen voor "basisbehoeften" te sterk gestegen zijn, terwijl prijzen voor industriële produkten en confectiekleren eigenlijk in reeële cijfers gedaald zijn. De stijgende huurprijzen zijn overigens niet verdedigbaar met "objectieve" criteria : indien de waarde van het onroerend goed bovenmatig stijgt, is een hogere huishuur eigenlijk een onterechte verhoging van die inkomsten. Normaal krijgt men bij een belegging van kapitaliserend kapitaal niet nog eens een rente bovenop uitbetaald & dan nog eens berekend op het reeds gekapitalizeerde kapitaal. Men zou belastingen moeten heffen op alle inkomsten op gelijke wijze dus ook op "onroerende inkomsten", die meerontvangsten zou men dan kunnen gebruiken om aan de minima "huursubsidies" uit te keren e.d. Intussen is het nog altijd zo dat de belgische vastgoedmarkt nog altijd buitengewoon goedkoop is ! Men weze gewaarschuwd !
![]() |
![]() |
#55 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
maar dat is dan gewoonlijk zonder ontbijt, dikwijls met een gelegenheid op zelf te koken.. Ik heb oa. een zeer fraai adresje in Hamburg in een typisch herenhuis uit het begin van de XXe eeuw, met achter de hoek een ontbijtrestaurant voor routiers, waar je sportgoedkoop een zeer uitgebreid ontbijt met pot koffie enz.; kan genieten. "El Mountazah" in SEraïdi nabij Annaba (Algerije) kan ik je ook van harte aanbevelen, meer voor de weg er naartoe en de architectuur dan voor de service. Het hotel heeft wel 5 sterren, maar slechts één zilveren theezift.
![]() |
![]() |
#56 |
Parlementslid
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#57 |
Minister-President
|
![]() Als je dan toch juist wil omrekenen, dan moet je over diezelfde periode ook de evolutie van de fiscale lasten meenemen... Ook de strenge huurwetgeving speelt een rol. Daarnaast laat de krapte in het aanbod zich het sterkst voelen aan de 'onderkant' van de markt. Mijn buurman heeft fortuinen verdiend door grotere panden in kleine studiootjes te verdelen en die te verhuren aan mensen met een laag inkomen; ik vond dat teveel miserie en heb tien jaar geleden al m'n centen helemaal uit het vastgoed gehaald in België...
by the way, ik heb het even opgezocht... de huur van m'n studiootje in Londen (Barbican Centre), dat ik 22 jaar geleden kocht, is ondertussen 400% gestegen. Als je dacht dat dit een duur land was om iets te huren/kopen, ga dan eens kijken bij vastgoedmakelaars in de andere hoofdsteden van Europa. Londen, Parijs, Madrid, Rome, Amsterdam, ... Je valt steil achterover als je die prijzen bekijkt.
The pen is mightier than the sword, and considerably easier to write with. Laatst gewijzigd door Desiderius : 3 januari 2007 om 15:36. |
![]() |
![]() |
![]() |
#58 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
KRAKERS KRAKEN GEBOUW IN PARIJS *************************************** In Parijs hebben 80 krakers hun intrek genomen in een statig gebouw in het centrum van de stad. Ze willen zo de speculatie op vastgoed aanklagen. Daardoor zijn de huurprijzen in Parijs explosief gestegen. De krakers zeggen dat ze geen betaalba- re woning meer vinden in de Franse hoofdstad. Een wet laat toe dat krakers leegstaande gebouwen opeisen, maar in de praktijk wordt de wet haast nooit toegepast. Huisvesting is een groot probleem in Frankrijk. Een miljoen Fransen wachten momenteel op een sociale woning. Hon- derdduizend mensen zijn dakloos. Bron VRT TELETEKST
![]() |
![]() |
#59 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ze kunnen misschien ook gewoon buiten Parijs eens gaan kijken.
![]() |
![]() |
#60 |
Minister-President
|
![]() Tsja, Duveltje... Maar het is ronduit simplistisch om de hoge huurprijzen enkel te wijten aan vastgoedspeculatie. H�*d de bank die eigenaar is van het pand in kwestie er appartementen van gemaakt, dan had ze die kunnen verhuren aan waanzinnig hoge prijzen. Er staan in de "statige" binnenstad van Parijs niet bijster veel panden leeg hoor...
Stom van de bank trouwens, want ze had het pand kunnen laten "bewaken" door het voor een prikje te verhuren met korte-termijncontracten. Gebeurt steeds meer.