![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
![]() 19/12 - Coalitiebesprekingen Merksem: Gesprekken zitten muurvast (GvA) - In verscheidene districten is de samenstelling van het nieuwe districtsbestuur al bekend, maar Merksem moet wellicht nog een tijdje geduld oefenen. De onderhandelingen over de verdeling van de mandaten zitten immers muurvast. Over de inhoud van het nieuwe bestuursakkoord zijn de onderhandelaars van sp.a-spirit-Groen!, CD&V/N-VA en VLD het min of meer eens. Maar de gesprekken over de postjes verlopen veel moeizamer. Het progressieve kartel claimt drie van de vijf mandaten, maar de coalitiepartners gaan niet akkoord met elk één schepenzetel. Er lagen al enkele alternatieven op tafel. Zo zou een oplossing met een gesplitst mandaat - met een wissel van de wacht na drie jaar - soelaas kunnen bieden, maar ook dat voorstel kon niet iedereen bekoren. De tijd begint stilaan te dringen, hoewel de installatie van de districtsraad strikt genomen tot 2 maart 2007 kan uitgesteld worden. "We kennen elkaars standpunten", zegt Gilbert Verstraelen (sp.a-spirit-Groen!). "Op dit moment wil niemand iets toegeven, dus zitten we met een probleem." Peter De Meyer(merksem.net) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#43 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat heb ik me ook al afgevraagd. Mijn opmerking was wel gericht op het feit dat jij overal waar je het woordje 'Vlaams' ziet verschijnen meteen aan separatisme denkt, wat niet noodzakelijk zo dient te zijn (cf. Leterme).
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Doe ik niet. Lomeanor doet echter alsof Verhofstadt in 2003 25 procent haalde door die "Vlaamse accenten". Welke dat dan waren, blijft een raadsel.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In alles zit er wel wat waarheid ,je moet er enkel maar naar willen luisteren Laatst gewijzigd door duveltje382 : 3 januari 2007 om 21:48. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | |
Burger
|
![]() Citaat:
Jij schijnt trouwens een aantal nuances niet te verstaan. Het is niet omdat men om democratische redenen vindt dat het VB recht heeft om deel te nemen in de leiding van dit land, dat men er meteen ook moet mee moet 'carteleren' of samenwerken. SPa en VLD zitten ook in 1 regering maar zijn opponenten als partijen. Kan je dit verstaan Phoebe, of is te veel gevraagd. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | |
Burger
|
![]() Citaat:
.....en mijn aversie van de gangbare politieke strekkingen is onderwijl zo groot geworden dat ik JM het voordeel van de twijfel gun, en hoop dat jullie hetzelfde doen. Er is ook nog steeds een verschil tussen een blinde domme flamigant en een zelfklever van de vlaamse leeuw op zijn auto en iemand die een aantal reele problemen aankaart. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Ik sprak over de burgermanifesten. Die hadden geen invloed op de verkiezingen van 2003, wel op die van 1999.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Mooi. In 2003 haalde Verhofstadt nog veel meer dan in 1999. Hoe verklaar je dat dan?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Vandaar dat agalev in de klappen moest delen, maar dat de paarse partijen vrijuit gingen. Komt daarbij dan nog dat Verhofstadt zich toen nog niet zo belgicistisch opstelde als vandaag. Hij was populair als premier en had zich nog niet tegen de wil van het Vlaamse volk gekeerd. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#51 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
1. Wat hadden de groenen daarmee te maken? 2. Dat was toch allebei duidelijk in juni 2004, toen de VLD 20 procent haalde? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#52 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() EN in 2003 uiteraard.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#53 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() La Belgique sera latine ou ne sera pas!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#54 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
2. Dat was nog niet duidelijk in juni 2004. Toen heeft de VLD zich namelijk op papier ook voor de splitsing van BHV geëngageerd. Het verraad kwam pas toen de stemmen binnen waren. Daar zullen ze nu pas op afgerekend worden. Maar kom, we zullen binnen een paar maanden wel aan de uitslag zien wie er gelijk had. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#55 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als ik me niet vergis heeft uw partij, de N-VA, alsook het VB de paarse partijen in 2003 zowel als 2004 verketterd als anti-Vlaams. http://forum.politics.be/showthread.php?t=11869 bv |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#56 | |
Europees Commissaris
Locatie: Samenkomst van de schrale, mijmerende Kempen en het overvloedige, spekbuikige Brabant
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#57 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Belgique dus.
Ik noem dit land al sinds jaar en dag met de naam die dit corrupte koningdom als gegoten zit. ![]()
![]() |
#58 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Leterme zeker?
![]() |
#59 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|