![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 |
Gouverneur
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#42 |
Gouverneur
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En u wordt op uw wenken bedient! ![]()
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability". Volksfront voor de Bevrijding van Palestina
Laatst gewijzigd door Jaani_Dushman : 5 januari 2007 om 02:57. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Ik ben het terzake dus eens met Patriot: Vlaanderen moet Wallonië ter hand nemen, er een degelijk besturen installeren (want ze hebben ten overvloede bewezen dat ze dat niet kunnen) en vooral zijn eigen restitutie organiseren. Wallonië heeft via België zoveel geroofd in Vlaanderen, op cultureel-taalkundig, politiek, economisch en financieel vlak, dat daar toch minstens een deel van moet gerecupereerd worden. Niet omwille van wraak of zoiets, maar omdat Vlaanderen dat nodig heeft voor zijn toekomst. Zoiets als de Belgisch-Zaïrese 'contentieux' van destijds: van al wat ons ontstolen is moeten we datgene recupereren wat onontbeerlijk is voor onze ontwikkeling. Wallonië (en Brussel !) moeten goed bestuurd worden, dat is essentieel voor ons, en niemand is beter geplaatst om dat te realiseren dan de Vlamingen. Laatst gewijzigd door baarle : 5 januari 2007 om 10:23. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wallonië is een andere zaak. Of Walonië goed bestuurd wordt is de zaak van de Walen. Wanneer België wegvalt zullen zij er tenslotte de gevolgen van dragen. Waarom zou Vlaanderen (op imperialistische wijze) moeten gaan beslissen hoe Wallonië dient ingericht te worden? Zijn de Vlamingen dan ineens geboren wereldleiders?
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability". Volksfront voor de Bevrijding van Palestina
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Bovendien ligt Brussel niet in het Vlaams gewest en is het tweetalig. Het is ook de hoofdstad van België en Europa. Tenslotte moeten de meeste flaminganten niet veel weten van hun hoofdstad. Integendeel, ze kappen erop ! Rare "Vlaamse" hoofdstad, hoor ! ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
De tweede reden is restitutie, het oplossen van de contentieux. Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
"Schelde-Belgen" zoals dat heet in BUB-jargon. ![]()
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() ![]() ![]() Zoiets als bergturken? |
![]() |
![]() |
![]() |
#51 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Vanzelfsprekend niet, dat gewest is een uitvinding van de Belgicistische klasse om hun geldbron veilig te stellen.
Brussel ligt daarentegen gewoon in Vlaanderen, dat kan zelfs een kind vaststellen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#52 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Voila, zo is het. Geef geen vis, leer ze vissen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#53 |
Gouverneur
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#54 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het is dat dát systeem dat moet veranderen. Ik weet niet of de Walen niet kunnen besturen, maar ze worden alleszins nooit aangezt om degelijk te besturen. Ze dragen immers de gevolgen niet (of nauwelijks) voor hun langdurig falen. Wanneer de onafhankelijke Waalse staat slechts kan rekenen op een vast bedrag Vlaams geld, zal de politieke klasse er onder druk gezet worden om werk te maken van de hervorming van hun economie, e.d.
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#55 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
![]() En hier zie je DUIDELIJK dat Brussel IN Vlaanderen ligt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#56 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik wist niet dat grenzen vastgelegd werden naargelang de taal die men er spreekt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#57 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Een beetje zoals ouders die hun kinderen verwaarlozen en als eccuus zouden aanvoeren dat ze er "niet toe aangezet worden"... Je bestuurt jezelf dus alleen maar degelijk als je ertoe aangezet wordt? Als dat waar zou zijn, is dat een reden om Wallonië te colloceren! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#58 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#59 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Sommige ouders geven hun kinderen een vaste bedrag zakgeld per week of per maand. Anderen doen dat niet, en zeggen "als je iets wil, moet je het maar vragen". Ik ben voorstander van het eerste systeem, maar we kennen vandaag het tweede.
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#60 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Vergeet mijn vraag over de ligging van Brussel niet zou ik zeggen. |
|
![]() |